UPDATE O comisie a Ministerului Dezvoltarii aproba mutarea Halei Matache pentru a face loc diametralei Buzesti-Berzei-Uranus. Sorin Oprescu - O mutam cu fix 37 de metri si 20 de centimetri mai incolo
Pentru a realiza acest proiect, Primaria mai are nevoie si de o aprobare de la Minsterul Culturii, in conditiile in care cladirea este monument istoric.
Sorin Oprescu - O mutam cu fix 37 de metri si 20 de centimetri mai incolo
Primarul Capitalei Sorin Oprescu a declarat, joi, ca trebuie lamurita situatia cu Hala Matache, pentru ca in proiectul magistralei rutiere Buzesti - Berzei sunt cheltuieli fantastice, precizand ca hala va fi mutata "exact cu 37 de metri si 20 de centimetri mai incolo".
"Sa lamurim o data cu Hala Matache. Nu pot sa o tin, domne, pe loc, sunt niste cheltuieli fantastice, si atunci o sa o mut exact cu 37 de metri si 20 de centimetri mai incolo. Nu fac pe nebunul, chiar asta e distanta. A fost ideea si doi ani ani si jumatate am tot stat in discutii sterile. Am respectat si societatea civila, am prezentat si planurile, daca se poate face. Linia de tramvai avea un circuit, dar nu asta ne impiedica, ci infrastructura. Exista totusi o zona gravitationala de unde curg dejectiile, chiar sub hala este o coloana de drenaj care este facuta undeva din anii 1932-1933. Nu a mai umblat nimeni acolo", a spus primarul general al Capitalei, citat de agentia Mediafax.
In cadrul sedintei de joi a Comisiei Nationala de Dezvoltare Teritoriala de pe langa Ministerul Dezvoltarii au fost discutate si cele doua pasaje subterane de la Piata Charles de Gaule si Piata Presei Libere.
Comisia de la Ministerul Dezvoltarii a respins insa cele doua proiecte insa acestea vor putea fi reintroduse pe ordinea de zi la urmatoarele sedinte.
Membrii Comisiei au respins realizarea acestor pasaje deoarece ar afecta imaginea bulevardelor, aceasta fiind principala poarta de intrare in oras. In plus, s-a considerat ca pentru realizarea pasajului din Piata Charles de Gaulle s-ar defrisa multi copaci.
In cursul diminetii, fostul candidat la primaria Capitalei Nicusor Dan afirmase ca "pasajele subterane de la Piata Charles de Gaulle si Piata Presei ar transforma principalele doua bulevarde istorice ale Bucurestiului, Bulevardul Aviatorilor si Soseaua Kiseleff in sosele de mare viteza care ar muta blocajul in trafic la Piata Victoriei, unde nu exista solutii de rezolvare. In plus, s-ar defrisa cateva sute de copaci de pe cele doua bulevarde".
Tot acesta preciza ca, in urma negocierilor dintre Primaria Municipiului Bucuresti, Ministerul Dezvoltarii si ONG-uri din iulie 2011, s-a convenit ca primaria sa continue lucrarile blocate pe axa nord - sud a proiectului Berzei - Buzesti, cu conditia pastrarii pe loc a Halei Matache.
In vara anului trecut, Primaria Capitalei a anuntat ca renunta la mutarea sau demolarea Halei Matache, in urma protestelor societatii civile.
Constructia, monument istoric trebuia demolata sau relocata pentru a face loc Diametralei Buzesti-Berzei Uranus.
"In vederea consolidarii consensului aparut in urma dezbaterii publice din 15 iulie, referitor la diametrala Berzei-Buzesti, reprezentantii Municipalitatii si cei ai Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului au hotarat implementarea unor solutii pentru protectia monumentelor istorice si valorilor de patrimoniu construit si pentru demararea unui proces de abordare integrata a aspectelor sociale, economice, de circulatie, mediu natural si construit", se arata in comunicatul Primariei Capitalei, publicat in august 2011.

Experiențe personale: 5 tineri din România povestesc cum au folosit pandemia pentru a se reinventa
Cum să devii imun la reclame pentru a nu-ți arunca banii aiurea. Ghidul minimalistului fericit
România și trenurile internaționale - O istorie de 130 de ani, de la trenurile ce parcurgeau peste 3.000 de km până la rutele mult mai scurte din prezent
Walker, Texas Ranger, se întoarce! / Vești bune pentru fanii Indiana Jones / Noi dovezi despre formarea găurilor negre supermasive
In primul rand nu primarul conduce. El propune iar hotararile le ia Consiliul. Si despre proiecte promise in campanie, daca vrei iti dau imediat un exemplu (care mie personal mi se pare absurd) : autostrada suspendata ...
Cunoasteti f bine acest flagel al zonei, acum in putrefactie si extindere
Ar mai fi multe de spus.
In timp ce vorbim despre Hala Matache, parlamentarii strica o lege aprobata dupa mari lupte anul trecut, care nu mai permitea investitorilor sa contruiasca dupa cum ii taia capul (cu derogari - citeste "spaga" - la arhitectul sef) ci doar dupa planurile primariei.
De acum, liber la smecheri, sa faca Bucurstiul muci, sa-si ia banutul pe tunul imobiliar si sa se mute intr-un oras suportabil.
Noi o sa facem astm, o sa devenim obezi la volan, si o sa achitam factura crescanda la sanatate fizica si psihica.
Bucuresteni, trezirea!!!
Acest proiect a fost propus nu de primari, ci de cei care urmaresc imbunatatire circulatiei in Capitala.
Bucurestiul are o trama stradala care nu mai corespunde nr. de vehicule din prezent, cu atat mai putin din viitor. Stiu ca prin anii 90 au fost aici japonezii si au prezentat un studiu, in care au aratat ca daca nu se face nimic (pasaje, bulevarde, etc.) in max, 10-15 ani, traficul va fi practica blocat.
Aceste proiect a fost inceput de Videanu, nu de Oprescu. Fata de utilitatea acestui bulevard, e normal ca sa se prefere existenta lui, decat o mica hala veche, declarata subiectiv, "monument cultural".
Ce sa mai spunem atunci de Halele din Paris, care au fost demolate, tot din interes public?
Deci hai sa fim rationali, toate marile bulevarde din orice Capitala, au fost create prin demolare de constructii vechi, uneori mai valoroase decat mica Hala Matache.
Ori a muta Hala, e cred suficient, avand astfel si o circulatie mai fluenta, fiindca toti ne plangem ca nu este....
Nu uitati ca exista ONGuri care au ca obiect de activitate rezolvarea problemei maidanzilor, iar ele de fapt o impiedica.
Dar pentru ce ii trebuie diametrala asta?
Ai 2 poduri, ai Calea Victoriei, ai Splaiul, suficient pentru masini.
Fa-le p-astea sa mearga bine - amendeaza pe cei ce opresc, parcheaza aiurea.
Prea multe strazi si prea prost organizate in Bucuresti.
http://piatamatache.info/?p=2053
Oprescu si-a incalcat cuvantul dat, acela de a pastra hala Matache in picioare, pe locul ei. Primaria si-a incalcat deciziile proprii, cele de a pastra hala. Nu exista nici un argument logic sau tehnic, care sa sustina decizia de a demola hala si a o reconstrui, sub forma unei imitatii, ceva mai incolo!