FOTOGALERIE Magistralele de metrou Universitate-Pantelimon si 1 Mai-Otopeni, discutate la Primaria Capitalei. Vezi unde vor fi amplasate statiile

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 18 iulie 2012, 22:01 Actualitate | Administratie Locala

FOTOGALERIE Traseul magistralelor de metrou
Comisia tehnica de urbanism de pe langa Primaria Capitalei a discutat, miercuri, traseul magistralelor de metrou Universitate-Pantelimon si 1 Mai-Otopeni. Daca traseul de baza nu a suferit modificari, pozitia exacta a statiilor inca nu a fost stabilita, discutiile continuand in acest sens.
  • Magistrala 1 Mai - Otopeni
Potrivit planurilor afisate de proiectanti, biroul URBIS 90, magistrala 1 Mai-Otopeni are urmatorul traseu:
- pleaca de la actuala statie de metrou 1 Mai, aflata la intersectia bd. Ion Mihalache cu Calea Grivitei, merge pe sub bd. Bucurestii Noi pana la intersectia cu calea ferata, apoi o ia la Est, pe sub calea ferata si viitorul inel median, dupa care ajunge in spatele Romexpo.
- de la Romexpo, ajunge pe bd. Expozitiei, Piata Presei, dupa care merge pe DN1 pana la aeroportul din Otopeni.

Pe traseul acesteia sunt propuse statii in urmatoarele locati: 1 Mai (statia actuala),  in Pajura (sub calea ferata), in spatele Romexpo, pentru a deservi zona de birouri care se ridica in zona, la Piata Presei Libere, la Gara Baneasa, la Aeroportul Baneasa, la magazinul Ikea, la magazinul Baneasa (in apropiere de ambasada SUA), DN1 intersectie cu strada Padina, DN1 intersectie cu linia de Centura, Otopeni Centru, Otopeni Nord si Aeroportul Otopeni.

Comisia Tehnica de Urbanism inca nu a avizat Planul Urbanistic Zonal care stabileste traseul si amplasarea statiilor, prin urmare pot suferi modificari.

Lucrarile la Magistrala 6 ar urma sa inceapa in 2013 si se estimeaza ca vor fi gata in 5 ani. Lucrarea va costa circa 1 miliard de euro.

  • Magistrala Universitate - Pantelimon
Potrivit planselor afisate de proiectanti, biroul URBIS 90, aceasta magistrala are urmatorul traseu:
- de la Piata Universitatii va merge pe bd. Carol, bd. Pache Protopopescu, Soseaua Iancului, Soseaua Panetlimon pana la magazinul Cora.

Pe traseul magistralei sunt amplasate urmatoarele statii: la Piata Universitatii, intersectia bd. Carol cu Calea Mosilor, la Liceul Mihai Viteazu, la Piata Iancului, la fosta Tesatorie Romana (unde Consiliul General a aprobat un mall), la Electroaparataj ( si aici este aprobat un alt mall), la Piata Socului, la intersectia Morarilor cu Soseaua Pantelimon (Postavaria Romana), la Spitalul Pantelimon si la  Cora Pantelimon.

Comisia Tehnica de Urbanism inca nu a avizat Planul Urbanistic Zonal care stabileste traseul si amplasarea statiilor, prin urmare pot suferi modificari. Cu toate acestea, pana la sfarsitul anului, Metrorex vrea sa organizeze liciatia pentru atribuirea lucrarilor de construire a magistralei.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

​VIDEO: Batrana, capra Sofica si cenzura comunista

Filmul Baloane de curcubeu, in regia lui Iosif Demian, respins de cenzura comunista, a avut lansarea dupa 35 de ani la Sibiu, in cadrul Festivalului Astra. Cu aceasta ocazie, in cadrul conferintei ce a precedat proiectia oficiala, am putut afla de la regizorul Iosif Demian cum functiona cenzura comunista asupra filmelor, cum a fost distribuit in rol actorul Dorel Visan sau povestea batranei si a caprei Sofica.

6364 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    Aeroport (Miercuri, 18 iulie 2012, 22:21)

    Vizitiul [utilizator]

    Sustin ideea de metrou pana la Otopeni.
    • -3 (7 voturi)    
      ... (Joi, 19 iulie 2012, 11:14)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Vizitiul

      De cate ori pe an mergi la aeroport? Ca se fac sau se vor face centre de birouri in zona e nerelevant, nu te pune nimeni sa faci birouri intr-o zona care nu are infrastructura sau infrastructura e deja saturata. Atata vreme cat exista patru capete de metrou in foste zone industriale, acum pustii, acolo ar trebui facute zone de birouri si nu aiurea. Iar la aeroport poti sa ajungi cu trenul, ar fi nevoie de o investitie minima (10% din cat va costa metroul). Metroul trebuie construit in centru unde nu mai exista alternative, nu la periferie unde poti merge foarte bine la suprafata la costuri mult mai mici.
      • +1 (3 voturi)    
        nu sunt de acord (Joi, 19 iulie 2012, 13:49)

        simona [anonim] i-a raspuns lui a.nonim

        poate ca tu ca si persoana fizica nu mergi la aeroport, dar nu doar oamenii "obisnuiti" zboara. Exista foarte multe calatorii de afaceri, exista si turisti straini. Suntem printre putinele capitale care nu au acces comod din aeroport in capitala. Amsterdam, Londra, Paris - sunt legate de Schiphol, Heathrow si CDG prin linii de metrou/tren. Acolo unde nu exista asa ceva, este un sistem bine pus la punct de autobuze , care fac tranzitul intre aeroport si alte localitati sau capitala. Ideea prelungirii liniei de metrou pana la Otopeni este excelenta. Desigur ca nu ar fi rau ca si restul Bucurestiului sa fie impanzit de metrou, sunt cartiere care nici acum nu sunt incluse in planurile metrorex...
        • -2 (2 voturi)    
          ... (Joi, 19 iulie 2012, 14:34)

          a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui simona

          Ma faci sa rad. Oamenii de afaceri merg cu taxiul sau cu masina de firma, nu cu metroul. Iar turisti straini in Bucuresti, mai bine nu mai discutam... Exista o line CFR care te lasa la 2-3 km de aeroport, si care s-ar putea prelungi pana acolo cu costuri minime. Te dai jos din avion te sui in tren si ajungi direct la Gara. De acolo ai legaturi cu metrou, tramvai, troleibuz. In schim in centru ce faci? Ai incercat vreodata sa mergi cu tramvaiul pe Mosilor? Metroul inseamna o investitie imensa si costuri foarte mari de operare (care nici macar nu sunt acoperite din bilete). Normal ar fi sa fie construit intai acolo unde e neaparat necesar si la urma spre periferie.
          • 0 (2 voturi)    
            ceee? (Joi, 19 iulie 2012, 16:40)

            bobby [anonim] i-a raspuns lui a.nonim

            Buhuhu sa mergi tu cu trenul la aeroport :))))) Ce sa fac sa iau trenul care vine o data la 2 ore sa ma duc la balotesi iar de acolo sa ma duc cu "ia-ma nene"?
            Occidentul a reusit sa se dezvolte ca nu au fost minti luminate precum a ta.
            Noi am construit 3 ani de zile sali de sport la tara (comune/sate) iar acum consideram ca asta nu e prioritar.
            • 0 (0 voturi)    
              ... (Vineri, 20 iulie 2012, 10:30)

              a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui bobby

              Trenul spre Otopeni circula la 30 de minuite si ar putea circula foarte bine si la 15 minute daca ar fi trafic. Imagineaza-ti ca un astfel tren este automotor, adica pe limba ta arata ca un metrou, nu e un vagon de tara incarcat cu vietati care fac "buhuhu"...
          • +1 (1 vot)    
            metroul poate fi profitabil (Joi, 19 iulie 2012, 19:11)

            Ted [anonim] i-a raspuns lui a.nonim

            Nu e o aberatie, metroul poate fi profitabil. Cu un sistem bine pus la punct de abonamente si cu o retea bine dezvoltata.
            In Paris, din orice punct ai o statie de metrou la maxim 7-8 minute de mers pe jos. Lumea a descoperit ca ajungi foarte usor cu metroul. Asta face ca metroul parizian sa incaseze zilnic peste 5 mil €, dar suma urca si peste 15 mil € in pierioadele aglomerate. De pe urma metroului, primaria Parisului castiga aprox 1 mil € / zi.
            O retea ampla de metrou este vitala pentru orice capitala moderna.
            La noi ar trebui pe cat posibil create statii noi pe magistralele existente, sunt multe statii aflate la distante mari una de cealalta, care trec pe sub locuri care ar fi beneficiat de pe urma unei statii apropiate.
            • 0 (0 voturi)    
              ... (Vineri, 20 iulie 2012, 10:41)

              a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Ted

              Ca metroul sa fie profitabil ar trebui sa coste biletul 1 euro. Trenuri, echipamente - toate din import, electricitate, intretinere, paza - nu uita ca suntem tara bananiera si daca n-ar fi doi paznici in fiecare tren am ramane fara ele, toate astea costa. Iar puterea de cumparare la noi nu permite un astfel de pret.
              Cat priveste statiile dese, ai dreptate in principiu, dar omiti un amanunt. Toate orasele care au statii foarte dese (New York, Paris, etc) au cate doua retele de metrou, una rapida cu statii rare (cam 3-4 statii obisnuite) si una locala cu statii dese. In principiu iei trenul local pana la prima statie de tranzit, iei trenul rapid pana aproape de destinatie, apoi din noi cel local sau un autobuz. Evident nodurile de tranzit sunt gandite.
              Gandeste-te ca acum metroul face 30 de minute dintr-un capat al altuia al orasului. Daca dublezi numarul de statii, pe langa ca dublezi cheltuiala dublezi si timpul de parcurs, 60 de minute de la un capat la altul nu mai e deloc rezonabil.
  • 0 (6 voturi)    
    voteaza suspendarea (Miercuri, 18 iulie 2012, 22:46)

    ghita [anonim]

    si vei primi cadou o statie de metrou chiar la tine in casa! si autostrada suspendata la geam!
    • 0 (0 voturi)    
      Au renuntat la statia MIHAILEANU (Joi, 19 iulie 2012, 14:01)

      Porumbelul Pacii [anonim] i-a raspuns lui ghita

      In schimb Magistrala catre Drumul Taberei va avea si o bucla la Asezamantul de maxima sigurantza
      RAHOVA.
      *
      Plus proiectul de 3 statii - bifuractie Piata Sudului - Spitalul nr. 9 - Parcul de odihna perpetua Metalurgiei
      pentru analisti din categoria Lazaroiu si altii care pun prea mult la inima evenimentele.
  • +4 (4 voturi)    
    asa da :D (Miercuri, 18 iulie 2012, 22:49)

    maryus999 [utilizator]

    bravo ... daca face statie de metrou la morarilor renunt la masina ... jur ca ma duc cu metroul la servici ... sper sa nu fie gata magistrala cand ies eu la pensie peste 30 de ani :D
    hai cu metroul in pantelimon :D vrem ... VREM ... VREEEEMMM ...
  • +1 (1 vot)    
    bisectoarea (Joi, 19 iulie 2012, 0:40)

    usul [utilizator]

    Poate intersectia Fundeni cu Pantelimon
  • -4 (4 voturi)    
    metrou (Joi, 19 iulie 2012, 11:25)

    alex [anonim]

    pana ternina astia metroul se rezolva problemele teleportari.
    • -3 (3 voturi)    
      ... (Joi, 19 iulie 2012, 12:00)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui alex

      Vorbesti de parca o linie de metrou ar costa trei lei si ar aduce profit de milioane. Tebuie sa tii cont de faptul ca investitia e de cateva miliarde de euro, iar pretul calatoriei e acoperit doar in proportie de 30% de catre bilete. Presupunand ca ai fi milionar ai finanta o astfel de afacere? Dar in calitate de calator, ai fi dispus sa platesti un euro pe calatorie, atat cat costa si in alte parti? Sau avem doar pretentii sa circulam cu trenuri de ultima generatie pana la aeroport, dar daca se poate sa nu platim nimic?
  • 0 (0 voturi)    
    de ce "magistrale" ? (Vineri, 20 iulie 2012, 11:08)

    vlad [anonim]

    Nu le-ar putea numi linii de metrou ca peste tot in lume?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri