Primaria Capitalei a inaugurat, luni, Pasajul Pipera. Soferii vor putea circula pe pod incepand cu ora 16.00. Potrivit datelor furnizate de Primaria Capitalei, pasajul a costat peste 32 milioane de euro si se estimeaza ca va fi folosit zilnic de 48.000 de autovehicule care intra in oras si alte 48.000 de masini care ies din oras. Sub pasaj s-au facut si 200 de locuri de parcare pentru locuitorii din zona. Fata de termenul oficial, februarie 2012, lucrarea a fost finalizata cu trei luni intarziere. Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a promis ca se va putea circula pe pod inca din octombrie 2011.

Foto:

Pasajul Pipera incepe pe Soseaua Pipera, inainte de intersectia cu bd. Barbu Vacarescu, traverseaza bd. Barbu Vacarescu, Calea Floreasca si ajunge la sol cu 200 de metri inainte de intersectia Soselei Pipera cu bd. Nicolae Caramfil. In cadrul acestui proiect, municipalitatea a largit si Soseaua Pipera de la o banda la doua benzi pe sens.

Scopul acestui pasaj este de a fluidiza traficul in zona Pipera - Soseaua Pipera, str. Dimitrie Pompeiu si Fabrica de Glucoza - dar si de a prelua traficul de pe viitoarea autostrada A3 Bucuresti-Ploiesti. "Se elimina conflictul de trafic de la nivelul solului, la intersectia cu bd. Barbu Vacarescu si Calea Floreasca, prioritizandu-se astfel ambele directii", a declarat pentru HotNews.ro Madalin Dunmitru, seful Directiei de infrastructura din cadrul Primariei Capitalei.

Primarul Capitalei, Sorin Oprescu a declarat ca ar putea aparea probleme la intersectia cu str. Nicolae Caramfil, unde cei care vin de pe pasaj si fac stanga spre oras au la dispozitie o singura banda pe sens. "Si acum avem probleme la Caramfil ca acolo nu poate fi largit. Am incercat sa facem un sens giratoriu mic, dar nu a functionat. Va ramane acolo cu o prioritizare, cu trei benzi, cu o banda de stanga (n.r. pe Pipera) si cu stopuri in trei timpi. S-a incercat (n.r. cu sens giratoriu), dar nu este spatiu suficient. Nu avem ce face acolo. Nu putem intra in zidul bisericii. Vom avea stopuri in trei timpi. Ne gandim si sa facem doua benzi de intrare dimineata si doua de iesire seara, alternativ in functie de trafic. Oricum, dupa deschiderea pasajului, traficul in zona va fi supravegheat 24 de ore din 24 de echipaje de politie", a declarat Oprescu.

Astfel, in functie de valorile de trafic intregistrate, pe soseaua Nicolae Caramfil, incepand de la intersectia cu Pipera si pana la Ambasada Chinei (zona in care artera are in total 3 benzi de trafic), s-ar putea circula alternativ pe cate doua benzi spre oras dimineata si o banda spre iesire, iar seara se va circula pe o banda spre oras si doua benzi pe sensul spre iesirea din oras.

Lucrarile la pasaj si la supralargirea Soselei Pipera au inceput in luna august 2010 si aveau un termen contractual de finalizare de 18 luni, adica februarie 2012. Primarul Capitalei a declarat in mai multe randuri ca lucrarile se vor finaliza mai repede, respectiv in octombrie 2011. Ulterior, Oprescu a promis ca lucrarea va fi gata la inceputul anului 2012, iar mai apoi, de Pasti. Nici acest termen nu a fost respectat, pasajul fiind inaugurat abia acum.

Intarzierea lucrarilor a fost explicata de catre Directorul Directiei de Infrastructura din cadrul Primariei Capitalei, Madalin Dumitru, care a declarat ca "o parte dintre lucrari au fost sistate pe perioada lucrarilor la retelele de canalizare, de apa, de gaz, de curent electric. Nu puteam sa trecem peste aceste lucrari de utilitati. O parte din retelele identificate pe teren au fost identificate si pe planurile detinatorilor de utilitati, o parte dintre retele nu au fost identificate".

Costrurile pentru aceasta lucrare au crescut de 4 ori din 2006 pana in prezent. In 2006, Consiliul General a alocat pentru largirea Soselei Pipera si construirea pasajului 32 milioane lei (HCGMB 25/2006). Aceasta suma a fost majorata de mai multe ori de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, la final ajungandu-se la valoarea de 140 milioane lei, circa 32 milioane de euro. Lucrarile de construire au fost realizate de asocierea PA&CO INTERNATIONAL si F. KIRCHHOFF STRBENBAU GmbH Co KG.