Tribunalul Bucuresti a anulat, miercuri, autorizatia de construire pentru pasajul suprateran de la Ciurel, emisa de Primaria Capitalei in regim de urgenta. Procesul a fost pornit de un proprietar din zona care sustine ca municipalitatea i-a luat 60 de mp din curte fara sa-l exproprieze, iar pilonul pasajului se afla la 3 m distanta de balconul sau. Primaria Capitalei poate face recurs.

Penetratia Splai - Ciurel - A1 Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei

UPDATE: Primaria Capitalei a declarat pentru HotNews.ro ca lucrarile la pasaj pot continua pana la judecarea recursului la Curtea de Apel: "Autorizatia de construire a fost anulata de catre instanta de contencios admninistrativ in fond urmand a se promova calea recursului care, in materia contenciosului administrativ suspenda efectele anularii acestui act. In consecinta, pana la solutionarea definitiva si irevocabila a acestui litigiu, nefiind suspendata in conformitate cu legea, autorizatia de construire este valabila".

"Am cerut anularea autorizatiei de constrire a pasajului, emisa in regim de urgenta de Primaria Capitalei, pe 12 iulie 2011. Aceasta autorizatie a fost emisa ilegal deoarece nu are la baza un Plan Urbanistic Zonal si a fost emisa in regim de urgenta nejustificat. Aceste autorizatii se emit in regim de urgenta in caz de taifun, cataclism, cutremur. Aici nu era nicio urgenta", a declarat Mihai Danes, proprietarul care a obtinut anularea actului administrativ.

In plus, acesta sustine ca Primaria nu l-a expropriat desi i-a luat 60 de mp din curtea casei, iar pilonul pasajului se afla la 3 metri de balconul casei sale. "Am aflat ca se va face pasajul in urma cu doi ani cand au venit muncitorii sa inceapa lucrarea. Noi nu suntem Gica Constra, dar vrem ca lucrarile sa se desfasoare legal. Nu am cerut despagubiri. Aici nu este vorba doar de mine. Dincolo de lac sunt inca 100 de case, construite recent, care vor fi distruse. Puteau sa se gandeasca la acest drum inainte sa le deau autorizatie de construire acelor oameni. Din punctul meu de vedere nici nu este nevoie de acest drum expres, cum ii spun ei. Pot face Soseaua de Centura si rezolva problema", a declarat pentru HotNews.ro Mihai Danes.

Primaria Capitalei inca nu ne-a furnizat un punct de vedere referitor la acest subiect. Vom reveni cu amanunte.

Lucrarile la Pasajul Ciurel au inceput in 2010 insa au fost oprite in scurt timp din cauza lipsei de fonduri. Din lucrare nu s-a realizat decat un pilon al podului si s-a inceput fundatia pentru altul.

Podul de la Ciurel face parte din viitorul drum express - Splaiul Independentei - Ciurel - Autostrada Bucuresti-Pitesti. Potrivit Planului Urbanistic Zonal, aflat in dezbatere publica pe site-ul Prtimariei Capitalei, neaprobat inca de Consiliul General, soseaua reprezinta o ruta alternativa la bd. Iuliu Maniu si va lega centrul Bucurestiului de autostrada Bucuresti-Pitesti (A1). Drumul va porni de la intersectia bd. Virtutii cu Splaiul Independentei, merge pe langa Lacul Morii pana la intersectia cu bd. Uverturii, dupa care trece pe langa statia de tratare a apei Rosu-Militari si iese din Bucuresti prin comuna Chiajna. Traverseaza Centura Capitalei, trece prin Comuna Dragomiresti-Vale si iese in A1, la km 13, Pod Ciorogarla. Pe parcursul lucrarii vor fi construite trei pasaje supraterane:

- La intersectia sos. Virtutii cu Splaiul Independentei (Pod Ciurel)

- La intersectia Penetratia A1 - Bd. Uverturii

- La intersectia cu Soseaua de Centura si in zona Pasajului CFR de la Ciorogarla.

In total, drumul express va avea o lungime de circa 8,3 km, trei benzi pe sens si se estimeaza ca va costa 138 milioane de euro. Lucrarea este realizata de consortiul JV Bogl - Astaldi - Euroconstruct -Tehnologica si Proiect Bucuresti, in calitate de proiectant. Termenul estimat pentru finalizare este de 35 luni, de la inceperea lucrarii, respectiv anul 2014. Pentru realizarea proiectului trebuie expropriatate 40 de hectare de teren, proprietate privata.

Vezi aici traseul drumului express.

Societatea civila s-a opus in nenumarate randuri acestui proiect motivand ca masinile care vin de pe A1 vor fi incurajate sa tranziteze centrul Capitalei. "Inca de la inceput am discutat cu principalele directii din Primaria Capitalei si le-am spus ca nu este normal ca toate masinile care vin de pe autostrada sa ajunga in centrul orasului. De asemenea, costurile de expropriere sunt foarte mari, iar acest pod trece in mare masura pe spatiu verde", a declart pentru HotNews.ro, Dan Trifu, vicepresedinte Ecocivica.