Comisia tehnica de urbanism de pe langa Primaria Capitalei a discutat, miercuri, traseul magistralelor de metrou Universitate-Pantelimon si 1 Mai-Otopeni. Daca traseul de baza nu a suferit modificari, pozitia exacta a statiilor inca nu a fost stabilita, discutiile continuand in acest sens.

Foto:
  • Magistrala 1 Mai - Otopeni

Potrivit planurilor afisate de proiectanti, biroul URBIS 90, magistrala 1 Mai-Otopeni are urmatorul traseu:

- pleaca de la actuala statie de metrou 1 Mai, aflata la intersectia bd. Ion Mihalache cu Calea Grivitei, merge pe sub bd. Bucurestii Noi pana la intersectia cu calea ferata, apoi o ia la Est, pe sub calea ferata si viitorul inel median, dupa care ajunge in spatele Romexpo.

- de la Romexpo, ajunge pe bd. Expozitiei, Piata Presei, dupa care merge pe DN1 pana la aeroportul din Otopeni.

Pe traseul acesteia sunt propuse statii in urmatoarele locati: 1 Mai (statia actuala), in Pajura (sub calea ferata), in spatele Romexpo, pentru a deservi zona de birouri care se ridica in zona, la Piata Presei Libere, la Gara Baneasa, la Aeroportul Baneasa, la magazinul Ikea, la magazinul Baneasa (in apropiere de ambasada SUA), DN1 intersectie cu strada Padina, DN1 intersectie cu linia de Centura, Otopeni Centru, Otopeni Nord si Aeroportul Otopeni.

Comisia Tehnica de Urbanism inca nu a avizat Planul Urbanistic Zonal care stabileste traseul si amplasarea statiilor, prin urmare pot suferi modificari.

Lucrarile la Magistrala 6 ar urma sa inceapa in 2013 si se estimeaza ca vor fi gata in 5 ani. Lucrarea va costa circa 1 miliard de euro.

  • Magistrala Universitate - Pantelimon

Potrivit planselor afisate de proiectanti, biroul URBIS 90, aceasta magistrala are urmatorul traseu:

- de la Piata Universitatii va merge pe bd. Carol, bd. Pache Protopopescu, Soseaua Iancului, Soseaua Panetlimon pana la magazinul Cora.

Pe traseul magistralei sunt amplasate urmatoarele statii: la Piata Universitatii, intersectia bd. Carol cu Calea Mosilor, la Liceul Mihai Viteazu, la Piata Iancului, la fosta Tesatorie Romana (unde Consiliul General a aprobat un mall), la Electroaparataj ( si aici este aprobat un alt mall), la Piata Socului, la intersectia Morarilor cu Soseaua Pantelimon (Postavaria Romana), la Spitalul Pantelimon si la Cora Pantelimon.

Comisia Tehnica de Urbanism inca nu a avizat Planul Urbanistic Zonal care stabileste traseul si amplasarea statiilor, prin urmare pot suferi modificari. Cu toate acestea, pana la sfarsitul anului, Metrorex vrea sa organizeze liciatia pentru atribuirea lucrarilor de construire a magistralei.