​​DEZBATERE PUBLICA Sunteti de acord ca de-a lungul bulevardului Uranus sa se construiasca blocuri de 8 etaje si hala Matache sa fie demontata si mutata mai in spate?

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 5 martie 2013, 18:34 Actualitate | Administratie Locala

Hala Matache_martie 2013
Foto: Hotnews
Primaria Capitalei a pus in dezbatere publica trei Planuri Urbanistice Zonale care stabilesc cum va arata Diametrala Buzesti-Berzei-Uranus (bd. Uranus) pe portiunea cuprinsa intre Calea Grivitei si bd. Dinicu Golescu. Dupa 30 de zile acestea pot fi supuse la vot in Consiliul General al municipiului Bucuresti. Proiectele prevad pe unde va trece noul drum, ce se poate construi de-o  parte si de alta a acestuia si stabileste soarta Halei Matache, pentru care se propune demontarea si reconstruirea acesteia pe un amplasament mai retras, intr-o locatie stabilita prin concurs de arhitectura. Interesant este ca nici unul dintre cele trei PUZ-uri nu are atasat avizul obligatoriu de la Ministerul Culturii.

Cetatenii isi pot spune parerea pe site-ul Primariei Capitalei aici.

Cele trei planuri urbanistice zonale, postate pe site-ul Primariei Capitalei prevad urmatoarele:
- Hala Matache va fi demontata si mutata mai in spate, locatia exacta fiind decisa prin concurs de arhitectura;
- bd. Garii de Nord va avea multe parcari de-a lungul lui si va deveni sens unic, in tandem cu Calea Grivitei;
- dupa amenajarea Diametralei, municipalitatea trebuie sa reconfigureze spatiile pietonale de pe Calea Victoriei;
- de-a lungul Diametralei Buzesti-Berzei-Uranus, segmentul cuprins pe str. Berzei intre Calea Grivitei si bd. Dinicu Golescu, vor fi amenajate piste pentru biciclete;
- rondul de la intersectia str. Berzei cu Vulcanescu va fi micsorat si va fi amenajat mai mult spatiu verde;
- in rondul de la intersectia str. Berzei cu Vulcanescu este permisa construirea unor cladiri cu inaltimea maxima de 25 de metri.
- pe str. Berzei intre bd. Dinicu Golescu si str. Maramures se pot construi cladiri cu o inaltime cuprinsa intre 11 si 21 m;
- intre strada Maramures si intersectia str. Berzei cu Vulcanescu se pot construi cladiri cu o inaltime cuprinsa intre 11 si 21 metri. La fel si portiunea cuprinsa intre aceasta intersectie si Hala Matache;
- strada Cameliei va deveni pietonala;
- cladirile monument de pe Berzei 81 si 89 vor fi mutate vizavi.

Arhitectul sef al Capitalei, Gheorghe Patrascu, a declarat in urma cu cateva saptamani ca pentru stabilirea locatiei exacte unde va fi mutata Hala Matache si pentru amenajarea spatiului cuprins intre Calea Grivitei - str. Cameliei - str. Berzei se va face concurs public.

Reamintim ca, la inceputul lunii februarie, Comisia Nationala a Monumentelor Istorice a decis mutarea halei Matache cu circa 40 de metri mai in spate fata de pozitia actuala, au declarat surse apropiate Ministerului Culturii pentru HotNews.ro. ONG-urile din Platforma pentru orase durabile au protestat impotriva acestei decizii si au cerut ministrului Culturii, Daniel Barbu, sa nu emita avizul pentru documentatia de urbanism.

"Avand in vedere controversele din jurul acestui caz, organizatiile semnatare considera ca procesul prin care s-a ajuns la aceasta decizie a fost lipsit de transparenta. Pe ordinea de zi a comisie nu a figurat discutarea acestui aviz. Mai mult, premergator emiterii avizului, Comisia a dezbatut exclusiv asupra a trei variante de mutare a Halei, fara a lua in calcul optiunea mentinerii acesteia pe actualul amplasament, asa cum se prevede in documentatia de urbanism existenta. Solicitam Ministrului Culturii sa dea dovada de transparenta si sa demareze o procedura de consultare publica pe aceasta tema", sustin ONG-urile.

Un grup de arhitecti voluntari a realizat un proiect prin care Diametrala Buzesti Berzei Uranus se poate realiza fara demolarea halei, singurul compromis fiind mutarea trotuarului prin porticul halei. ONG-isti sustin ca in cazul in care hala va fi demolata si reconstruista, isi pierde valoarea.


Filmuletul in care este prezentata propunerea grupului de arhitecti voluntari

Hala Matache este monument istoric, fiind construita in 1887. Cladirea apartine Primariei Capitalei, fiind expropriata in urma cu cativa ani de municipalitate pentru construirea Diametralei Buzesti Berzei Uranus. Pana sa fie cumparata ade Primaria Capitalei, in cladire functiona o piata de carne. De cand a intrat in propriatatea Primariei Capitalei monumentul istoric este devastat de hotii de fier vechi, desi municipalitatea ar fi trebuit sa asigure paza cladirii. In urma protestelor ONG-urilor, in august 2011, Primaria Capitalei promitea ca Hala Matache nu va mai fi stramutata sau demolata, ci va ramane pe actuala locatie si va fi restaurata.

Diametrala Buzesti-Berzei-Uranus este unul dintre cele mai importante proiecte derulate de Primaria Capitalei. Drumul va face legatura intre Piata Victoriei si Gara Progresul, reprezentand o alternativa la Calea Victoriei si bd.Magheru pentru persoanele care doresc sa ajunga din Nordul Capitalei la iesirea din Bucuresti spre Giurgiu. Municipalitatea a impartit proiectul in trei etape:
- Piata Victoriei - Vasile Parvan;
- Vasile Parvan - Piata George Cosbuc;
- Piata George Cosbuc- Gara Progresul;

Pe total, pentru toate cele trei etape Consiliul General a aprobat in perioada 2006-2007, 365 milioane lei. Lucrarile la primul tronson al Diametralei au inceput in toamna anului 2010, costurile fiind estimate la 130 milioane lei. Constructor: firma Consitrans.

Pe 6 decembrie 2011, primarul General Sorin Oprescu a inaugurat portiunea cuprinsa intre Calea Plevnei si Bulevardul Stirbei Voda, circa 20% din primul tronson, promitand ca toata lucrarea va fi gata in martie 2012. De atunci, in mod oficial, municipalitatea nu a mai adus vorba despre subiect.
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

8532 vizualizari

  • +20 (38 voturi)    
    cum ar fi (Marţi, 5 martie 2013, 19:04)

    ia cucu [utilizator]

    Cum ar fi sa pastram si sa renovam toate cladirile istorice iar cele noi construite sa respecte obligatoriu arhitectura specifica bucurestiului interbelic??

    Cum ar fi sa avem o capitala frumoasa fara buncare de 10 etaje?
    • -4 (40 voturi)    
      DA (Marţi, 5 martie 2013, 19:56)

      gososan [utilizator] i-a raspuns lui ia cucu

      Sa o mute , hala nu reprezinta nimic. O structura metalica veche si caramida nimic mai mult . Ala nu este monument istoric!!! doar ca vrea nea Nelu' !! acolo nu a fost decât varza murata si gogonele...
      • -3 (31 voturi)    
        Apropoo (Marţi, 5 martie 2013, 20:04)

        gososan [utilizator] i-a raspuns lui gososan

        Peste 15 ani !! sa nu uitati si de domeniile lui Gigi Becali , tot monumente istorice sa le numiti, mai bine zis monumente ale prostiei unor ONG-uri care se plictisesc , mai bine ar urmării ursii din Racadau pe unde umbla seara.
      • -1 (9 voturi)    
        Conform rationamentului dumneavoastra (Miercuri, 6 martie 2013, 11:20)

        Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui gososan

        Italienii ar trebui sa darame Collosseum-ul, francezii catedrala Notre Dame de Paris, nemtii castelele de pe Rin, rusii Cremlin-ul, s.a.m.d.
        Sunt vechi, nu-i asa? Niste piatra si niste caramizi ... Nu tu etaje peste etaje, pereti de sticla... Niste prosti aia de le-au construit si aia de le pastreaza...
        • +1 (11 voturi)    
          Comaparti a la' Bula (Miercuri, 6 martie 2013, 12:35)

          gososan [utilizator] i-a raspuns lui Leul in iarna

          Collosseum-ul= Hala Mateche....... ma lasa rece comparatia , un edificiu de 2000 comparat cu o hala de 3 parale, in care se vand gogonele si varza .
    • -3 (29 voturi)    
      POATE FI FRUMOASA.... (Marţi, 5 martie 2013, 20:26)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui ia cucu

      si cu blocuri f. inalte( zgarie nori ) important e sa intercalam spatii verzi,spatii generoase de parcare si mai ales fffff. multa curatenie......sa demolam toate harburile cladite in perioada interbelica, adevarate focare de infectie.........cui nu-i place spatiul citadin sa se mute la tara.
      • -2 (22 voturi)    
        Acele "harburi"... (Miercuri, 6 martie 2013, 1:00)

        lucky luck [utilizator] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

        Reprezinta - macar - memoria oamenilor care au gandit, creat, sperat, iubit in acest oras. Spune-mi rogu-te, la a cata generatie de bucuresteni se afla Domnia-voastra?!?
        • 0 (14 voturi)    
          Pai ia spune (Miercuri, 6 martie 2013, 8:22)

          ciupi 2 [utilizator] i-a raspuns lui lucky luck

          Ti-ai lasa copilul sa se plimbe pe Popa Tatu sau pe Sfintii Voievozi dupa apus?
          Ar trebui sa fii obligat sa faci asta :)))
          • +3 (3 voturi)    
            Nu pot sa inteleg aceasta gandire... (Miercuri, 6 martie 2013, 20:20)

            Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui ciupi 2

            Daca o zona este periculoasa, daca o cladire arat rau (pentru ca a fost lasata de autoritati si proprietari sa se degradeze) atunci solutia rationala si constructiva este sa se demoleze? Daca aveti mizerie in casa, faceti curat sau o demolati? Daca v-ati murdarit pe mana, va spalati sau va taiati mana? Era un banc cu tiganii care se intrebau daca sa duca copilul la doctor sau sa faca altul. Cei ce aveti aceasta gandire sunteti cu mult inferiori. Macar in banc isi puneau problema de "doctor".
        • -3 (5 voturi)    
          dezvoltarea, modernizarea... (Miercuri, 6 martie 2013, 16:21)

          oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui lucky luck

          salubrizarea unei capitale, nu se poate realiza de oameni cu gandiri retrograde,oricat de multe generatii ar avea in carca ............
          cei inchilozati in trecutul medieval, murdar si insalubru, sa-si mute fundul in zone potrivite mentalitati lor.....BUCURESTI e capitala ROMANIEI, nu a unui grup restrans de oameni inapoiati.
    • +6 (10 voturi)    
      Consultati si solutia propusa (Miercuri, 6 martie 2013, 0:49)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui ia cucu

      de catre arhitectii voluntari

      http://www.arhiforum.ro/proiecte/solutie-alternativa-la-diametrala-buzesti-berzei

      Deocamdata sunt 0 mesaje de la cetateni.
      • +3 (3 voturi)    
        Nu stiu daca sunt chiar 0 mesaje ! (Miercuri, 6 martie 2013, 11:13)

        XXIstCentury [utilizator] i-a raspuns lui Clop

        Eu am scris mesaje pentru toate trei PUZ-urile, dar nu a fost publicat nici unul.
    • -5 (11 voturi)    
      Sunt atatea cladiri (Miercuri, 6 martie 2013, 7:25)

      kiki_best [utilizator] i-a raspuns lui ia cucu

      care merita restaurate . Dar ONG-urile tac malc si asta pentru ca acele edificii au stapani. Cum au ajuns acei oameni in proprietatea lor, e alta chestiune. ONG-isti isi permit sa tipe la Sorin Oprescu, pentru ca Hala Matache este proprietatea municipalitatii.
      • +4 (4 voturi)    
        Numai prostii spui ! (Miercuri, 6 martie 2013, 11:12)

        XXIstCentury [utilizator] i-a raspuns lui kiki_best

        Atunci cand s-a putut, s-a luat pozitie si pentru cladiri private (exemplu: procesul cu virusul urban corupto-comunistoid Lucia Chereches). Dar ONG-urile se lupta mai mult cu securistoidul Oprescu pentru ca este primar si e OBLIGATIA LUI LEGALA si de a asigura restaurarea acestor cladiri, si de a lua masuri impotriva proprietarilor particulari care isi neglijeaza obligatiile legale. Dar el nu ia aceste masuri pentru ca EL IA DOAR SPAGA !!!!!
  • +16 (30 voturi)    
    ! (Marţi, 5 martie 2013, 19:10)

    chiuaua [utilizator]

    Blocurile cu 8 etaje sau mai inalte vor mari densitatea populatiei per Kmp . Vor fi masini mai multe,sosele mai aglomerate, locuri de parcare din ce in ce mai putine ,etc iar calitatea vietii in zona va scade.
    • -1 (39 voturi)    
      Ti se pare (Marţi, 5 martie 2013, 19:36)

      Stepanida [utilizator] i-a raspuns lui chiuaua

      ca locuitorii din zona Halei Matache traiesc intr-un soi de Berverly Hills? Crezi ca lor le place sa fie vecini cu sobolanimea din Hala Matache? Pe ei nu-i intreaba ONG-istii nimic, singura lor speranta este Sorin Oprescu.
      • +3 (31 voturi)    
        Omule (Marţi, 5 martie 2013, 22:19)

        Gauloise [utilizator] i-a raspuns lui Stepanida

        Deci dupa logica ta, ca sa starpesti sobolanii trebuie sa demolezi casa. Nu sa o cureti. Bravo nene. De sapun ai auzit?
    • -2 (4 voturi)    
      Precizare (Miercuri, 6 martie 2013, 13:33)

      Panache [utilizator] i-a raspuns lui chiuaua

      Incorect, calitatea vietii poate creste daca densitatea creste. E adevarat cu o singura conditie sa se densifice cu cap. Traim intr-un oras asa ca densitatea este parte din viata. Nu ne permitem sa avem in centru locuire de tip rural ca in prezent. Chiar nu inteleg de unde antipatia pentru cladiri inalte si densitate ...
      • +1 (1 vot)    
        Bucurestiul este in Europa (Miercuri, 6 martie 2013, 20:23)

        Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui Panache

        capitala cu cea mai mare densitate urbana. Ti se pare ca se traieste bine?
        • -1 (1 vot)    
          Depinde (Joi, 7 martie 2013, 10:56)

          Panache [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

          E cu cea mai mare densitate urbana datorita zonelor construite preponderent in anii 80, fara cap printre altele. In zona centrala nu e nici pe de departe o densitate mare. Parerea mea e ca ar trebui studiat serios cum se poate face asta.
    • 0 (0 voturi)    
      Of, rau imi pare (Joi, 7 martie 2013, 16:19)

      XXIstCentury [utilizator] i-a raspuns lui chiuaua

      ca nu am vazut mai devreme comentariul asta de cea mai joasta speta. Oprescu, singura speranta a celor din zona ???? Vrei sa zici, cel mai rau cosmar. Cand a demolat cladirile de acolo, inainte de a fi oprit de ONG-isti, le-a dat aviz de evacuare 3 ZILE !!! Pe timp de iarna !!! Nici macar nu avea actele legale, tot ce s-a facut acolo a fost ilegal. Speranta lor ? Ca ce, ca o sa fie si ei dati afara din case ? Acolo s-a procedat de la cap la coada in stil mafiot: s-a demolat fara autorizatie; au fost evacuati oameni pe timp de iarna - este ilegal.
  • +15 (17 voturi)    
    Când o să-l vedeți pe Oprescu pe bicicletă (Marţi, 5 martie 2013, 19:40)

    AdrianCalin [anonim]

    Personal nu înțeleg unde vor să ducă Hala Matache cu 40 de metri mai în spate pentru că sunt alte clădiri la nici 15 metri în spate, este piața de legume și fructe, chiar nu înțeleg unde or s-o ducă. În plus, o pseudopistă de biciclete există și acum între Buzești și Piața Victoriei (pista se termină brusc în mijlocul unei benzi) doar că această pistă este doar o linie trasată pe stradă iar acolo sunt parcate mașini în permanență. Oricum Hala este aproape să se prăbușească, dacă știu că această mutare ar salva-o aș fi de acord dar mă tem că este iarăși o gogoașă a celor care conduc orașul. Bucureștiul a fost mutilat, a început Ceaușescu și au continuat ăștelalți. Un oraș trebuie gândit ca fiind un loc unde trăiesc oameni care nu doar locuiesc în niște apartamente de unde se suie direct în mașină. Un oraș trebuie să fie un organism viu dar pentru asta trebuie să facă și locuitorii un efort. Eu nu văd acest efort din partea locuitorilor, toți au scuze când parchează aiurea, când stau singuri în mașini în loc să folosească mijloacele de transport în comun. Știu că transportul în comun nu este foarte dezvoltat dar un minim de efort trebuie să-l facă toți. Eu n-am mai mișcat mașina de două săptămâni și am mers foarte mult prin oraș dar pe jos (și ce frumoase sunt unele străzi, păcat că sunt parcate mașini pe trotuare și nu poți să te bucuri în liniște pentru că trebuie să ai grijă de viața ta în momentul în are mergi pe stradă).
    • +2 (4 voturi)    
      Pai cica n-o muta, (Miercuri, 6 martie 2013, 11:28)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui AdrianCalin

      o DARAMA si o reconstruiesc unde "vrea muschii lor". Probabil ca exista multi patroni de firme prieteni cu primarii si consiliile care au nevoie de contracte sa mai castige un ban si ei saracii...
  • -5 (37 voturi)    
    Sa se faca mai repede (Marţi, 5 martie 2013, 19:47)

    cristinelu [utilizator]

    Cu sau fara 8 etaje, trebuie urgentata constructia acestui bulevard. S-ar mai limpezi putin circulatia in centru.
    Eu as face cladiri de birouri pe bulevardul asta. In Pipera e superaglomerat, nu putem inghesui toate birourile acolo.
    Hala Matache nu prea ma intereseaza. Probabil era mai ieftin sa o demoleze si sa o faca din nou mai in spate.
    • -4 (28 voturi)    
      da, un comentariu... (Marţi, 5 martie 2013, 20:13)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui cristinelu

      pragmatic, echilibrat si f. CORECT.
    • +15 (21 voturi)    
      Birouri in centrul unei capitale (Miercuri, 6 martie 2013, 1:06)

      lucky luck [utilizator] i-a raspuns lui cristinelu

      Este cea mai mare prostie ce se poate imagina! Circulatie, aglomeratie, ghetoizare (cartiere nelocuite dupa ora 18h), distrugerea tesutului social si urban, alienare, atomizare, segregare, saracie si lipsa convivialitatii, Un oras trebuie cladit in ideea cresterii calitatii vietii al celor care il locuiesc, nu transformarea sa intr-un stup aglomerat, inghesuit, isteric...
  • +16 (22 voturi)    
    Sa vezi atunci (Marţi, 5 martie 2013, 19:52)

    somesanu [utilizator]

    sumedenie de masini parcate pe trotuare.
    Ca sa nu mai zic de "spatiile verzi" pline de masini, sau pistele de biciclete impracticabile din aceeasi cauza :D.
  • +3 (27 voturi)    
    Eu sunt de acord cu dezvoltarea orasului (Marţi, 5 martie 2013, 20:12)

    xvlad [utilizator]

    Hai sa ne mai si dezvoltam.

    Avem Centrul Vechi, hai sa renovam si ce a mai ramas de renovat din el, si eu zic ca ne ajunge. Nu o sa fim niciodata o destinatie care sa atraga turisti cu tona care sa stea prin Bucuresti sa se plimbe ca pe la Paris. Pentru 2-3 zile de vizita, cat stau amjoritatea turistilor, e de ajuns Centrul Vechi + alte cateva cladiri monument importante.

    Cat priveste traficul (zicea cineva mai sus): pai daca mutam populatia la periferie, o sa avem si mai multe masini in centru, ca nu are nimeni cum sa ajunga acolo. Nu avem suficient metrou.

    Iar parcarile: poate ar trebui impus pentru fiecare cladire o parcare obligatorie de X locuri, daca e de locuit, sau Y locuri, daca e de birouri. Cred ca prin alte parti exista astfel de reguli.

    Asa ca, parerea mea, hai cu dezvoltarea! Sa stiti ca si bucurestenii de alta data care au construit ce azi consideram noi monumente, au facut asta pe locul unor cladiri mai vechi si mai mici, tot pentru a se dezvolta. Nu zic sa dam totul jos, dar nici sa pastram orice rahatel.
    • +1 (1 vot)    
      V-a educat bine Ceausescu... (Miercuri, 6 martie 2013, 20:49)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui xvlad

      Ce a mai ramas de renovat din "centrul vechi"? Ati fost in centrul vechi? Sunt strazi intregi unde cladirile stau sa cada. Exact ca pe Buzesti! Si inca ceva, nu "renovare" le trebuie lor, Doreilor, ci restaurare! Pentru unii, in ignoranta lor, "Centrul vechi" e numai zona Lipscani. Zona Mosilor, Bulevardul Elisabeta, Calea Victoriei, Bulevardul Dacia, etc... ce or fi? Centrul nou?
      Pana acum cativa ani, turistii nu stateau nici cateva zile in Bucuresti. Cu cat restauram mai mult si punem in valoare partea veche din orasul asta, cu atat vor sta mai mult turistii mai mult. Dar in primul rand o facem pentru oamenii care vor sa "traiasca" in acest oras, nu sa il parcurga cu masina.
      In rest vad ca traficul si parcarile va preocupa (ca nu avem metrou... ce fatalitate!), nu spatiile verzi, aerul curat, nu istoria, monumentele si solutiile constructive. La asa gandire mi-e si frica sa va intreb ce considerati "cladiri monument importante". Asa ca "hai cu dezvoltarea!" ca de aceea ce s-a construit in ultimii ani in Bucuresti a fost catalogat drept dezastru urbanistic.
  • +9 (19 voturi)    
    ce mai conteaza (Marţi, 5 martie 2013, 20:13)

    redmc [utilizator]

    Dupa toata bataia de joc cu piste si conservari istorice la misto, dupa felul in care au mutilat orasul mai rau ca Ceausescu, lumea e scarbita si resemnata. Faceti ce vreti, nenorociti imbuibati, nu mai crede nimeni ca parerea cetatenilor are vreo importanta, Bucurestiul a ajuns de mult cea mai hidoasa metropola a Europei.
  • -4 (16 voturi)    
    DA! (Marţi, 5 martie 2013, 21:01)

    Halvatek [utilizator]

    Da, sunt de acord!
  • +7 (13 voturi)    
    Nu, si explic (Marţi, 5 martie 2013, 21:27)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    desi recunosc implicarea autoritatilor...faceti oameni peste tot bucurestiul aceiasi decizie si nu local, ca iarasi ajungem sa arate Gara de nord intr-un fel si restul bucurestiului in alt fel, ori stabiliti niste standarde generale, ori stabiliti niste standarde locale in functie de cum s-a dezvoltat zona de-a lungul timpului...ori stabiliti niste standarde de cum vedeti voi in imaginatia voastra ca ar trebui sa arate (nu ca aveti intentii rele) dar tot kitch va arata la final...
  • +12 (16 voturi)    
    cheia (Marţi, 5 martie 2013, 21:40)

    xox [utilizator]

    Eu as merge pe restaurarea pe amplasamentul actual al halei Matache, crearea de spatii verzi, parcari, mai putin cu ideea de bloc nou care nu face decat sa aglomereze orasul, constructia lor potivindu-se mai mult in noile zone rezidentiale de la marginea orasului (vezi ANL, etc)
  • +1 (17 voturi)    
    Da! (Marţi, 5 martie 2013, 21:42)

    B.Dan [utilizator]

    Ma bucura initiativa celor de la Hotnews! Atat implicarea lor in salvarea cladirilor vechi cat si cele de culturalizare a romanilor cand vine vorba de parcat, mers cu bicicleta etc. Insa atunci cand o cauza este pierduta, trebuie sa acceptam asta!
    Exista nenumarate zone ale Bucurestiului care nu au ajuns inca in stadiul asta. Exista cladiri de-a dreptul impresionante care nu arata deloc bine dar se pot reface. Un exemplu din buricul Bucurestiului este cladirea PSD de la Universitate. Arata ca dupa bombardament desi una de langa ea (cea a BCR) intr-un stil foarte asemanator arata foarte bine. De ce nu aud nicio organizatie sa bata la usa lor sa-si refaca fatada casei? Nu e o investitie extraordinar de mare, insa daca nu e facuta, in timp duce la degradare care va face practic imposibila (sau foarte scumpa) restaurarea. Muzeul George Enescu, o cladire impunatoare cu o arhitectura impresionanta dar care la prima vedere iti lasa impresia ca este parasita. Cladirea Ministerului Agriculturii, langa Spitalul Coltea este o opera de arta si totusi jumatate din cladire a fost izolata termic, precum un bloc comunist de o culoare care nici macar nu seamna cu cea naturala. Si astea sunt doar 3 exemple, ele fiind cu zecile.
    De ce ne cramponam pe o zona care nu ar fi avut nicio sansa cand in mijlocul Bucurestiului se intampla lucruri cel putin la fel de urate?
    Din punctul meu de vedere e de 10 ori mai odios sa construiesti o cladire moderna de birouri intr-o zona cu cladiri clasice. Cladirea de langa Biserica Armeneasca este parasita si in ziua de azi, dupa mai bine de 4-5 ani de la incendiu. Probabil asa va ramane pana va cadea pe biserica aia! Unde sunt ONG-urile acolo unde e cu adevarat nevoie?
    Au facut fixatie pe o hala care nici macar nu e frumoasa! Sa o salveze ca sa ce? Ca sa ajunga supermarket cum a ajuns Hala Traian? Asta-i prioritatea?
    • 0 (0 voturi)    
      Nu e o prioritate (Miercuri, 6 martie 2013, 23:10)

      XXIstCentury [utilizator] i-a raspuns lui B.Dan

      Sunt foarte multe procese deschise, petitii, incercari de a atentiona opinia publica etc. Nu doar pe Hala se concentreaza ONG-urile. In alta ordine de idei, nu sunt de acord cu ideea de cauza pierduta- nu iti dai seama ca ei tocmai asta asteapta, ca lumea sa oboseasca ? De ce crezi ca e atat de mare coruptia ? Pentru ca e usoara - e foarte greu sa lupti impotriva ei, de multe ori de un proces de uzura in care societatea civila, cetatenii pierd, pentru ca renunta. Toate lichelele astea nu sunt prea destepte, sa stii. Se bazeaza pe faptul ca multi sunt prost informati, si chiar si aia chiar nu sunt obosesc sa se bata. E usor sa furi cand esti lasat sa o faci ! In primul rand, ar fi o palma pentru toate abuzurile care au avut loc acolo, cred ca majoritatea nu stiu ce magarii de nedescris s-au intamplat acolo. Familii intregi (oameni care traiau legal, de multa vreme acolo, nu era vina lor ca zona devenise rau famata) evacuate in timpul iernii, intelegi ? Cu aviz de 3 zile. 3 zile ca sa impachetezi o viata. Chiar si asta era ilegal - nu ai voie sa evacuezi pe timpul legii. S-a demolat inclusiv noaptea, cam tot ce s-a facut acolo a fost ilegal, de tipul stat mafiot - si pentru toate astea sa spui, bravo, ai castigat, ia-ti ciubucul ca ti-l meriti ? Nu vezi cator abuzuri de genul asta te expui in viitor ? Stiu ca e greu de acceptat, dar cand vezi, dincolo de o cladire sau alta, cat de periculos este sa renunti, sa le faci furtul si asa usor, chiar mai usor ... Repet, nu este singurul proces, singura cauza a ONG-urilor, au multe altele. Tot asa cum Primaria are multe alte planuri inca mai nocive - Hala Matache nu ti se pare mare lucru, dar de Kiseleff ce zici ? Ca si acolo e proiectat ceva mare ... E prea periculos sa le faci furtul usor.
  • +9 (13 voturi)    
    NU (Miercuri, 6 martie 2013, 0:44)

    JohnS [utilizator]

    NU pentru mutarea Halei Matache si constructii mai mari de 4 etaje in zona Buzesti - Berzei - Uranus!
    Felicitari grupului de arhitecti pentru proiectul propus! Zona ar arata extraordinar daca s-ar pune in practica acest proiect. Au demostrat ce se poate face in materie de urbanism si arhitectura cand se lucreaza profesionist spre deosebire de cei de la primarie care sunt total lipsiti de viziune si competenta si fac jocurile mafiei imobiliare.
    Dezvoltare urbana nu se face construind oricum domnilor! O dezvotare urbana corecta se face respectand specificul zonei, construind in stilul arhitectural sau in armonie cu stilul arhitectural al zonei si respectand regimul de inaltime al zonei respective. N-a fost suficient ca au venit specialisti, primari straini care au spus ca construirea acestui bulevard este o eroare pentru ca va aduce si mai mult trafic in centru sufocand aceasta zona, creand si mai mult haos. Primaria vrea acum sa construiasca conform planului urbanistic blocuri de 8 etaje mutiland si mai mult aceasta zona. Din pacate se pierde treptat spiritul, identitatea zonei dar si a orasului in general. Pacat ca noi distrugem ceea ce altii reconstruiesc din poze pentru a axploata din punct de vedere turistic. Ma tem, deasemenea, ca in stilul lor caracteristic una va scrie in planul urbanistic si alta va fi realitatea pe teren unde vom vedea turnuri de peste 10 etaje. Plus ca partea cu stramutarea cladirilor monument este greu de crezut. Primarul are antecedente numeroase la promisiuni neonorate, minciuni si mitocanie.
  • +5 (15 voturi)    
    Da, sunt de acord (Miercuri, 6 martie 2013, 0:58)

    lucky luck [utilizator]

    Cea mai fierbinte dorinta a mea e sa se distruga tot ce inseamna istorie, memorie si patrimoniu arhitectural si spiritual, pt a se face loc unor blocuri sensibile din sticla, care sa adanceasca inghesuiala si respiratia din acest oras, si sa ingrase buzunarele largi ale rechinilor imobiliari si ale mult coruptilor functionari si politicieni ai Primariei...
    • +2 (4 voturi)    
      Ati uitat ghilimelele ? (Miercuri, 6 martie 2013, 10:07)

      eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui lucky luck

      Sau locuiti in Brasov ?
    • +1 (3 voturi)    
      De acord, sa se aleaga praful de bucale! (Miercuri, 6 martie 2013, 23:39)

      sisipisi [utilizator] i-a raspuns lui lucky luck

      Asa merita un oras mare si labartat de cimpie, ai carui locuitori sa inclina dupa cum bate crivatul! Carol II si Gheorghiu-Dej l-au facut cum au crezut ei ca e moda la stapinii efemeri. Ceausescu l-a facut si desfacut cum a vazut el in Orient. Arhitectii sefi nu au facut altceva decit sa colecteze spagi. Arhitectii proiectanti...brrr... cu pixul la chipiu, sa traiti! Banu' sa iasa, nene!
      Formula de proiectare ideala pentru Bucurestii viitorului e consortiul Universitatea de Arhitectura si Urbanism cu firmele lui Vlad Arsene et aripioarele. Si Gabrea, neaparat.
  • -5 (13 voturi)    
    Sunt de acord cu demolarea (Miercuri, 6 martie 2013, 8:12)

    Sargon [utilizator]

    Sustin demolarea Halei Matache si construirea de blocuri turn!
  • +6 (12 voturi)    
    FARA BLOCURI!!!! (Miercuri, 6 martie 2013, 8:19)

    schroedinger [utilizator]

    Ati innebunit cu blocurile? Nu se pot realiza niste vile cu 3 sau max 4 etaje, in terasa, elegante, etc.?
    Iar, blocuri sa mai inghesuim niste suflete! Bucuresti-ul are cca 250 kmp, iar Budapesta 520 kmp!
    Vreti sa ne sufocati!
    Hala aceea, dpv arhitectural este 0. Daca vreti sa o pastrati, mai bine o refaceti din temelii, dupa planurile originale (daca mai exista), dar sa nu fie ascunsa in spatele BLOCURILOR! De fapt, batranul comunist oprescu a invatat si el sa ascunda mizeria dupa gard!
  • +4 (8 voturi)    
    FARA BLOCURI!!!! FARA BLOCURI!!!! (Miercuri, 6 martie 2013, 10:05)

    eugenrc [utilizator]

    In opinia mea in Bucuresti pe o raza de 10km fata de centru ar trebui interzisa construirea de cladiri cu mai mult de 3 etaje si aprobata construirea doar pe amprenta cladirilor mai vechi ce au fost demolate.

    Toate spatiile libere din oras ar trebui sa devina spatii verzi.

    Bucurestiul ar trebui sa se dezvolte doar catre exterior .
    Orasul este deja supraaglomerat.

    Din pacate comisioanele sunt prea grase si ne vom ingramadi din ce in ce mai mult .
  • +1 (9 voturi)    
    hala matache (Miercuri, 6 martie 2013, 10:24)

    anika [utilizator]

    Cred ca planul arhitectilor voluntari este foarte bun.
    Mutarea halei , va fi mult mai costisitoare decat restaurarea in locul care se afla.Si oricum, n-are nici-o noima s-o muti.
  • -1 (9 voturi)    
    da, sunt pentru demolare (Miercuri, 6 martie 2013, 10:30)

    dandra [utilizator]

    iar celor care doresc asa zisa" istorie" le propun sa aruncam pamant pe astfalt, dam cu apa pentru a avea noroi, si sa introducem carutele ca la 1900...
    de ce as vrea sa se pastreze hala matache...?
  • 0 (6 voturi)    
    Evident ca NU (Miercuri, 6 martie 2013, 11:05)

    daydr3am3r [utilizator]

    Evident ca NU.
    Cat timp vorbim de un monument istoric nici nu ar trebui sa se discute problema asta. Hala Matache ar trebui renovata, nu demolata sau mutata.
    Si presupunand prin absurd ca nu se poate face altfel si hala trebuie mutata, blocurile alea nu au ce cauta acolo.
    Dar ce stiu eu? Oprescu va face cum ii dicteaza interesele si cum ii vor spune cei ce fac afaceri imobiliare iar dobitocii inculti ancorati intr-o realitate comunista, care comenteaza pe aici se vor bucura ca au blocuri, la fel cum au facut-o si pana acum, cu fiecare monument distrus.
  • +1 (7 voturi)    
    da, sunt pentru demolare (Miercuri, 6 martie 2013, 13:18)

    vernescu [utilizator]

    Hala, asa cum arata acum 3 ani, era un monument istoric din 1940 cand tot aspectul exterior a fost modificat. Partea cu adevarat istorica, structura metalica, poate fii recuperata si montata in alta parte. Oricum acum e cam ruina!
    In aceste conditii, cei ce-i tot dau cu monumentul istoric cam exagereaza si ascund faptul ca solutia de realizare a porticului in fatada intervine la fel de brutal daca nu si mai brutal in desfigurarea caracterului istoric al monumentului. Ori este istoric si il lasam asa cum este ori putem face orice caci nu mai conteaza. Arhitectii voluntari se manifesta cu cam prea mult zgomot pentru promovarea solutiei lor pentru a nu ne face sa credem ca nu vor sa ramana numai voluntari. Odata aprobata solutia lor le-ar suna bine in buzunar voluntariatul actual. Creerea unei strangulari a bulevardului in dreptul halei nu serveste la nimic.
    Nicusor poate sa emigreze sau sa-si gaseasca alt vector de imagine, caci oricum nu va fi niciodata primar si vectorul actual s-a cam fasait!
    Riveranii nu mai manifesta nici o simpatie pentru peroratiile lui destructive care au intarziat santierul cu doi ani pentru un rezultat nul.
    Destul este destul!
  • +2 (6 voturi)    
    Sunt contra demolarii (Miercuri, 6 martie 2013, 14:46)

    NuVreau [utilizator]

    Cel mai usor e sa demolezi, si evident asta e solutia idiotilor. Nu acceptati atat de usor sa renuntati la istoria noastra. NU demolarii
  • +3 (3 voturi)    
    noi romanii avem de ales (Miercuri, 6 martie 2013, 17:42)

    andrei1245 [utilizator]

    1. Intre caini pe strazi sau caini sterilizati pe strazi
    2. Intre politicieni de dreapta corupti si politicieni de stanga corupti.
    3. Intre salarii mici cu putina munva si salarii mici cu multa munca.
    4. Intre produse si servicii ieftine si proaste si produse si servicii scumpe si proaste.
    5. Intre Hala Matache plina de caiini si boschetari in propriile fecale si un bloc de 20 etaje ca magaru intre oi.

    samd.
  • 0 (4 voturi)    
    Parerea unui cetatean! (Miercuri, 6 martie 2013, 17:46)

    gigi3 [utilizator]

    Proiectul este in principiu bun, si binevenit. Dar, as exclude chiar si teoretic ideea blocurilor cu 8 etaje!! Cel mult 4 etaje obligatoriu cu spatii comerciale la parter si o arhitectura exterioara deosebita, adaptata.
    Si cel mai important, arhitectul a uitat de capitolul parcari(fie ele subterane, sau supraterane) Ginditiva ce trafic si criza de parcari ar putea crea acele blocuri cu 8 etaje, plus ca nu se incadreaza absolut de loc cu arhitectura din zona. Ar arata groaznic, exact ca blocurile lui Ceausescu de la fatada care ascundeau mizeria din spate . Cit despre Piata Matache atita timp cit nu va fi obstructionata de vreun bloc nu vad nimic rau in a o muta un pic mai in spate.
    Asta e viziunea mea.despre reinnoirea zonei respective.
  • +3 (3 voturi)    
    Nothing to see here. (Miercuri, 6 martie 2013, 19:29)

    Etre [utilizator]

    Sunt impotriva chiar fara sa ma obosesc sa citesc un rand.

    Ca sa intelegeti, by default in spatele a tot ce face Oprescu se ascunde un jaf nesimtit.

    V-am lamurit.
    Acum puteti inceta cu parodia asta de discutie si sa va ocupati timpul cu ceva mai folositor.
    Nothing to see here.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri