Harta revoltelor populare din Africa de Nord si Orientul Mijlociu. Actorii principali si interesele lor geopolitice

de Redactia Stiri     HotNews.ro
Marţi, 1 februarie 2011, 14:00 Actualitate | Internaţional


Decembrie 2010 a consemnat primele revolte populare in Tunisia. Fuga presedintelui tunisian, sub presiunea populara, a declansat o unda de soc in Africa de Nord si Orientul Mijlociu. Zeci de mii de oameni au iesit in strada in Egipt, Yemen, Sudan sau Algeria pentru a protesta impotriva regimurilor corupte aflate la putere. In subsidiar, miscari fundamentaliste islamice au inceput sa-si sporeasca presiunile asupra regimurilor seculariste. Principiul dominoului ameninta acum lideri aflati de zeci de ani la putere si ameninta sa schimbe radical echilibrul politic fragil al zonei si, prin contaminare, al lumii intregi.




Tara Seful statului PIB/cap de locuitor Religia Resurse minerale Situatia politica pe scurt
Algeria Abdelaziz BOUTEFLIKA (din 1999) 7.400 dolari (locul 127) Musulmani sunniti 99%, crestini si evrei 1% Petrol, gaze naturale Premierul Algeriei este si presedintele republicii, Abdelaziz Bouteflika si ocupa aceasta functie din 28 Aprilie 1999. Bouteflika este un partener de dialog al Occidentului in regiune. El este puternic contestat in rindul populatiei, fiind vazut ca exponentul unui regim politic corupt. Protestele din ianuarie 2011 au fost indreptate impotriva sa si a guvernului sau, acuzat si de cresterea nejustificata a preturilor la mincare. Deocamdata, fortele de ordine au reusit sa opreasca demonstratiile.
Arabia Saudita Regele Abdallah bin Abd al-Aziz Al Saud (din 1 August 2005) 24.200 dolari (locul 55) Musulmani 100% (90% sunniti, 10% shiiti) Petrol - 20% din resursele globale, gaze naturale Regele Abdallah bin Abd al-Aziz Al Saud este si prim-ministru din 1 august 2005. Arabia Saudita este unul dintre aliatii de baza ai SUA in Orientul Mijlociu si un important furnizor de petrol, Washingtonul fiind interesat in cel mai inalt grad de pastrarea status-quo-ului. Manifestari izolate au avut loc si aici, valul de nemultumire fiind insa usor stins.
Egipt Hosni Mubarak (din 1981) 6.200 dolari (locul 137) Musulmani 90%, (sunniti 90%, shiiti 1%) copti 9%, crestini 1% Petrol si gaze naturale Un vechi aliat al SUA in regiune, Hosni Mubarak a ajuns in punctul critic al carierei sale de sef al statului egiptean. Revoltele populare vin pe fondul problemelor legate de succesiunea la conducerea tarii. Egiptul este esential pentru transportul petrolului din Orientul Mijlociu.
Iordania Regele ABDALLAH II (din 1999) 5.300 dolari (locul 142) Musulmani sunniti 92%, crestini 6% Petrol si gaze naturale Una dintre cele mai avansate democratii din zona, Iordania este un aliat-cheie al SUA in zona. Protestele din capitala Amann au fost izolate, fiind indreptate impotriva influentei americane.
UPDATE: Regele Abdullah al II-lea a demis pe 1 februarie guvernul si l-a numit premier pe Marouf Bakhit, care il va inlocui pe Samir Rafai, a anuntat la inceputul lunii februarie Palatul Regal.
Iran Mahmoud Ahmadinejad (din 2005) 11.200 dolari (locul 100) Musulmani 98% (10% sunniti, 89% shiiti) Petrol, locul 4 in lume, gaze naturale, locul 3 in lume Mahmoud Ahmadinejad este unul dintre beneficiarii miscarilor de protest din lumea musulmana. Aceste miscari fac sa slabeasca influenta in zona a SUA, inamicul de moarte al unui Iran radicalizat.
Israel Shimon Peres (din 2007) 29.500 dolari (locul 47) Iudaica 75,5%, musulmana 16,8%, crestina 2,1% Petrol, locul 99 in lume, si gaze naturale, locul 62 in lume Israelul este, ca si SUA, ingrijorat de schimbarea raportului de forte din zona. Conducerea statului are in Egipt, Iordania sau Arabia Saudita parteneri de dialog, iar caderea regimurilor din aceste tari ar aduce probleme majore in Israel.
Liban Michel Sulayman(din 2008) 14.200 dolari (locul 83) Musulmani 59,7%, (23% sunniti, 38% shiiti) crestini 39%   Premierul reformist Sa'ad al-Din al-Hariri a fost demis din functia de premier, fiind inlocuit cu un politician cu strinse legaturi cu miscarea Hezbollah (anti-Israel si finantata de Siria si Iran). Libanul este un punct fierbinte al zonei, fiind scena confruntarilor intre Israel si Hezbollah.
Libia Muammar al-QADHAFI (din 1969) 13.800 dolari (locul 84) Musulmani sunniti 97% Petrol - locul 18 in lume, gaze naturale - locul 33 in lume Al-QADHAFI este unul dintre veteranii politici ai regiunii. Deocamdata nu exista semne vizibile ale unor potentiale revolte.
Maroc Regele MOHAMMED VI (din 1999) 4.900 dolari (locul 148) Musulmani 98,7%, crestini 1,1% Fosfat - cel mai mare exportator din lume, petrol - locul 97 in lume, gaze naturale - locul 81 in lume Marocul nu a intrat in "hora" revoltelor populare, dar analistii se tem de o intensificare a presiunii grupurilor islamiste radicale.
Niger Alegeri in derulare, puterea e detinuta de armata 700 dolari (locul 225) Musulmani 80% Uraniu, cel mai mare zacamant de uraniu din lume Alegeri in derulare, puterea e detinuta de armata. Instabilitatea politica este cronicizata.
Siria Bashar al-Asad (din 17 iulie 2000) 4.800 dolari (locul 152) Musulmani sunniti 74%, alti musulmani 16%, crestini 10% Petrol, locul 33 in lume, gaze naturale – locul 47 Siria este unul dintre adversarii Israelului si ai SUA in regiune, avind legaturi puternice cu Iranul si cu Hezbollah. Este unul dintre beneficiarii instabilitatii politice a momentului.
Sudan Umar Hassan Ahmad al-Bashir (din 1993) 2.200 dolari (locul 187) Musulmani sunniti 70%, crestini 5% Petrol – locul 31 in lume Presedintele Umar Hassan Ahmad al-BASHIR a "pastorit" unul dintre cele mai singeroase conflicte civile din istorie. O tara pauperizata, cu puternice influente ale fundamentalismului islamic, incepe sa fie zguduita de protestele studentilor.
Tunisia Fostul presedinte Ben Ali (in functie din 1987) a fugit din tara. Conducerea e asigurata de premierul Mohammed Ghannouchi. 9.500 dolari (locul 114) Musulmani 98%, crestini 1% Petrol – locul 54 in lume, gaze naturale – locul 54 in lume Tunisia a fost elementul declansator al revoltelor din zona, protestele zecilor de mii de tunisieni aratind ca pina si cele mai longevive regimuri politice din zona pot fi darimate.
Yemen Ali Abdallah Salih (din 1990) 2600 dolari (locul 174) Musulmani 100% (70% sunniti, 30% shiiti) Petrol - locul 37 in lume, gaz natural lichefiat Yemen este un fragil aliat al SUA in zona, fiind expus unor probleme cronice precum coruptia, lipsa resurselor vitale (apa) si penetrarea puternica a retelei teroriste al-Qaida. O crestere a influentei radicalismului islamic este de asteptat.
UPDATE: Seful statului Ali Abdullah Saleh, a declarat pe 2 februarie ca nu va ma incerca sa isi extinda mandatul prezidential, care va expira in 2013 dupa trei decenii la putere, in incercarea de a linisti opozitia.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















29589 vizualizari

  • -3 (27 voturi)    
    Serios? (Marţi, 1 februarie 2011, 14:52)

    butuc [anonim]

    Pana mai ieri, multa lume habar nu avea unde sunt tarile acestea pe harta.
    Acum, plin de articole prin presa, multi isi dau cu parerea, statistici si alte minunatii.
    Noroc cu Goagal ca pot si ziaristii si "specialistii" sa adune date si sa informeze lumea "competent".
    Macar articolul asta e o suma de statistici. In alte parti, se si apuca sa isi dea si cu parerea :)))
    Ce sa mai vorbim de televiziuni, din Romania cat si de pe alte meleaguri :)))))
    • +14 (16 voturi)    
      Lumea arabo-musulmana, tribalism si islam (Marţi, 1 februarie 2011, 15:39)

      Islamul-probabil factor de retard in dezvoltare [anonim] i-a raspuns lui butuc

      Romania pt a avea o comparatie: PIB/locuitor e de 11.500, 98% sunt crestini, locul 50 la productia de petrol si locul 40 la productia de gaze naturale.

      In Algeria nu se stie exact numarul de crestini din cauza legislatiei anti-crestine, acolo sunt oameni condamnati daca sunt gasiti cu biblii asupra lor sau daca se aduna intr-o casa sa citeasca despre crestinism. UE aprotestat recent fata de cazul unor crestini care au primit condamnari penale pt ca au mancar in..Ramadan, desi ei nu aveau nici un fel de obligatie fata de o interdictie musulmana. Exista zeci de mii de convertiti cretini in Kabilia, mai ales de confesiuni neo-protestante, chiar un ministru algerian s-a declarat "alarmat" de conversiunile la crestinism, amintind ca e pedepsit cu puscarie sa convingi un musulman sa accepte credinta in Isus.

      Iordania, Siria si Egipt au mai multi crestini, intre 7-12%, statisticile oficiale se feresc sa fie prea clare pt a nu agita militantii islamisti.

      In iulie, Sud Sudan,crestin-animist, va deveni independent si numarul crestinilor in statisticile oficiale de la Kartum vor scadea.

      Foarte important, desi regimul dictaturii saudite interzice crestinarile, el nu poate opri dezvoltarea minoritatii shiite, pro-iraniene. Suni sunt circa 90%, 10% sunt musulmani shiiti si acestia s-au revoltat de mai multe ori, cerand drepturi. Sauditii refuza pt ca ii considera "tradatori eretici".

      In toate aceste tari, legaturile tribale sunt mult mai importante decat ideologia politica, iar in statele magrebiene exista minoritati etnice foarte numeroase (berberi kabili, 50% in Maroc si 30% in Algeria).
    • -1 (5 voturi)    
      asa este sunt tari, tarisoare de care acuma auzim (Marţi, 1 februarie 2011, 23:00)

      mihnea [anonim] i-a raspuns lui butuc

      dar sa nu zici ca de Egipt sau Tunisia sau Maroc ca de ele au auzit toti, poate multi ne-am facut concediile pe acolo.

      Pacat ca aceste tari sunt controlate de dictatori sustinuti de USA, Franta, Anglia fiecare dupa cum ii sunt interesele, ba resurse ,ba geopolitic etc

      Personal am vizitat TUNISIA in concediu si QATAR si EMIRATELE ARABE UNITE in interes de serviciu, ce pot sa zic ar fi foarte bine daca EGIPTUL ar ajunge ca EMIRATELE sau QATARUL, infarstructura, civilizatie, joburi, preturi, totul la superlativ.

      Succes egiptenilor , au o tara bogata chiar pot ajunge ca cele mentionate mai sus
      • +1 (1 vot)    
        civilizatie versus deschidere (Duminică, 6 februarie 2011, 20:04)

        satelitu [anonim] i-a raspuns lui mihnea

        am vizitat egiptul in 2003, cu o bursa in timpul facultatii si pot sa spun ca nu am mers in cairo, ci la assyut, universitatea de unde au plecat fundamentalistii care au pus bombe la muzeul egiptean in 97.
        desi arabia saudita si alte state din golf erau mai bogate, totusi in universitatile din egipt veneau la studii, tocmai pentru ca erau mai deschisi fata de occident. inclusiv femei, le recunosteai dupa imbracamintea aia neagra care le acoperea tot.
        asa ca decat un egipt inchistat ca si restul statelor arabe... nu stiu cati se vor mai duce sa viziteze pirmaidele
  • -9 (15 voturi)    
    hopa! (Marţi, 1 februarie 2011, 14:53)

    butuc [anonim]

    vad ca si aici isi dau cu parerea...nu se lasa...
    • +20 (20 voturi)    
      Bravo Hotnews pt harta interactiva (Marţi, 1 februarie 2011, 15:42)

      Mitica de Bucuresti [anonim] i-a raspuns lui butuc

      asa se face in presa buna online, felicitari,e interesant !
  • +12 (12 voturi)    
    Musulmanii (Marţi, 1 februarie 2011, 15:21)

    Johnny [anonim]

    Poate ar fi trebuit mentionat in cazul fiecarei tari daca musulmanii sunt siiti, suniti sau altceva. Apropos, in Arabia Saudita e vorba de musulmani wahhabiti. Chestia asta e importanta, pt ca in eventualitatea unei asa-zise coalitii a lumii arabe, membrii ei ar trebui sa treaca mai intai peste propriile diferente religioase, ceea ce in trecut s-a dovedit a fi pur si simplu imposibil...
  • +10 (22 voturi)    
    Explicatia mea: (Marţi, 1 februarie 2011, 15:24)

    AlinN [anonim]

    Desi normal ca nu o sa placa eu cred ca totul se intampla din cauza rezervelor de petrol care sunt tot mai scump de extras in combinatie cu lacomia. Rezervele de petrol ramase nu mai pot fi extrase usor ci este nevoie de mult consum energetic pentru a obtine petrolul , si doar aceasta schimbare de situatie a fost suficienta sa determine cresterea pretului petrolului in anii trecuti. Lacomia apartine statelor care nu au astfel de revolte. In primul rand SUA si apoi China si UE. Cum SUA este principalul exponent al lacomiei voi explica raportandu-ma la SUA. Vazand ca rezervele ramase sunt tot mai scumpe SUA s-a gandit sa le ia gratis si a inceput sa tipareasca bani cu care cumpara resurse. Prin urmare pe resurse s-a adaugat inca un factor de scumpire pe langa raritate: inflatia. Scumpirea aceasta brutala a dus la scumpirea altor produse de baza cum ar fi mancarea. In momentul cand statele care nu au independenta alimentara si in acelasi timp au o populatie saraca s-au lovit de noua realitate a aparut revolta. Singurul aspect ingrijorator este ca problemele in aceasta zona vor creste pretul petrolului si pot arunca in dezastru intreaga planeta. Un alt aspect ingrijorator este ca Romania este o tara saraca, si mai nou, de 20 de ani, si dependenta alimentar. In functie de viteza de reconvertire la agricultura vom intra si noi in aceeasi vrie ca statele analizate sau nu.
    • -16 (20 voturi)    
      Explicatia lul alinNull (Marţi, 1 februarie 2011, 17:04)

      ta31 [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

      Iese ceva bani la posturile tale? Nu cred ca le faci gratis; daca da esti dus cu pluta tare de tot. Despre ce se vorbeste si ce te trezesti sa scrii tu.
      • +10 (14 voturi)    
        Esti dus... (Marţi, 1 februarie 2011, 17:36)

        Tata [anonim] i-a raspuns lui ta31

        Bai nea "ta31" cred ca comentariul pe care-l faci ti-se potriveste tie. AlinN face un comentariu de bun simt si care nu-i departe de realitate. Cred ca esti dus, nene.
        • +1 (1 vot)    
          Petrol (Miercuri, 2 februarie 2011, 13:12)

          Gamma [anonim] i-a raspuns lui Tata

          E ceva adevarat aici ... Egiptul tocmai este pe cale sa devina importator net de petrol . Dupa atatia ani de export productia interna in scadere combinata cu cresterea consumului au ajuns in punctul de echilibru . In viitor in loc sa ia bani de pe urma petrolului vor trebui sa cheltuie . Nu e de mirare ca nivelul de trai incepe sa sufere .
    • +6 (14 voturi)    
      Si explicatia mea... (Marţi, 1 februarie 2011, 17:46)

      bob [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      :) musiu Alin, este ca tu nu stii prea multe.
      Daca tii minte, acea scumpire de carburanti de acum ceva vreme, a fost cauzata de mrBush pentru un motiv destul de simplu dar cu implicatii puternice: Bill daduse o lege prin care se angaja sa nu exploateze regiunile de coasta din jurul SUA. Pentru asta a marit pretul zi de zi (daca nu stiai, theBush'es e jucator major in aceasta ramura a industriei), zicand: uite ce ne fac teroristii. Si cand s-a scos legea.. ups..a cazut pretul la petrol la jumatate. Nu am vazut pe nimeni sa exploreze aceasta idee . :)
      Si uite asa, SUA a scapat de ceea ce avea frica: dependenta de petrol. bineinteles, mai are si altele ( legate de China :) )
      Ma amuza ce frumos a fost camuflata insa chestia asta cu razboiul din Afganistan, etc... (am impresia ca acolo au dat peste niste Litiu, rezerve comparabile cu cele din Bolivia-si aici e cu buba mare--asta in cazul in care te intrebi de ce e scump acest metal).

      A zis un presedinte al lor la un moment ceva de genul (e din amintiri, recunosc): Daca ii tii ocupati cu privitul la artificii, nu vor observa portavionul din spate.

      Asa si restul artificiilor. Numai ca acum petarda e groasa, pentru ca s-a ajuns la pierdere control OPEC :D. Plus sufla din spate puternic un vant islamic extremist, in paralel cu scanteile scoase de public.
      Avem petrol, avem vant, avem scantei! Acum se pariaza pe cand se face Boom!!!
      • 0 (2 voturi)    
        O revolta populara in Romania impotriva ... (Marţi, 1 februarie 2011, 18:22)

        Pentru o Romanie curata [anonim] i-a raspuns lui bob

        Aceste schimbari determinate de dezechilibrele tehnologice, informationale, dezechilibre privind libertatile individuale si colective, dezechilibrul posesiei de bunuri materiale, se rezolvau printr-un razboi. Actuala criza mondiala si trecerea de la rezolvarea problemelor globale, nu prin razboi continental sau global, societatea umana prin progres si accesul la informatii a unor populatii intregi (internetul interzis acum in Egipt sau obstructionat, drept dovada), constientizarea riscului unui razboi total distrugator, a dus si va duce la rezolvarea pe calea revoltelor si revolutiilor populare, a dezechilibrelor in tari cu extremism si bipolarism exagerat religios, economic si politic.
        • 0 (2 voturi)    
          O revolta populara in Romania impotriva ... (Marţi, 1 februarie 2011, 18:47)

          Pentru o Romanie curata [anonim] i-a raspuns lui Pentru o Romanie curata

          Inceputul comentariului

          Istoria ne dovedeste ca omenirea trece prin transformari mai mult sau mai putin ciclice. Dezvoltarea tehnologica, acumularea de informati si globalizarea acesteia, accesul din ce in ce mai mult la aceasta de catre tarile izolate sub dictaturi, mai ales de populatii tinute “in intuneric”, evolutia pozitiva a speciei umane in privinta pretentiei de a obtine drepturi optionale de libertate, fie individuala, fie de catre o patura sociala, mai ales a celor sarace, au determinat si determina la scara globala sau continentala, mari schimbari la sfarsitul secolului 20 si inceputul secolului 21.
      • +1 (5 voturi)    
        O revolta populara in Romania impotriva ... (Marţi, 1 februarie 2011, 18:24)

        Pentru o Romanie curata [anonim] i-a raspuns lui bob

        Ne gasim la fel ca in situatia exploziei industriale a secolului 18, cand Europa a fost cuprinsa de revolte si revoluti, dar de aceasta data la o alta treapta de dezvoltare a societatii umane si la un alt nivel al cunosterii pericolelor in ceea ce priveste planeta, in asamblul ei, precum - incalzirea globala, epuizarea resurselor ne-regenerabile, poluarea, diferenta de conceptii indeologice si religioase, saracia, foamea, noile boli aparute si pretentiile unor populatii din lumea araba de a scapa de “dicatura” si de talpa pusa pe gatul acestora, de extremismul religios. In urmatorii 10 ani, vor avea loc mari trasformari si reconfigurari a infrastructurii societatii umane, nascand bazele unei noi etape in dezvoltarea omenirii.
      • +2 (4 voturi)    
        O revolta populara in Romania impotriva ... (Marţi, 1 februarie 2011, 18:25)

        Pentru o Romanie curata [anonim] i-a raspuns lui bob

        In Romania distrugerea economiei nationale, prin furt si instrainare, preluarea puterii economice, comerciale si a politicului de o infrastructura poltico- functionareasca de stat, compusa din persone comuniste, de persoane care nu au limite de moralitate, poate determina o revolta in masa sau un “razboi” intre statul compus din functionari corupti, politicieni corupti, cu asa zisii oameni de afaceri care au bagat Romania in buzunarul lor, si restul populatie active sau pasive care muncesc !
        Adrian Nastase care a instrainat o parte din bogatiile Romaniei, acuza pe procurori, cand el in fapt este sustinut de JUDECATORI care apara infrastructura mentionata mai sus, infrastructura corupta.

        - JUSTITIA, prin JUDECATORI care este a politicienilor si-a celor care au devalizat Romania, este principala vinovata ! Solutia este sa iesim in strada impotriva acestor structuri ?
      • +1 (1 vot)    
        mda (Vineri, 4 februarie 2011, 12:33)

        Obama iz cul [anonim] i-a raspuns lui bob

        musiu bob, se vede ca tu cunosti la greu: Bush, CIA, americanii, petrolul, Bush...pardon, asta am zis deja, in fine, tacimul obisnuit al omului care poate vedea adevaruri ascunse, inaccesibile muritorilor de rind, nu?

        ne spui si noua ce faceau Bush, CIA, petrolul, conspiratiilii, etc etc. la asediul Vienei, de ex? sau la batalia de la Poitier? sau poate din cauza lui Bush, CIA, petrolului etc au fost stra-stra-strabunicii tai calariti de muslimi citeva sute de ani, nu?

        musiu alin, vad ca ai adoptat noul termen la moda al extremismului de stinga: lacomia. Ai dreptate: din lacomie (ca forma a prostiei) isi cumpara romanii (in tara lor saraca, nu? sunt de acord cu tine) cite 100000 de masini NOI in fiecare an, ca sa mearga 3km pina la servici si sa faca 45 min pe drum. De exemplu...
    • +2 (4 voturi)    
      alta explicatie (Joi, 3 februarie 2011, 10:51)

      johnny [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Hai sa nu cadem in niste teorii conspirationiste care toate se termina cu "americanii-s de vina, f...". Cred ca mult mai logic e faptul ca in Egipt, ca si in Tunisia si alte tari arabe exista o populatie tanara care are acces la mijloace de informare, care vede cum se poate trai in tari civilizate si dup-aia se uita cum e la ei in tara si ii apuca pandaliile (logic...). Orice tanar cat de cat cu studii care vede ca regimul din tara lui nu ii ofera nici o perspectiva are un sentiment de revolta. In ce priveste pretul la alimente (mai ales grau, in cazul Egiptului), sa nu uitam ca Rusia a avut anul trecut o recolta proasta, care a marit f. mult preturile pe piata internationala a graului. Drept urmare saracimea din Egipt s-a trezit ca nu mai are bani de paine si a iesit in strada alaturi de tinerii suparati pe regim si, bineinteles, de baietii din Fratia Musulmana, care au propria agenda.
      Practic, daca pretul graului nu crestea totul ar fi fost ca si pana acum in tarile astea, ca ei de carne oricum nu aveau bani.
  • +1 (3 voturi)    
    O revolta populara in Romania impotriva ... (Marţi, 1 februarie 2011, 18:20)

    Pentru o Romanie curata [anonim]

    O revolta populara in Romania impotriva infrastructurii functionaresti - corupte si-a politicienilor ?

    Istoria ne dovedeste ca omenirea trece prin transformari mai mult sau mai putin ciclice. Dezvoltarea tehnologica, acumularea de informati si globalizarea acesteia, accesul din ce in ce mai mult la aceasta de catre tarile izolate sub dictaturi, mai ales de populatii tinute “in intuneric”, evolutia pozitiva a speciei umane in privinta pretentiei de a obtine drepturi optionale de libertate, fie individuala, fie de catre o patura sociala, mai ales a celor sarace, au determinat si determina la scara globala sau continentala, mari schimbari la sfarsitul secolului 20 si inceputul secolului 21.
    • 0 (0 voturi)    
      PIB in Romania ar fi (Joi, 3 februarie 2011, 10:06)

      dani [anonim] i-a raspuns lui Pentru o Romanie curata

      ~7,900$/loc(wikipeida) ala standard efectiv in dolari.

      ~12100/loc ala raportat la puterea de cumparare locala. Sunt mai ieftine produsele in Romania si de aia e mai mare.

      De exemplu in Germania este ~40000$/loc dar cel raportat la puterea de cumparare locala e doar de 34000$/loc

      FMI va avea grija sa ajusteze puterea de cumparare in Romania astfel incat pordusele straine sa mearga mai bine pe piata romaneasca
  • +5 (5 voturi)    
    incepe resboiu 'al mare (Marţi, 1 februarie 2011, 18:31)

    ganditorul [anonim]

    de-aci incepe ..o sa vedeti voi...sa nu ziceti sa nu v-am zis...eu ma duc sa lustruiesc buzduganu , sa fiu pregatit
    • 0 (4 voturi)    
      mdah... (Miercuri, 2 februarie 2011, 0:38)

      seba [anonim] i-a raspuns lui ganditorul

      freaca putin si pe manivela, ca nu stie niciodata...
  • 0 (2 voturi)    
    Cit este la noi... (Marţi, 1 februarie 2011, 19:30)

    Crapu' [anonim]

    ...PIB-ul pe cap de locuitor?
    Sariti cu minusurile sau cu plusurile; depinde cu cine va identificati!!!!
    De la ultima revolutie incoace au fost toti o apa si-un pamint.

    S'auzim numai de bine, iar politicienii nostrii n-au decit sa traiasca bine, ca morcovu'!!!
  • -1 (1 vot)    
    cam mult spus ... (Marţi, 1 februarie 2011, 23:50)

    Ronnie [anonim]

    ... lumea musulmana cand se face referire cu predilectie la cateva tari aflate in nordul Africii, cu exceptia Yemenului

    nu cred ca ziarele au scris despre revoltele din lumea crestina cu referire la "revolutia portocalie" din Ucraina ;)
  • 0 (2 voturi)    
    Ce vad (Miercuri, 2 februarie 2011, 9:28)

    ilie22sute [anonim]

    Ma uit pe harta si constat : un stat Kazar facut cu tancul si tunul sub protectrorat englez sustinut de marele stat Kazar USA , imparteli statale facute de statele cretine ( pardon . crestine ) dar nu vad statul filistin, kurd , tuareg ...
    Muammar al-QADHAFI si Ceausescu stiau ei ce stiau ...
    Liniste in Libia si Ciad , al-QADHAFI STIE DE CE !!!
  • +2 (2 voturi)    
    +++ (Miercuri, 2 februarie 2011, 15:43)

    Keepitreal [anonim]

    Felicitari Hotnews ! Information is power !
  • -2 (2 voturi)    
    pe fondul revolutiei (Joi, 3 februarie 2011, 10:46)

    Gratian Bociort [anonim]

    Deşi conceptul de revoluţie şi tot ce implică înţelesul acestui substantiv comun, este, în contexutul istoriei, "ca şi cum ar fi arhaic", în contextul momentului trebuie, să analizăm, survolând deasupra şi cu detaşare. Doresc a nu fi interpretate acestea iterate, ca fiind cinice.., dar bipolarismul trebuie, să-l iradicăm şi , mă scuzaţi, dar e unica şansă a noastră, pt. ca au trecut 20 de ani şi nimic nu s-a întâmplat.., deci e unica şansă de a supravieţui.
    Dar ne-a fost impus, să devenim o piaţă de desfacere
    Dar ce trăim noi azi, sunt poliţele care trebuie, noi poporul - român -, să le plătim...
    Găndiţi-va: acum o generaţie şi 1/2, potenţialul agrar al României era, cât pt. 70 mil. oameni; faptul că am cedat folosinţa către alte popoare, a resurselor subsolului şi solului nostru, în mod natural, nu mai trebuie, să ne dea dreptul legitim, ca noi ca şi popor, să supravieţuim...
    Acum trebuie, să observăm cu atenţie în ce direcţie, România va fi guvernată.., nu este lucru pe această lume care să se facă şi să nu poată, să fie desfăcut - aviz guvernanţilor!!!
    CRITIC!!!
    Tră', să depăşim faza cu dependenţa de importuri - măcar la alimentele de bază; cine are în proprietate pământ şi nu-l munceşte, să fie aspru, din punct de vedere pecuniar, penalizat.., în Vest sunt mulţi AVIZ Servitorilor parlamentului...
    Aceste "revoluţii"- chipurile - din lumea arabă nu au cum să ne afecteze SUNT CONŢINUTE!!!
    Mai bine să ne uităm în propria noastră ogradă.
  • -2 (4 voturi)    
    parere (Joi, 3 februarie 2011, 13:46)

    panaite [utilizator]

    Toata stima pentru poporul egiptean : i-au rupt cu bataia pe "revolutionari" , nu ca la noi unde s-a stat in case si acum se plange de foame din cauza kapitalismului. Stima si catre armata egipteana care nu a actionat de nici o parte , nu ca la noi cand au vandut tara strainilor imputiti, kapitalisti globalisti !
    • +2 (4 voturi)    
      lol (Joi, 3 februarie 2011, 15:30)

      alex [anonim] i-a raspuns lui panaite

      crezi ca la noi daca ieseau comunistii afara din casa si inabuseau "revolutia" tu mai apucai acum sa vb ca un idiot pe toate site-urile ?
  • -1 (1 vot)    
    copti (Vineri, 4 februarie 2011, 16:43)

    ana popescu [anonim]

    Ma adresez celui/celei care a scris articolull!

    Nu te supara! Acuratetea informatiei este mama jurnalismului! Coptii sunt crestini ortodoxi sau catolici, iar cuvantul vine din greaca si se refere la "egyptos", adica vechii egipteni de la inceputul mileniului I, d.H, care erau crestini. Mai citeste, te rog! Mai mult decat atat, coptii crestini reprezinta o populatie de aprox. 15 - 20 de milioane de locuitori, la o populatie de 80 de milioane de suflete cat are Egiptul azi!

    Pentru orice fel de informatie, iti stau la dispozitie.
  • 0 (2 voturi)    
    parere (Vineri, 4 februarie 2011, 17:56)

    panaite [utilizator]

    manipulatorii, agentii psihologici ai occidentului vor sa inoculeze ideea ca mubarak nu are sustinatori........e veche.....mai baieti, poate poate distrugeti si egiptul prin societatea voastra corupta de consum, prin lacomia si curvenia voastra care au distrus si romania prin generarea de haos !
  • -1 (1 vot)    
    Statistici (Sâmbătă, 5 februarie 2011, 20:03)

    VicX [anonim]

    Unde isi baga coada USA sau UE sau UK iese cu sange! Presedinti cumparati regimuri impuse si alte probleme! Un alt exemplu Sunt tarile ca Bolivia! Un alt factor care inca creaZa varsari de sange e religia! Dupa parerea mea ar trebui total izolata de societate ca sa Nu I se Mai acorde importanta! In orice caz sper ca sa se rezolve cat Mai repede si cat mai pasnic aceste probleme! Mas bucura Daca ar sterge de pe fata pamantului Israelul!
  • 0 (0 voturi)    
    "Iranium" - documentar online (Miercuri, 9 februarie 2011, 21:29)

    teo1 [utilizator]

    Documentarul expune ambitiile de hegemonie mondiala a Islamului militant propovaduit de Iran, prin intermediul armelor nucleare.
    Sunt incluse clipuri cu Ahmedinejad, Homeini precum si o serie de analisti, iranieni fugiti etc.

    http://iraniumthemovie.com sau
    http://www.hulu.com/watch/213052/iranium
    sau cautati pe google.

    Foarte informativ.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by