UPDATE Circa 30 de reprezentanti ai Platformei pentru Bucuresti protesteaza, luni, in fata Ministerului Dezvoltarii. Mitingul a inceput la ora 9.00 dimineata fiind autorizat pana la ora 11.00. Protestatarii au venit cu pancarte pe care scrie: "Unii iau banii pe PUZ-uri, noi stam in trafic!", "Sorine, nu trebuie sa faci nimic extraordinar doar sa respecti legea" si "Acesta este bd. tau (n.r. - bd. Aviatorilor). Va mai fi bulevardul tau".

Protest in fata Ministerului DezvoltariiFoto: Hotnews

ONG-urile din Platforma pentru Bucuresti au anuntat duminica ca vor protesta astazi, in fata Ministerului Dezvoltarii Regionale si a Turismului (MDRT), impotriva deciziei Comisiei Nationale de Dezvoltare Teritoriala de pe langa MDRT de a muta Hala Matche cu circa 40 de metri mai in spate. Societatea civila este neincrezatoare ca municipalitatea va reconstrui imobilul, monument istoric. De asemenea, ONG-urile protesteaza impotriva modificarilor aduse Legii urbanismului de catre Comisia de Administratie publica de pe langa Camera Deputatilor, considerand ca vor aduce haosul.

"Decizia Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului de a muta Hala Matache incalca intelegerea pe care domnul primar Sorin Oprescu a incheiat-o cu mai bine de 40 de organizatii non-guvernamentale. Ne exprimam neincrederea cu privire la intentia reala a primarului Sorin Oprescu de a reconstrui Hala Matache, in conditiile in care s-a angajat, pentru obtinerea avizelor, ca va reconstrui alte trei cladiri demolate pe care nici in ziua de azi, la aproape de doi ani de la demolare, nu le-a refacut ( Berzei 34 colt cu Stirbei Voda, Berzei 81 si Berzei 89). Mai mult, principalul motiv pentru care Sorin Oprescu refuza mentinerea edificiului pe acelasi amplasament este costul pe care il asuma inchiderea canalului colector de sub Hala Matache. Consideram hilara decizia de a muta o cladire de patrimoniu pentru a "salva" un canal colector", sustin ONG-urile.

In urma cu aproximativ un an, reprezentanti ai Platformei pentru Bucuresti, ai Primariei Generale a Muncipiului Bucuresti si ai Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului s-au intalnit pentru a discuta diferite variante pentru mentinerea Halei Matache pe actualul amplasament.In urma intalnirii s-a ajuns la concluzia ca tortuarul noului bulevard sa treaca pe sub un portic creat la parterul Halei. Sorin Oprescu, primarul Capitalei a declarat ca va pastra hala pe actualul amplasament. "Cu toate acestea, timp de mai bine de un an de zile, cladirea a fost in mod sistematic vandalizata, sub ochii Politiei Locale. Desi au existat numeroase sesizari ale organizatiilor non-guvernamentale cu privire la aceasta situatie, Primaria nu a luat masurile necesare pentru impiedicarea distrugerii cladirii. Din punctual nostru de vedere, domnul Sorin Oprescu nu a intentionat niciodata sa respecte intelegerea", sustin reprezentantii societatii civile.

Primarul Capitalei Sorin Oprescu a declarat, joi, ca trebuie lamurita situatia cu Hala Matache, pentru ca in proiectul magistralei rutiere Buzesti - Berzei sunt cheltuieli fantastice, precizand ca hala va fi mutata "exact cu 37 de metri si 20 de centimetri mai incolo".

"Sa lamurim o data cu Hala Matache. Nu pot sa o tin, domne, pe loc, sunt niste cheltuieli fantastice, si atunci o sa o mut exact cu 37 de metri si 20 de centimetri mai incolo. Nu fac pe nebunul, chiar asta e distanta. A fost ideea si doi ani ani si jumatate am tot stat in discutii sterile. Am respectat si societatea civila, am prezentat si planurile, daca se poate face. Linia de tramvai avea un circuit, dar nu asta ne impiedica, ci infrastructura. Exista totusi o zona gravitationala de unde curg dejectiile, chiar sub hala este o coloana de drenaj care este facuta undeva din anii 1932-1933. Nu a mai umblat nimeni acolo", a spus primarul general al Capitalei, citat de agentia Mediafax.

Hala Matache, monument istoric trebuia demolata sau relocata pentru a face loc Diametralei Buzesti-Berzei Uranus.

Diametrala Buzesti-Berzei-Uranus este unul dintre cele mai importante proiecte derulate de Primaria Capitalei. Drumul va face legatura intre Piata Victoriei si Gara Progresul, reprezentand o alternativa la Calea Victoriei si bd.Magheru pentru persoanele care doresc sa ajunga din Nordul Capitalei la iesire din Bucuresti spre Giurgiu. Municipalitatea a impartit proiectul in trei etape:

- Piata Victoriei - Vasile Parvan;

- Vasile Parvan - Piata George Cosbuc;

- Piata George Cosbuc- Gara Progresul;

Per total, pentru toate cele trei etape Consiliul General a aprobat in perioada 2006-2007, 365 milioane lei. Lucrarile la primul tronson al Diametralei au inceput in toamna anului 2010, costurile fiind estimate la 130 milioane lei. Constructor: firma Consitrans.

Pe 6 decembrie 2011, primarul General Sorin Oprescu a inaugurat portiunea cuprinsa intre Calea Plevnei si Bulevardul Stirbei Voda, circa 20 la suta din primul tronson, promitand ca toata lucrarea va fi gata in martie 2012. Inca de atunci primarul Oprescu se plangea ca nu are bani pentru a termina proiectul. "S-au executat lucrari de 80 de milioane de lei. Insa, in buget, la inceputul anului au fost prevazute doar 30 milioane lei. La ultima rectificare bugetara facuta de Consiliul General al Municipiului Bucuresti in luna noiembrie au fost taiati si acestia", a declarat atunci edilul.

In total, pana la sfarsitul anului 2011, Primaria Capitalei a platit pentru primul tronson al Diametralei 188.700.626 lei:

- exproprieri - 126.031.649 lei;

- proiectare - 5.439.400 lei;

- consultanta - 1.809.754 lei;

- executie - 55.419.821 lei.

In bugetul pe anul 2012, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a alocat pentru aceasta lucrare 116 milioane lei. "Tronsoanele Piata Victoriei - str. Occidentului si Stirbei Voda - Calea Plevnei au fost terminate. Occidentului - Calea Grivitei si Mircea Vulcanescu - Stirbei Voda sunt aproape gata, iar tronsonul din mijloc, cel cu Hala Matache, are intarzieri din cauza disputei cu ONG-urile", a declarat Madalin Dumitru pentru HotNews.ro.