​EXCLUSIV Autorizatia de construire pentru pasajul suprateran de la Ciurel a fost anulata in instanta

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 12 iulie 2012, 14:33 Actualitate | Administratie Locala

Penetratia Splai - Ciurel - A1
Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei
Tribunalul Bucuresti a anulat, miercuri, autorizatia de construire pentru pasajul suprateran de la Ciurel, emisa de Primaria Capitalei in regim de urgenta. Procesul a fost pornit de un proprietar din zona care sustine ca municipalitatea i-a luat 60 de mp din curte fara sa-l exproprieze, iar pilonul pasajului se afla la 3 m distanta de balconul sau. Primaria Capitalei poate face recurs.

UPDATE: Primaria Capitalei a declarat pentru HotNews.ro ca lucrarile la pasaj pot continua pana la judecarea recursului la Curtea de Apel: "Autorizatia de construire a fost anulata de catre instanta de contencios admninistrativ in fond urmand a se promova calea recursului care, in materia contenciosului administrativ suspenda efectele anularii acestui act. In consecinta, pana la solutionarea definitiva si irevocabila a acestui litigiu, nefiind suspendata in conformitate cu legea, autorizatia de construire este valabila".

"Am cerut anularea autorizatiei de constrire a pasajului, emisa in regim de urgenta de Primaria Capitalei, pe 12 iulie 2011. Aceasta autorizatie a fost emisa ilegal deoarece nu are la baza un Plan Urbanistic Zonal si a fost emisa in regim de urgenta nejustificat. Aceste autorizatii se emit in regim de urgenta in caz de taifun, cataclism, cutremur. Aici nu era nicio urgenta", a declarat Mihai Danes, proprietarul care a obtinut anularea actului administrativ.

In plus, acesta sustine ca Primaria nu l-a expropriat desi i-a luat 60 de mp din curtea casei, iar pilonul pasajului se afla la 3 metri de balconul casei sale. "Am aflat ca se va face pasajul in urma cu doi ani cand au venit muncitorii sa inceapa lucrarea. Noi nu suntem Gica Constra, dar vrem ca lucrarile sa se desfasoare legal. Nu am cerut despagubiri. Aici nu este vorba doar de mine. Dincolo de lac sunt inca 100 de case, construite recent, care vor fi distruse. Puteau sa se gandeasca la acest drum inainte sa le deau autorizatie de construire acelor oameni. Din punctul meu de vedere nici nu este nevoie de acest drum expres, cum ii spun ei. Pot face Soseaua de Centura si rezolva problema", a declarat pentru HotNews.ro Mihai Danes.

Primaria Capitalei inca nu ne-a furnizat un punct de vedere referitor la acest subiect. Vom reveni cu amanunte.

Lucrarile la Pasajul Ciurel au inceput in 2010 insa au fost oprite in scurt timp din cauza lipsei de fonduri. Din lucrare nu s-a realizat decat un pilon al podului si s-a inceput fundatia pentru altul.

Podul de la Ciurel face parte din viitorul drum express - Splaiul Independentei - Ciurel - Autostrada Bucuresti-Pitesti. Potrivit Planului Urbanistic Zonal, aflat in dezbatere publica pe site-ul Prtimariei Capitalei, neaprobat inca de Consiliul General, soseaua reprezinta o ruta alternativa la bd. Iuliu Maniu si va lega centrul Bucurestiului de autostrada Bucuresti-Pitesti (A1). Drumul va porni de la intersectia bd. Virtutii cu Splaiul Independentei, merge pe langa Lacul Morii pana la intersectia cu bd. Uverturii, dupa care trece pe langa statia de tratare a apei Rosu-Militari si iese din Bucuresti prin comuna Chiajna. Traverseaza Centura Capitalei, trece prin Comuna Dragomiresti-Vale si iese in A1, la km 13, Pod Ciorogarla. Pe parcursul lucrarii vor fi construite trei pasaje supraterane:
- La intersectia sos. Virtutii cu Splaiul Independentei (Pod Ciurel)
- La intersectia Penetratia A1 - Bd. Uverturii
- La intersectia cu Soseaua de Centura si in zona Pasajului CFR de la Ciorogarla.

In total, drumul express va avea o lungime de circa 8,3 km, trei benzi pe sens si se estimeaza ca va costa 138 milioane de euro. Lucrarea este realizata de consortiul JV Bogl - Astaldi - Euroconstruct -Tehnologica si Proiect Bucuresti, in calitate de proiectant. Termenul estimat pentru finalizare este de 35 luni, de la inceperea lucrarii, respectiv anul 2014. Pentru realizarea proiectului trebuie expropriatate 40 de hectare de teren, proprietate privata.

Vezi aici traseul drumului express.

Societatea civila s-a opus in nenumarate randuri acestui proiect motivand ca masinile care vin de pe A1 vor fi incurajate sa tranziteze centrul Capitalei. "Inca de la inceput am discutat cu principalele directii din Primaria Capitalei si le-am spus ca nu este normal ca toate masinile care vin de pe autostrada sa ajunga in centrul orasului. De asemenea, costurile de expropriere sunt foarte mari, iar acest pod trece in mare masura pe spatiu verde", a declart pentru HotNews.ro, Dan Trifu, vicepresedinte Ecocivica.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

8426 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    doamne pazeste (Joi, 12 iulie 2012, 14:47)

    oxigen [anonim]

    ti se face pieleea de gaina.
    citeste si http://www.tabu.ro/salvati-copacii/
  • +4 (6 voturi)    
    Da Oparescu?? (Joi, 12 iulie 2012, 14:53)

    Dragos [anonim]

    ...un Referendum pentru demiterea lui nu facem?
    • 0 (4 voturi)    
      doar pt. tine nu (Joi, 12 iulie 2012, 16:19)

      eugen [anonim] i-a raspuns lui Dragos

      Bai boa, militariul e sufocat pe iuliu maniu, trebe drumul ala express, nu toti merem cu bicicleta. Sa-l faca mai repede, evident, respectand legea.
      • 0 (0 voturi)    
        Asa este (Vineri, 13 iulie 2012, 9:27)

        gelu [anonim] i-a raspuns lui eugen

        Incepusera si ei o treaba buna dar au oprit-o...
  • +4 (6 voturi)    
    N-ar fi mai bine (Joi, 12 iulie 2012, 15:20)

    indy [anonim]

    ...să terminăm centura capitalei? Proiectul ăsta va teleporta tot traficul de pe A1 în centrul oraşului...
    • +1 (3 voturi)    
      Poate va mai gandit... (Joi, 12 iulie 2012, 15:30)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui indy

      Nu inteleg ce o sa ii impiedice pe cei care nu au treaba in Bucuresti sa o ia in continuare pe centura ? In schimb legatura asta va descongestiona B-dul Armata Poporului care este plina de masini care ORICUM au treaba in oras.
      Asa ca in loc sa intrii in Buc in 30 min o sa intrii in 10 .
      Deci care e problema ?
      • -2 (4 voturi)    
        Daca iti place asa de mult.... (Joi, 12 iulie 2012, 16:35)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

        Nu ai vrea sa-ti treaca un astfel de pilon prin bucatarie? As vrea sa stiu cat de fericit ai fi si daca ai accepta acest lucru gratuit...
      • +2 (2 voturi)    
        Problema este ca ... (Joi, 12 iulie 2012, 16:43)

        Ion [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

        proiectul trebuie regandit. In forma actuala este incredibil de scump, presupune exproprieri masive de terenuri si case relativ noi, distrugeri de zone verzi..etc. Exista alternative proiectului care se pot realiza mult mai repede, ieftin si proabil cu un rezultat mult mai bun la final.
  • +2 (4 voturi)    
    Păcat (Joi, 12 iulie 2012, 16:15)

    Sorin [anonim]

    Pe mine unul ma supara ca vor intoxica singura oaza de aer curat pentru cei ce fac jogging. Obisnuiesc (ca multi alții) sa alerg pe digul lacului de la Rosu pana in dreptul blocurilor din Crangasi . O observatie foarte interesanta este ca daca ma incumet sa continui traseul pe dig prin oras de la Crângași inainte pana la baraj simt ca respir mult mai greu si nu mai din cauza noxelor. Daca face Opărescu autoband acolo s-a terminat cu alergatul si cu zona de linistita de recreere de pe dig, singura dealtfel pentru locuitorii Crangașiului. Păcat.
  • +1 (7 voturi)    
    Proiect 100% inutil (Joi, 12 iulie 2012, 16:40)

    Radu [anonim]

    Oprescu trebuie sa dispara cat mai repede de la carma capitalei. Este un impostor si un incompetent.
    Sunt alternative (prelungire bd. Preciziei pana in centura, modernizare strada Liniei sau prelungire bd. Timisoara pana in CB, bineinteles moderinzarea centurii in colaborare cu MT) mult mai ieftine, care presupun expropieri mai putine spre deloc si relativ cu o perioada mai mica de implementare decat acest proiect utopic. Zona Lacul Morii ar trebui modernizata si amenajata preponderent recreere si agrement.

    Acest comunist ordinar nu are nici o viziune moderna si eficienta pentru oras. Aplica aceeasi tactica comunista, proiecte faraonice si inutile (vezi Casa Poporului).

    Ma bucur sa vad ca justitia i-a tras una peste bot arogantului. Sper sa vad tot mai des astfel de stiri. Daca vrea sa faca ceva in orasul asta sa faca LEGAL.
    • -2 (2 voturi)    
      @ Radu (Vineri, 13 iulie 2012, 6:42)

      adib [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Esti pe linga amice. Ai fost vreodata pe centura dinspre Militari? Ai sina de tren pe o parte si multe sedii de firme pe cealalta. Ce expropiezi de acolo? Bulevardul Preciziei incepe de pe Valea Cascadelor si se termina la intrarea pe A1 (linga fostul liceu Industrial 8). Deci pe unde sa ajunga la soseaua de centura?? Oare prin terenul ce apartine parcului logistic Cefin? Desigur, orice face Oprescu este inutil, ilegal, si fara rost. Parca Basescu zicea acum ceva ani ca nu avem nevoie de autostrazi.

      De asemenea, proiectul ala faraonic (Casa Poporului) este folosita si de mult iubitii tai alesi :)
      • +1 (1 vot)    
        draga adib... (Vineri, 13 iulie 2012, 15:38)

        bida [anonim] i-a raspuns lui adib

        se pare ca tu esti pe langa subiect nu Radu, dar tipic romanesc sari la gatul omului fara sa te documentezi. Probabil nici nu stii in ce punct cardinal se afla cartierul Militari.

        CB are cale ferata pe o singura parte, exproprierile se pot realiza pe partea opusa. Cum explica mintea ta creata largirea centurii (deja realizata) in N-ul orasului, unde si acolo ai cale ferata ?

        bd Timisoara trebuie extins peste un teren viran cateva sute de m.
        bd Preciziei poate fi extins peste un teren pe care nu sunt constructii civile.

        In opinia ta este mai bine sa distrugi niste case, niste comunitati formate in lungul drumului expres, sa introduci trafic infernal prin zone rezidentiale apoi direct in inima orasului decat sa expropriezi terenul unor firme care se pot reloca oricand un alte zone ?

        Iti doresc sa ti se darame casa sau iti treaca un astfel de drum prin fata ferestrei din cauza unui proiect gandit cu dosul.

        referitor la comentariul tau legat de Casa Poporului si alesii patriei, iti pot spune doar ca ai nivelul de gandire si viziunea fix a celor care guverneaza acum.

        Hai sictir ca poluezi aiurea cu 0 si 1 !
        • 0 (0 voturi)    
          trafic (Sâmbătă, 14 iulie 2012, 22:05)

          ggg [anonim] i-a raspuns lui bida

          trafic infernal exista - doar ca se afla pe maniu,uverturii, virtutii
  • -1 (3 voturi)    
    necesitate (Joi, 12 iulie 2012, 19:52)

    sdecianu [anonim]

    Pe scurt: sectorul 6 e PLIN de masini, pana la un nivel aproape sufocant. Dupa parerea mea, orice eliberare a bulevardului Iuliu Maniu e binevenita.

    In plus, e bine sa dai o alternativa soferilor ca sa evite nenorocirile de intersectii de la Eroilor, Razoare.

    A, si proiectul este foarte scump pentru ca sunt foarte scumpe exproprierile. De asemenea, daca va interesati un pic de solurile din Bucuresti, o sa aflati ca nu e chiar usor sa construiesti in Bucuresti.
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Vineri, 13 iulie 2012, 8:29)

    vlper [anonim]

    Credeam ca aceasta pentetratie e utila.....dar daca domnul Mihai Danes spune ca nu e necesara....acum sunt linisit.... Va multumesc domnule Mihai Danes pt ca mi ati deschis ochii!
  • +1 (1 vot)    
    nu trebuie incurajate masinile (Vineri, 13 iulie 2012, 9:48)

    toto [anonim]

    daca infrastructura se dezvolta construind pasaje si drumuri expres, nu se va rezolva nicodata problema circulatiei rutiere si a ambuteiajelor. Trebuie descurajata circulatia cu masina si dezvoltarea transportului public. Asa s-a facut in Copenhaga si Amsterdam, de aia acolo se merge cu bicicleta foarte mult. In Danemarca s-a luat din spatiul destinat masinilor si s-a dat biciclistilor. In Bucuresti masina este rege absolutist. In cazul podului de la Ciurel, poate era mai bine sa faca un pasaj subteran daca exproprierile sunt asa costisitoare.
  • -1 (1 vot)    
    Pasaj suprateran (Vineri, 13 iulie 2012, 13:31)

    Marina [anonim]

    Este incredibil ce se intampla!!!Un grup de frustrati iremediabil vor ca Bucurestiul sa ramana amaratul de targ care a fost in Evul Mediu>La fel au facut si cu amarata de hala Matache ,cand este evident ca artera aceea care se impiedica de cladirea de 2 bani a halei e vitala pentru circulatia din Bucuresti!
    Au existat cladiri frumoase si valoroase arhitectonic care au fost lasate in paragina intentionat si pe locul lor au aparut mall-uri si cladiri de birouri de care nu s-a preocupat nimeni. Niste arhitecti ratati si niste unii care pretind ""cu chipul lor istet de oaie creata"ca vin sa ne fericeasca dupa ce au stat cativa ani in strainatate cu ideile lor marete de planificare urbana! Rusine!.

    Bucurestenii trebuie sa hotarasca si nu un ONG care face blat cu o instanta de judecata inepta!
    • 0 (0 voturi)    
      esti pe langa (Vineri, 13 iulie 2012, 15:29)

      ... [anonim] i-a raspuns lui Marina

      pe ce te bazezi cand afirmi ca "ONG care face blat cu o instanta de judecata inepta" ?

      asa pot spune si eu despre tine, draga Marina ca esti o c*rva penala pe centura orasului numai ca habar n-am cine esti...
      • +1 (1 vot)    
        Hotia primarilor (Joi, 13 septembrie 2012, 21:00)

        dan [anonim] i-a raspuns lui ...

        Nu se mai satura primarii de furat bani ca si Tehnologica Radion,s-au imbogatit din asfaltari,in trei ani Hummer,vile,etc asta e Romania,ae fura pe fata,asfaltul este de calitate fff slaba la bani multi,etc,votati Oprescu,votati hotii


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică