Kelemen Hunor intervine in conflictul local UDMR-PDL: Municipalitatea Cluj-Napoca a incalcat bunul-simt amenajand tarabe in Piata Unirii 

de Luminita Pirvu     HotNews.ro
Luni, 8 august 2011, 15:54 Actualitate | Politic

Plasamentul unei piete agro-alimentare in centrul Clujului
Foto: Google Earth
Presedintele UDMR, Kelemen Hunor a declarat luni pentru agentia Agerpres ca primarul municipiului Cluj-Napoca, Sorin Apostu si consilierii locali ai PDL "au incalcat legea si bunul-simt" amenajand tarabe in Piata Unirii din oras, langa Biserica romano-catolica Sf. Mihai. Kelemen sustine ca s-a incalcat legislatia si ca este nevoie de aprobarea cultului respectiv pentru amplasarea pietii.  Declaratia lui Kelemen apare in contextul in care organizatia UDMR Cluj a rupt sambata protocolul la nivel local cu PDL iar ministrul Sanatatii, Cseke Attila a demisioant din functie.
  • Sondaj HotNews: Ai fi de acord cu ceapa si varza vanduta sub zidurile bisericii sau in centrul orasului tau? Argumenteaza-ti opinia
  • Vezi in fotografie locul unde municipalitatea Cluj vrea sa amenajeze o piata volanta

"Legea interzice sa pui astfel de piete pe langa biserici, fara aprobarea cultului respectiv, deci aici au incalcat, dincolo de bunul-simt, si legislatia in vigoare. Exista loc (...) tot in centrul Clujului, unde este Piata Mihai Viteazul - unde este piata, aceasta este destinatia- acolo poti sa faci si astfel de piete pe aceasta perioada, pana in octombrie. Sau in alte locatii, in cartiere, unde oamenii cumpara direct de la producatori, dar nu in spatele bisericii. Eu nu as fi de acord, nici daca ar pune pe langa Catedrala Ortodoxa, este valabila aceeasi lege, nu pui astfel de lucruri la mai putinde 500 de metri, fara aprobarea cultului respectiv', a declarat, pentru AGERPRES, ministrul Culturii.

Declaratia presedintelui UDMR, Kelemen Hunor  apare la doua zile dupa ce organizatia UDMR Cluj a rupt protocolul de colaboare la nivel local cu PDL. Marul discordiei intre cele dou organizatii a pornit de la decizia primarului Clujului de a amplasa o piata volanta in centrul orasului. Liderii UDMR Cluj sustin ca n-au fost consultati in acest sens desi au un protocol de colaborare cu PDL.

Primarul Apostu in piata din centrul Clujului
Foto: Ziua de Cluj
Pe de alta parte, primarul Sorin Apostu (PDL) a declarat, sambata, pentru Ziua de Cluj ca piata nu ar trebui sa fie un motiv de disputa politica, ea fiind facuta pentru ca cetatenii municipiului sa aiba posibilitatea de a vinde si cumpara produse romanesti.

Apostu, care este presedinte al PDL Cluj-Napoca, a spus ca din cei 28 de producatori prezenti in piata cinci sunt etnici maghiari, ceea ce este un argument pentru faptul ca targul de produse a avut ca scop ajutarea oamenilor:

"Aceasta piata nu este facuta pentru un partid politic, ci pentru cetateni, care cumpara, si pentru producatori, care au unde sa vanda produse romanesti. Este timpul sa aratam un respect pentru cei care ne voteaza si sa lasam la o parte orgoliile politice, mai ales luptele din interiorul partidului, si trebuie sa trecem la fapte pentru oameni. Aceasta piata este o dovada ca ar trebui sa gasim, si sunt dispus sa gasesc, si alte locatii in Cluj-Napoca, pentru a crea astfel de piete", a declarat edilul.

Presedintele filialei UDMR Cluj, Mate Andrea a anuntat, sambata, ca a rupt protocolul cu PDL. Mate Andras  a explicat ca "de multa vreme exista o necomunicare intre cele doua formatiuni, ceea ce inseamna, practic, ca Uniunea nu reprezinta, de fapt, un partener si prin urmare coalitia nu functioneaza in Cluj-Napoca"

Conform protocolului  PDL - UDMR, la nivel local Uniunea a primit un post de viceprimar, iar la nivel judetean - unul de vicepresedinte. Consilierii UDMR au mai protestat in primavara, in plenul deliberativelor, impotriva amplasarii placutei cu inscrisul lui Nicolae Iorga in fata grupului statuar Mathias Rex din centru.

Totodata, ruperea protocolului la nivel local s-a facut la doua zile dupa ce ministrul Sanatatii, Cseke Attila a demisionat, joi, acuzand faptul ca UDMR n-a fost consultat la rectificarea bugetara.

La nivel central, tensiunile intre UDMR si PDL au debutat la sfarsitul lunii aprilie cand, intr-un interviu acordat agentiei Agerpres, pe atunci consilier prezidential, Sebastian Lazaroiu a declarat ca UDMR a fost tolerata pe scena politica pentru ca este "un partener comod de guvernare".

"UDMR este o formatiune tolerata in forma care este. In mod normal, ea poate fi contestata si cred ca au fost incercari de a contesta UDMR la Tribunal, ca nu este un partid politic. Dar sigur ca nimeni nu a facut-o, pentru ca UDMR este un partener comod de guvernare, nu are nimeni interesul sa-l distruga. (...) UDMR a facut multe servicii", declara Sebastian Lazaroiu.

Neintelegerile in Coalitie au continuat cu proiectul privind reorganizarea administrativa, respins in final de liderii maghiari. A urmat un nou episod tensionat, odata cu publicarea informatiei referitoare la cercetarea penala a ministrului lucrarilor publice, Laszlo Borbely.

Mai multi lideri maghiari au perceput acest dosar ca un atac la UDMR. In fine, ultima nemultumire afisata de UDMR a culminat cu demisia ministrului sanatatii, Cseke Attila, care a reclamat faptul ca Uniunea n-a fost consultata la ultima rectificare bugetara adoptata de Guvern.


Citeste mai multe despre   






















2608 vizualizari

Ai fi de acord cu ceapa si varza vanduta sub zidurile bisericii sau in centrul orasului tau
(Un singur răspuns posibil)
  • Da
  • Nu
  • In anumite circumstante


  • +7 (13 voturi)    
    foarte bine (Luni, 8 august 2011, 16:17)

    ofelia [anonim]

    daca tot au rupt protocolul, sa faca bine si sa elibereze postul de viceprimar, precum si pe cel de vicepresedinte al CJ. Cele doua functii au venit la pachet la incheierea protocolului, nu mai este protocol, adio posturi. Se vor gasi in Cluj-Napoca doua persoane capabile care sa ocupe cele doua functii.
    • +3 (7 voturi)    
      daca tot au rupt protocolul (Luni, 8 august 2011, 18:07)

      justin [utilizator] i-a raspuns lui ofelia

      Sa faca bine sa elibereze TOATE posturile, poate chiar si cel de primar. Sau nu despre pdl era vorba? Ups...
      • -1 (5 voturi)    
        ups... (Luni, 8 august 2011, 19:26)

        serban [anonim] i-a raspuns lui justin

        sper ca pdl sa ia toate primariile din orasele mari . ce au incercat astia de la pdl trebuia facut din anii 2000 ... asa vom trage targa inca cel putin un cincinal
  • -5 (15 voturi)    
    care cum a fost obisnuit (Luni, 8 august 2011, 16:18)

    eu [anonim]

    poate in moldova langa biserici au fost pietele, de acolo a venit Apostu cu ideea asta de doi bani...rusine sa-i fie, indiferent ca-i vorba de biserica catolica sau ortodoxa!
  • +13 (17 voturi)    
    In Bucuresti sunt organizate... (Luni, 8 august 2011, 16:25)

    EuSiCuMine [utilizator]

    pieta volante chiar in spatele Universitatii pe strada Edgar Quinet si nu se intampla nimic. Cred ca si in fata Academiei Militare au fost organizate cateodata. Atata timp cat nu sunt permanente si sunt organizate civilizat (se pastreaza curatenia si se lasa curat la incheiere, cu chioscuri pentru vanzare omogene, fara tarabe, umbrelute cu Tuborg si Coca-Cola, etc...) mi se pare foarte OK. Pietele astea din orase (ma refer la spatiu) au fost utilizate ca piete propriu-zise in multe orase din Europe secole de-a randul.
    • -7 (13 voturi)    
      bucuresti vs cluj (Luni, 8 august 2011, 18:41)

      kolozsvar [anonim] i-a raspuns lui EuSiCuMine

      pai da pentru ca tot bucurestiul a ajuns o piata muraturi...si voi nu pricepeti ca noi nu vrem asta?
  • +2 (8 voturi)    
    aici putem discuta de mai multe aspecte (Luni, 8 august 2011, 16:28)

    -Myth- [utilizator]

    Prima data de legalitate: daca intradevar este nevoie de aprobarea reprezentantilor bisericii pentru a deschide acea piata si Primaria Cluj nu are autorizatie, atunci discutia nu mai are nici un rost.
    A doua oara putem discuta de necesitate: in relativa apropiere a acestei piete volante se afla aceea de la Mihai Viteazu - una din cele mai vechi si in trecut una din cele mai bine aprovizionate din Cluj - acesta datorita intermediarilor s-a autodesfintat din cauza preturilor ridicate. Autoritatile clujene ar trebui in primul rand sa-i verifice pe cei care vand si abia apoi sa treaca la infiintarea de piete noi. In acest moment aproape fiecare cartier din Cluj are doua piete, deci ma indoiesc sincer de necesitatea infiintarii de noi piete volante.
    Sincer singurele piete care le-as infiinta si chiar sprijini sunt cele in care mestesugarii traditionali si-ar putea valorifica produsele si as infiinta astfel de piete atat in langa catedrala catolica cat si la cea ortodoxa, astfel incat cei aflati in vizita in Cluj sa aiba de unde alege.
    Pe de alta parte de acesta piata se va alege praful in scurt timp, deoarece dupa ce trece publicitatea creata in jurul ei, nimeni nu va fi dispus sa faca o calatorie in oras doar pentru cateva kilograme de legume.
    • +1 (5 voturi)    
      autorizatia bisericii ???? (Luni, 8 august 2011, 19:28)

      serban [anonim] i-a raspuns lui -Myth-

      de unde pina unde o institutie parazitara emite autorizatii ? sa stea in banca la lor si vorba aia " ciocu mic "
      • 0 (8 voturi)    
        serios? (Luni, 8 august 2011, 20:00)

        -Myth- [utilizator] i-a raspuns lui serban

        asa de maine vine si face primaria piata volanta pe balconul tau ca nici tu nu emiti autorizatii!
        • 0 (0 voturi)    
          ??? (Marţi, 9 august 2011, 20:21)

          serban [anonim] i-a raspuns lui -Myth-

          ideea de a face ceva care sa dea peste bot bisericii ( mai ales ca catolica ) si udmr nu are nici o legatura cu balconul meu . dar daca la "balcoane " te opresti este optiunea ta
      • 0 (0 voturi)    
        autorizatie vs acord (Marţi, 9 august 2011, 11:31)

        rz [anonim] i-a raspuns lui serban

        E vorba de acord nu de autorizatie. Asta daca intr-adevar exista aceasta lege (locala sau nationala). Iar daca exista, asa cum un cititor a subliniat mai sus, discutia nu-si are rostul, e clar cine are dreptate.
        • 0 (0 voturi)    
          primarul (Marţi, 9 august 2011, 20:17)

          serban [anonim] i-a raspuns lui rz

          presupun ca primarul are dreptate .
    • +5 (5 voturi)    
      sa vedem ceva exemple: (Luni, 8 august 2011, 22:48)

      horea [anonim] i-a raspuns lui -Myth-

      langa Domul din Ulm (cel mai inalt din Europa) exista o piata volanta. In centru Heidelberg-ului, artizani/vanzatorii de suveniruri au gherete permanente. fix langa o biserica. In Freiburg - piata volanta langa catedrala. In Lille, tot langa biserica, mai in dos.
      Insa la UMDR nu place Europa, place sa faca doar ce vrea muschii lor.
      Eu zic sa ramana cu pactul rupt, ca numai de figuri sunt buni. Si de rautati!
      • +1 (3 voturi)    
        stai asa (Marţi, 9 august 2011, 9:38)

        -Myth- [utilizator] i-a raspuns lui horea

        daca citesti cu atentie o sa vezi ca sunt de acord si chiar as sprijini amplasarea de gherete cu vanzatori de produse artizanale. "Problema" mea era lehata de necesitatea unei astfel de piete avand in vedere ca la aprox 700 m exista deja o piata si este una din cele mai vechi din Cluj. De ce in loc sa scoatem intermediarii si sa mutam producatorii in aceste piete, noi ne apucam de creat piete noi pe amplasamentul unei parcari, care teoretic ar trebui sa fie plina de autocarele turistilor?
        • -1 (1 vot)    
          piata privata (Marţi, 9 august 2011, 11:54)

          rz [anonim] i-a raspuns lui -Myth-

          Piata de care vorbesti este privata, nu este in administratia primariei, deci primaria nu poate scoate pe nimeni de acolo.

          Adevarul este ca in centru nu exista piata administrata de primarie. Ceea ce doreste primaria sa faca, si din punctul meu de vedere foarte bine face, este sa sprijine intr-un fel consumul de produse locale. Cred ca piata e buna si ca publicitate pentru produsele locale. Veti vedea ca preturile din pietele volante, cel putin in Cluj, nu sunt mai mici cu nimic decat in celelalte piete. Dar ai o oarecare siguranta ca nu consumi legume turcesti si sprijini producatorii locali, adica aduci o bunastare comunitatii locale (ma rog, judetene).

          Locul in care este amplasata piata nu prea conteaza. Argumentul ca este fix in centru si "mai ales" langa o biserica nu este valid din punctul meu de vedere. Am vazut astfel de piete in diverse orase din Europa si nu m-a deranjat cu nimic, din potriva, am putut sa "gust" (chiar la propriu) din specificul local. Dar daca UDMR e asa de deranjata, cel mai bine ar fi sa se schimbe amplasamentul. Desi este o piata a producatorilor locali si nu romani (multi dintre producatori sunt maghiari).
  • -2 (6 voturi)    
    Hopa! (Luni, 8 august 2011, 16:32)

    Diogene Canes [anonim]

    "Eu nu aş fi de acord, nici dacă ar pune lângă Catedrala Ortodoxă"- este o discriminare evidentă. Bineînţeles că nu aţi fi de acord, domnule ministru, dar faptul că menţionaţi asta sugerează o discriminare.
  • +14 (16 voturi)    
    Ceapa si varza (Luni, 8 august 2011, 16:32)

    peciorin [anonim]

    s-au vandut mereu in locul ala, din antichitate si pana in epoca moderna. La Bruckenthal sunt tablouri din sec XVII care infatiseaza biserica inconjurata de tarabe, care, tarani, boi si tot septelul. Si nu vad care e problema: in alte tari mai civilizate, cum ar fi Germania, centrele vechi se transforma duminica in piate de zarzavaturi, branzeturi s.a. culmea tot in fata (spatele, coasta, picioarele) catedralei si nu deranjeaza pe nimeni, ba dimpotriva. E anti-maghiar sa vinzi rosii langa consulat?
    • +2 (4 voturi)    
      ceapa (Luni, 8 august 2011, 16:54)

      matroz [anonim] i-a raspuns lui peciorin

      ar fi un sacrilegiu daca le-ar arunca in consulat?
      • 0 (0 voturi)    
        da, mare sacrilegiu! (Luni, 8 august 2011, 22:49)

        haralamb [anonim] i-a raspuns lui matroz

        Auzi tu, sa strici bunatate de legume!!!
        Aia nu merita nici oua clocite...
  • +11 (11 voturi)    
    In Brno exista in aceeasi piata cu biserica (Luni, 8 august 2011, 16:35)

    io [anonim]

    In Cehia, in Brno, exista piata volanta in piata cu o biserica.
    Pana la urma, cine vrea sa se duca la slujba nu este impiedicat de piata volanta. Nici invers. Din contra, cehii considera ca poate fi o simbioza.
    Dar ei sunt prosti, noi suntem muuult mai destepti.
    • +1 (7 voturi)    
      ok (Luni, 8 august 2011, 16:53)

      alex [anonim] i-a raspuns lui io

      Nu vreau sa stirbesc din argumentatia ta, insa cehii sunt poporul cu cea mai mica rata de "declarati religiosi". Adica poporul cel mai necredincios. Ma mir ca nu au deschis si un pub in curtea bisericii.

      In alta ordine de idei nu vad de ce ar deranja piata aia pusa in Cluj acolo unde au pus-o...
      • +3 (3 voturi)    
        Pub-uri (Luni, 8 august 2011, 17:40)

        io [anonim] i-a raspuns lui alex

        De fapt, in piata aceea sunt cateva pub-uri!! :D
        Este adevarat ce ai spus despre cehi, dar...
        La ei, cine intra in biserica (ma refer la cele mici, nu turistice), intra sa se roage.
        La noi suntem declarati mai multi, dar cine intra in biserica intra (de obicei) ca sa vada cine mai e acolo, sa se puna bine cu "sefu'", ca da bine, etc.
        Adica la ei e mai putina falsitate. Atata tot. :)
        Imi doresc sa fim si noi la fel si incerc sa fac asta cu cei din jurul meu.
    • +10 (12 voturi)    
      vanzari (Luni, 8 august 2011, 16:56)

      matrozul [anonim] i-a raspuns lui io

      Am vazut si in Olanda si ungurii nu scheunau.
    • -5 (11 voturi)    
      de-a dura lex (Luni, 8 august 2011, 17:05)

      aiurici [anonim] i-a raspuns lui io

      Si in Olanda poti fuma cannabis fara sa ai probleme cu politia. Asta nu inseamna ca si la noi e la fel!
      Legea e lege si ea trebuie respectata! Punct!
      Doar ca Apostu o ia incet-incetisor pe urmele lui Funar!
      Au clujenii un real talent cand vine vorba de ales primari din astia...
      • 0 (0 voturi)    
        Dura lex, sed lex (Luni, 8 august 2011, 17:48)

        io [anonim] i-a raspuns lui aiurici

        Tu ai o problema cu primarul, nu cu piata.
        Articolul este despre piata.
        Iar un acord al respectivei biserici cred ca se poate obtine usor, daca nu deranjeaza slujbele. Pana la urma e o piata volanta, nu una permanenta. Din descriere si poze, enoriasii nu vad piata cand intra in biserica.
        Legea nu interzice, ci cere un acord al bisericii. Asta din ce am citit in articol. Ar fi interesant daca s-ar publica un link catre acea lege, pana la urma nu este specificat numarul sau articlul incriminat.
      • 0 (0 voturi)    
        lege (Luni, 8 august 2011, 21:42)

        matrozul [anonim] i-a raspuns lui aiurici

        ar mai fi de precizat doar legea.asta pentru rigoare!
  • -14 (14 voturi)    
    Apostu e un necioplit (Luni, 8 august 2011, 16:37)

    Costel [anonim]

    Pe langa faptul ca e corupt, Apostu mai e si necioplit... cum naiba de orasul asta universitar Clujul, isi alege primari ca Funar, Apostu , Boc....
    • 0 (8 voturi)    
      Dupa modelul orasului lui Bucur (Luni, 8 august 2011, 16:57)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui Costel

      Viorel Lis
      Crin Halaicu
      si ma opresc...
  • +10 (14 voturi)    
    da... (Luni, 8 august 2011, 16:38)

    ci ciong [anonim]

    in primul rand ca centrul clujului apartine clujenilor, nu romanilor, ungurilor, udmr-isti sau pdl-isti... vizavi de biserica sunt terase si baruri, fast-food-uri si cate si mai cate... cu ce bloca sau deranja o piata volanta? daca un primar udmr facea o piata volanta in fata unei bierici fie ea de orice cult sau ideologie... ziceau ca e o idee buna si ca in sfarsit batranii din zona nu mai trebuie sa mearga 15 km sa cumpere ceapa si varza... va mai zic o data, ca sunt convins ca nu o sa auziti... vedeti-va de combinatiile voastre, de mafia voastra si de interesele voastre parsive de tradatori de neam si tara ce sunteti... toti.... si lasati-ne sa ne vedem de viata noastra... nu va amesteca-ti mai mult decat va permitem... si in treburi dastea membrii de partid nu au ce comenta, ca nu mai e de formatiuni politice aici e de noi si de viata noastra de zi cu zi.
  • +13 (13 voturi)    
    piata volanta (Luni, 8 august 2011, 16:40)

    dan2 [anonim]

    Piata volanta a functionat sambata intre 7.00-15.00 in parcarea de langa biserica. Pe fotografie nu apare intrarea in biserica - este in stanga, separata de parcare prin vegetatie. De la intrarea in biserica nici nu se vede parcarea. Nu s-au amenajat tarabe, s-a vandut din portbagajele autoturismelor. Biserica este inconjurata de spatiu verde necirculabil. In evul mediu, era inconjurata de dughene si nu parea sa fie deranjat nimeni. Nici acum nu a fost deranjat nimeni dar suntem "europeni" doar cand ne convine.
  • +8 (10 voturi)    
    Mihai Vitezul? (Luni, 8 august 2011, 16:44)

    Iancu [anonim]

    Adica Kelemen vrea sa plece tarabele de langa statuia lui Matei Corvin, regele Ungariei, si sa fie amplasate in Piata Mihai Viteazul?!!
    • +2 (2 voturi)    
      KKelemen (Luni, 8 august 2011, 16:58)

      matrozul [anonim] i-a raspuns lui Iancu

      ia auzi,ia.
    • +3 (7 voturi)    
      lasa-l tu pe Kelemen, LEGEA!!! (Luni, 8 august 2011, 16:59)

      aiurici [anonim] i-a raspuns lui Iancu

      Da, mica mare diferenta fiind ca in piata Unirii din Cluj, pe langa ansamblul statuar Matia Corvin mai este amplasata si o ditamai biserica (NU e catedrala!) catolica (Sfantul Mihail / Szent Mihály) in timp ce in piata Mihai Viteazul, pe langa statuie exista si o piata agroalimentara care a functionat acolo bine mersi zeci de ani.
  • +5 (9 voturi)    
    lăsa-ți-o moartă (Luni, 8 august 2011, 16:55)

    sodomizeur [utilizator]

    am putea să ne face alte griji decât unde se vând roșiile și castraveții.. din punctul meu de vedere, puncte de vânzare alimentare se pot deschide oriunde există un trafic mai mare de oameni indiferent de etnie, cult și alte chestii d-astea. sunt multe alte lucruri care ne-ar putea capta atenția decât de unde ne putem cumpăra/vinde zarzavaturile.
  • +6 (12 voturi)    
    Pe culmile aberatiei: UDMR Cluj (Luni, 8 august 2011, 16:58)

    Ionel [anonim]

    Incredibil, PIETE VOLANTE ca asta, saptamanale ca la Cluj sau chiar mai des, se fac peste tot in Europa. Mai mergeti si voi prin lume si vedeti ce cum stau lucrurile. Singura conditie este ca dupa-amiaza, la final, sa fie curatenie perfecta.
    UDMR s-a rupt total de problemele comunitatii maghiare (in centrul Clujului traiesc multi batrani maghiari care au fost primii beneficiari ai pietei) si a luat-o razna
    Nu mai vorbesc ca aici, in Piata Unirii, a fost piata timp de secole
  • +7 (11 voturi)    
    care e problema? (Luni, 8 august 2011, 17:02)

    NewLevel [anonim]

    In Nuernberg, Germania, exista o piata centrala, mare, strajuita de cladiri vechi si de o biserica: Frauenkirche. In aceasta piata mare se tin diverse spectacole cam la fiecare doua saptamini: concursuri de Miss, muzica, bere, medievale iar de Craciun celebrul Christkindlesfest. Cind nu sint spectacole e chiar piata agro-alimentara (rosii, castraveti, mirodenii, cirnati, martipan, articole de pielarie, brinza etc.), asa cum se poate vedea din poza asta:
    http://maps.google.com/?ll=49.453911,11.076914&spn=0.001409,0.004128&t=h&layer=c&cbll=49.453911,11.076914&cbp=12,0,,0,0&photoid=po-29839841&z=19

    dar si in

    http://maps.google.com/?ll=49.453485,11.077002&spn=0.001409,0.004128&t=h&layer=c&cbll=49.453485,11.077002&cbp=12,0,,0,0&photoid=po-3315065&z=19

    Deci, care e problema? este desacralizat spatiul catedralei? De ce piata sa fie numai a porumbeilor si nu (si) a oamenilor?
    • -2 (6 voturi)    
      e fain la Nürnberg, dar acolo se respecta legea (Luni, 8 august 2011, 17:39)

      aiurici [anonim] i-a raspuns lui NewLevel

      Problema e ca totul s-a facut fara respectarea legilor in vigoare.
      Sau asta e deja o bagatela?
  • +5 (11 voturi)    
    Nesimtire udemerista (Luni, 8 august 2011, 17:16)

    Calin [anonim]

    Nesimtire si totodata tupeu, arma de baza la UDMR. NU cred deloc ca maghiarii nu au vazut in multe orase occidentale cum functioneaza aceste piete volante in chiar centrele unor orase. Este atat de disperat UDMR-ul sa castige voturile maghiare in intrecere cu partidul lui Tokes? Le doresc amandorura sa ramana o legislatura pe dinafara si sa priveasca din tribune scena politica.
  • +3 (7 voturi)    
    Piata in Centru (Luni, 8 august 2011, 17:22)

    mircea clujanul [anonim]

    Centrul Clujului trebuie readus la viata pulsanta in mod civilizat si cu inteligenta. Sa cumperi produse proaspete si apoi sa asculti un concert langa Catedrala, sau sa bei o cafea sau o bere, sa iti intalnesti cunoscutii, poate reinvia vechea atmosfera a "Floasterului" clujan.
    Domnii Hunor si Mate se doresc noii "Funar" ai Clujului !
    D-le Ministru al Culturii, a-ti studiat la Cluj, nu va faceti de ras si de rusine !
  • 0 (4 voturi)    
    Amlasari multiple (Luni, 8 august 2011, 17:37)

    Mircea_ [utilizator]

    Eu as propune altceva. Sa se faca mai intai piata volanta in Piata Avam Iancu, in fata catedralei ortodoxe.
    Apoi, dupa ce se va vedea ca ideea e buna ,sa se amplaseze o astfel de piata si la Matei Corvin.
  • +1 (1 vot)    
    De fapt (Luni, 8 august 2011, 17:44)

    mmm [anonim]

    ...au gasit motiv de galceava.
  • +2 (6 voturi)    
    Ganduri din Cluj, Klausenburg, Claudioplis... (Luni, 8 august 2011, 17:46)

    mihai [anonim]

    Pe masura ce trece timpul ma conving ca unii dintre conationalii nostri sunt dotati, sau cel putin asa cred ei, doua sau mai multe perechi de anumite accesorii. Da, e deranjant ca timp de cateva ore oamenii se pot bucura de roadele pamantului la un pret corect in centrul orasului, in schimb e cat se poate de civilizat ca o familie de nebuni descaleca la marginea Clujului venind tocmai din Ungaria sa schimbe denumirea localitatii. Sunteti penibil, domnule Kelemen!
  • -4 (6 voturi)    
    Raspuns la sondaj (Luni, 8 august 2011, 18:39)

    t [anonim]

    Sunt clujean si nu sunt de acord cu piata volanta din umbra bisericii Sf Mihail. Avand in vedere ca amplasamentul ales de Apostu se gaseste la aproximativ 500 de metri de cea mai mare piata agro-alimentara din oras, piata unde vin si multi mici producatori, alegerea primarului nu raspunde unei necesitati practice a clujenilor, ci se explica exclusiv prin lupta politica: alegerea locatiei este inca un spin bagat in talpa ungurilor. Vom avea alegeri locale peste 10 luni, deci politicienii romani trebuie sa reincalzeasca ciorba tensiunilor interetnice pentru a atrage voturile napocanilor (napocanii fiind cei mai numerosi dintre clujeni).

    Daca Apostu ar fi vrut sa faca piata volanta pentru clujeni (nu pentru avantaje politice in fata foarte agresivilor tineri socialisti si liberali de aici), ar fi deschis-o in zone mai indepartate de piata agro-alimentara din zona Mihai Viteazul, adica in zone populate, aflate la mare distanta de orice alte piete agro-alimentare. De exemplu, ar fi putut-o deschide 1) in fata casei de cultura a studentilor (la doi pasi de complexul studentesc Hasdeu) sau 2) in parcarea de la capatul estic al Manasturului (pe Calea Manastur, langa benzinaria Lukoil de la capatul pantei pt a raspunde nevoilor celor din Gradini Manastur si din jumatatea estica a Manasturului) sau 3) langa Hotel Napoca (pt a raspunde necesitatilor celor ce locuiesc in jumatatea estica a cartierului Grigorescu) sau 4) in zona Facultatii de Studii Economice (pt o buna parte a locuitorilor din Marasti si din Gheorgheni) sau 5) in Piata Cipariu (unde sunt trotuarele alea late si unde ar fi raspuns necesitatilor unor clujeni aflati la o distanta relativ mare de alte piate agro-alimentare).

    Insa Apostu a decis ca are nevoie de voturile napocanilor, deci a deschis piata volanta intr-o zona slab locuita (in care predomina magazine si baruri nefrecventate sambata dimineata) dar care are avantajul de a fi in fata consulatului Ungariei si de a atinge anumite sensibilitati.
    • 0 (4 voturi)    
      Raspuns la sondaj (Luni, 8 august 2011, 19:07)

      mircea clujanul [anonim] i-a raspuns lui t

      Dumneavoastra nu sinteti crescut in centrul Clujului.
      Aceiasi mentalitate o are d-l presedinte Tise din Aghires. De la Tara.
      Faceti piete staliniste in fata blocurilor ! Clujul are Centrul sau, cu atmosfera ....domneasca si traditii, cu acel "loc de buna ziua ".
      Cu respect si civilizat romanii sant prietenii magiarilor, pana isi baga politicienii coada ! Mai este si omenie, nu totul este politica !
      Cultura si d-l Hunor ?!
      • 0 (0 voturi)    
        Nu va inteleg (Marţi, 9 august 2011, 0:07)

        t [anonim] i-a raspuns lui mircea clujanul

        Nu inteleg cum ati reusit dvs sa deduceti unde si cum am crescut.

        Sunt gata sa-mi schimb parerea in momentul in care dvs imi veti da argumente pentru necesitatea de a avea doua piete agro-alimentare situate la mai putin de 500 de metri una de alta intr-o zona cu o slaba densitate a populatiei, cum este aceea a centrului orasului unde predomina spatiile comerciale si micile birouri.

        V-as fi recunoscator cu atat mai mult daca mi-ati argumenta si lipsa nevoii de piete agro-alimentare in zonele dens populate precum cele pe care le-am mentionat eu.
        • 0 (0 voturi)    
          piata privata (Marţi, 9 august 2011, 12:18)

          rz [anonim] i-a raspuns lui t

          Am spus si mai sus, piata de la "500 m" e privata, nu poate primaria promomova nimic acolo.

          Cred ca necesitatea pietei poate fi masurata acum usor, post factum: a fost lume acolo, s-a cumparat ceva? Eu am vazut aglomeratie. Credeti ca daca nimeni nu cumpara de acolo mai vin producatorii in urmatoarea saptamana? Eu zic ca nu, asa ca haideti sa asteptam si sa vedem daca va mai veni cineva.

          Atat intre cumparatori cat si intre vanzatori au fost multi (sa nu zicem mai multi) maghiari. Din punctul meu de vedere UDMR greseste, argumentele lor sunt etnice si fara substrat. Piata a fost sambata pana la pranz, nu deranjeaza nici consulatul (!), nici slujba la biserica (are intrare separata prin alta parte, protejata vederii de vegetatie) si nici turismului (poate a fost benefica din acest punct de vedere).

          Din partea mea, daca UDMR este asa de deranjata (repet, maghiarii nu cred ca sunt decat cei care urmeaza orbeste politica UDMR fara sa gandeasca) pot sa mute piata. Nu in fata casei de cultura ca nu este loc dar probabil ca se gaseste un loc potrivit. Piata Mihai Viteazul este o idee proasta cred eu din cauza ca cele 2 piete si-ar face inutil concurenta.
  • +1 (3 voturi)    
    Piete si biserici (Luni, 8 august 2011, 19:44)

    Gabriel [anonim]

    Biserica este un punct nodal in viata unui oras.Ca urmare acestui fapt in jurul sau se aduna tot felul de manifestari ale vietii sociale.Pot sa fie piete de unde omul poate cumpara darurile lui Dumnezeu-legume,fructe,etc,sau carciumi de unde omul in stare de ebrietate odata iesit se transforma intr-un porc ce uita de Dumnezeu,sau asa cum este la Amsterdam se poate crea chiar un cartier de bordeluri unde lucratoarele stau in vitrina imbracate aproape ca atunci cand au fost botezate.Acolo nu spune nimeni cuvinte cum ar fi discriminare sau abuz sau rupem alianta.De ce?Poate ca acolo, Olanda nu are granita comuna cu Ungaria?!
  • +2 (2 voturi)    
    piata centrala trebuie folosita ca atare (Luni, 8 august 2011, 21:00)

    Geo [anonim]

    Piata centrala trebuie folosita ca atare, asa se intampla in orasele din vestul Europei. Nu este normal sa mergi in alta parte decat in centru pentru astfel de lucruri firesti peste tot in afara de Romania.
    Mai mult decat atat, orice loc in care se comercializeaza produse naturale este binevenit, e mare nevoie sa fie cat mai multe alternative la supermarketurile in care micul producator nu poate ajunge sa isi valorifice marfa.
    Pe de alta parte, locatia despre care se discuta nu este tocmai la indemana, deoarece nu prea ai unde iti lasa masina (ca doar asa se deplaseaza cei mai multi romani), iar asta va aduce numai probleme.
    Dar cel mai indicat este ca aceste lucruri sa fie decise de locuitorii Clujului, care stiu cel mai bine de ce au nevoie.
  • +1 (3 voturi)    
    Si in alte orase exista asa ceva (Luni, 8 august 2011, 22:08)

    ioana [anonim]

    In urma cu cateva luni am fost prin Sibiu si ceea ce m-a frapat, este faptul ca, in Biserica Evanghelica, intr-o parte a acesteia, era organizat un stand cu produse traditionale, de la mezeluri, branzeturi, dulceata, miere si altele. Culmea este ca activitatea se desfasura chiar in biserica si nimeni nu comenta nimic. Probabil ca erau mai multi de nationalitate germana acolo, care au alte preocupari mult mai realiste.
  • +2 (2 voturi)    
    piata Unirii (Luni, 8 august 2011, 22:50)

    Nico Poje [anonim]

    Presedintele UDMR, Kelemen Hunor este persoana care incalca notiunea de bun simt prin activitatea politica ce o presteaza; in ce priveste P-ta Unirii, a uitat cind UDMR AVEA TARABE CU PRODUSE Specifice,... era mai de bun simt?. Ca si traditie, piata volanta a Clujului era in zona bisericii Sf.Mihail; Cu ce este mai indreptatita piata volanta cu produse unguresti si secuiesti, care se organizeaza in zona restarantului Intim si in fata magazinului Central....fara sa mai pomenim de modul de prezentare neigienic a produselor alimentare!?
  • 0 (0 voturi)    
    Piata Siant-Sernin (Marţi, 9 august 2011, 6:52)

    Radu [anonim]

    Recomand tuturor celor care au dubii in privinta amplasarii pietelor volante langa biserici sa se uite aici:

    http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=ro&geocode=&q=3+Place+Saint-Sernin+31000+Toulouse,+Fran%C8%9Ba&aq=&sll=43.608463,1.441687&sspn=0.001542,0.002411&g=43.608542,1.441687&ie=UTF8&hq=&hnear=3+Place+Saint-Sernin,+31000+Toulouse,+Haute-Garonne,+Midi-Pyr%C3%A9n%C3%A9es,+Fran%C8%9Ba&t=h&ll=43.608312,1.441203&spn=0.000771,0.001206&z=20

    Si da, are loc in fiecare duminica!
  • -1 (1 vot)    
    tot asa ca mai demult... (Marţi, 9 august 2011, 8:39)

    flxn [anonim]

    Legenda lui Tepes tot ei au scris-o... ca mergeu si se plangeau la Imperiu ca e un vampir samd... Ma intreb de ce patronul de la Diesel sau UPC nu au comentat, si au comentat broastele astea... OAC UAC!!!
    • -1 (1 vot)    
      off topic (Marţi, 9 august 2011, 12:26)

      rz [anonim] i-a raspuns lui flxn

      Respect pentru un cititor care chiar stie ceva istorie. Vlad "Tepes" a fost unul dintre primele cazuri de linsare mediatica, tocmai se raspandise tiparul printre sasii din Transilvania iar ei au publicat carti denigratoare pentru a-l inlatura pe Vlad de la putere pentru ca nu le dadea voie sasilor sa faca comert la sud de Carpati (sper sa nu fi gresit motivul, dar era vorba de interesele sasilor).

      Vlad a fost un domnitor crud dar nu mult mai crud decat ce se obisnuia in anii aceia in toata Europa. Atata doar ca a avut parte de publicitate negativa, documentele ramanand in istorie ca "dovezi".
  • 0 (0 voturi)    
    fast-food fata in fata cu intrarea la biserica (Marţi, 9 august 2011, 16:08)

    Ioan [anonim]

    Am umblat in ultima vreme mai mult prin Italia si pot sa afirm ca aproape in toate orasele mari exista o piata de produse traditionale in piata mare, langa catedrala, sau pe una din strazile principale, chiar langa monumente dragi localnicilor.
    Pe langa asta, domnule Hunor, centrul Clujului este MORT si ar fi bine sa facem -sa incercam sa facem - aproape orice, ca sa-l revitalizam.

    INSA , eu nu cred ca piata asta e o idee buna, atata timp cat parcari prin jur nu prea sunt, dat fiind ca piata se desfasoara exact in parcarea mare, dar voi trece saptamana viitoare sa ma conving.
    Si vanzarea de produse agro-alimentare din portbagaj ma dezgusta, s-ar putea amenaja niste mese usoare, care sa se demonteze seara.

    Da, centrul e mort, dar si mai moarta decat Piata Unirii e Piata Avram Iancu. Poate n-ar strica sa se organizeze si acolo, in parcarea de la biserica aia greco-catolica neterminata, o piata similara, acolo ar avea cumparatorii unde parca.

    Faptul ca la 500-600 de metri e Piata Mihai Viteazul, o piata privata unde, din cauza tarifelor, taranii nu se pot apropia, nu e un argument pentru desfiintarea celor volante din Piata Unirii sau cea propusa de mine. Si fast-fooduri sunt la tot pasul, chiar si fata in fata cu intrarea la catedrala Sf. Mihail, dar asta nu deranjeaza pe nimeni, nu-i asa? -pentru ca proprietarul spatiului inchiriat fast-foodului e insasi Biserica romano-catolica.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică