Alte alegeri

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Joi, 12 mai 2011, 18:11 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Aproape totul lasa impresia apropierii unui moment cosmic in viata politica romaneasca: vanzoleala inversunata prin tara, tonul dramatic al propagandei, agresivitatea adeversarilor, nelinistea presei. Iese Boc, castiga Blaga? Merge Basescu sau lucreaza din umbra? Se rupe partidul? Ai zice ca natia asteapta cu sufletul la gura ziua de 15 mai. Conventia Nationala a PDL va umple o sala, dar interesul va fi neglijabil in afara ei. Vagi emotii vor trai, poate, trei oameni: Boc, Blaga si Basescu. Mai interesant decat miscarile din interiorul PDL - previzibile si plictisitoare - arata, parca, cele din afara lui.

Mai aruncati o privire pe lista completa a candidatilor la functiile de conducere din PDL publicata de HotNews.ro. Gasiti mai mult de trei-patru nume noi si rezonabile intrate in cursa? Ce va spun toti ceilalti? Din cele 50 de figuri, cine sunt marile sperante ale reformei interne? Veti arata poate catre Baconschi, interesat de esalonul doi de putere (prim-vicepresedinte), catre Macovei sau Voinescu, abonati la esalonul trei (vicepresedinti) sau catre Paleologu, inscris la toate pozitiile posibile (presedinte, prim-vicepresedinte, si vicepresedinte). Mai departe?

Cum pot face cativa oameni, priviti chioras, cu indiferenta sau chiar dispret de restul partidului, masa critica necesara recuperarii increderii publice? Cum o poate recastiga Boc, un premier uzat, sau Blaga, un politician trecut? Uneori, nu va miroase a blat, a intelegeri pe sub masa, a  regie menita sa proiecteze o competitie pe viata si pe moarte? Boc invinge zmeul, intarindu-si astfel muschii flescaiti de politician. Emotionant, dar totusi inutil.   

Pe cine vedeti capabil sa faca din PDL altceva decat este azi: un partid despre care chiar Traian Basescu spunea candva ca s-a bolsevizat si se poarta la fel ca PSD cand era la putere. Unde vedeti competentele, unde oamenii  timpului lor, unde CV-uri muncite, unde performanta din sectorul privat, unde vizionarii, unde onestitate si dedicatie concentrate in grupuri mari? Ce altceva s-ar putea intampla in afara dizolvarii catorva fete noi intr-o mare de nume vechi si ponosite? Cu un face-lift chinuit, PDL nu va putea sa-si refaca imaginea desfigurata de masurile impopulare luate de guvernul Boc, de stangaciile si erorile sale, de scandaluri, acuzatii de coruptie etc.

Intrebarea cheie - singura de interes public major - este daca al treilea mare partid de pe scena politica romaneasca este capabil sa se reformeze, dupa ce alte doua au esuat lamentabil? PSD si PNL au ratat momentul, in opozitie fiind, in ciuda alegerii lui Crin Antonescu, in martie 2009, in fruntea liberalilor si a lui Victor Ponta, in februarie 2010, in fruntea pesedistilor. Va reusi ceva PDL? Ar fi o premiera ca un partid aflat la putere sa se reformeze radical, in absenta presiunii exercitate de un nou val de politicieni.

Raspunsul il avem deja, inainte chiar de rezultatul alegerilor interne din 15 mai. Consultati din nou lista candidatilor. Veti intelege mai bine sila alegatorilor de politica, alegeri, partide. Tot de acolo aflam de ce absenteismul creste, de ce infruntarile electorale au ajuns, in ultimii ani, interesante doar pentru activistii si clientela partidelor.

Cine alege Boc, stie ca sansele castigarii alegerilor in 2012 sunt infime, dar totusi spera ca " Basescu are un plan". Cine alege altfel, tine cu Blaga, desigur, dar nu se stie exact de ce. Pe scurt, n-ar fi prea multe de spus despre alegerile interne din PDL si sansele reformarii interne, risipite sub cei sapte ani trecuti de la instalarea lui Emil Boc la sefia partidului. Vor fi, asadar, inca niste alegeri, altele, dar totusi la fel. Ultima ocazie pierduta de a face reforma a fost respingerea criteriilor de integritate la inceputul lunii martie.

Conventia Nationala din 15 mai va consfinti finalul unei epoci, falimentul unor institutii politice construite piramidal si la fel stramb dupa '90, dar in cadere abrupta de audienta in ultimii ani. Odata cu ele se prabusesc si televiziunile care n-au inteles ca au devenit cutia de rezonanta a neantului.

Doar din acest punct de vedere, vom marca, pe 15 mai, un moment semnificativ pentru istoria politica din Romania. PDL nu poate spera, in mod realist, la un scor bun in 2012, nu mai poate continua in mod credibil cu o elita ultra-minoritara, proocidentala si proreformista, propulsata de mecanisme corupte, nu mai poate pacali scotand in vitrina una-doua figuri luminoase, pretinzand ca astfel s-a primenit si curatat. Adica poate, dar va tine mai departe 70% dintre alegatorii in afara intresului pentru politica si politicieni - iar procentul lor va creste.

Ce vor face Patriciu, Lazaroiu, Diaconescu, Tokes, Tariceanu, Orban&co, cum vor evolua cateva ONG -uri, guvernatorul BNR, cateva nume din multinationale, da, toate astea pot deveni, la un moment dat, interesante. Ce va face, pana urma presedintele Traian Basescu, cu proaspata sa lipsa de incredere in politicieni?


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

5892 vizualizari

  • +22 (24 voturi)    
    Mark Twain! (Joi, 12 mai 2011, 18:38)

    pragmatic [anonim]

    zicea; "fii virtuos si vei fi excentric". Un camion foarte mare nu poate intoarce cu 90 grade in loc si instantaneu si niciun partid nu vireaza radical intr-un singur congres (nu s-a intamplat vreodata, in vreo tara). Pe de alta parte schimbari drastice in PDL vor avea influenta asupra celor 41% romani care cred ca Soarele se invarte in jurul Pamantului? Numele premierului, numele vicepres au vreo influenta asupra celor 51% dintre romani care cred ca "comunismul e o idee buna, dar prost aplicata"?????? nu cumva vorbim numai de acel electorat cu discernamant "doctrinar" si care este capabil sa interpreteze schimbarile din PDL (acelea care vor fi)? nu cumva chiar acest electorat va miza pe viitor si nu pe pomenile trecute si imposibil de repetat?
    • +12 (12 voturi)    
      Mark Twain (Joi, 12 mai 2011, 19:09)

      Lucky [anonim] i-a raspuns lui pragmatic

      mai spunea: "Nu cere unui om rotund sa umple perfect si imediat un patrat. Necesita timp pentru a-si modifica forma " si tot atat de valabil si spus de acelas faimos personaj: "Aparent, nu exista nimic din ce nu s-ar putea intampla chiar astazi"
      • +4 (4 voturi)    
        Realitatea romaneasca e mai tare ce M Twain (Vineri, 13 mai 2011, 6:01)

        Aurel C [anonim] i-a raspuns lui Lucky

        Io credeam ca a zis doua propozitii speciale pentru politicienii romani: "Nu cere unui cap patrat sa se dea rotund. O va face inainte sa ii ceri asta."
      • +3 (5 voturi)    
        De teoria catastrofelor ai auzit? (Vineri, 13 mai 2011, 6:37)

        albescu [anonim] i-a raspuns lui Lucky

        Inertia de care vorbesti se aplica la sistemele fizice. La sistemele sociale, mai nou a fost identificata o teorie, numita a catastrofelor, prin care evolutia acestor sisteme poate avea in anumite conditii anumite puncte de inflexiune in care se realizeaza un salt dramatic de la pozitiv la negativ sau invers. In limbaj social aceste puncte caracterizeaza revolutiile. PDL este departe de o revolutie, drumul sau fiind monoton continuu de la rau la mai rau.
    • +1 (3 voturi)    
      intoarcere camion (Joi, 12 mai 2011, 20:14)

      kamikaze17 [anonim] i-a raspuns lui pragmatic

      Inseamna ca nu ati vazut clipul cum se intorce un camion undeva in Anzi, cred, incredibil. A circulat pe Net, probabil ca este arhivat pe utube.
    • +2 (2 voturi)    
      :) (Joi, 12 mai 2011, 21:48)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui pragmatic

      de acord cu primele doua fraze.. dupa aia n-am mai prea inteles ce vrei sa zici.
    • -1 (7 voturi)    
      despre doctrine... (Vineri, 13 mai 2011, 8:59)

      catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui pragmatic

      despre doctrina PDL.. numai de bine ( ca despre morti).. de ce?... este absolut "fabulos" sa vorbim de doctrina PDL caci ea este superba si lipseste cu desavarsire. Ar fi mult prea "cool" sa stam sa discutam despre "moartea" doctrinelor pure, o idee vehiculata inca de dinainte de a reveni democratia (una cu dizabilitati) in Romania. PDL este un partid al intereselor imediate in acest moment... ca unii voteaza cu Boc sau ca voteaza cu Blaga e mai putin important.. important este ca ei cunosc ca in 2012 vine un moment cand nici macar salvarea de la Cotroceni nu va mai functiona si ca este posibil ca salvarea sa ia foc atunci . Din pacate am vazut ca si acei acre fac pe moralistii PDL sunt deja cocosati.. Sever Voinescu s-a aplecat mult pt a obtine o functie iar M Macovei stie ca problema sa este legata de "lichide". Cata vreme T Basescu isi aroga rolul de marele anticomunist, marele luptator anticoruptie, cred ca Romania are o mare problema de perceptie a realitatii... evident ca voi fi injurat, trecut cu minusuri.. romanii vor stapani si tocmai de aceea gandim mult cu capetele altora.. a celor de sus.
      • +6 (6 voturi)    
        doctrina... (Vineri, 13 mai 2011, 9:36)

        dodu [anonim] i-a raspuns lui catalin_mattei

        Doctrina PDL exista, moartea ei e supra-exagerata! Poate curiozitatea d-vs intelectula va va da ghes sa o cititi... la fel cu exista doctrina in cazul PNL. Faptul ca PDL-ul s-a deplasat spre dreapta si PNL-ul spre stanga(au schimbat locurile doctrinal fara sa-si modifice doctrinele) e alta poveste.
        Cat despre problemele de perceptie... probabil o sa detaliati cum de vrea lumea sa-l faca presedinte, pe chiulangiul parlamentului?!
        • -1 (1 vot)    
          .... (Vineri, 13 mai 2011, 11:17)

          catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui dodu

          unde incadrati stimate domn doctrina PDL-ista?.. stim cu totii ca se declara de dreapta pdl-istii.. dar carei doctrine apartin?...Toate partidele din Romania se considera ca apartinand unui curent politic dar intre vorba si fapta este o prapastie adanca..
          • 0 (0 voturi)    
            poate totusi va documentati (Vineri, 13 mai 2011, 13:42)

            dodu [anonim] i-a raspuns lui catalin_mattei

            PDL- doctrinar e(inca!) de centru-dreapta, PNL e de dreapta tot doctrinar. Problema e ca doar PSD-ul mai corespunde in realitate doctrinei - stanga. PDL a migrat spre dreapta(prin masurile luate, voit sau mai putin voit) PNL a migrat la social-liberali(centru-stanga). Chestia asta e reflectata si prin grupul parlamentar de la Bruxelles. Va rog sa va documentati mai pe larg si din alte surse decat A3 si RTV... ca sa pastram nivelul discutiei!
      • +1 (1 vot)    
        explicatii (Vineri, 13 mai 2011, 12:25)

        Eugenn [utilizator] i-a raspuns lui catalin_mattei

        "Cata vreme T Basescu isi aroga rolul de marele anticomunist, marele luptator anticoruptie, cred ca Romania are o mare problema de perceptie a realitatii..."

        Suna interesant, dar nu inteleg ce vreti sa spuneti?

        Vreti cumva sa spuneti: Cata vreme Romania il percepe pe Basescu ca marele anticomunist, marele luptator anticoruptie, Romania are o problema?
        De ce ar fi asta o problema, atata timp cat e mai anticomunist si mai putin corupt decat majoritatea celorlalti politicieni?
      • 0 (0 voturi)    
        ca sa simplificam (Vineri, 13 mai 2011, 15:59)

        pragmatic [anonim] i-a raspuns lui catalin_mattei

        pt. cei pragmatici: indiferent de bla-bla pe sticla, programul economic este cel ce poate fi categorisit de dreapta. Un partid declarat de dreapta si care face pomeni peste pomeni se comporta "de stanga"(orica aluzie la PNL 2007-2008 este voita si apreciata). DIn programul inca nepublicat (probabil in chinurile facerii) vom vedea daca USL e de stanga (indiferent de vorbaria Anteneasca) sau nu. Vorbind de electorat "doctrinar"ma refer la cei care opteaza pt. dreapta -acceptand si ceva compromisuri- sau vor (ideologic) stanga. Eu cred ca aceasta parte a votantilor se va uita la programul economic al PDL sau USL si vor face o alegere. Alegerea nu va depinde in cazul lor de numele premierului, de pomenile imediate sau de promisiunea unor autostrazi suspendate. Acestia sunt cei 59% care STIU ca Pamantul se inavrte in jurul soarelui sau cei 49% care -indiferent de zambrele neo-comuniste - stiu ca acel comunism este "devil". Iar cand fiecare dintre noi va intekege de ce Ardealul nu va fi niciodata rosu vom fi facut un pas inainte.
    • +5 (5 voturi)    
      CV-ul muncit al domnului "X" (Vineri, 13 mai 2011, 9:37)

      eutuel [anonim] i-a raspuns lui pragmatic

      Distinse domn Tapalaga, relativ corecte observatiile. As adauga doar urmatoarele:

      1) si daca ar aparea mai multe "CV-uri muncite", in cate zile (doua-trei?) credeti ca ar fi desfiintate public persoanele din spatele cv-urilor? Literalmente desfiintate! Atentie, nu ma refer doar la dejectiile masinariilor de propaganda anti-orice nu e mogulesc, respectiv nu are pedigri securist. Nu. Ma refer inclusiv la alte voci cu "CV-uri la fel de muncite".

      2) sincer, cred ca ati uitat cum v-a facut CTP-ul "lepra" intr-o interventie la realitatea pe vremea cand erati purtator de cuvant al min. justitiei Macovei. Desi erati in direct cu el, ati ramas mut. Credeti ca in mintea lui CTP sunteti astazi altceva decat tot o 'lepra"?

      3) Las "pour la bon bouche" intrebarea "ce inseamna CV muncit?" Daca ai muncit-luptat onest in ultimii 20 de ani sa-ti construiesti o cariera profesionala (si ai construit-o impecabil, cu diplome, cu pregatire continua, cu concursuri pe bune pentru pozitii de conducere,.de la mic la mare, toate documentate incontestabil) si la prima aparitie publica, nu a ta, ci a numelui tau esti dintr-o data discreditat de toti (vezi cazul Curt, sau cazul ceva mai vechi Croitoru de la BNR - dar cate exemple nu sunt...), doar pentru ca n-ai pedigri securist SAU pentru ca nu esti in "gashca civila" potrivita, cum credeti ca "pe lista" la care faceti referire s-ar incumeta sa apara "cv-uri muncite"?

      In aceeasi ordine de idei, prin nominalizarea a doar trei-patru nume de pe acea lista, inclusiv dumneavoastra comiteti o mare nedreptate. Daca doar trei-patru sunt "cv-uri muncite", rezulta ca restul nu sunt "CV-uri muncite". Si asta tot o palma publica pe obrazul unor oamnei care nu o merita se cheama ca e. Sau, ce e?

      Dar ce mai conteaza acuratetea? Traim "fast". Am zis-o? Si ce daca, maine e alta zi si o sa uite lumea. Nu conteaza exactitatea, conteaza impresia. Si sa nu fim prea sensibili, nu?
  • -5 (15 voturi)    
    Dane, la intrebarea din finalul articolului tau (Joi, 12 mai 2011, 18:47)

    costica [anonim]

    am si eu o intrebare de clarificare, poate tu poti clarifica asta: cum spui si tu, Traian Basescu si-a declarat la ultima aparitie in fata natiunii, lipsa de incredere in politicienii Romaniei. El, Traian Basescu unde s-o fi incadrand acum, in opinia lui?! El nu mai este politician roman?! Ce-o fi, unde s-o incadra, el?!! Tu ai inteles cum vine asta ?!!!! Dincolo de alte comentarii posibile pe subiect, dar care deja nu mai au rost, oricum tot pe-acolo ne-am invarti....
  • -12 (18 voturi)    
    Stolojan a condamnat Romania (Joi, 12 mai 2011, 18:47)

    Alui [anonim]

    Din momentul in care s-a retras din politica, totul a luat-o in jos. A lasat PNL-ul sa fie distrus de Patriciu si acum avem un habotnic incompetent drept prim ministru.
    • +20 (24 voturi)    
      Romania a distrus-o guvernarea PSD-PNL! (Joi, 12 mai 2011, 19:00)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      De frica ca pierd alegerile in cazul PSD sau ca nu mai intra in Parlament, in cazul PNL, au marit pensiile si salariile din disperare! Criza a venit si ne-am trezit fara 3,5 miliarde din privatizarea BCR furate de PNL si PSD, cu arierate de alte 2 miliarde, deficit bugetar de 5,6% la o crestere de 8%!!! Au devalizat Romania!
      Iar tu, ca un autentic securist sau comunist, tot aia, dai vina pe Stolojan, in loc sa te uiti la Tariceanu, Patriciu sau Antonescu.
      Mi-e scarba!
      • -6 (12 voturi)    
        Nu faci decat sa-mi confirmi idea (Joi, 12 mai 2011, 19:07)

        Alui [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        Daca ramanea Stolojan premier, nu mai exista alianta PSD-PNL, Tariceanu si Antonescu.
        De cand e Boc premier, cu cat s-a redus deficitul bugetar si datoria tarii?
        Comunist e tactu' si cu tine.
        • +1 (5 voturi)    
          Stolojan nu putea face nimic ... (Vineri, 13 mai 2011, 9:10)

          Rammy [utilizator] i-a raspuns lui Alui

          ...fara voturile din parlamentul de atunci.Degeaba ar fi vrut el sa salveze Romania,daca ceilalti vroiau s-o jefuiasca.Singur nu putea face nimic.De aceea si-a dat demisia.Nu a vrut ca el sa participe la jefuirea Romaniei.
          • 0 (0 voturi)    
            Despre ce vorbim (Vineri, 13 mai 2011, 12:06)

            Alui [anonim] i-a raspuns lui Rammy

            Atat cat a fost prim-ministru intre 1991-1992 s-a oprit inflatia galopanta si cat de cat s-a redresat economia. Practic a intors Romania de la marginea prapastiei.
            Cand in 2004 s-a retras de la conducerea PNL, cine i-a luat locul? Tariceanu. Mai ajungea prim ministru Tariceanu daca nu se retragea Stolojan? In 2008, Basescu l-a numit pe Stolojan prim-ministru, dar s-a retras si in locul lui a fost numit Boc.
            Era Stolojan un prim-ministru mai bun decat Tariceanu si Boc? Eu zic ca da, categoric. De ce? Pentru ca nimeni nu-i poate reprosa nimic pentru perioada cat a fost prim ministru in 1991-1992, era cat de cat competent, si nu distrugea PNL-ul cum a facut Tariceanu su influenta lui Patriciu.

            Oricum eu zic ca gresit grav atunci cand s-a retras.
      • -3 (5 voturi)    
        cifrele (Vineri, 13 mai 2011, 8:17)

        STAN PATITU [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        Dupa Nastase a ramas o datorie de aproximativ 1,5 miliarde, dar rezerva BNR s-a marit de la zero la 11 miliarde, dupa Tariceanu a ramas o datorie de vre-o 4,5 miliarde dar rezerva BNR s-a marit la 28 de miliarde. Deci de unde minus?!? Dupa doi ani de Boc rezerva BNR a crescut ceva (aprox 30 miliarde) dar datoria a crescut la peste 80 de miliarde si se mareste continuu cu cate 1,5 miliarde pe luna...! Deci nu se leaga nimic din minciunile tale. Nu mai vorbesc ca imprumutul de la FMI s-a facut fara aprobarea parlamentului.
        • +3 (3 voturi)    
          confuzie.... (Vineri, 13 mai 2011, 9:40)

          rogue [anonim] i-a raspuns lui STAN PATITU

          voita sau nu, dar rezerva BNR nu are tehnic nimic de a face cu Bugetul (previzionarea si executia lui) de sub controlul Guvernului. Si aici e deficitul, la buget, nu la rezerva BNR. Daca e sa ne luam doar dupa rezerva BNR noi nici n-am intrat in recesiune...
      • -3 (5 voturi)    
        Hai nu ma innebuni (Vineri, 13 mai 2011, 8:18)

        io [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        Si salariile profesorilor cine a vrut sa le mareasca cu 50%? Nu cumva PDL si Basescu?

        ///(editat de HotNews.ro)
        • +6 (6 voturi)    
          ia o pastila (Vineri, 13 mai 2011, 9:46)

          rogue [anonim] i-a raspuns lui io

          Pai in vara lui 2008, cand motocileanu' a marit pensiile(ca sunt resurse) promitea solemn cu mana pe inima ca va marii salariile profesorilor cu 50%. Cand Basescu a cerut o analiza pe treaba asta, a fost tocat de Halene ca "noi" vrem si "el" nu vrea... Cu 2 zile inainte de vot, motocicleanu' s-a razgandit si a zis ca nu sunt bani. Dar nu tin minte ca PNL-ul sa fi refuzat sa voteze(parasind lucrarile parlamentului) sau PSD-ul! Cred ca a fost actul normativ al anului 2008 - unanimitate! Ori "omisiunea" d-vs deformeaza istoria...
        • +2 (2 voturi)    
          Uitarea asta! (Vineri, 13 mai 2011, 10:04)

          paul155 [utilizator] i-a raspuns lui io

          Ministrul Adomnitei si Tariceanu care la intrebarile comisiei de buget din camera-de unde bani pentru achizitionarea de PC?
          raspundeau in cor-economia duduie!Proiectul de crestere a salariilor cu 50% a fost depus de
          PSD+PDL.
      • -1 (3 voturi)    
        Stolojan (Vineri, 13 mai 2011, 9:03)

        catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        Stolojan a fost cel mai competent prim-ministru al regimului Iliescu. Stolojan era cel ce sustinea "Iliescu presedinte!!!" in 1996.. Faptul ca unii fac din anumite personaje eroi doar pt ca fac parte dintr-un anumit partid politic arata cat de superficiali putem fi uneori.
        • +1 (1 vot)    
          uitarea asta! (Vineri, 13 mai 2011, 10:07)

          paul155 [utilizator] i-a raspuns lui catalin_mattei

          De unde ai scoso?Stolojan candida la presedentie!
          • 0 (2 voturi)    
            Citeste (Vineri, 13 mai 2011, 11:19)

            catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui paul155

            citeste stimate presa din 1996 si vei vedea ca Ion Iliescu avea o lista de sustinatori in lupta sa cu Emil Constantinescu.. printre ei era Stolojan...
      • +4 (4 voturi)    
        Mai pune si din urma (Vineri, 13 mai 2011, 9:56)

        Rammy [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        Uzinele,fabricile,agricultura au fost distruse in anii '90.Atunci s-a vandut tot la fier vechi.CAP-urile au fost inchise.Toata instalatia de irigare a fost furata.Nu pot sa suport cand ii vad pe usLasi cum ''plang'',acum, pe umarul somerilor,cand spun ca agricultura e la pamant.Pana in 2008 prim ministri au fost de la ei.Ce-au facut,ptr agricultura,ptr someri,ptr educatie,ptr sanatate.Boc trebuie sa repare(in 2 ani de guvernare) tot ce-au stricat ei in 20.
        • +1 (1 vot)    
          Uzinele erau tehnologizate la nivelul anilor 1950 (Vineri, 13 mai 2011, 12:19)

          Alui [anonim] i-a raspuns lui Rammy

          Si asa, n-au fost distruse au fost privatizate. Daca ramaneau in posesia statului ce stat capitalist mai era Romania? Care n-au rezistat concurentei s-au inchis. Alfel ne poluau degeaba si mancau bani de la buget.
          CAP-urile au fost inchise. Bineinteles, pamantul luat cu japca a fost returnat proprietarilor de drept.
          Agricultura nu e la pamant, te aberezi. Era la pamant in 1990.Sunt investitori straini care lucreaza mii de hectare de pamant, foarte profitabil. Cine se incapataneaza sa lucreze cu sapa 10 arii de pamant, n-o sa iasa din saracie niciodata.
          Boc, nu trebuia sa-l lase pe Berceanu sa fura atat, pe Udrea sa cheltuie bani pe frunze verzi pe pereti,etc, etc. Macar de-o tinea pe Macovei ministrul justitiei.
          Boc e un prim-ministru sub-mediocru, asta cu indulgenta.
          • 0 (0 voturi)    
            Vorbesti ca sa te afli in treaba (Vineri, 13 mai 2011, 15:09)

            Rammy [anonim] i-a raspuns lui Alui

            1.Uzinele se ridicau la nivelul tehnologiei anilor '90.Au fost privatizate pe nimic ca sa se imbogateasce ''ei''
            2.Agricultura.Daca spuneam ca e buna,sareati ca e la pamant......Daca am spus ca e la pamant sariti ca e buna.Parca spuneati ca nu avem investitori.Acum ei exista/
            3.Manipularea cu banii aruncati de Udrea pe frunza nu tine.Acei bani sunt din fonduri europene.
            4.Pe Macovei n-a tinut-o ministru al justitiei Tariceanu.Iar acum n-are cum sa fie si parlamentar european si ministru in tara de origine
            • 0 (0 voturi)    
              Fabrici si uzine la nivelul anilor '90. (Vineri, 13 mai 2011, 17:43)

              Alui [anonim] i-a raspuns lui Rammy

              "Uzinele se ridicau la nivelul tehnologiei anilor '90."
              Care uzine? Alea miniere? Cel de la Copsa Mica sau Baia Mare? Dacia?
              LOL.
              A, daca te referi la anii 1890 e OK, greseala mea, pardon:).
    • +3 (3 voturi)    
      pentru Alui (Joi, 12 mai 2011, 19:09)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Ce inseamna habotnic in acceptiunea ta?
      • 0 (8 voturi)    
        Un fanatic religios care deturneaza fonduri (Joi, 12 mai 2011, 19:25)

        Alui [anonim] i-a raspuns lui adrian88000

        din Fondul de rezerva al guvernului, creat special pentru situatii neprevazute/urgente, pentru constructia de biserici.
        • -2 (6 voturi)    
          alegeri in PDL (Vineri, 13 mai 2011, 9:02)

          giulesteanu [anonim] i-a raspuns lui Alui

          ptr alui
          adica fondul de rezerva al guvernului este destinat, dupa cum zici, pentru construirea de biserici?
          Nu cumva este destinat pentru consolidarea si realizarea de ''bisericute'', care sa fie gata oricand, in schimbul ofrandelor date de guvern, sa ridice osanale marelui conducator, sa furnizeze banii de afise, poze,pixuri, tricouri si eventual pentru plata ''batausilor'' destinati ripostei celor din opozitie?
          Cat despre omul politic Stolojan, pe care unii il mai considera inca o valoare, ar trebui ca acestia sa nu mai scoata o vorba despre o persoana influentabila, maipulata ca o papuse de marele circar si mincinos basescu, de vicleanul valeriu stoica, de jigodelele femenine din PDL.S-a vazut ce pozitie de om politic are !
          Iar povestea cu securitatea, lasati-o balta - la directia de control valutar nu lucra un neica nimeni fara avize si obladuirea securitatii.
          Poate ca singura fapta notabila ar fi retragerea definitiva din primplanul politicii, mai ales in cadrul unui partid de compozitie foarte dubioasa -nici democrat, nici liberal, nici popular - dominata clar de vointa malefica a celui care ii plangea de mila si compasiune !
  • +19 (27 voturi)    
    PDL cu Boc e pe drumul cel bun! (Joi, 12 mai 2011, 18:54)

    Marian [anonim]

    Alegerile de la Baia Mare a intristat pur si simplu intreaga constructie USL si pe sustinatorii acesteia. Ponta si Antonescu aratau nedormiti, cuprinsi de panica si fara vlaga la conferinta de presa cand reclamau "victoria", mare cat o infrangere a USL!
    Un partid se schimba greu, domnule Tapalaga! Uitati-va ca de-abia dupa 6 ani de mandat Basescu pentru prima oara dupa 89, electoratul a devenit majoritar de dreapta. O spune Mirel Palada, directorul CCSB, institutul de sondare al lui Dan Voiculescu. Si de-abia acum, dupa atatia ani, cele doua televiziuni, Realitatea TV si Antena 3 pierd audiente cu zecile de mii intr-o luna.
    Politicienii din PDL, marea lor majoritate au venit in politica, ca si ceilalti de la celelalte partide, cu gandul la inavutire, nu a alegatorilor, ci a lor si a familiilor lor.
    Ne trebuie rabdare, drumul e lung, securistii si comunistii din USL cu cele doua televiziuni si mogulii din spatele lor, cu presa gen Gandul, JN, Ziare.com, Puterea, Cotidianul.ro, continua sa manipuleze mizerabil electoratul imbecilizat si pauperizat ani buni de Iliescu si oamenii lui din PSD, carora li s-a alaturat acum si PNL, acest partid de securisti.
    Boc e singura varianta ca reformele sa mearga pana la capat si sa devina ireversibile. Dupa realegerea lui, ar trebui sa-si dea demisia si Tanasescu sa devina prim-ministru.
    Cu USL in degringolada si intr-o accentuata descrestere in sondaje si in preferintele electoratului, cum s-a vazut la Baia Mare, unde au castigat datorita sustinerii date de UDMR, PDL poate privi linistit alegerile din 2012. E pe val, lucrurile bune, greu sau mai incet, se intampla!
    Reforma Romaniei a inceput si trebuie dusa pana la capat cu orice mijloace!
    • -11 (15 voturi)    
      Aha (Joi, 12 mai 2011, 19:02)

      Alui [anonim] i-a raspuns lui Marian

      "Boc e singura varianta ca reformele sa mearga pana la capat si sa devina ireversibile."

      Care reforme?

      In 2012 iese un alt partid la putere, aste ii e clar si lui Boc. Daca nu se formeaza un nou partid de dreapta, curatat de gunoaie, iese PDS-ul cu 5% participare la vot.
      • -5 (9 voturi)    
        Rectific. Iese UDMR-ul:). (Joi, 12 mai 2011, 19:28)

        Alui [anonim] i-a raspuns lui Alui

        Scot sigur peste 50% din voturi din cei 5% care voteaza.
    • +13 (15 voturi)    
      cam asa vad si eu (Joi, 12 mai 2011, 19:06)

      panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui Marian

      boc este o etapa inainte.
      base nu'i cel mai bun presedinte roman, dar este cel dupa care ar putea veni unul mai bun.
      ceilalti, opozitia ?
      vorbeau ceva de restaurare.
      a cui ? a ce ?
    • -3 (5 voturi)    
      Nu te mai autosugestiona ca-ti dauneaza! (Vineri, 13 mai 2011, 6:30)

      albescu [anonim] i-a raspuns lui Marian

      Reforma in Romania a luat sfasit ieri cand judecatoarea Elena Turcu a fost repusa in sistem la Dambovita. Ai dreptate totusi ca lucrurile se misca incet. Ceea ce nu vrei sa vezi e ca se misca incet in directia gresita!
    • -1 (5 voturi)    
      anii 50' (Vineri, 13 mai 2011, 9:09)

      catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui Marian

      acest comentariu imi aduce aminte de anii 50 in care bolsevicii infierau cu manie proletara "canaliile capitaliste".. este de departe cel mai distractiv comentariu... daca faptul ca in acest moment consider PDL-ul un partid lipsit de credibilitate, lipsit de oameni capabili ( ma refer la cei ce au vizibilitate acum), un partid in care coruptia a ajuns pana la formele cele mai primitive ( furt fara cap cum ar spune unii) ma face sa fiu considerat de un personaj ca Marian ca fiind imbecil... asta ma bucura.. m-ar intrista ca astfel de oameni, nascuti pt a fi slugi, sa ma considere model
    • +1 (1 vot)    
      O cinzeaca de rom, va rog ! (Vineri, 13 mai 2011, 9:46)

      Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui Marian

      La Baia-Mare USL si-a tratat greata cu rom.
      Daca este adevarata informatia ta despre "accentuata scaderea in sondaje" de care sufera usl-asii atunci ne putem astepta sa-i vedem din ce in ce mai des ametiti pe cei care-l bagau pe Basescu la dezalcoolizare.
  • -1 (11 voturi)    
    +1 (Joi, 12 mai 2011, 18:58)

    it_s__not_news [utilizator]

    @DT: Gindim la fel, cu urmatoarea observatie:

    Conventia Nationala din 15 mai NU va consfinti finalul unei epoci; sistemul falimentar va continua din inertie si nesimtire, ca de obicei. Romania va urma acea linie submediocra cu care ne-am invatat deja - for the years to come.
  • +18 (20 voturi)    
    cu grija, dle Tapalaga (Joi, 12 mai 2011, 19:19)

    victor L [anonim]

    Fiti cu grija, dle Tapalaga, sa nu ajungeti un acrit ca CTP.
    Nu mai vedeti nimic bun?
    Aaa, nu se intimpla pe placul dvoastra? asta e posibil.
  • -8 (16 voturi)    
    Radiografia unui partid perimat! (Joi, 12 mai 2011, 20:07)

    Vigilante [anonim]

    D-le Tapalaga, apreciez aceasta analiza excelenta si sper ca mai devreme sau mai tarziu veti face acelasi lucru cu Basescu care , in opinia mea este principalul vinovate si de moartea PDL.
  • +3 (5 voturi)    
    multinationale (Joi, 12 mai 2011, 20:11)

    kamikaze17 [anonim]

    nu sunt alergic la acest cuvant, cel putin inca. este complet absurd sa asteptam de aici ceva bun. avem in momentul de fata exemplificarea clara a "puterii" multinationalelor : imposibilitatea de a oferi management performant si inabusirea in fasa a oricarei initiative private. In foarte scurt timp se va ajunge la "momentul 1097", adica vreo cativa insi, nu zic oameni, vor "detine" 99 din procentele teritoriale ale planetei si de fapt nimic nu functioneaza. Se va face din nou un "relax" la proprietate, astfel incat oameni adevarati, cu initiativa si inteligenta sa considere ca fac ceva util si apoi, hop, alta "criza", in care se confisca tot ce au produs util unii si se arunca la gunoi.
    Sa nu uitam : pe Luna s-a ajuns fara nici un chip de la Intel sau soft de la Microsoft. Si nu mai merge nimeni niciunde. Gata
  • +11 (13 voturi)    
    Vorbe (Joi, 12 mai 2011, 20:33)

    Doru [anonim]

    Domnule Tapalaga, listele candidatilor pe care ne invitati sa le consultam, ii contin pe cei care au dorit sa intre in competitie. De ce nu ne spuneti despre cei care credeti ca ar fi trebuit sa se inscrie pe listele de candidati și nu s-au inscris? Dati-ne niste nume ca sa-i facem si noi praf asa cum D.vs i-ati demolat pe ceilalti. Credeti ca-i greu? Asa cind nu ai nici o rsponsabititate și nu te costa nimic, esti cel mai mare critic! Apropos: ce parere aveti despre faptele de vitejie ale lui Cristian Preda? El pe ce lista este? Este adevarat ca a avut mina buna cu Teo Trandafir ?
  • +3 (9 voturi)    
    adevarul este ca... (Joi, 12 mai 2011, 21:44)

    minus [utilizator]

    exista o "majoritate confortabila" complet neinteresata de momentul 15 mai.
    Iar incercarea de a da senzatia unei efervescente politice este destul de caraghioasa.

    Chiar ar trebui sa-mi pese de numele celor sunt sau vor fi in "fruntea" listelor PDL-ului, PSD-ului, PNL-ului si altor P-uri?
    Nu am incredere in niciunul dintre ei: toti imi explica ca mi-a mers bine datorita lor, imi merge rau datorita "dusmanilor" lor, toti imi spun ca au facut reforma si vorba aceea.... "ei nu au precupetit nicun efort" pentru TARA.
    Am cunoscut ceva mai bine cativa "politicieni"....nu mai sunt demult oameni normali, chiar daca se straduiesc sa mimeze ca sunt....dar sincer, nu mi-e mila de ei, ma simt bine departe de ei.

    Fiind destul de multi cei ce sunt ca mine, este mai probabil ca la votul din 2012 se va prezenta vreo 20% din electorat, iar votul celor ce se vor prezenta va fi analizat de tot felul de analisti care ne vor explica ...ce nu vor intelege nici ei.
  • +18 (22 voturi)    
    inca odata - in ce tara traim? (Vineri, 13 mai 2011, 0:09)

    florinelul [utilizator]

    nu sunt impotriva reformei PDL, dar daca ar fi sa se reformeze asa cum ii sugerati dvs., domnule Tapalaga, ar ajunge un club exclusivist si idealist, obtinand si mai putine voturi decat un guvern Boc in plina criza. un PDL fara oameni cunoscuti pe scara larga, carismatici sau populisti ar fi un PDL mort.
    trebuie sa ne amintim ca traim totusi printre oameni foarte usor de momit cu promisiuni ieftine cu parfum de socialism. niciun personaj politic care sa se dezica total de populism si sa respinga compromisul de orice fel (cum ar fi, sa zicem, doamna Macovei) nu o sa ajunga sa conduca tara asta in urmatorii 30 de ani. "educatia" electoratului nu ar permite-o.
    sa luam numai exemplul guvernului Boc, care a trebuit sa aplice niste legi deosebit de importante pt a aduce tara pe linia cea buna - si cum le-a aplicat? prima asumarea raspunderii... semn ca alesii poporului (ma refer la PSD+PNL+alte fete luminate, vezi Teo Trandafir) nu prea inghit schimbari bruste de directie. cum nu inghite nici electoratul roman.
    personaje ca Boc sau Basescu sunt mai usor de digerat si uite ca, desi iau si decizii populiste, au reusit sa puna in aplicare reforme radicale. daca nu erau oamenii astia, Romania era acum in locul Greciei sau al Portugaliei. din aceasta cauza au votul meu si in 2012.
    sunt si eu pt reforma, dar consider ca odata cu reformarea clasei politice trebuie reformata si mentalitatea electoratului roman (a se citi 22 de milioane de romani). altfel ajungem tot acolo...
    • +6 (8 voturi)    
      florinelul ii zice bine (Vineri, 13 mai 2011, 5:56)

      geneza [anonim] i-a raspuns lui florinelul

      Bravo Florinel! Mi-a placut ce ai scris.Cam asa cred si eu. Multa sanatate.
    • +6 (6 voturi)    
      Subscriu! (Vineri, 13 mai 2011, 11:16)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui florinelul

      Foarte corect ce-ai spui aici...
    • -2 (2 voturi)    
      EBA europaramentar este o masura de reforma? (Vineri, 13 mai 2011, 13:41)

      radu [anonim] i-a raspuns lui florinelul

      Te intreb daca EBA sustinuta de pdl la europarlamentare este o masura cu care se incearca reformarea statului. Asta este unul din miile de exemple.
      • +1 (1 vot)    
        iudita (Vineri, 13 mai 2011, 15:42)

        BalL [utilizator] i-a raspuns lui radu

        EBA este europarlamentar ales si nu este numit de cineva anume. Daca discutam de masurile cu care vine EBA la reformarea statului cred ca sunt: 1.75; 90-60-90. Spre deosebire de EBA, despre care nu stiu sa fi facut multe lucruri bune pe acolo dar nici rele, stiu despre domnul A. Severin ca a dat lectii Europei despre lobby vs. trafic de influienta.
      • 0 (0 voturi)    
        contra-exemple (Vineri, 13 mai 2011, 17:09)

        bula [anonim] i-a raspuns lui radu

        Vadim, Becali, Sorica Nicolai, Busoi si mai avem (Adrian Severin etc). Deci EBA sau vreunul din cei de mai sus? Alege si scrie-ne si noua ca sa-ti stim preferintele.
    • +1 (1 vot)    
      extrem de corect si la obiect! (Vineri, 13 mai 2011, 17:07)

      pragmatic [anonim] i-a raspuns lui florinelul

      adaug la argumentele tale: A. nu se poate face un partid format numai din Mahatma Gandhi, Maica Tereza, Savonarola sau Ignatiu de Loyola. B. Niciunul din cei de mai sus (sus palaria pt. moralitatea lor) nu a administrat macar vreun bloc de locuinte. C. Uitam ca politica e arta compromisului si vrem cu orice pret un partid de talibani? PS. PNT a oscilat intre talibanism si abandon politic si a DISPARUT.
  • +5 (7 voturi)    
    parerea mea (Vineri, 13 mai 2011, 7:33)

    costa [anonim]

    Desi sunt un fan declarat a lui Tapalaga, trebuie sa recunosc ca de data asta nu cred ca a prins exact firul. Comentariul lui florinelul cred ca este mai pretios si mai aproape de adevar. Si mai sunt convins de ceva: schimbari trebuie facute,dar numai atunci cind ti-ai asigurat deja o pozitie de lider. Asadar, dupa ce vor lua guvernarea din 2012, pentru ca nu cred ca cineva se mai indoieste de asta, va fi timp si de fineturi.Efectiv nu mai este timp acum sa vii cu niste sfinti care sa incerce sa explice de ce albul este alb. E trist, dar adevarat
  • +4 (6 voturi)    
    Reforma (Vineri, 13 mai 2011, 7:42)

    vlad [anonim]

    Nu prea cred ca se poate face reforma impotriva vointei poporului. Mi se pare ca inca nu s-a atins in romani masa critica care sa ceara reforma. De aceea mi-e teama ca daca USL va abroga, cum promitea Antonescu, toate legile reformatoare pe care le-a luat guvernul Boc, nimeni n-o sa cricneasca.
    • 0 (0 voturi)    
      o sa cracneasca Bruxelles (Vineri, 13 mai 2011, 17:11)

      bula [anonim] i-a raspuns lui vlad

      A. bugetul 2012 va fi vizat la Bruxelles B. Bugetul 2013 va fi aprobat la Bruxelles. C. Acordul cu FMI prevede deficit mic, indflatie mica, companii de stat etc. Astea NU pot fi abrogate. Cam de crezi tu ca programul economic al USL e inca in faceri? Acolo trebuie puse cifre (nu bla-bla pe sticla) si acelea se coreleaza si se analizeaza.
  • -3 (7 voturi)    
    ALEGERILE DIN ... (Vineri, 13 mai 2011, 8:11)

    STAN PATITU [anonim]

    Prea multa galagie pentru un cadavru in putrefactie.
  • +5 (5 voturi)    
    Mai bine presedinte bizantolog.... (Vineri, 13 mai 2011, 8:56)

    bizantologu [anonim]

    Buna ziua d-le Dan Tapalaga,
    Singura optiune fericita in opinia mea este omul de cultura si bizantologul Paleologu jr., bizantolog la Academia Franceza nu fripturisti si activisti politruci din PDL pentru alegerile de duminica 15 mai.
  • +2 (4 voturi)    
    Intrebare (Vineri, 13 mai 2011, 9:20)

    Mih. [utilizator]

    "Intrebarea fundamentala - singura de interes public major - este daca al treilea mare partid de pe scena politica romaneasca este capabil sa se reformeze, dupa ce alte doua au esuat lamentabil? PSD si PNL au ratat momentul, in opozitie fiind, in ciuda alegerii lui Crin Antonescu, in martie 2009, in fruntea liberalilor si a lui Victor Ponta, in februarie 2010, in fruntea pesedistilor."
    Chiar ati avut vreo emotie cu privire la capacitatea/dorinta celor doi lideri mentionati de a reforma PNL/PSD, domnule Tapalaga?
  • +4 (6 voturi)    
    Sa fim, totusi, mai optimisti.... (Vineri, 13 mai 2011, 9:56)

    Rescatorul [anonim]

    Dupa jaful national si tradarile de tara marca PSD/PNL/PC incardasite in USL (pana cand?), PDL, mai exact guvernul Boc, a pus bazele reformei, ne-a dat speranta ca Romania se poate europeniza, moderniza si civiliza. In conditii de criza mondiala si recesiune, guvernul Boc ne-a trecut prin criza si recesiune fara mari sacrificii: somajul a fost tinut sub control, au inceput sa creasca exporturile, se fac mai multe investitii si va incepe curand sa creasca si consumul, cei trei mari piloni ai revenirii din recesiune. Unii vor spune ca asta s-a intamplat datorita FMI. Da, la noi romanii, trebuie sa vina cineva sa dea cu pumnul in masa. Dar, in acelasi timp, trebuie sa recunoastem ca FMI doar recomanda, iar masurile au fost luate de guvernul Boc. PDL si tandemul Basescu-Boc reprezinta inca speranta, o speranta care se vadeste reala. Revenirea cardasiei PSD/PNL/PC/(PRM) la guvernare inseamna reluarea jafului, tradarii, injustitiei si impozite insuportabiel tot pe aia putinii care mai muncesc in tara asta. Asta vrem? Asta vor membrii PDL care trebuie sa aleaga maine si poimaine?
    • 0 (0 voturi)    
      sa inteleg (Vineri, 13 mai 2011, 13:48)

      anamaria [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

      ca PDL este un ingeras care nu a furat nimic din prima zi de guvernare?
      Cand afirmati ca au crescut exporturile, care este termenul de comparatie, ce an? La fel in cazul investitiilor.
      Cand vorbiti despre reforma va referiti la spitalele inchise si la decizia de a construi altele, luata la cateva saptamani dupa inchiderea altora?
      Tot la reforma se incadreaza si cazul judecatoarei betivane la volan?
      Sau decizia primului ministru de a nesocoti sentintele definitive si irevocabile ale instantelor de judecata?
      Afirmati ca guvernul Boc ne-a trecutprin criza si recesiune fara mari sacrificii, corect din partea lor, dar amarasteanul a facut uneori sacrificii mai mari decat va imaginati.
      In rest sunt de acord cu dvs, tandemul Basescu-Boc reprezinta inca speranta, dar este vorba de speranta ca la un moment dat vor plati pentru toate mizeriile facute acestui popor, la fel si guvernarile anterioare.
      • 0 (0 voturi)    
        Va raspund cu placere.... (Vineri, 13 mai 2011, 17:27)

        Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui anamaria

        PDL nu este deloc un ingeras. Sincer, mi-am pus mari sperante in acest partid, dar acestea mi-au fost, in mare parte, inselate. PDL semana inca mai mult cu PSD decat cu un partid popular. Metehenele FSN-iste sunt inca puternice la majoritatea membrilor acestui partid si, mai ales, la lideri. Da, PDL s-a apucat de furat de a doua zi dupa ce a luat puterea. ca PSD si PNL. Nimic nou. Dar, nu putem trece, totusi, cu vederea ca presedintele acestui partid si prim ministrul Boc a demarat reforme structurale deosebit de importante pentru modernizarea si civilizarea acestei tari. Daca legea invatamantului se va aplica, vom avea, in sfarsit, un invatamant modern, european si eficient. Amarastenii au trait prost si sub conducerea PSD si sub cea a PNL. Sa nu uitam, de altfel, ca amarasteni au fost creati de guvernarile PSD. Spitalele ineficiente trebuiau inchise. Asta s-a facut in toate tarile civilizate. Spitalele trebuie sa trateze, nu sa fie sanatorii si locuri de primire. Prevenirea trebuie sa devina principiul si politica factorilor medicali; ca in tarile civilizate. In privinta justitiei, gresiti. Justitia este independenta si nu puteti da vina pe Boc pentru coruptia si ineficienta acesteia. Ba, puteti da vina pe PSD care s-a grabit sa dea inamovabilitate tuturor magistratilor, indiferent de comportamentul si mentalitatile retrograde ale unora dintre acestia, carora le vedem "ispravile" zi de zi. In privinta iesirii din recesiune, vedeti cifrele europene si ale FMI; sunt mai realiste, tocmai pentru ca trebuie sa-si recupereze creditele. Noua lege a salarizarii unice si pensiilor vor aduce echitate si corectitudine pe termen lung si vor crea sustenabilitate. As putea sa va mai spun multe, dar astept ca tandemul Basescu-Boc sa reuseasca sa reformeze si PDL si clasa politica si Romania. Daca nu vor reusi, vom fi terminati. Nu mai vad pe altii dornici si capabili sa o faca in viitorul apropiat. Dvs. vedeti?
        • 0 (0 voturi)    
          Nu vad (Vineri, 13 mai 2011, 19:02)

          anamaria [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

          Am crezut enorm in PDL, fara a fi inregimentata politic, dar m-a dezamagit profund. Indiferent de partidul ajuns la putere, comportamentul a fost acelasi, cu mici variatiuni pe aceeasi tema. Argumentele pe care le-ati adus merita comentate, au foarte multe plusuri dar si multe minusuri, insa spatiul comentariilor de aici nu permite.
          Referitor la afirmatia dvs conform careia daca tandemul Basescu-Boc nu reusesc suntem terminati, sunt perfect de acord si am senzatia ca ne apropiem de constientizarea acestui fenomen.
          Capabili sa reformeze Romania sunt multi, cunosc astfel de persoane, dar nu si dornici deoarece 22 de ani de mocirla i-a invatat sa-si vada de treaba, mare pacat din punctul meu de vedere.
          • 0 (0 voturi)    
            Sunt intrutotul de acord cu Dvs. (Vineri, 13 mai 2011, 19:44)

            Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui anamaria

            Putem inca discuta mult, dar spatiul nu ne permite. Sunteti o persoana de buna credinta si va multumesc pentru asta. Daca am fi majoritari cei care gandim la fel, probabil ca am avea o viata mai buna intr-o Romanie moderna si civilizata. Din pacate, insa, SCHIMBAREA este grea si de durata. Sa avem totusi speranta si sa fim optimisti. Sa vedem ce vor aduce si zilele urmatoare, desi mari sperante nu am.
  • +3 (5 voturi)    
    E de rau, dar nu foarte de rau.. (Vineri, 13 mai 2011, 10:16)

    silicon_v [anonim]

    Un punct de vedere realist. Un pic trist, un pic cinic.

    Dar realitatea cam asta este. In PD-L, figurile mai curate si bine intentionate sunt inca o minoritate, minoritate care nu prea e inghitita de masa mare a partidului. Din multe puncte de vedere, PD-L arata la baza cam ca PSD.

    Si eu sunt constient ca in 2011 nu mai este posibila o schimbare majora de garnitura de varf in PDL. La baza nici atat.

    Totusi nu sunt atat de pesimist. Desi politica PDL la guvernare a fost plina de compromisuri, desi anumite figuri vechi din PD-L au facut tot felul de presiuni asupra figurilor mai mai curate (vezi declaratiile lui Boureanu sau Berceanu, chiar si ale lui Blaga la un moment dat), "trupa de soc" intrata in PD-L (exemplificata prin Macovei, Voinescu, Funeriu, Cristian Preda si inca vreo doi-trei) nu a facut ce face "intelectualul" roman de obicei (vezi Constantinescu). Adica nu a zis: "sunt scrabit de politica, ma intorc la slujba mea, la cartile mele, la cercetarea mea, etc". Nu, au strans din dinti si nu s-au dat deoparte. Acum candideaza pentru pozitii de conducere de nivelul 2-3. Asta si astept de la ei.

    Sper ca si ei sa inteleaga faptul ca suntem cativa care asta asteptam de la ei. Si le multumim pentru ce fac. Si sa nu uit, ar trebui sa ne cerem iertare ca unii dintre noi nu am avut "stomac" sa intram in politica, pentru ca stim ca pentru un om "normal" e un mediu greu digerabil. Macar sprijinul nostru putem sa il acordam.

    Si, de fapt, cam asta astept de la orice partid din Romania. Problema este ca la celelalte partide nici macar mugurii astia nu se vad, acolo chiar nu vad nimic de asteptat. Imi cer scuze daca vad eu gresit.

    Cumva, poate tot raul e spre bine. Daca PDL iese de la guvernarea in 2012, o sa fie alte premize pentru astfel de oameni sa iasa mai in fata, odata partidul fiind in opozitie. Iar marea "osanza" de oportunisti sa mai migreze spre noua putere. Se mai separa apele, o sa iasa un PDL mai suplu, dar mai util tarii.
  • -2 (4 voturi)    
    Partial adevarat... (Vineri, 13 mai 2011, 10:38)

    sami [utilizator]

    Sunt o mare admiratoare a articolelor dvs. insa in analiza de fata ati fost "mult prea impartial":)
    Nu am inteles daca va este "convenabila" una dintre cele doua variante de conducere(din motive lesne de inteles nu-l socotesc pe Theodor Paleologu), sau convenabil ar fi fost sa fie oricine altcineva "cantidat" la functia "suprema"in PDL?!
    Pana acum cateva zile marturisesc ca personal preferam ca si presedinte de partid pe Boc, cu toate ca (va rog sa nu interpretati gresit), prezenta lui Baconschi pe lista aspirantilor la pozitiile 2-3 in partid m-a umplut de indignare. Pe de o parte din pricina caracterului inselator al acestui politician, iar pe de alta parte pentru ca NU CRED ca PDL s-ar innoi/reforma in vreun fel cu acest domn in functie de conducere. Numai faptul ca, spre deosebire de Traian Ungureanu, Monica Macovei, Cristian Preda, de la momentul primirii functiei de ministru de externe si pana astazi nu a facut decat sa incerce sa isi cumopere imagine pentru sine, in nici un caz pentru partid. Mai mult, la data Congresului PDL , nu are nici macar 1 an vechime in partid.

    Asa cum spuneam mai sus, nu Baconschi este cel care astazi m-a facut sa imi schimb opinia. Acum doua zile, premierul a semnat trimiterea in postul de Consul General al Romaniei la Barcelona pe Cyntia Curt, una dintre multele cunostinte din Cluj ale dlui Boc. In conditiile in care exista foarte multi oameni pregatiti in MAE, oameni care au fost ignorati cu totul in ultimii 5 ani (cel putin), unii dintre ei tineri si in mod cert pregatiti, se vine din nou cu "scuza" ca "trebuie reinoit aparatul "si se ofera functii diplomatice unor vasali.
    Nu doresc sa mai inchid ochii, ci din contra sa ii deschid foarte bine pana in 2012?!
    In acest moment prefer "caprarul" la conducerea PDL. Poate si pentru ca mesajul subliminal de "reforma" al lui Blaga este faptul ca 2 personaje marcante din tabara sa nu sunt prezente pe listele candidatilor la functii de conducere, ma refer la Videanu si Berceanu.
    • 0 (0 voturi)    
      de acord cu tot ce afirmati (Vineri, 13 mai 2011, 13:53)

      ofelia [anonim] i-a raspuns lui sami

      mai putin cu afirmatia ca Cynthia Curt ar fi una dintre multiplele cunostinte din Cluj ale d. Boc. Este mai mult decat o simpla cunostinta, iar numirea acesteia la post in strainatate este o recompensa pentru stie d. Boc ce.....
  • +5 (5 voturi)    
    Paradoxul alegerilor din Romania (Vineri, 13 mai 2011, 10:48)

    zexe [anonim]

    Sa fim pentru cateva clipe realisti.
    In Romania putem face oricate alegeri dorim, putem alege oricate competente, putem promova ce credem noi ca este mai bine pentru comunitatile locale, pentru partide, pentru Parlament, pentru Romania, dar toate aceste demersuri sunt zadarnice atat timp cat vedem ca acolo, sus, restauratia "valorilor" poarta numele Elenei Turcu. Altfel spus, reteaua lui Voicu si lupta de guerilla urbana nu au fost povesti, iar Florin Costiniu nu a fost decat o rotita gripata a sistemului piramidal care, priviti, nu se sfieste sa ne insulte.
    Daca tot trebuie sa schimbam ceva in Romania, parerea mea este sa incepem cu Constitutia si Justitia, pentru ca orice lider politic s-ar afla in fruntea oricarui partid, oricat de bine intentionat va fi, sistemul il va ingropa cu constitutia in mana.
    • +5 (5 voturi)    
      Criterii de integritate arbitrate de Elena Turcu (Vineri, 13 mai 2011, 11:08)

      zexe [anonim] i-a raspuns lui zexe

      Domnule Tapalaga, nu putem discuta de criterii de integritate in interiorul unui partid din moment ce integritatea celor care ne judeca in mod oficial este varza. Altfel spus, pentru ca integritatea despre care discutau asanumitii reformatori avea ca reper moral actul justitiei, demersul initiat de acestia ar fi devenit o arma periculoasa in mana celor care controleaza justitia orientata impotriva oricarui "incomod" din partid.
  • +1 (3 voturi)    
    Observ ... (Vineri, 13 mai 2011, 11:04)

    Gigi Kent [utilizator]

    ... ca dl. Tapalaga nu poate rata ocazia de a se lega de USL. Dar am ajuns sa-l inteleg :)

    Ii reamintesc ca in PSD, pe langa faptul ca Nastase a fost schimbat cu Geoana si mai nou cu Ponta (deci au mai avut loc ceva schimbari in ultimii ani, chiar de generatii) lista de vicepresedinti din 2009 contine maxim 2-3 nume greu digerabile (suspiciuni de coruptie, incompetenta, "baronism local" etc) - Vanghelie, Oprisan, Nastase.

    De asemenea PC-ul are un presedinte tanar si purtatori de cuvant destul de experimentati in domeniile lor de activitate (de exemplu Maria Grapini).

    PNL-ul la fel a schimbat presedintele de partid (Tariceanu cu Antonescu) si a scandalizat pe toata lumea (membri sau nemembrii de partid) indraznind sa propuna un guvern din umbra format in majoritate din oameni noi (dar buni profesionisti in domeniile lor).

    Daca il intreb pe dl Tapalaga care este parea sa despre Vosganian ca politician si fost ministru probabil ca va pendula propagandistic intre "poet" si "filifizon". Cand insa a fost schimbat cu Helvig toata floarea portocalie a sarit repede sa explice ca PNL-ul devine nedemocratic si Antonescu un fel de dictator. Dar iar va inteleg dle Tapalaga ... disperarea vine de la procentele din sondaje.

    Intrebarea este ... au curajul PDL-isti sa-l voteze pe Paleologu? In ciuda unui aer mai "boem" in raport cu ceilalti candidati este singurul cu o imagine proaspata, cu o cultura si o educatie alese si care vibreaza la altfel de valori decat comunistii "resapati" Boc si Blaga. Si pana la urma in afara de inaltime care este diferenta dintre Boc si Blaga?
    • 0 (0 voturi)    
      Cu o pipă nu se stârpeşte corupţia... (Vineri, 13 mai 2011, 21:09)

      Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      ... oricâte fumuri ai emana.
      Vibraţia Guvernului care va să vină trebuie să fie atat de fermă şi de temeinică încât să scuture toate uscăturile care au secat seva trunchiului fără a fi capabile să producă nici cea mai amărâtă frunză.
  • 0 (0 voturi)    
    Dan Tapalagă are dreptate ! (Vineri, 13 mai 2011, 21:04)

    Fisherman [utilizator]

    Alte alegeri !
    Însă:
    În faţa acestor alegeri nu stă Turma care, în 1990, speriată de vastitatea spaţiului dezvăluit prin căderea gardurilor staulului şi dispariţia berbecului bătrân, a hotărât că berbecul cel tânăr, sărac şi cinstit, este cel chemat să o (con)ducă la păşunea ancestrală, ignorând evidenţa faptului că acesta era, la rândul lui, muşcat de fund, pe şest, de aceiaşi câini ciobăneşti care-l goniseră şi pe ăl bătrân, sătui fiind de veşnicul boţ de mămăligă rece de pe lângă strachina cu chişleag cu care baciul mioritic le răsplătea sacrifiile zilnice.

    În faţa acestor alegeri stă Haita de ciobăneşti care dedulcindu-se fără grijă cu beneficiile libertăţii, a uitat că păşunea mai trebuie şi îngrijită dacă vrei ca berbecul să fie blând iar turma să-l urmeze de bună-voie.

    Dilema în faţa căreia se află conjuraţia javrelor bătrâne este grea: dacă stârpeşte păşunea atunci mor oile cu berbec cu tot iar dacă omoară berbecul actual atunci se risipeşte turma după alţi berbeci mai vrednici iar păşunea rămâne nejumulită.

    Soluţia cu baciul răsăritean care să rupă din puţinul lui nutreţ de la gura mujicului de dragul oii mioritice nu mai este este înghiţită nici măcar de cea mai proastă oaie.
    Iar speranţa că va ploua la noapte cu coceni fragezi nu o poate anima nici o vrăjitoare, indiferent câte antene ridică spre patronul infernului.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version