Tehnica si practica autosuspendarii. Cazul Severin si altele

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Marţi, 22 martie 2011, 19:26 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Autosuspendarea e streangul fals de care atarna toti condamnatii la moarte politica. Ceva tipic romanesc, o miscare buna de inchis gura presei si de fraierit lumea. Mimezi executarea pedepsei, dar in realitate nu patesti nimic. Tragi singur de funie in sus cand vine un tsunami penal, si te lasi frumusel jos dupa ce trece. Evolutia cazului Severin ne aminteste ca minciuna autosuspendarii tine doar in statul de drept original autohton. Reactia celor de afara restabileste ordinea data peste cap in Romania. Reputatia si credibilitatea se apara cu demisie sau excludere. Restul sunt trucuri ieftine si tumbe estice.  

In prima faza, Adrian Severin a incercat, fara nici un chef, numarul de iluzionism clasic. Luni, a doua zi dupa izbucnirea scandalului, a anuntat in sila, la rugamintea fierbinte a partidului, ca se autosuspenda din PSD. In oglinda, ceilalti au reactionat rapid si fara echivoc. Europarlamentarul austriac a demisionat din politica la cateva ore dupa scandal iar seful sau de partid l-a pus sa-si ceara scuze cetatenilor care l-au votat. Slovenul, la fel: demisie fara prea multe figuri. Numai al nostru a tras istet de funie in sus. Ajutat cu toata bunavointa de Ponta si Nastase, Severin si s-a refugiat pe craca autosuspendarii.

Socialistii europeani n-au inteles ce a patit Severin si ce i-a facut PSD. Prin urmare, seful socialistilor, un neamt ursuz de la Bruxelles i-a explicat ca are doua variante: ori pleaca din Parlamentul European, ori primeste un sut in spate. Severin, de data asta istet si obraznic, s-a facut ca nu pricepe. A mai tras odata de funie in sus, anuntand ca se extrage din grupul socialistilor europeni, dar ca nu demisioneaza din PE.

Socialistii europeni si-au pierdut rabdarea si i-au strigat lui Severin, de la obraz, sa plece din Parlamentul European. Brusc, Ponta a lasat funia din maini si l-a notificat pe Severin ca nu mai poate sta pe craca decat pana maine, cand va fi dat jos definitiv si exclus din partid. 
Severin, de data asta istet, obraznic si inspaimantator de amoral, a declarat razboi tuturor.

Cu lobby de la Severin, Romania exporta la Bruxelles lipsa de responsabilitate domestica. E un miracol ca ne-am abtinut patru ani. Recuperam azi, in forta, timpul pierdut. Romania - cu prim-solistii Severin, Ponta si Nastase - a dat un rasunator recital european de sfidare si dispret fata de principii elementare, de reguli clare si decenta.

Socialistii nemti l-au doborat pe Severin. Fara interventia lor, rafinatul europarlamentar era si acum pe craca iar Ponta n-avea ocazia sa faca pe zmeul anticoruptie. N-am uitat chiar toti: acum o luna si ceva, liderii PSD erau ocupati sa-l scoata pe Nicolescu din arest, nu din partid sau din functie.    

Televiziunile de stiri s-au intrecut in spalarea lui Severin, in ciuda petelor imposibil de sters chiar si cu detergent marca Hurezeanu sau Chireac. Alti ziaristi lobbyisti de profesie au suferit prin studiouri alaturi de europarlamentarul PSD.

Va intrebati, poate, cand a fost inventata autosuspendarea si de ce. A devenit sport de masa in PSD acum vreo sase ani, cand au inceput marile anchete penale. Presa urla ca si azi, partidul avea de rezolvat o problema de imagine. Trebuia, deci, sa insceneze niste executii, dar fara sa curga sange. Asa au aparut autosuspendatii pe banda rulanta.

Cred ca singurul care a demisionat, in ultimii ani, din Parlament, a fost Miron Mitrea, dornic sa sa judece cat mai repede. Eroismul sau a tinut pana la instanta, unde se tot chinue sa-si amane procesul si nu stie cum sa faca sa nu se mai judece deloc. Are toate motivele sa regrete ca nu s-a autosuspendat si ca a demisionat inutil intr-o tara de autosuspendati. 

Ce avantaje prezinta autosuspendarea? In primul rand, tu, partid, nu faci de fapt nimic. N-ai curajul sa actionezi, sa sanctionezi, sa decizi, sa deschizi precedente, sa-ti asumi prin urmare o pozitie ferma. Autosuspendarea prezinta avantaje majore si pentru autosuspendat. Te prefaci ca pleci, dar totusi ramai. Daca esti cercetat penal, e important sa-ti ramana sub picioare solul partidului. La o adica, partidul se mobilizeaza, face zid in jurul tau, ameninta judecatori si procurori, te apara in Parlament. Altfel spus, autosuspendatii se simt mai departe prtotejati de scutul politic. Pe de alta parte, poti cobora de pe craca autosuspendarii la loc in partid, oricand, fara prea multe explicatii. Te dai jos si gata.

PDL a preluat tehnica fofilarii prin autosuspendare, dar cu imbunatatiri simpatice. Monica Iacob Ridzi, de pilda, cercetata penal pentru coruptie, a transmis conducerii, la sfarsitul lunii februarie - atentie mare - o cerere de autosuspendare.  A mai explicat ulterior ca s-ar fi autosuspendat si singura, dar ca nu-i permitea statutul. Desigur, nici Ridzi nu se gandeste la demisia din Parlament. In schimb, Dan Pasat, colegul sau de partid si de DNA, nu s-a mai incurcat in statut si s-a autosuspendat, cum ar veni, de capul lui. N-a mai cerut partidului sa-l ajute la trasul funiei, dar nici el n-a plecat din Parlament.

Cand vor forta PSD sau PDL demisia cercetatilor penal care au afectat imaginea Parlamentului Romaniei, la fel cum au procedat colegii lor din PPE sau PSE in cazul celor trei europarlamentari prinsi cu mana pe bani de jurnalistii de la Sunday Times? Cand vor avea curajul sa treaca la excluderi din partid? Cand ne vor scuti, in fine, de autosuspendari si teorii plictistioare despre prezumtia de nevinovatie?

De notat ca PSD a exportat la Bruxelles ce stie sa faca mai bine in tara. Era, deci, obligatoriu ca din cei 60 de europarlamentari contactati de Sunday Times, cel putin unul din cei trei picati in plasa sa fie roman. Desi, nici ce a facut  Bodu nu e foarte clar. Severin spune in filmul realizat incognito ca s-a inteles cu europarlamentarul PDL in a promova amendamentul cerut de jurnalistii britanici deghizati in lobbyisti. Bodu neaga si zice ca modficarile cerute de Severin i-au trecut si lui prin cap fiind sincer convins de utilitatea lor. Stranie coincidenta, fericita intamplare, gand la gand cu bucurie.

P.S. Stalinisti rau europenii. Si popularii, si socialistii. Au calcat in picioare prezumtia de nevinovatie. N-au mai aseptat nici sentinta in justitie, nici macar rezultatul anchetei din PE. Le-au fortat demisia celor trei din PE in mod abuziv, ca procurorii sovietici, sub amenintarea excluderii din partidele lor. Sa-i invatam, deci, autosuspendarea democratica?



Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

8579 vizualizari

  • +61 (65 voturi)    
    ca de obicei domnule tapalaga la subiect si obiect (Marţi, 22 martie 2011, 19:50)

    popcorn monta [utilizator]

    si aveti perfecta dreptate...grei de cap europenii astia,nu inteleg nimik din autosuspendarea asta de pe dambovita...pe ce lume traiesc si nemtii astia...
    • +46 (46 voturi)    
      ROMANII SUNT DE VINA ! (Marţi, 22 martie 2011, 20:24)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui popcorn monta

      Austriecii nu ar mai vota o lista cu parlamentarul respectiv , nici slovenii.

      In Romania , Severin ar fi cap de lista si votat cu mare voiosie.

      In Parlament romanesc avem securisti, turnatori , penali UNINOMIALI (nu ascunsi pe liste )
      • +5 (5 voturi)    
        subscriu (Miercuri, 23 martie 2011, 9:54)

        Silviu [anonim] i-a raspuns lui Cristi

        PDL , PSD si altii se vor feri ca de raie de oameni politici manjiti de procese sau de suspiciune de coruptie doar atunci cand vor fi fortati de opinia publica, de oprobiul public . Cum sa apara asa ceva cand televiziunile il "spala" , il fac sa arate normal . Doar daca apar mai multe voci publice care inca mai au coloana vertebrala si mai au inca credibilitate si aici sunt cei care nu sunt oameni politici. Deci , rugaminte catre Hotnews si altii ca ei - adunati opinii de la oameni adevarati si credibili , faceti cunoscuta opinia lor , introduceti in spatiul public oameni onesti , cat mai multi pentru ca doar asa vom scapa de Chiriac, CTP, Hurezeanu si alti spalatori.
        Romanii nu au cunoscut cat de multi oameni onesti sunt in societatea romaneasca pentru ca au vazut la tv si in spatiu public numai Bekali, Vadimi si muuuulti ca ei...
        Este vorba de improspatarea spatiului public , aducerea de noi fete , mai curate si mai oneste caci altfel ne vor inunda Ogica, Sexi Braileanca si alte Elodii si ne vom plange ca n-avem noroc pe lume ...
        • +3 (3 voturi)    
          PSD PIERDE ENORM! LA FEL SI PNL! (Miercuri, 23 martie 2011, 10:41)

          Marian [anonim] i-a raspuns lui Silviu

          Faptul ca exporta coruptie, ca Adrian Severin nu vrea, ca ceilalti euro-parlamentari, sa-si dea demisia din toate functiile politice, aduce aminte tuturor cine e de fapt PSD. In spatele crizei, plangand soarta securistilor lasati fara pensii de mii de euro, PSD se vroia, impreuna cu PNL, fete mari. Iata ca acest caz, in care fata Romaniei este pangarita de un membru atat de corupt al PSD, va aduce acest partid la locul pe care il merita in politica romaneasca. Pe tusa.
          PSD a pierdut enorm, rezultatele se vor vedea la urne! La fel e si pentru PNL, care s-a abtinut sa faca vreo remarca in acest urias caz de coruptie. Amandoua partidele au pierdut si efectele nu vor intarzia sa apara!
    • +9 (9 voturi)    
      Dar (Marţi, 22 martie 2011, 21:23)

      Alex_Stef [utilizator] i-a raspuns lui popcorn monta

      Mai dureros este ca la urmatoarele algeri "iluzionisti" strang cele mai multe voturi de la populatie
    • +18 (20 voturi)    
      super (Marţi, 22 martie 2011, 21:23)

      veninusrl [utilizator] i-a raspuns lui popcorn monta

      ps-ul articolului e beton. Doar 5 linii arata cat de jos este media romaneasca si argumentatia latrailor usele.
    • +25 (25 voturi)    
      NEDREPTATE!!! (Marţi, 22 martie 2011, 21:58)

      apellamemorie [anonim] i-a raspuns lui popcorn monta

      Europenii astia s-au antepronuntat!

      Sa fie recuzat tot Parlamentul European. Sa-i invatam noi romanii ce este Justitia.
      Hotilor!

      Bravo PSD! Viitorul Luminos al Omenirii
    • +19 (19 voturi)    
      pai (Marţi, 22 martie 2011, 22:08)

      adyQ [utilizator] i-a raspuns lui popcorn monta

      pai ce prezumtie de nevinovatie sa mai existe acolo? dovezile sunt clare si e vinovat, daca ajunge in sala de judecata o face doar ca sa afle pedeapsa...cam asa gandesc astia din PE dar nah s-au gasit cu cine :))
    • +6 (6 voturi)    
      noi putem face ceva? (Marţi, 22 martie 2011, 23:29)

      copilul problema [utilizator] i-a raspuns lui popcorn monta

      Oare cati sunt cei care ar cere demisia lui Adrian Severin din PE daca ar avea ocazia?

      http://www.causes.com/causes/594586-afara-din-parlamentul-european
      • +11 (11 voturi)    
        Sugestie (Miercuri, 23 martie 2011, 1:35)

        Un Alt OM [anonim] i-a raspuns lui copilul problema

        Am inteles ca in Wisconsin alegatorii cauta sa anuleze alegerea unor deputati printr-o procedura numita "recall". De asemenea mi se pare ca exista si o procedura numita "impeachment" care permite concedierea deputatilor pentru cazuri grave de incalcare a legii.
        Aaah, am uitat... Suntem in Romania...
    • +8 (8 voturi)    
      Un gretos (Miercuri, 23 martie 2011, 0:07)

      nostradamus [anonim] i-a raspuns lui popcorn monta

      Din nefericire, in Europa, pentru politicienii europeni respectabili, Severin este acelasi lucru cu Politicianul roman, indiferent de partid.
      • +1 (1 vot)    
        Mda (Miercuri, 23 martie 2011, 8:16)

        Dănuţ [anonim] i-a raspuns lui nostradamus

        Şi s-ar putea să aibă dreptate, singura "vină" a PSD-ului fiind că sunt mai vechi la mânării. De fapt ei sunt şcoala. Şcoala de partid. Aşa cum sunt partidele la noi.
    • +1 (1 vot)    
      un nou partid (Miercuri, 23 martie 2011, 10:11)

      ligu [anonim] i-a raspuns lui popcorn monta

      D-le Tapalaga,
      ce parere aveti de formarea unui nou partid, cladit pe alte principii....si mult mai "tehnocrat", pornind cu niste principii de integritate si profesionalism...
      Eu unul as vota altceva decat actuala "clasa politica"...daca pot s-o denumesc asa!
    • +1 (1 vot)    
      cum adica, autosuspendare ? (Miercuri, 23 martie 2011, 12:20)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui popcorn monta

      Poate ar fi bine dle Tapalaga sa explicati intr-un articol viitor ca inventia politicienilor RO cu autosuspendarea nu are corespondent in nicio tara UE si probabil in restul lumii, din simplu motiv ca e o mare aberatie.
      Cit de mincat de lacomie trebuie sa fie un om cu un venit anual legal de peste 100.000 euro, ca sa puna botul la asa ceva. Ca sa nu mai vorbim de pensia europeana care l-ar fi asteptat dupa atita munca in "folosul cetateanului". Corect ar fi sa-l taie si de la aceasta sursa de venit la virsta de pensionare.

      LACOMIA SI PROSTIA te-au adus dle Severin in aceasta situatie sau poate ca cine stie dl Basescu ti-a instrumentat acest dosar ?

      Rusine, pentru ca reprezentati Romania si de la inaltimea aspiratilor de mare om politic si diplomat va comportati ca ultimul aurolac, care a fura un mar de pe taraba. Macar acesta poate o face de foame, iar dvstra de pre-plin.
      Acesta este rezultatul votului pe lista de partid, ca toti strimbii si gusatii sa poata deveni persoane publice de nivel national.

      Dan
  • +33 (35 voturi)    
    nesimtire tipic romaneasca (Marţi, 22 martie 2011, 19:51)

    KLO [anonim]

    nesimitire ajunsa la grad de " barbat de stat"

    astia suntem

    sa nu ne miram ca se sinucid tineri care nu pot fi ca ei

    sistemul creat in 20 de ani
    nesimtire,lacomie,opulenta,marlanie
    • +23 (25 voturi)    
      Eu nu as numi-o nesimtire (Marţi, 22 martie 2011, 20:08)

      Saint Peter [anonim] i-a raspuns lui KLO

      O problema pe care o vad din ce in ce mai des este confuzia dintre Romania si Clasa Politica din Romania. Da-mi voie sa cred ca noi, romanii nu suntem asa, sau, in mod cert noi romanii nu suntem *toti* asa. Domnul Severin e un tupeist de varf al politicii romanesti, cu texte multe si fara nici o solutie. Un neica nimeni la fel ca probabil 80% din politica romaneasca.

      A doua problema este ca ceea ce a facut Adrian Severin nu e nesimtire ! Este luare de mita. Nu stiu sa existe o lege a lobby-ului la noi ca si cea de la Americani si in mod cert nu exista o lege a lobby-ului care sa spuna ca lobby-ul ar putea implica bani. Ceea ce a facut d-l Severin se numeste luare de mita si probabil trafic de influenta, nu ma prea pricep la astea dar *el este deja platit* pentru ce face acolo. Orice venit atras pentru aceeasi activitate, prin lobby sau nu - este ilegal obtinut.

      De ce nu spune transant PE asta ? Pentru ca e vorba de credibilitatea insasi a institutiei. Nu pot sa il acuze pe fata ca e un penal nenorocit pentru ca ar fi ca si cum si-ar da palme. I-ar lua rusii si chinezii la mishto la urmatoarea intalnire: Romanii stiam ca fac de-astea, dar si austriecii tati ? Ce credibilitate mai aveti voi ?
      • +18 (18 voturi)    
        imaginea PE (Marţi, 22 martie 2011, 20:27)

        cimabue1500 [anonim] i-a raspuns lui Saint Peter

        nimic transant, ci pur si simplu onoare, pana la o hotarare judecatoreasca definitiva, ca finalitate de dupa o ancheta, deja in curs in cazul celor 3 eurodeputati. vicepresedintele pe a spus f. clar ca nu au cum sa-l elimine, ci sa-i sugereze, aratandu-i in mod f. clar obrazul lui a. s., sa paraseasca grupul socialistilor. de ce asta? simplu: integritatea viziunii grupului pe, dar mai ales imaginea socialistilor. asadar, faptul ca dl. a. s. nu are onoare si ca este, cum spune autorul articolului, amoral, reprezinta o judecata ce are consistenta. desigur, subterfugiile de dambovita cu autosuspendarea, in mod obligatoriu, trebuiesc denuntate cu inteligenta, adica exact cum face dl. tapalaga. intre altele, da, felicit pe dan tapalaga, luciditatea, acuitatea si priceperea de a scrie astfel.
      • -3 (9 voturi)    
        Tupeul nu are limite! (Marţi, 22 martie 2011, 21:08)

        tepes [anonim] i-a raspuns lui Saint Peter

        Excelent remarcat inca o data, Dane!Pana sa apara articolul tau chiar ma intrebam oare ce se intampla cu hotnews, ca pare destul de saracut in evenimente, unele expuse chiar de 2 zile, oare oligarhii comunisti sa fi pus mana si pe asta?
        Cazul Severin da peste cap toate calculele ca porcaria nemarginita a nevinovatiei nu functioneaza. Demonstreaza cat de dobitoci ne cred astia pe noi, si aici ma refer atat la PSD (despre care se stie ca e corupt pana-n maduva oaselor), cat si la PDL, unde Basescu a gasit de cuviinta sa ia apararea celor 50 de primari corupti in frunte cu regina Blaga si sa-i bagatelizele pe cei trei reformatori numai ca sa atraga de partea lui Boc iepurasii pdlisti patati. Sincer, Basescu a scazut mult in ochii mei sidupa interventia de la TVR , iar acum chiar ma gandesc cu groaza pe cine draq sa mai votez la alegeri. Au reusit astia sa creeze atat de multa scarba in randul oamenilor incat cred ca o sa fie alesi pana la urma de mai putin de 10 la suta din populatie.....Dar poate asta si vor, cu cat sunt mai putin prosti votanti, cu atat o sa poata sa fure mai mult la urne!
    • +11 (11 voturi)    
      Apologie - dar nu pentru sinucidere (Marţi, 22 martie 2011, 20:25)

      MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui KLO

      Tinerii ”care nu pot fi ca ei”
      au alte optiuni decat sinuciderea.
      Sinuciderea este doar pentru cei care NU POT pur si simplu.
      *
      Pentru tinerii care totusi ”nu pot fi ca ei” ramane oricum macar solutia de ”a muri cu ei de gat” -
      in orice caz mai eroica decat sinuciderea.

      ps. Din pacate media de varsta a vamesilor
      si politistilor de fontiera saltati acum 5 ani (de fapt acum o luna jumate, dar cate nu
      s-au mai intamplat de atunci ....parca au trecut 5 ani)...zic ....media de varsta a acelui lot de corupti demonstra ca tinerii pot extraordinar de bine sa fie ”ca ei”.
  • +10 (12 voturi)    
    " Sa-i invatam, deci, autosuspendarea democratica? (Marţi, 22 martie 2011, 19:52)

    nelu [anonim]

    " Sa-i invatam, deci, autosuspendarea democratica?" - R: Nu doar autosuspendarea democratica ci sa ii invatam si prezumtia de nevinovatie still moritic ;))))).... vorba ta.
  • -12 (30 voturi)    
    raspuns la intrebarea de final (Marţi, 22 martie 2011, 19:57)

    costica [anonim]

    Da' de unde, eu propun sa mearga Dl Basescu la PE si sa le explice europarlamentarilor asa cum la TVR ne-a expilcat noua romanilor, albindu-i pe penalii din PDL, vorba Dlui Vlaston, ca:

    “Nu poti sa transformi partidul in instanta, nici nu poti sa frangi cariere numai pentru ca exista o suspiciune”. “Trebuie asteptata sentinta, inainte sa judeci intern. Cred ca asta este solutia corecta”.

    Zicea Dl Basescu referitor la criteriile de integritate ale dnei Macovei, dupa ce au fost trimise la groapa istoriei de PDListii Dumnealui. Cred ca Dl Basescu chiar ar putea merge la Bruselles sa sustina cauza Dlui Severin cu principiile astea de mai sus cu care intr-o seara de primavara la TVR ne-a imbrobodit pe noi romanii .....
    • +15 (23 voturi)    
      evident (Marţi, 22 martie 2011, 20:26)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui costica

      trebuia sa te legi de basescu :)
      obsesia isi sune cuvantu. este vreun subiect in care nu poti sa-l legi pe base? io nu cred :D
    • +18 (22 voturi)    
      Ce/mi place mie cand esti cu Basescu in gura! (Marţi, 22 martie 2011, 20:32)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui costica

      Costicaaaaa, e vorba de severin, baiete!
      Dar, tu, "betmen, betmen"!
      Pana una alta prostii tai sunt dovediti a fi securisti, spagari, prost crescuti, pe langa subiect...
      Las/o, omule, asa cum a cazut!
      Ca sa nu ramai cu Basescu in gat!
      (N/am gasit alta rima!)
    • +2 (4 voturi)    
      treci pe antena 3 (Miercuri, 23 martie 2011, 8:55)

      mimita [anonim] i-a raspuns lui costica

      suna-l pe gadea

      este subiectul lui preferat
  • +16 (18 voturi)    
    Sorin Oprescu va perfectiona tehnica (Marţi, 22 martie 2011, 19:58)

    CezarN [utilizator]

    Astfel, Sorin Oprescu, pentru a face economii la buget, va construi autostrada autosuspendata. :))
    • +7 (7 voturi)    
      de fapt (Marţi, 22 martie 2011, 23:00)

      akabond007 [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      Autostrada autosuspendatilor
  • +9 (11 voturi)    
    de unde nu e.... (Marţi, 22 martie 2011, 19:59)

    gigi n [anonim]

    Sunt convins ca autosuspendarea este inventie romaneasca,intrucat nu are nici un fel de urmare si confirma ca in Romania NICIODATA nu este cineva vinovat,oricat de evident ar fi.Este ceva asemanator cu foarte multele decizii ale ”bravei”noastre justitii de condamnare pentru coruptie...cu suspendare.Ca sa-ti dai demisia trebuie in primul rand sa ai macar o urma de bun simt,ceea ce politicienii romani nu au si severin cu atat mai putin.
    • +8 (8 voturi)    
      Umbrela (Marţi, 22 martie 2011, 22:26)

      Soro [utilizator] i-a raspuns lui gigi n

      Sa iti dai demisia inseamna sa-ti arunci umbrela cand ploua.
      Sa te autosuspenzi inseamna doar sa o ridici mai sus ca sa para ca esti fara ea ......
  • -17 (21 voturi)    
    printre primii... (Marţi, 22 martie 2011, 20:11)

    alex [anonim]

    Nu care cumva printre primii (daca nu chiar primul) care a folosit trucul cu autosuspendarea, cu renuntarea la imunitate si alte tertipuri ieftine, a fost chiar "Marele Conducator" pe care- l pupati toti ....

    Mai folositi putin LECITINA....
    • +17 (17 voturi)    
      nu-i da idei bursucului (Marţi, 22 martie 2011, 20:37)

      ampersand [anonim] i-a raspuns lui alex

      Nu-i da idei bursucului, că ăsta e-n stare să se apere la PE zicând ca la "grădi": de ce nu-l verificaţi şi pe preşedintele României? Ştiţi ce mită a luat Obama? Nu v-ar Bate Borisov Putin?
    • 0 (0 voturi)    
      Marele Conducator (Miercuri, 23 martie 2011, 11:54)

      _Rem [utilizator] i-a raspuns lui alex

      si-a dat demisia din parlament. Vorbim aici de autosuspendare din partid.
  • -14 (16 voturi)    
    aliodor (Marţi, 22 martie 2011, 20:12)

    alina [anonim]

    ai uitat-o pe roberta anastase,hoata hoatelor
  • +12 (14 voturi)    
    Despre ce vorbim ? (Marţi, 22 martie 2011, 20:14)

    Saint Peter [anonim]

    Aici vorbim despre scara domnul meu. Una e sa furi ca si Ritzi bani de-o scena (nu zic ca nu e condamnabil dar tot noi suntem tampiti ca rabdam astea) si alta e sa exporti furtul in cel mai inalt for legislativ european sub nume de "lobby" si inca de pe o pozitie de socialist cu shtaif, ideolog si intelectual cu pretentii de viitor presedinte al grupului socialist. Hai sa recunoastem: tocmai s-a devoalat alt caz de coruptie la nivel inalt in Romania. Adrian Nastase insa parca nu era asa de pertinent si rafinat ca d-l Severin. Pe d-l Severin aproape il credeai cateodata !
  • +15 (19 voturi)    
    Felicitari pentru comentariu! (Marţi, 22 martie 2011, 20:16)

    IC Breteanu leberalul socialist si conservator [anonim]

    Ca atare imi este imposibil sa mai adaug (si) altceva. Poate doar observatia ca tovarasul Severin a dorit cu orice pret sa arate ca are slanina si soriciul gros si tare la obraji.
  • +9 (9 voturi)    
    e logic (Marţi, 22 martie 2011, 20:21)

    vlad tzepesh [utilizator]

    Bineinteles ca primul nume trebuia sa fie din PSD, pentru ca cel care ne-a adus prejudicii de imagine in aceste zile a fost ADRIAN SEVERIN care face parte chiar din opozitie !!!
    Ati fi vrut sa vorbeasca despre un subiect invechit si sa aduca vorba in primul rand de parlamentarii puterii ?!
    Curat obiectivitate domnu' Aliodor Manolea
  • +15 (15 voturi)    
    foarte bine scris articolul (Marţi, 22 martie 2011, 20:23)

    ampersand [anonim]

    Apropos de P.S: prin primăvara lui 2003 discutam cu un neamţ despre aparent-iminenta integrare a noastră-n UE, şi m-a-ntrebat ce cred, e pregătită ţara noastră de "integrarea asta"? Răspunsul meu l-a cam derutat, i-am zis că nu ştiu dacă Europa e pregătită de "integrarea asta".

    Felicitări pentru articol!
  • +9 (9 voturi)    
    gand la gand sau colaborare a la roumain ?! (Marţi, 22 martie 2011, 20:45)

    panfil [anonim]

    dar, se pare ca adrian a fost mai lacom. dar, si mai fraer, a trimis o factura.
    trebuia sa lucreze cu bani gheata.
    sau, kiesh, cum zice el, in limba marelui will. :-)
  • +12 (12 voturi)    
    Felicitari pentru articol, D-le Tapalaga! (Marţi, 22 martie 2011, 20:45)

    hahalera [anonim]

    felicitari pentru ca mentineti inca vie profesia de jurnalist in Romania. Imi regasesc multe dintre idei in articolele Dvs, ceea ce ma face sa le citesc cu placere si interes. Referitor la subiect, traiesc undeva in Europa de Vest si nu mor de dragul de-a urmari televiziunile romanesti, in schimb citesc presa scrisa. Chiar ma intrebam cum au gestionat televiziunile "specializate in stiri" aceasta problema si nu ma surprinde atitudinea lor... din pacate, foarte multi romani nu inteleg ca un politician implicat intr-o astfel de ancheta isi da demisia, in primul rand, pentru a-si pastra credibilitatea. asta e, mai avem de evoluat...
    • +2 (2 voturi)    
      Intrebare. (Marţi, 22 martie 2011, 21:16)

      Lucstem [anonim] i-a raspuns lui hahalera

      Care credibilitate?Ai nostrii au asa ceva?Au ce sa-si pastreze?
      Din pacate manjesc,din nou,reputatia acestei tari,atata cata mai este...
  • +11 (11 voturi)    
    cand o sa-l demita pe Nastase (Marţi, 22 martie 2011, 20:52)

    dani [anonim]

    abia atunci Ponta o sa arate ca e barbat politic , pana una alta nu e decat o sluga.
    Si ca sa fim corecti pana la capat nici PDL nu sta prea bine la capitolul comunicare, nu s-a auzit nimic de domnul parlamentar Bodu, parca era si el amintit in filmul cu Severin
  • +10 (10 voturi)    
    autosuspendarea si prezumtia de nevinovatie.... (Marţi, 22 martie 2011, 20:55)

    dadan [utilizator]

    Un alt termen drag infractorilor dar in special foarte des uzitat de infractorii politici este Prezumtia de nevinovatie..... adica ce daca l-au filmat sau prins in flagrant cu mana bagata pana la cot in borcanul cu miere..... astea sunt diversiuni pana nu se pronunta justitia.
    Ea, justitia, cea mai curata si mai imaculata, singura in masura sa judece si sa dea verdicte....insa si atunci cand se finalizeaza dosarul (din greseala poate) nefavorabil pentru distinsii pushcariabili , atunci se cheama ca este Dosar politic, sunt implicati de obicei lacheii lui Basescu - Morar si Covesi care stau la ordinele dictatorului...si se cauta atunci adevarata justitie pe la Cedo, Haga, ONU, NASA, Area51 , pe Luna , pe Marte pana se obtine verdictul adevarat adica acela dorit de infractorul nemultumit...(vezi cazul Felix) ...
    Onoarea este o calitate rara, detestata si deloc promovata de distinsii nostrii alesi ....
    Onoarea acolo unde exista este ca si virginitatea domnilor parlamentari - odata pierduta nu se mai redobandeste.....pastrand comparatia si uitandu-ma la politicienii nostri(unii cu pretentii de viitori lideri) am impresia ca Palatul Parlamentului este cel mai mare bordel din UE....
  • +3 (3 voturi)    
    Fain articol, dle Tapalaga! (Marţi, 22 martie 2011, 21:06)

    DanCanada [anonim]

    Fiind plecat mai de multisor, chiar ma intrebam ce fel de smecherie o fi si autosuspendarea asta. Voila, acum am explicatia si istoricul dimbovitean al acestei practici. Probabil si PE ar vrea articolul asta tradus ca sa inteleaga si ei ce e in mintea d-lui Severin. Mai mult ca sigur, la Bruxelles politicienii normali pur si simplu nu inteleg ce se agita si se zbate atita Severin asta, in loc sa-si faca si el harakiri ca ceilalti doi. E de fapt mai bine asa, toata lumea poa' sa vada ce sorici gros au PSD-eii astia :)
  • +3 (3 voturi)    
    D-le Tapalaga, (Marţi, 22 martie 2011, 21:07)

    inganduratul [utilizator]

    Daca la acest comentariu am sa sustin ca in acest moment Adrian Severin, metaforic vorbind, este un cadavru politic care devine si urat mirositor cu fiecare ora care trece, administratorul site-ului il v-a accepta la publicare?
  • +6 (6 voturi)    
    initiativa (Marţi, 22 martie 2011, 21:58)

    mihai [anonim]

    Daca din intamplare as fi fost unul din parlamentarii europeni care as fi stat in apropierea lui Adrian Severin as fi cerut o schimbare a locului.

    Astfel s-ar creea un spatiu liber in jurul lui Severin pe care oricine l-ar remarca oricand.

    Si i-as lasa si mesaje pe banca: "Pleaca", "Nerusinatule", "Asa sa faci la tine acasa" :P
  • +7 (7 voturi)    
    The sum of all fears (Marţi, 22 martie 2011, 22:01)

    Trojan.H [utilizator]

    Bietul Sever nu e nici obraznic, nici nesimtit. Pentru asta iti trebuie o doza de curaj pe care omul, se stie, nu o are. Pur si simplu e ingrozit de ce i s-ar putea intimpla in Romania, la DNA, odata cu pierderea imunitatii de europarlamentar, cind cu aceasta ocazie aflam si noi despre existenta unei averi care nu se justifica.
    Asa ca omul are nevoie sa tergiverseze toata povestea pina cind dispare hyper-dictatorul, vin "ai nostri" la putere si situatia intra sub control.
  • +4 (4 voturi)    
    initiativa 2 (Marţi, 22 martie 2011, 22:11)

    mihai [anonim]

    Dupa ce mi-am mutat biroul as incepe o numaratoare pe biroul meu cu cifre mari ca la un calendar zilnic.

    Reporterii ma vor intreba ce semnifica, iar eu le-as raspunde ca reprezinta numarul de zile de cand Adrian Severin ar fi trebuit sa-si dea demisia si de cand afecteaza in mod negativ imaginea Parlamentului European prin atitudinea lui
  • +4 (4 voturi)    
    spre uzul d-lui Lazaroiu, cum stie el mai bine (Marţi, 22 martie 2011, 22:15)

    lakesson [anonim]

    alio, se aude, domnu' Lazaroiu?
    cred ca a intepenit de scarba si de dezamagire domnu' Blaga.
    pai, unde e prezumtia de nevinovatie, unde e solidaritatea?!
  • +4 (4 voturi)    
    caragiale extended (Marţi, 22 martie 2011, 22:15)

    autosuspendatu' [anonim]

    am cautat in schitele caragialesti o autosuspendare cu repetitie. urmasii lui farfuridi, catavencu, trahanache ... sunt mai creativi in rau. scheme ponzi cu matusi, mecanica razboiului de tesut intrigi si bani negri.
    s-au autosuspendat de la bunul simt, demnitate si cinste.
    o curiozitate de autosuspendat este regele gunoaielor, prigoana . a stat pe craca - excelenta imagine dle Tapalaga - o mica repriza. nu si-a permis prea mult sa stea departe de un partid la putere, altfel se crede curajos, combatant...model pentru o categorie de oameni.
  • +5 (5 voturi)    
    Severin se comporta ca un ghertoi. (Marţi, 22 martie 2011, 23:17)

    Mioara [anonim]

    Oricum, regula a functionat impecabil, ca si in cazul lui Geoana: cea mai mare problema a unui prost este el insusi ... la Severin, mai mult, a fost o combinatie incendiara de prostie si lacomie ...
  • +5 (5 voturi)    
    Excelent scris ! (Marţi, 22 martie 2011, 23:58)

    vlad [anonim]

    Excelent scris, ca de obicei !
  • +4 (4 voturi)    
    Pe buna dreptate (Miercuri, 23 martie 2011, 1:50)

    dacian.tolea [utilizator]

    http://daciantolea.blogspot.com/2011/03/pe-buna-dreptate.html

    In sfarsit, o intamplare europeana, sa-i spunem asa, care lamureste toate lucrurile in legatura cu recenta si siluita propunere a Monicai Macovei. Un punct de vedere, de asemenea, care aduce si mai multa lumina in cortul nostru, intr-un articol pe hotnews.ro (http://www.hotnews.ro/stiri-8423346-tehnica-practica-autosuspendarii.htm), pentru care Dan Tapalaga merita toate felicitarile.

    Cand discutam cu unii colegi din PDL despre criteriile de integritate, dupa deruta de rigoare din primele zile, cand au fost anuntate de catre Monica Macovei, oamenii imprumutau cu foarte multa lejeritate discursul care a pus la CNC talpa pe beregata reformatorilor. S-ar putea spune chiar frivolitate. Prezumtia de nevinovatie, era folosita, fara voia sa, pesemne, pe post de papusa de-ntepat cu ace! Ca nu-i normal, ca de ce sa ne amestecam noi in treaba justitiei, ca de ce sa ne antepronuntam, ca una, ca alta, in fine, pana la apoteotica martelare a lui Blaga, care a ridicat sala in picioare, in aplauze prelungite! Delir. "Nimeni nu e vinovat pana nu bate judecatorul cu ciocanul in masa!"

    Ok, ziceam eu, dar ce este partidul asta si ce zice cetateanul de pe strada, simplul cetatean, cum ne place sa punctam? Ca daca ii livram explicatiile de mai sus, el ne poate tranti franc urmatorul raspuns: “Si la mine in cartier si la mine pe strada, in familie, in echipa de la serviciu, oriunde, tot judecatorul, cand bate cu ciocanul in masa, stabileste vinovatia sau nevinovatia unei persoane trimise in judecata. Si atunci, ce nevoie mai am eu de partidul vostru?” (...)
    vezi>
    http://daciantolea.blogspot.com/2011/03/pe-buna-dreptate.html
  • +4 (4 voturi)    
    Coruota, (Miercuri, 23 martie 2011, 8:10)

    voltaren [utilizator]

    nu a fost inventata de romani, ea a fost preluluata , perfectionata si generalizata in noua forma capitalista de politicieni si oammeni de afaceri . Cel care a introdus : obraznicia , lipsa de onoare , dispretul fata de lege, in Romania este ADRIAN NASTASE . El a impus un model moral pentru PSD ( fara legatura cu social democtatia ) vezi Robert Negoita , N.Banicioiu Olguta Vasilescu , Tanarul fara sovaiala care apara fara sa clipeasca orice incalcare a legii. Daca in occident se intapla rar si cu consecinte grave la noi coruptia si spaga au devenit fenomene de masa greu de stavilit .
  • +3 (3 voturi)    
    DA (Miercuri, 23 martie 2011, 9:09)

    art [anonim]

    Felicitari ! un articol excelent ! nu cred ca as putea adauga ceva in plus.
  • +3 (3 voturi)    
    Corect si echidistant. (Miercuri, 23 martie 2011, 9:29)

    Grupi [anonim]

    Corect si echidistant Tapalaga. Uscaturile afara, indiferent de culoare!
    "PDL a preluat tehnica fofilarii prin autosuspendare, dar cu imbunatatiri simpatice."
  • +2 (2 voturi)    
    nimic nou... (Miercuri, 23 martie 2011, 9:31)

    petre [anonim]

    Intr-o societate blocata, unde toata lumea este vinovata, singura crima este sa te lasi prins.
    Intr-un univers al hotilor, singurul pacat definitiv este prostia de a fi prins", Hunter S. Thompson
  • +2 (2 voturi)    
    Un articol superb (Miercuri, 23 martie 2011, 10:10)

    aka [anonim]

    Domnule Tapalaga, sunteti mare! Aveti niste articole care ma lasa mut , atat pentru faptul ca sunt taioase si corecte, dar si pentru ca sunt foarte frumos scrise stilistic, foarte bine construite. Jos palaria! Sa mai scrieti, chiar sunteti un bun scriitor, nu doar un jurnalist bun.
  • +2 (2 voturi)    
    Inventiva totus (Miercuri, 23 martie 2011, 10:13)

    Sile [anonim]

    Mintea asta de lemn.Auzi, autosuspendare ! Va fi destul de greu peste ani saexplici oamenilor sensul acestui fel de cuvinte: democratie originala , economie sociala de piata, autosuspendare, etc. O zi buna !
  • +2 (2 voturi)    
    Adrian Severin (Miercuri, 23 martie 2011, 10:23)

    Emil Rosu [anonim]

    Cred ca toti presedintii de partide post decembristi, dar absolut toti, de la Iliescu la Ponta si Antonescu, care au construit si intretinut "imunitatea si prezumtia de nevinovatie " pentru oamenii politici, ar trebui sa-si ceara scuze poporului roman si sa se ascunda sau sa plece in lumea larga, unde sa nu mai poata face rau. Nu cred ca in istoria poporului roman a existat o manopera mai criminala, un atentat mai puternic, impotriva natiunii decat aceasta acoperire a raufacatorilor. In codul penal acest lucru inseamna favorizarea intractorului si este pedepsit.
    Astept, macar in al 12-lea ceas, asumarea vinovatiei si raspunderii.
  • +2 (2 voturi)    
    Nerusinarea parlamentarilor,de orice fel (Miercuri, 23 martie 2011, 10:28)

    Olguta.I. [anonim]

    As vrea sa extindeti aprecierile (intotdeaua corecte) si sa va intrebati cite asemenea cazuri s-or fi intimplat in parlamentul Romaniei in toti anii. Cum s-au facut amendamentele, legile - ca sa le serveasca doar lor si prietenilor, cind este cazul.
    • +1 (1 vot)    
      "lobby in parlament" (Miercuri, 23 martie 2011, 12:07)

      florin [anonim] i-a raspuns lui Olguta.I.

      ai dreptate olguta, si doar daca ne gandim la celebra OUG 50/2010 care e fost mutilata in parlament, modificindu-se toate prevederile favorabile clientilor bancilor. bun si foarte productiv "lobby" au facut bancile in parlament.
      p.s. am mai trimis un inscris in acest sens azi, in jurul orei 11.30, dar nu stiu din ce motiv nu a fost postat
  • +1 (1 vot)    
    cazul severin in presa (Miercuri, 23 martie 2011, 11:22)

    macs [anonim]

    ..deja prea mult despre un nimic .. in consecinta mi-e groaza ca se apropie alegerile .. oricum, eu ca roman votant, imi cer scuze fata de ceilalti romani ca am fost atat de lenes si am permis (ma refer absolut la toti euro-parlamentarii nostrii) acestor indivizi sa ne reprezinte in PE ..


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă