Regia Autonoma de Transport Timisoara (RATT) a anuntat, miercuri, ca a luat hotararea ca pornirea si oprirea furnizarii aerului conditionat in autobuze sa fie controlata direct din dispeceratul institutiei si nu de soferi, asa cum se facea pana acum, noteaza Agerpres. "Facilitatea se aplica pentru 55 de autobuze Mercedes Citaro C, cate avem in dotare. La acestea se adauga inca 30 de autobuze articulate care au clima automata. Aerul conditionat se porneste daca afara sunt minim 20 de grade", eu explicat pentru HotNews.ro reprezentantii RATT.

Autobuze RATTFoto: OpiniaTimisoarei.ro

Masura vine ca urmare a numeroaselor plangeri care au ajuns la RATT si la primarie de aproape 10 ani, in care calatorii sesizau ca soferii refuza sa porneasca instalatiile de climatizare pentru ca le este prea frig, desi in tramvaie, in autobuze sau in troleibuze temperaturile ajungeau pana la 50 de grade Celsius, noteaza Agerpres.

Potrivit unui comunicat al RATT, "facilitatea se preteaza autobuzelor Mercedes Conecto C (scurte) din parcul Regiei si este o functie a sistemului de monitorizare existent. In acest fel, atat pornirea si oprirea climei in autobuzele scurte, cat si suprevegherea functionarii acestor instalatii se realizeaza incepand joi, 12.07.2012, prin Dispeceratul central al R.A.T.T.".

"Facilitatea se aplica pentru 55 de autobuze Mercedes Citaro C, cate avem in dotare. La acestea se adauga inca 30 de autobuze articulate care au clima automata. Din pacate tramvaiele din parcul RATT nu beneficiaza de aer conditionat. Ele au venit la mana a doua si au doar un sistem de ventilatie", eu explicat pentru HotNews.ro reprezentantii RATT.

"Exista un sistem de comunicare in fiecare autobuz pe care l-am adaptat sa poata controla si aerul conditionat. Sistemul nu se porneste in functie de temperatura din autbuz, ci se ia in calcul temperatura de afara. Avem o hotarare interna prin care se stipuleaza ca daca afara sunt minim 20 de grade, se porneste aerul conditonat", au mai explicat reprezentantii regiei.