VIDEO FOTOGALERIE Pasajul Pipera a fost inaugurat. Soferii vor putea circula pe pod incepand cu ora 16.00
Pasajul Pipera incepe pe Soseaua Pipera, inainte de intersectia cu bd. Barbu Vacarescu, traverseaza bd. Barbu Vacarescu, Calea Floreasca si ajunge la sol cu 200 de metri inainte de intersectia Soselei Pipera cu bd. Nicolae Caramfil. In cadrul acestui proiect, municipalitatea a largit si Soseaua Pipera de la o banda la doua benzi pe sens.
Scopul acestui pasaj este de a fluidiza traficul in zona Pipera - Soseaua Pipera, str. Dimitrie Pompeiu si Fabrica de Glucoza - dar si de a prelua traficul de pe viitoarea autostrada A3 Bucuresti-Ploiesti. "Se elimina conflictul de trafic de la nivelul solului, la intersectia cu bd. Barbu Vacarescu si Calea Floreasca, prioritizandu-se astfel ambele directii", a declarat pentru HotNews.ro Madalin Dunmitru, seful Directiei de infrastructura din cadrul Primariei Capitalei.
Primarul Capitalei, Sorin Oprescu a declarat ca ar putea aparea probleme la intersectia cu str. Nicolae Caramfil, unde cei care vin de pe pasaj si fac stanga spre oras au la dispozitie o singura banda pe sens. "Si acum avem probleme la Caramfil ca acolo nu poate fi largit. Am incercat sa facem un sens giratoriu mic, dar nu a functionat. Va ramane acolo cu o prioritizare, cu trei benzi, cu o banda de stanga (n.r. pe Pipera) si cu stopuri in trei timpi. S-a incercat (n.r. cu sens giratoriu), dar nu este spatiu suficient. Nu avem ce face acolo. Nu putem intra in zidul bisericii. Vom avea stopuri in trei timpi. Ne gandim si sa facem doua benzi de intrare dimineata si doua de iesire seara, alternativ in functie de trafic. Oricum, dupa deschiderea pasajului, traficul in zona va fi supravegheat 24 de ore din 24 de echipaje de politie", a declarat Oprescu.
Astfel, in functie de valorile de trafic intregistrate, pe soseaua Nicolae Caramfil, incepand de la intersectia cu Pipera si pana la Ambasada Chinei (zona in care artera are in total 3 benzi de trafic), s-ar putea circula alternativ pe cate doua benzi spre oras dimineata si o banda spre iesire, iar seara se va circula pe o banda spre oras si doua benzi pe sensul spre iesirea din oras.
Lucrarile la pasaj si la supralargirea Soselei Pipera au inceput in luna august 2010 si aveau un termen contractual de finalizare de 18 luni, adica februarie 2012. Primarul Capitalei a declarat in mai multe randuri ca lucrarile se vor finaliza mai repede, respectiv in octombrie 2011. Ulterior, Oprescu a promis ca lucrarea va fi gata la inceputul anului 2012, iar mai apoi, de Pasti. Nici acest termen nu a fost respectat, pasajul fiind inaugurat abia acum.
Intarzierea lucrarilor a fost explicata de catre Directorul Directiei de Infrastructura din cadrul Primariei Capitalei, Madalin Dumitru, care a declarat ca "o parte dintre lucrari au fost sistate pe perioada lucrarilor la retelele de canalizare, de apa, de gaz, de curent electric. Nu puteam sa trecem peste aceste lucrari de utilitati. O parte din retelele identificate pe teren au fost identificate si pe planurile detinatorilor de utilitati, o parte dintre retele nu au fost identificate".
Costrurile pentru aceasta lucrare au crescut de 4 ori din 2006 pana in prezent. In 2006, Consiliul General a alocat pentru largirea Soselei Pipera si construirea pasajului 32 milioane lei (HCGMB 25/2006). Aceasta suma a fost majorata de mai multe ori de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, la final ajungandu-se la valoarea de 140 milioane lei, circa 32 milioane de euro. Lucrarile de construire au fost realizate de asocierea PA&CO INTERNATIONAL si F. KIRCHHOFF STRBENBAU GmbH Co KG.

România și-a dublat în ultimii 5 ani deficitul comercial cu produse alimentare. În 9 luni am importat aproape 8 milioane de tone de produse agroalimentare
Topul județelor după numărul de teste COVID care se fac în fiecare zi: București pe primul loc, Vrancea pe ultimul / Datele oficiale publicate de Ministerul Sănătății
VIDEO Va deveni Podul peste Dunăre de la Brăila un „muzeu”? „Tocmai a fost emisă autorizația de construire pentru primii kilometri din drumurile de legătură”
ANALIZĂ 44 de ani de la cutremurul din 4 martie 1977: Câte clădiri a consolidat Primăria Capitalei, câte au risc seismic și ce planuri are noua administrație
Katalin Karikó, biochimista care a dezvoltat tehnologia mRNA, despre durata de eficacitate a vaccinului BioNTech - Pfizer, pentru HotNews.ro: „Dacă cei vaccinați nu se infectează, nu vom avea nevoie de o altă doză”
Profesorul Radu Gologan, după prima etapă a Olimpiadei de Matematică, organizată online: „Am descoperit uluiți extrem de multe fraude. Părinți care contestă corupția din România își impun copiii prin corupție”
- cei care stau pe scaune sa nu ocupe jumate de vagon
- cei care se tin de barile transversale sa stea sub ele, nu la 1 metru, ca sa poata si cei din spatele lor sa se tina
-sa intre 6 persoane pe o sectiune transversala a vagonului, nu 3 sau 4
- sa intram pe culoare, nu sa stam ca oile la usi, desi coboram peste 5 statii
- sa ne asezam la rand la scarile rulante, nu sa ne bulucim
Se numeste dezvoltare durabila - un concept din marile orase ale lumii, dar care este necunoscut spargatorilor de seminte.
Daca ati fost prin strainatate si n-ati inteles asta, degeaba ati fost.
Nu e suficient sa ne uitam unde e frumos si avem gunoiul sub pres!
A cazut Oprescu in ochii mei.
Apropos, din cate tin minte, medicul peltic, a mai avut ceva termene de finalizare inaintate anul trecut: era unul si prin iunie, apoi s-a scuzat cu problemele la reteaua de apa si a zis ca in octombrie, apoi in oct zicea ca la finalul anului se circula, iar pe 2-3 Ianuarie declara sus si tare ca proiectul e gata 100%. Deci daca atunci era gata 100%, pentru ce am mai asteptat 4 luni?
Doar cei care locuiesc, circula prin zona au idee cat de finalizat era proiectul. Asta in conditiile in care 32 mil lei, s-au facut 32 mil euro.
P.S: Sa-l iei acasa @nina, sa-l preocupe interesul tau, eu unul nu am nevoie.
ps: mai bine mai tarziu decat niciodata
Trec zilnic pe'acolo si asfaltarea e facuta de la sfarsitul anului trecut, inainte sa ninga!
O zi racoroasa! :)
Dupa ce ca se cheltuie sume imense pe pasaje, in loc sa se rezolve transportul in comun ca in alte tari, se mai pun si semafoare sub sau peste pasaj.
Gandire excelenta!
Alta a la trecerea cale ferata de la Electronicii: in loc sa oblige CFR-ul sa repare trecerea la nivel, au bagat banii intr-un pasaj .
Pasajul trebuia facut peste soseaua Colentina.