​Stema Bucurestiului ar putea fi modificata, imaginea Sfantului Dimitrie cel Vechi, Izvoratorul de Mir, fiind inlocuita cu cea a Sfantului Dimitrie cel Nou, Ocrotitorul Bucurestiului, potrivit unui studiu comandat de Primaria Capitalei pentru crearea unui "city brand". Studiul propune si un slogan pentru Capitala: “Bucuresti – unde trecutul intalneste viitorul!”. Alegerea sloganului a fost facuta pe baza reactiilor primite de la cetateni.

Stema orasului BucurestiFoto: Hotnews

Potrivit studiului comandat de Primaria Capitalei si citat de site-ul B365, Bucurestiul are cateva particularitati pe care se poate construi un brand de succes: “Bucurestiul este orasul in care trecutul intalneste viitorul, iar mostenirea istorica se imbina cu modernitatea” si “Bucurestiul este orasul viu si vibrant, deschis si primitor”.

Alegerea sloganului a fost facuta pe baza reactiilor primite de la bucuresteni in cadrul a 24 de focus-grupuri organizate in cadrul cercetarii. Bucurestenii chestionati au avut de ales intre: “Bucuresti, pentru tine!”, “Bucuresti, orasul tau!” si “Bucuresti, orasul de care merita sa te indragostesti!”. Au fost propuse si sloganuri in functie de anumite imagini-simbol ale Capitalei. Pentru Ateneu, Universitate si Palatul Regal a fost ales sloganul “Bucuresti – un oras incarcat de istorie!”, in timp ce pentru Arcul de Triumf au fost propuse mai multe sloganuri precum “Bucuresti – un oras pentru toti!” sau “Bucurestiul te primeste!”.

In cadrul studiului s-au desemnat si cladirile reprezentative pentru oras: Palatul Parlamentului, Ateneul Roman si Arcul de Triumf. La capitolul strazi si infrastructura au fost alese Pasajul Basarab si strazile din Centrul Istoric, iar la “Educatie” au fost selectate patru institutii: Universitatea Bucuresti, Universitatea Politehnica, Academia de Studii Economice si Universitatea Crestina “Dimitrie Cantemir”. Potrivit B365, Codrin Scutaru, actionar la firma care a facut studiul, este lector universitar la Universitatea “Dimitrie Cantemir". Pe lista obiectivelor semnificative din Capitala au fost introduse si Catedrala Mantuirii Neamului, Arena Nationala si Caru’ cu Bere.

De asemenea, s-au facut propuneri pentru schimbarea logo-ului Primariei Capitalei, pentru semnatura institutiei, pentru documente si formate tip, dar si pentru materialele promotionale si de prezentare.

Studiul s-a concretizat intr-un "Manual de Identitate al Primariei Capitalei" pentru care institutia a platit 100.000 de euro firmei Scutaru Consulting SRL.

Calin Murg, presedintele Consiliului General al Municipiului Bucuresti a declarat pentru HotNews.ro ca modificarile propuse de studiu vor putea fi facute doar dupa ce vor fi aprobate de CGMB. "Mai mult nu stiu sa va spun. Domnul primar Oprescu nu ne-a spus ca face un astfel de studiu", a explicat Murg.