VIDEO Felix-turnatorul, castelul USL si consecventa etica

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Joi, 10 martie 2011, 16:40 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Excelent cazul Felix pentru a ilustra inspaimantatoarea lipsa de etica in politica, dublul standard si inconsecventa politicienilor. De pilda, liderul PNL, Crin Antonescu, se lupta din toate puterile, prin 2006, s-o excluda pe Mona Musca din PNL cu spectaculosul verdict ghilotina: in PNL  nu pot sta laolalta turnatori si turnati.  Lasand la o parte ca turnatorii si turnatii convietuiesc astazi pasnic sub Antonescu, mai fac si aliante intre ei. Ce efect va avea insa decizia Inaltei Curti care a stabilit prin decizie definitiva ca Dan Voiculescu, parintele USL-condus de Ponta si Antonescu, a turnat la Securitate?
  • Faceti o mica profetie alegand unul din filmuletele de mai jos
Sa presupunem ca USL ar fi un castel de carti de joc, ridicat cu maini tremurande de Victor Ponta si Crin Antonescu (tremurand de nervi impotriva lui Basescu). In acest caz, aceasta constructie fragila risca sa aiba soarta din filmulet, dupa ce Dan Voiculescu si-a rezervat in instanta suprema toate drepturile pentru numele de turnator Felix.



La fel de bine ne putem imagina ca alegatorii, liderii USL si cetatenii obisnuiti vor trata cazul cu vigilenta cainelui din imaginea de mai jos, agresat cu aroganta de un motan dolofan (in paranteza fie spus, cainii de paza ai democratiei de la Antene au ajuns exact ca in imaginea de mai jos):



Ma tem ca ultimul filmulet contine crudul adevar. Felix, in loc sa aprecieze toleranta speciei neturnatorilor, ii sfideaza. Iar cei care isi spun neturnatori, in loc sa-l muste macar putin de coada, se incalzesc, fara sa le miroasa, langa blana turnatorului Felix.

Chiar daca Felix duhneste azi de-ti muta nasul din loc, se gasesc destui pe la televizor, nu mai vorbesc de colegii sai de opozitie, care sa-l apere, imbatati de parfumul de trandafiri de la Antene.

Capacitatea de reactie a PDL-ului este limitata de propria ipocrizie. Nu mai departe de acum doua luni, in ianuarie 2011, Inalta Curte l-a stampilat definitiv pe deputatul PDL, Sorin Buta, tot cu numele de turnator Horia.

Statutul PDL, si cel vechi, si cel ajustat sambata, spune ca nu mai poti fi membru de partid odata cu "stabilirea, printr-o hotarire judecatoreasca definitiva si irevocabila, a calitatii de colaborator al Securitatii sau ca a facut politie politica, in conformitate cu prevederile legale in vigoare". Altfel spus, ai turnat, ai plecat.

Or, domnul Buta nu doar ca n-a fost exclus, dar liderii PDL au explicat de ce nu pot scapa de mirosul neplacut de turnator din randurile sale: pentru ca nu-si permit sa piarda un vot in Parlament. Altfel spus, au ramas cu turnatorul Horia la fel cum Ponta si Antonescu se gudura pe sub coada lui Felix, de teama ca fragilul castel de carti de joc - de data asta cel al Puterii - se va prabusi. Ca un detaliu simpatic: si domnul Buta se crede nevinovat si ameninta ca merge pana la CEDO. Uite de ce nu e bine sa respecti principiul de nevinovatie pana in panzele albe si sa cobori standardele politice cat mai jos. Altfel, totul se poate negocia si ierta.

Nici Traian Basescu nu a actionat mai ferm in cazul fostului consilier prezidential Alexandra Gatej, gasita in arhivele CNSAS cu numele de cod Florina. E drept, cu doar subtirel: un simplu angajament, nici o nota informativa. Veti spune, probabil, ca nu mai apucase sa le scrie, intrucat semnase angajamentul cu trei luni inainte de caderea comunismului. Insa cel care a condamnat comunismul si l-a calificat drept ilegitim si criminal - Traian Basescu - avea obligatia, principiala, de a renunta fara ezitare la serviciile unui consilier gasit colaborator - indiferent de tipul colaboarii - nu sa-i astepte, zile intregi, demisia.

In Romania, standardele etice din politica urca si coboara, de la caz la caz. De regula, coboara jos de tot cand e vorba de ai tai, si urca vertiginos cand cauti sa-ti zdrobesti adversarul. Astazi, vedem ca pana si turnatorii dovediti in justitie devin cazuri relative, discutabile sau, de ce nu, patrioti adevarati. In acest peisaj scufundat pana la gat intr-o mocirla etica si morala, de fiecare data cand incerci sa numeri, pe degete, politicienii consecventi din partide nu-ti ies niciodata mai mult de trei.

Cine are totusi curajul sa ridice stacheta putin mai sus si sa o tina acolo, oricat s-ar dovedi a fi de dificil?


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

8975 vizualizari

  • +31 (35 voturi)    
    excelent (Joi, 10 martie 2011, 17:09)

    zone [utilizator]

    Foarte bun domnule Tapalaga! Si observ ca pe langa comentariile, cu miez ca intotdeauna, avem si divertisment in ultima vreme... :)
    +1 !
    • 0 (2 voturi)    
      da da (Vineri, 11 martie 2011, 17:15)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui zone

      Imi place! Asa trebuie sa fie presa din Romania!

      Multumesc!
  • +15 (19 voturi)    
    Dumnezeu nu bate cu palma,... (Joi, 10 martie 2011, 17:30)

    Rescatorul [anonim]

    bate cu parul. Ce sa mai zicem? Ipocrizie, iresponsabilitate si lipsa de bun simt. Mai grav, ne jigneste si inteligenta!
  • +18 (26 voturi)    
    C.Tanase sau Mark Twain? (Joi, 10 martie 2011, 17:34)

    pragmatic-la-extrem [anonim]

    C.Tanase: " si cu asta ce-am facut?" Mark Twain: "fii virtuos si vei fi excentric". Dan, hai sa admitem ca PD facea exact ceea ce ai sugerat: afara Buta, afara Gatej etc. Iar ceilalti (USL) nu faceau nimic! In afara de o satisfactie platonica combinat cu o cadere de guvern si o compatimire sincera de la UNII dintre elite (cert Nu Dinescu si St.Tanase!) cu ce ramanea PDL? si mai grav, cu ce ne alegeam noi?? cu un PD mai putin criticabil si cu un guvern USL!!! asta vrem?
    • +2 (8 voturi)    
      comod-la-extrem (Joi, 10 martie 2011, 18:18)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui pragmatic-la-extrem

      pai cu ce ai vrea sa te alegi? crezi ca daca pui o stampila o data la 4 ani e suficient?
      de cate ori trebuie sa alegi "raul cel mai mic" pana iti vei dea seama ca majoritatea politicienilor de azi nu au nici un interes sa-ti ofere si alte variante?
      daca ar fi cazut guvernul Boc pentru ca i-a dat afara pe Buta, Pasat, Ridzi.. ai fi iesit in strada sa-ti declari sustinerea?
      • +2 (8 voturi)    
        nu poti fii foarte diferit (Vineri, 11 martie 2011, 7:41)

        curios [anonim] i-a raspuns lui pehash

        de cei din jur ca sa nu fii excentric.! Mohandas Gandhi nu a guvernat vreodata (idem Jeanne d' arc). Daca celelalte partide nu fac nimic despre integritate vei fii fecioara pe o strada pina de prost..itutite. Nu suna frumos, dar asta e! Cand ai o populatie in care 51% cred ca "..comunismul e o idee buna..." , chiar crezi ca integritatea va fi cheia alegerilor?????
    • +9 (13 voturi)    
      Totusi, PDL asta trebuie sa faca (Joi, 10 martie 2011, 18:22)

      ion [anonim] i-a raspuns lui pragmatic-la-extrem

      Ca o precizare: Alexandra Gatej si-a dat demisia din functia de consilier presidential la doua saptamani dupa ce CNSAS a anuntat ca a gasit acel angajament. Tehnic, nu se putea da verdict de colaborare politica, nu a existat nicio informare. Dar a fost mai bine asa.

      Buta trebuie dat afara din PDL. Chiar nu mai au ce face. Sa zicem ca au ca si circumstanta motiunea de cenzura care se prefigureaza. Dar dupa asta, tot trebuie sa o faca. E in statutul lor. Si asa au asteptat prea mult. Deja incep sa semene prea mult cu PSD-ul. Sa cumpere pe furis inca un parlamentar de la opozitie, dar sa il dea totusi pe Bute afara. E cam murdara politica asta...
    • +7 (11 voturi)    
      Asa este... (Joi, 10 martie 2011, 18:25)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui pragmatic-la-extrem

      Cred ca in politica trebuie sa functioneze pragmatismul. Pe toti ne doare faptul ca PDL nu a fost in stare sa confirme hotararea luata cu ceva timp inainte, aruncand peste bord principiile formulate de Monica Macovei. Sa speram ca pana la congres isi vor mai schimba opinia. Oricum, odata cu infrangerea PDL ne putem bucura de odioasa coalaitie USL si atunci vom vedea la ce duce moralitatea numai a unora, caci de a USL sunt convins de mult. Mi-e groaza...
  • +8 (10 voturi)    
    :) (Joi, 10 martie 2011, 17:38)

    B. [anonim]

    Bine alese de tot filmuletele !
  • -18 (24 voturi)    
    Iar tu (Joi, 10 martie 2011, 17:58)

    Nea Gigi [anonim]

    Faptul ca esti partinic, ca ti-am citit unele articole, te face ziarist ? Nu domnule. Dumneata nu scrii decat pentru un numar redus de public. Din ce in ce mai redus care tinde catre limita 0, adica cam cat insemni tu ca ziarist.
    • +12 (16 voturi)    
      Atata (Joi, 10 martie 2011, 18:36)

      Cocolina [utilizator] i-a raspuns lui Nea Gigi

      iti poate puia tie capul....(ca tot se vb de motanu Felix).S-a vazut de fiecare data la alegeri in ce clase sociale se invarteau cei care votau psd&comp...Esti penibil.
      • -4 (8 voturi)    
        Gresesti (Vineri, 11 martie 2011, 13:20)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui Cocolina

        Eu l-am apostrofat pe nenea ziaristul asta care e ceva ruda cu Base bag eu seama. Nu are legatura neaparat articolul asta cu Felix pe care-l stim de peste 15 ani ca e turnator. TU, cu un IQ "mare" presupun, ai sarit la gatul meu si mai mult ai zis ca sunt "penibil". Ai spus asta ca sa te eliberezi de energia negativa, de pata pe ochi care ti s-a pus in momentul cand ai citit ceea ce am scris eu. Stii bine ca vin alegerile in curand si ca Basica va pierde. Basica e problema ta nu "ziaristul" Tolomanga. Vai ce-mi place sa va starnesc. O sa-mi para din ce in ce mai rau ca o sa fiti din ce in ce mai putini, si nu mai am pe cine sa starnesc.
    • +3 (7 voturi)    
      Spre deosebire de "ziaristul" Gadea (Vineri, 11 martie 2011, 10:38)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui Nea Gigi

      care nu este partinic si complet obiectiv. Curios ca toti cei spalati pe creier de posturile turnatorului au acelasi discurs: este cenzura - desi ciudat toate posturile varsa toata ziua impotriva puterii (poate doar exceptia onorabila ProTV si mai putin onorabila TVR); toti ziarisii ce nu "pupa ciusmeaua" sunt platiti de Guvern/PSD/Basescu deci nu sunt ziaristi (curios si aici deoarece personaje pe care chiar clubul Roman de presa le-a exclus din zona ziaristilor (Chiriac si Stanescu) se prezinta zilnic cu ANALize pe canalele stiute. Nea Gigi cred ca zeroul reprezinta IQ-ul matale.
      • +1 (1 vot)    
        Anterior (Sâmbătă, 12 martie 2011, 8:19)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui bogdan

        Am mai postat un raspuns aici in care era atacat "ziaristul" Tapalaga dar nu a mai aparut. Atacul nu consta in injuraturi sau altceva. Probabil Tapalaga nu a suportat criticile si nu l-a mai aprobat.
    • +2 (6 voturi)    
      Iar tu... (Vineri, 11 martie 2011, 11:44)

      _Rem [utilizator] i-a raspuns lui Nea Gigi

      Faptul ca ai retinut doar acele articole in care este criticat USL inseamna ca tu esti partinic si ipocrit. De fapt esti genul care nu suporta critici la optiunile tale. Domnul Dan Tapalaga a avut grija in schimb sa puncteze dur si derapajele actualulei puteri.


      Uite si cateva articole care s-ar putea sa iti placa:

      http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-8365099-cauzele-esecului-reformist-pdl-cateva-concluzii.htm

      http://www.hotnews.ro/stiri-8312507-catre-traian-basescu-ion-iliescu-poate-era-mai-bine-daca-taceati-amandoi-constitutia-proasta-dar-nu-obliga-ipocrizie-generala.htm

      http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-8287257-oroarea-pasat-altele.htm

      http://www.hotnews.ro/stiri-8144120-onoarea-familiei-ridzi.htm
      • -2 (6 voturi)    
        Da sigur (Vineri, 11 martie 2011, 13:30)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui _Rem

        Stii ceva ? Ai dreptate domnule. Citite prin ochii tai da articolele alea par sa aiba legatura cu "derapajele" actualei puteri. Prin ochii mei nu. Derapajele actualei puteri sunt altele. Total altele. Scaderea puterii de cumparare. Exodul inteligentei. Indatorirea peste masura a poporului roman. Autonomia tinutului secuiesc. Minciuna si tupeul lege in stat la cel mai inalt rang. Furt din visteria statului in direct si pe fata. Injosirea poporului roman. Distrugerea micilor companii. Ingenuncherea justitiei. Incoerenta legilor: legi date la care s-a revenit, si bulversarea mediului de afaceri. SI MULTE ALTELE ORBULE.
        • 0 (2 voturi)    
          Orb... (Vineri, 11 martie 2011, 16:46)

          _Rem [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

          ... dar nu prost. Toate problemele care le-ai enuntat tu nu sunt de un an doi si nici de sase ani... Sunt probleme, mai degraba sechele, care ne-au ramas de la comunism si de care nu scapam. Sunt lucruri la care au contribuit toti conducatorii nostri si nu numai cei portocalii.

          Ipocrizia consta tocmai in faptul ca actuala opozitie pune totul in carca puterii de azi. Si ipocrizia asta va continua mereu, pentru ca daca USL castiga la urmatoarele alegeri (si sunt sanse mari sa o faca) cel mai probabil nu va schimba nimic. Si atunci toti cei care striga azi "Jos Basescu" ce crezi ca vor face?

          Si daca nu suntem multumiti de puterea de azi da vreun credit opozitiei? Sunt cu ceva mai buni? Nu cumva pe alte criterii ar trebui sa ii apreciem? Sau daca sunt lucruri care nu ne plac nu ar trebui sa le spunem?
          • 0 (2 voturi)    
            Ba exact (Sâmbătă, 12 martie 2011, 8:16)

            Gigi [anonim] i-a raspuns lui _Rem

            In ultimii doi ani si jumatate sau inzecit. Probabil nu la tine acasa dar la peste 80% din populatia acestei tari puterea de cumparare a scazut drastic. Am f. multe cunostinte (inspectori, invatatori, profesori, doctori stagiari) care au ajuns in pragul saraciei in acesti doi ani si jumatate, care nu-si mai pot plati ratele, carora li sau luat casele de catre banci sau care au plecat in strainatate sictiriti de politica de cacao a actualului guvern/partid/presedinte. Te-ai intrebat vreodata de ce in Bulgaria nu prea s-a resimtit criza ? De ce bulgarii nu au facut imprumuturi ? De ce suntem pe ultimul loc in toate privintele in Europa? Asta e ceea ce tu nu vezi. Esti orbit de lumina portocalie.
            • 0 (2 voturi)    
              gigi sau jiji (Sâmbătă, 12 martie 2011, 17:26)

              Vallya3 [anonim] i-a raspuns lui Gigi

              Probabil nu s-au dat credite cu....buletinul...
  • -7 (11 voturi)    
    Cine are totusi curajul.....? (Joi, 10 martie 2011, 18:10)

    constant [anonim]

    Nu prea este vorba de curaj, este o consecinta sistemica

    sistemul politic este necomunizat si nelustrat cu acceptul tuturor actorilor politici. nu se poate face nimic dupa ce s-au pierdut etape; vezi teoria sistemelor

    restul e emotie; posibil ca PNL sa piarda 1 - 2% din voturi dar electoratul lor e tanar, mediu instruit consumerist, facebook ist, cu alte valori

    in ceea ce priveste filmuletele, v-ati molipsit de la Lazaroiu? eu nu le agreez
  • +2 (4 voturi)    
    moralitatea in politica (Joi, 10 martie 2011, 19:42)

    Octavian [anonim]

    Cu ani in urma, Corneliu Coposu ii spunea (discutie privata) unui jurnalist de la Dreptatea ca securistii din PNT-CD sunt buni iar cei din tabara adversa sunt rai...

    In ceea ce priveste faptul ca PDL plesneste de moralitate, ba chiar este o victima a principialitatii sale mi se pare a fi o idee de un haz nebun daca nu am trai ceea ce traim.
  • +10 (14 voturi)    
    Prostii (Joi, 10 martie 2011, 20:22)

    Trojan.H [utilizator]

    Vad din nou o incercare de a pune in aceeasi oala securisto-mafiotii uslasi cu PDL-ul. Total gresit. Ceea ce s-a intimplat in Romania intr-un an si ceva arata diferenta uriasa intre cele doua tabere. Restul sunt vorbe, goale.
  • +8 (12 voturi)    
    Psd-ul duhneste... (Joi, 10 martie 2011, 20:58)

    menandy [utilizator]

    suna misto! Dar de cand javra de Ciuvica e psd-ist ? Ca a sarit primul in apararea motanului, pe realitatea...ce dracu sa mai intelegem???
  • +7 (11 voturi)    
    doar turnator? (Vineri, 11 martie 2011, 7:33)

    gigi n [anonim]

    Felix are dreptate -el nu a colaborat cu securitatea,ci a fost securist-nu stiu cati se pot indoi de acest lucru.Dar raul cel mai mare nu este acela de a fi fost turnator/securist ci faptul ca aceasta lichea este un cancer(unul dintre ele...)al societatii romanesti.Lipsa de rusine si de bun simt a unui ponta sau antonescu vor face sa continue aceasta ”alianta contra naturii”.Cat priveste sanctionarea de catre opinia publica,dati-mi voie sa fiu sceptic.La noi apetitul pentru scandal este mult mai mare decat cel pentru o minima moralitate.
  • +4 (8 voturi)    
    bravo, iar! (Vineri, 11 martie 2011, 9:43)

    ion [anonim]

    Da, domnule Talapaga,
    doar ca teama mea este asta:
    - electoratului PSD putin ii pasa de colaborari cu securitatea- altfel, ar fi renunta de mult sa voteze personaje de genul Iliescu, Nastase, Andronescu, Stanoiu, Hrebenciuc...Singurul gand: jos Basescu!
    - electoratul PNL e manat in lupta de acelasi gand: jos Basescu!
    - pare tot mai putin important pt romani cine si de ce a colaborat cu securitatea ( poate si pt. ca niciodata nu a existat o educatie serioasa anticomunista, o pedeapsa- ar fi trebuit sa se predea asta in scoli!).
    O vreme, am crezut ca romanii sunt blestemati, acum cred ca merita tot ce li se inatmpla!
  • +5 (7 voturi)    
    Domnule Tapalaga, ... (Vineri, 11 martie 2011, 10:33)

    Sorin [anonim]

    ... talentul nu va da dreptul de-a fi nedrept!
    Spuneti: "Alexandra Gatej, gasita in arhivele CNSAS cu numele de cod Florina. E drept, cu do[s]ar subtirel: un simplu angajament, nici o nota informativa. Probabil ca nu mai apucase sa le scrie, intrucat semnase angajamentul cu trei luni inainte de caderea comunismului."
    Va asigur de citeva lucruri:
    1. daca erai "invitat" la Secu erai obligat sa te duci;
    2. daca Secu iti "cerea" sa semnezi un angajament, il semnai;
    3. in 3 luni de zile [chiar si inainte de dec. '89!] aveai tot timpul din lume sa "torni" daca erau un "turnator".

    P.S. Nu o cunosc pe Alexandra Gatej.
  • +1 (3 voturi)    
    si care ar fi cei trei? (Vineri, 11 martie 2011, 11:15)

    Rational Idealist [anonim]

    "...de fiecare data cand incerci sa numeri, pe degete, politicienii consecventi din partide nu-ti ies niciodata mai mult de trei."

    Cine sunt?
  • -4 (8 voturi)    
    NU-MI PLAC SECURISTII (Vineri, 11 martie 2011, 11:16)

    STAN PATITU [anonim]

    Nu-mi plac securistii ! Dar nu-mi plac TOTI securistii adica nu-mi plac nici Basescu si nici Stolojan si nici multi altii. Eu nu accept divesiunea cu colaboratorii care sunt rai si securistii care sunt buni. Gretos...
    • +2 (6 voturi)    
      Diferenta e ca... (Vineri, 11 martie 2011, 11:48)

      _Rem [utilizator] i-a raspuns lui STAN PATITU

      Ne place sau nu ne place, anumiti oameni sunt doar banuiti ca sunt securisti, colaboratori sau ca au facut politie politica... dar nu poti sa iei masuri impotriva lor doar in baza unei banuieli.

      Dar daca nici cand instanta da o sentinta definitiva si irevocabila nu conteaza la ce nu mai putem astepta?
  • +4 (8 voturi)    
    Etica profesionala , (Vineri, 11 martie 2011, 12:02)

    voltaren [utilizator]

    o valoare care lipseste politicienilor , dar si jurnalistilor de la cele doua posturi de stiri , oameni care stabilesc teme de discutie dupa criteriul "cum putem dezinforma fara rusine" . Daca politicienii au ceva teama de votul cetatenilor , jurnalistii si invitatii lor permanenti de la Antena 3 si RTV. , nu au nicio limita . ei pot mintii si manipula populatia fara sa-si asume responsbilitatea, creand modele nocive de isterici fara argumente.
  • +3 (7 voturi)    
    Felix (Vineri, 11 martie 2011, 13:02)

    costel [anonim]

    Este mare deosebire intre Buda si Voiculescu.Cel din urma este vicepresedintele Senatului,al 4 -lea om in stat.Mi se pare exagerata referirea la Gatej.Ce ar fi trebuit sa faca seful statului,dupa Tapalaga,sa-i dea un sut in fund de a doua zi?Din 2004 PSD,PNL,PC,injura si improasca cu noroi toate intitutiile statului,li s-a facut lehamite si de Romania si de Parlament,deoarece cind ii cauti nu frecventeaza sedintele si sunt mai mult in strinatate pe banii contribuabililor.De ce sa-i votam pe acesti politicieni din PSD,PNL,PC daca le put toate?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version