10 ani de la atentatele din SUA

Sydney Freedberg Jr., ziarist american: Daca Al-Qaeda ar mai fi intreprins un atac in lunile imediat urmatoare atentatelor din septembrie 2001, Statele Unite s-ar fi prabusit

de Adrian Novac     HotNews.ro
Miercuri, 14 septembrie 2011, 14:04 Actualitate | 11 septembrie 2001

Sydney J. Freedberg Jr.
Foto: Arhiva personala
 documente
(28 Mar 2011) DOC, 21KB
"Daca Al-Qaeda ar fi intreprins un atac in lunile imediat urmatoare 9/11, in afara New Yorkului sau a capitalei Washington, chiar si un atentat cu o bomba improvizata intr-o parcare, intreaga tara s-ar fi prabusit", a declarat Sydney J. Freedberg Jr., ziarist de investigatii si fondatorul paginii www.LearningFromVeterans.com. Jurnalistul american sustine insa ca acest lucru nu s-a intamplat deoarece "Al-Qaeda a fost mult prea obsedata cu un atac spectaculos". Freedberg vorbeste intr-un interviu pentru HotNews.ro despre felul in care America a fost schimbata de atacurile din septembrie 2001 si de ce teoriile conspiratiei legate de 9/11 nu stau in picioare.

Iata cele mai importante declaratii facute de Sydney FreedbergJr. pentru HotNews.ro:

despre schimbarile suferite de America:

Atacurile ne-au facut sa ne temem. Stiu ca pe mine m-au inspaimantat. Ma asteptam la un nou atac - cand au aparut scrisorile acelea cu anthrax, mi-am spus: "Asta e". Si m-am gandit mereu ca, daca Al-Qaeda ar fi intreprins un atac in lunile imediat urmatoare 9/11, in afara New Yorkului sau a capitalei Washington, chiar si un atentat cu o bomba improvizata intr-o parcare, intreaga tara s-ar fi prabusit in panica. Dar Al-Qaeda a fost mult prea obsedata cu un atac spectaculos.

De cand am inceput sa relatez despre chestiuni legate de apararea nationala (iar eu am fost singurul ziarist de la revista la care lucrez care a scris despre pregatirile guvernului pentru un atentat impotriva Statelor Unite), atacurile si razboaiele care le-au urmat mi-au transformat cariera. Atunci cand esti jurnalist pe chestiuni de aparare, lucrul cel mai trist e ca nimeni nu te asculta pana in momentuil in care nu se intampla ceva ingrozitor.


despre efectele atacurilor asupra SUA si asupra lumii:

Noi toti inca suferim din cauza atacurilor - si cea mai mare parte a suferintelor ce afecteaza America sunt auto-provocate. Frica ne-a facut sa facem tot felul de lucruri fara sa ne gandim inainte la consecinte. Am irosit gramezi de bani pe programe de securitate prost realizate si pe crearea Department of Homeland Security, o agentie gresit conceputa. Am irosit atat bani, cat si vieti pe un razboi gresit, dus in Irak. Cred ca, chiar si cu o democratie instabila, Irakul este astazi intr-o situatie mai buna decat era in timpul lui Saddam Hussein; insa n-am gasit raspuns la intrebarea daca s-a meritat acest lucru cu costul pierderii atator vieti de irakieni.

In ceea ce priveste SUA, dupa 10 ani, suntem mai putin speriati, risipitori si agresivi decat eram in 2002 sin 2003, dar inca suferim din cauza tuturor acestor lucruri. In plus, suntem mai saraci cu un trilion de dolari pe care ii puteam folosi in acest moment.


despre atacuri si atacatori:

Exista o inregistrare video in care Osama bin Laden se lauda cu atacurile si ca numarul victimelor i-a depasit asteptarile. Nu exista nicio dovada credibila ca altcineva ar fi fost responsabil de atentate.

Mi-ati putea spune ca inregistrarea e falsa si ca adevarata poveste e musamalizata. Eu insusi am fost acuzat ca am fost parte din musamalizare! Adevarul e insa ca guvernul Statelor Unite s-a dovedit mereu ingrozitor atunci cand trebuia sa pastreze secrete pentru o perioada mai lunga:

Bomba atomica? Statele Unite au aruncat prima lor bomba atomica la 6 august 1945, asupra Hiroshimei; sovieticii au detonat prima lor bomba - produsa cu ajutorul spionilor din Proiectul Manhattan - in timpul unui test realizat la 29 august 1949: doi ani, doua saptamani si sase zile.

Watergate? Spargerea esuata realizata in cladirea Watergate a avut loc la 17 iunie 1972; in cateva saptamani, un Mare Juriu ancheta deja oficiali din Administratia SUA; Nixon a demisionat la 8 august 1974: doi ani si doua luni.

Iran-Contra? Primele rachete au fost trimise in Iran in august 1985; ziarul libanez “Al-Shiraa” a dezvaluit intelegerea, iar presedintele Ronald Reagan a fost obligat sa recunoasca planul la televiziunea nationala, in noiembrie 1986: un an si doua luni.

Monica Lewinsky? S-a intalnit cu presedintele Bill Clinton la 15 noiembrie 1995; amandoi erau sub ancheta in ianuarie 1998, iar Raportul Starr, care prezenta afacerea, este facut public, in mod ironic, la 11 septembrie 1998: doi ani si 10 luni.

Incepand din 2001, am aflat informatii legate de torturile de la inchisoarea Abu Ghraib din Irak, despre inchisorile secrete ale CIA si despre extradari, precum si multe altele. Cu toate acestea, in zece ani, nu au existat nicio dovada credibila, sa nu mai vorbim de dovezi publice, ca altcineva in afara de Al -Qaeda a fost responsabil pentru 9/11.


despre esecul serviciilor de informatii de a anticipa atacurile:

Au esuat din mai multe motive: nu au avut un numar suficient de agenti; agentii pe care i-au avut nu au fost in locul potrivit; informatiile pe care le-au obtinut nu le-au impartasit nici macar cu cei din propriile lor agentii, sa nu mai vorbim de celelalte servicii de informatii. Toate aceste probleme au fost abordate pana acum, cu toate acestea ele sunt greu de rezolvat.

Dar cel mai important motiv pentru care nu am prevazut atacurile este acela ca noi am crezut ca nu sunt posibile - nici macar nu aveam ideea ca un astfel de atac ar putea avea loc. Odata ce el s-a produs, a fost singurul lucru la care ne-am putut gandi si am inceput sa ne uitam dupa orice semn al unui alt atac similar.

In anii '90, am scris eu insusi despre posibilitatea terorismului nuclear, biologic si chimic, dar inca ma gandeam la ele ca la ceva vag si indepartat, o chestiune mult prea complicata de realizat in viitorul apropiat, pentru orice terorist. Nu m-am gandit niciodata la un lucru atat de uimitor de simplu ca deturnarea unor avioane de pasageri si folosirea lor pe post de rachete.


despre protejarea Statelor Unite in prezent:

SUA sunt mai bine protejate in acest moment. Din trei motive:

* Indiferent de cati bani am irosit dupa 9/11 si indiferent de cate greseli am facut, serviciile noastre de informatii si cele de urgenta sunt mai bune acum decat inainte de atacuri.
* Lasand la o parte dezastrele noastre militare, am ranit grav Al-Qaeda si i-am redus capacitatea de atac.
* Si, mai presus de orice, americanul obisnuit este mult mai constient de terorismul potential. Cu siguranta, daca cineva ar incerca sa deturneze acum un avion, pasagerii il vor opri - asa cum l-au oprit pe Richard Reid, "the shoe bomber". Daca pasagerii stiu ca urmeaza sa moara daca deturnarea reuseste, ei nu vor sta linistiti in scaunele lor!


despre teoriile conspiratiei legate de 9/11:

Nu exista nicio posibilitata ca guvernul SUA sa fi stiut de atacuri, cu atat mai mult sa-i fi ajutat pe atacatori. Este cert faptul ca greselile guvernului american au facut posibile atacurile, dar vorbim aici de greseli, nu de un plan: Al-Qaeda pur si simplu a fost mai desteapta decat noi.

Dar unii oameni nu vor sa accepte asta. Nu vor sa accepte faptul ca intregul guvern american a fost pacalit de un grup mic de straini. Nu vor sa accepte faptul ca esecul guvernului a fost un accident.

Este acelasi motiv pentru care unii oameni inca nu accepta ca un singur tragator, cu o pusca invechita, a reusit sa treaca prin toate liniile de securitate si l-a asasinat pe presedintele JF Kennedy.

Le este teama sa creada ca evenimente uriase si ingrozitoare se pot intampla doar din cauza catorva oameni rai. Li se pare mult mai reconfortant sa creada ca a existat un plan - chiar daca a fost un plan daunator! -, si ca guvernul lor a functionat - chiar daca a functionat impotriva lor!


despre razboiul impotriva terorismului si amenintarile la adresa SUA:

Atacul din Afghanistan a fost justificat, absolut. Guvernul taliban a oferit sprijin esential inainte de producerea atentatelor, iar dupa aceea nu vroia sa-i predea pe atacatori pe mana justitiei. Talibanii si Al Qaeda au fost, si sunt, o amenintare continua pentru Statele Unite si pentru restul lumii.

Cu toate acestea, in afara discutiei despre Afghanistan, descrierea campaniei contrateroriste la nivel mondial ca "razboi" a facut mai mult rau decat bine. Ea a presupus faptul ca mijloacele militare au contat mai mult decat diplomatia si institutiile care se ocupa cu aplicarea legii si ca noi putem sa obtinem o victorie decisiva daca ii lovim suficient de puternic. Realitatea contraterorismului este aceea ca necesita eforturi neincetate, dar atente, de-a lungul mai multor decenii.

Al-Qaeda este inca cea mai mare amenintare la adresa SUA - dar vorbim de o Al-Qaeda diferita. Organizatia centrala din Afghanistan si Pakistan a fost zdruncinata atat de puternic incat nu mai este cu adevarat o amenintare.

Dar in jurul lumii inca mai actioneaza ramificatii si imitatori ai retelei, grupuri independente care au preluat sloganul Al-Qaeda si lucreaza unele cu altele, dar si cu organizatia centrala, atunci cand le serveste scopurile. Am taiat cea mai mare parte a tumorii originale, dar cancerul a facut metastaze care s-au raspandit in intreaga lume. Acum este momentul pentru un program lung, dureros de chimioterapie la nivel global, sub forma combaterii terorismului.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

3810 vizualizari

  • +13 (17 voturi)    
    Au si americanii prostii lor ... (Miercuri, 14 septembrie 2011, 14:11)

    Je2 [utilizator]

    Citat " Atacurile ne-au facut sa ne temem. Stiu ca pe mine m-au inspaimantat. " - de aici pana la prabusirea Americii e doar OTV.
  • +10 (18 voturi)    
    hahaha (Miercuri, 14 septembrie 2011, 14:23)

    Unu' [anonim]

    E hilar omul.
  • -2 (20 voturi)    
    Asta chiar crede (Miercuri, 14 septembrie 2011, 14:40)

    black [anonim]

    ca Al Quaeda a orchestrat atacurile , tare de tot ....
    • -4 (16 voturi)    
      NU (Miercuri, 14 septembrie 2011, 14:52)

      Abc [anonim] i-a raspuns lui black

      Nu, nu crede, meserie lui e sa faca pe altii sa creada....dar a cam inceput si lumea sa se prinda...ori sa desteptat populatia...ori nici nu se mai obosesc astia sa minta frumos....de la JFK la 9/11...de la ''moartea'' lui Osama la Libia,Egipt ..samd....
      Am intrebat-o si pe verisoara mea de 13 ani daca crede ca l-au omorat pe Osama...si imi raspunde "Ehhh l-au omorat...tu nu vezi ca l-au aruncat repede in apa" :):)
      Ce e frustrant este ca lumea stie...dar nimeni nu face nimic....
    • -1 (7 voturi)    
      De ce nu? (Joi, 15 septembrie 2011, 1:58)

      sile [anonim] i-a raspuns lui black

      Altii cred ca 3000 oameni s-au dus la servici in niste cladiri intesate cu explozivi (din care n-a ramas nicio urma dupa detonare) si nimeni n-a observat nimic. Ba mai mult, s-a pus explozibil si in singura cladire de peste drum care a fost afectata de prabusirea WTC. Si in aia lucrau oameni care n-au observat nimic.
      Cine-i penibil?
      • +3 (3 voturi)    
        Salut (Joi, 15 septembrie 2011, 10:11)

        Bolvin [utilizator] i-a raspuns lui sile

        Da , ca tu daca te duci maine la munca si gasesti 2 pereti de rigips pusi pe un hol te apuci sa investighezi ce e acolo ..... sau treci mai departe si iti vezi de treaba ta .
        Ia spune-mi din imaginea asta ce ti se pare dubios?
        http://www.911keys.com/911CutterCharges1.jpg

        Parca ziceai ca nu s-au gasit dovezi...

        hai iesi din cutie si gandeste singur
        • +1 (1 vot)    
          tot eu (Joi, 15 septembrie 2011, 10:33)

          Bolvin [utilizator] i-a raspuns lui Bolvin

          Apropo ,
          Aici gasiti mai multe exemple evidente ale facaturii:
          http://www.911keys.com/

          Enjoy !
  • -3 (13 voturi)    
    Justificarea falimentului american ! (Miercuri, 14 septembrie 2011, 14:53)

    Eugenius [anonim]

    Nu v-ati prins ! Astfel de declaratii sunt date pentru a justifica cheltuielile aberante, antiteroriste, si care, au dus la starea actuala a economiei americane si la imbogatirea unor nemernici din gasca lui Bush. Americanilor ar trebui sa le fie frica de ei insisi, In ultimul timp tot felul de alenati sociali sau psihici au tras in proprii concetateni. E ridicol. Daca trage unul o basina pe aeroport se caca pe ei ,toti americanii,de frica . S-au gandit vreodata ce au simtit vietnamezii, coreenii , iranienii, libienii, sarbii, etc !?
  • +6 (12 voturi)    
    au si ei (Miercuri, 14 septembrie 2011, 14:59)

    victor L [anonim]

    americanii, au si ei iRelitatea ori Haznaua 3 sau ziaristi ca Chireac ori, scuze, Adrian Novac.
    "Daca" si cu pluteau intr-o barca; daca nu era, parca se ineca.
  • +4 (10 voturi)    
    parerea mea (Miercuri, 14 septembrie 2011, 15:07)

    Paleopterix [utilizator]

    Parerea mea e ca exista un "prag" limita ... de atentate de exemplu.. daca ar fi fost mai multe atentate, dupa cel din 2001, rezultatul probabil ar fi fost o linshare in masa a musulmanilor din SUA. Americanii nu sunt ca noi europenii, sa se bage sub pat si sa inchida ochii sperand ca "trece", in timp ce musulmani paduchiosi le invadeaza tara. Si in plus au si drept de a avea arme.
    • -1 (1 vot)    
      da asa e cum zici tu (Miercuri, 14 septembrie 2011, 21:02)

      unu [anonim] i-a raspuns lui Paleopterix

      ai punctat bine. oricine poate vedea in filme (americane desigur) cat de viteji si verticali sunt americanii, nu ca noi europenii.
  • -2 (2 voturi)    
    boring... (Miercuri, 14 septembrie 2011, 23:57)

    mary [anonim]

    Asa spune copilul meu cand vine de la scoala, asa spun eu dupa ce am citit acest articol.

    Exista comisii guvernamentale, exista documente emise si luate in discutie de comisii, asa sa mai discutam un pic ca sa aratam ca suntem isteti, devine neinteresant.

    La sfarsit se poate face selectie de articole interesante si unele "boring"...
  • +1 (5 voturi)    
    Hai bagati-o pe aia cu CIA si Mossad... (Joi, 15 septembrie 2011, 2:13)

    Canuck [anonim]

    ... ca e tare placa aia. Ah, si aia cu americanii pe Luna, ca si aia e misto. Zi-i ma! Ce conteaza probe stiintifice, concluziile comisiei Congresului american, munti de informatie corecta, etc. Voi alegeti sa credeti ce varianta va place si numai "probele" care va cad bine. Crede si nu cerceta!

    Adica voi nu puteti crede ca exista suficienta prostie omeneasca in guvernul american ca sa nu fi fost nevoie de conspiratie. Pur si simplu functionari plictisiti, incompetenti sau orgoliosi sa isi apere "teritoriul", nu au comunicat unii cu altii, nimeni nu a conectat punctele sa iasa imaginea de ansamblu. Numai cine nu a lucrat in guvern nu stie cum merg lucrurile. Si asa se nasc teorii conspirationiste in minti bolnave si tare imature si asa se falsifica istorie, de nu mai stim ce a fost, in mod cert nu stim ce este si n-avem cum sti ce vom fi.

    Ca ala de mai jos care ia informatia de la verisoara lui de 13 ani... da, ma, ea sigur stie mai bine decit oricine. Am si eu un nepot de 6 luni, de indata ce incepe sa vorbeasca am sa va comunic si voua ce conspiratii gaseste...

    Mai luati o gura de aer baieti, ca statul permanant pe Net va prosteste.
    • -2 (2 voturi)    
      excelent comentariu! (Joi, 15 septembrie 2011, 10:43)

      Jagged Fel [utilizator] i-a raspuns lui Canuck

      chiar sunt satul de mintile inguste ce nu pot trai fara teoria conspiratiei..si care mai si spun despre altii ca nu vor sa iasa din cutia lor! pacat ca u iti pova comentariul de mai multe ori :)
  • -2 (4 voturi)    
    Sa fim realisti-alta ie problema (Joi, 15 septembrie 2011, 12:04)

    Sasu [anonim]

    Sa fim realisti alta ie tema si problema. Dintre sute pote mii de proiecte care stau la sertar nu vrea nimeni sa aplice -un Proiect -care sa schimbe aceste -Tehnoologi- Aceste avione care sa nu mai fie transformate in bombe. Aicea ie problema. Sa rastorne aceste -proiecte antice- totzi lupta si baga panica in lumea planetei.
    • 0 (2 voturi)    
      Pentru id - septembrie 2011 (Sasu) (Joi, 15 septembrie 2011, 17:55)

      WOOLY BOOLY [anonim] i-a raspuns lui Sasu

      Am ras in hohote citind comentariul tau! Esti praf in ale gramaticii, logicii si coerentiei in exprimare. Tu esti un bun exemplu de ce indivizi ca tine nu ar trebui sa deschida gura daca nici gramatica si logica elemntara nu o au. Du-te pe stadion la gibonii tai si spune-ti parerea acolo ca ai s-ajungi lider. :))) Tare mult mai amuzat! Mersi, analfabetule ratat!
      • 0 (2 voturi)    
        unu (Joi, 15 septembrie 2011, 18:30)

        unu [anonim] i-a raspuns lui WOOLY BOOLY

        nu c-as vrea sa-i iau apararea sasului dar probabil nu stapaneste limba romana. care-i problema? nu trebuie sa te m-ai amuzi din orice dand lectii de gramatica. iar cu logica, sigur unul din voi doi sta prost insa nu stiu sigur care. inclin sa cred ca tu.
        • +1 (1 vot)    
          Acesta este raspunsul si despre tine (Joi, 15 septembrie 2011, 19:11)

          WOOLY BOOLY [anonim] i-a raspuns lui unu

          "nu trebuie sa te m-ai amuzi..." - nu se scrie asa! Corect - "nu trebuie sa te mai amuzi". Back to the troaca and then go to the oi, baiete! :))))) Atentie! Analfabetii citeste si scrie aici (ca e sub 50) ! Pericol de molipsiciune a prostiei! :)))
          • 0 (0 voturi)    
            haha (Marţi, 18 octombrie 2011, 3:28)

            Bobo1 [utilizator] i-a raspuns lui WOOLY BOOLY

            Wooly Booly, daca tot suntem aici, vezi ca ai si tu una. "Tare mult mai amuzat!" Hai ca a devenit comica situatia :D
  • +1 (1 vot)    
    tipul are si un raspuns pt Hotnews.ro (Vineri, 16 septembrie 2011, 8:50)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    tipul are si un raspuns pt Hotnews.ro
    http://learningfromveterans.com/?p=499


Abonare la comentarii cu RSS

Razboiul din Afganistan

Data inceperii conflictului: 7 octombrie 2001

Tari participante cu trupe: SUA, Marea Britanie, Albania, Australia, Armenia, Azerbaidjan, Bosnia-Hertegovina, Bulgaria, Republica Ceha, Coreea de Sud, Republica Dominicana, Danemarca, Estonia, Filipine, Georgia, Honduras, Islanda, Italia, Japonia, Kazahstan, Letonia, Lituania, Macedonia, Mongolia, Nicaragua, Noua Zeelanda, Norvegia, Olanda, Polonia, Portugalia, Romania, El Salvador, Singapore, Slovacia, Spania, Thailanda, Tonga, Ucraina, Ungaria.

La invazia din Irak au participat SUA, Marea Britanie, Australia, Polonia

Victime din cadrul soldatilor (est.):

- fortele de coalitie - 2699. Insurgenti - peste 35.000

Victime civile:

Intre 15.000 si 35.000, in functie de estimari

Retragerea trupelor:

SUA si alte tari si-au anuntat intentia de a-si retrage gradual trupele din Afganistan incepand de anul acesta

Razboiul din Irak

Data inceperii conflictului: 19 martie 2003, cand a inceput invazia in Irak

Tari participante cu trupe: SUA, Marea Britanie, Albania, Australia, Armenia, Azerbaidjan, Bosnia-Hertegovina, Bulgaria, Republica Ceha, Coreea de Sud, Republica Dominicana, Danemarca, Estonia, Filipine, Georgia, Honduras, Islanda, Italia, Japonia, Kazahstan, Letonia, Lituania, Macedonia, Mongolia, Nicaragua, Noua Zeelanda, Norvegia, Olanda, Polonia, Portugalia, Romania, El Salvador, Singapore, Slovacia, Spania, Thailanda, Tonga, Ucraina, Ungaria.

La invazia din Irak au participat SUA, Marea Britanie, Australia, Polonia

Victime din cadrul soldatilor:

- forte militare si de politie irakiene - intre 10.000 si cateva zeci de mii, in functie de sursa.
- trupe americane: aproape 4.500 pana la 30 august 2011
- trupe britanice: 179 (pana la 30 iunie 2011)
- trupe din alte tari participante la coalitie - 137 (pana la 30 iunie 2011)

Victime civile:

- intre 100.000 si cateva sute de mii, in functie de sursa.

Jurnalisti:

- 148 (dintre care 126 irakieni)

Retragerea trupelor:

- a inceput in 2004 (9 tari)
- cele mai multe tari isi retrag trupele incepand din 2008 (inclusiv Romania)
- ultima tara care si-a retras trupele, cu exceptia SUA, a fost Marea Britanie

Votat de congres: octombrie 2001

Promulgat de Bush la: 26 octombrie 2001

Principalii inamici declarati si eliminati

Osama bin Laden
Pozitie: fondator, lider al-Qaeda
Ucis de US Navy Seals
La data de: 2 mai 2011
Saddam Hussein
Pozitie: Presedintele Irakului
(1979-2003)
Condamnat la moarte
La data de: 30 decembrie 2006
Abu Musab Al-Zarqawi
Pozitie: lider al-Qaeda in Irak
Ucis la 7 iunie 2006 de fortele SUA

Arhitectii razboaielor

Paul Wolfovitz
adjunctul secretarului american al Apararii, ianuarie 2001 - iunie 2005
Donald Rumsfeld
secretar american al Apararii, ianuarie 2001 - decembrie 2006
Condoleezza Rice
consilier pe probleme de securitate nationala, ianuarie 2001 - ianuarie 2005; secretar de stat ianuarie 2005 - ianuarie 2009
Gen. David Petraeus fost comandant al trupelor internationale din Irak si, ulterior, al trupelor din Afganistan. In iunie 2011 a fost confirmata nominalizarea sa pentru pozitia de director CIA.

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă