VIDEO INTERVIU Mihai Ghimpu, presedintele interimar al Moldovei: Cel mai important pentru noi este astazi Alianta, iar alegerile anticipate inseamna sfarsitul ei 

de Anne-Marie Blajan     HotNews.ro
Joi, 18 martie 2010, 16:15 Actualitate

Mihai Ghimpu
Foto: HotNews.ro
Alegerile anticipate in Republica Moldova ar insemna sfarsitul Aliantei pentru Integrarea Europeana (AIE) si, mult mai important, o stopare a reformelor economice, crede presedintele interimar Mihai Ghimpu. Intr-un interviu acordat HotNews.ro, el spune ca nu-si doreste o confruntare cu Comisia de la Venetia, privind opinia acesteia referitor la modalitatea de schimbare a Constitutiei, insa nu vede rostul "jocului de-a politica" prin alegeri anticipate. Scaderea PL in sondaje este cauzata de romanismul declarat al partidului, a mai spus Ghimpu, care a vorbit si despre reunirea Romaniei si R. Moldova.

  • Destramarea AIE se produce daca vor avea loc alegeri anticipate, a spus presedintele Ghimpu. Atunci gata, fiecare se va gandi la viitorul parlament. Pe mine nu ma intereseaza viitorul meu mandat, ce functie voi avea. Pe mine ma intereseaza sa folosim situatia actuala pentru ca statul si cetatenii sa castige. De-acum ramane la aprecierea cetatenilor si, din pacate, ei nu constientizeaza intotdeauna lucrurile. Ei acum vor sa bea lapte cu toate ca nu au vaca acasa.
  • Despre riscul ca partidele Aliantei sa piarda voturi din cauza masurilor nepopulare si revirimentul comunistilor: Exista riscul ca partidele Aliantei sa piarda voturi in anticipate, din cauza unor masuri nepopulare care trebuie luate, si de-asta nu sunt de acord cu ele (n.r. alegerile). Noi ne-am asumat aceste reforme. Eu chiar am spus ca daca sugestia europeana era schimbarea constitutiei prin anticipate si nu prin referendum, trebuia sa ne spuna si am fi elaborat altfel  memorandumul cu FMI. Am fi zis ca vom incepe reformele, dar peste doi ani de zile, dupa ce am fi trecut de anticipate, am fi ales presedintele.

  • Comunistii nu mai au sanse sa revina la putere. Vom mari posibilitatea cetatenilor de peste hotare sa voteze si acolo comunistii au luat foarte putine voturi, mecanismele lor nu mai functioneaza, nu mai au parghii administrative.  
  • Daca avem posibilitatea sa evitam alegerile de ce sa ne ocupam de politica atunci cand noi trebuie sa rezolvam alte probleme: sa ridicam economia, sa incepem relansarea ca sa crestem nivelul de trai al populatiei. Nu mi-e frica de alegeri, ca vom lua cu un mandat-doua mai putin, nu asta e problema. Oricum Alianta s-ar reface, doar daca cineva dintre noi tradeaza si se duce cu comunistii nu va fi asa. Altfel, nu vom face decat sa stopam procesul de reforma prin alegeri si de-asta sunt impotriva lor. Fiindca trebuie sa  folosim momentul.
  • Scaderea Partidului Liberal in sondaje: In R. Moldova, un partid care spune transant ca e roman si vorbeste limba romana si e unionist nu prea are parte de aplauze. Asta e.
  • Cel mai important pentru noi este astazi Alianta, pentru ca alegerile anticipate inseamna sfarsitul Aliantei. (...) Si este foarte important sa mentinem increderea pe care cetatenii o au in Alianta, o incredere pe care foarte greu am castigat-o.



Presedintele Mihai Ghimpu asigura ca reformele vor trebui continuate cu anticipate sau fara ele, din cauza memorandumului cu FMI. Iar de reformele facute depinde si venirea investitorilor straini, de care Moldova are foarte mare nevoie. El a facut o invitatie investitorilor romani de a face afaceri in R. Moldova, argumentand prin forta de munca mai ieftina si o politica fiscala favorabila. "Si in al doilea rand, de ce sa nu construiesti o casa langa fratele tau?", a spus presedintele Moldovei.



Despre reunirea Romaniei si a Republicii Moldova:

  • Aderarea Republicii Moldova in UE rezolva doar o singura problema: dispare hotarul intre noi si Romania, dar exista doua state, care au aceeasi piata, intre care exista libera circulatie. Unirea este altceva, este o problema pe care n-o poti realiza cu minciuna sau cu bata. Asta trebuie cetatenii sa inteleaga. Si daca vor vrea, n-o sa-i opreasca absolut nimeni sa se uneasca. Vom vedea, avem experienta celor doua Germanii.
  • Reunirea se poate produce si in cadrul UE, si in afara ei. Poate cand vor vedea cetatenii ca intr-un an, doi, trei patru ca Uniunea Europeana e departe, se vor gandi ca mai bine devenim membri ai UE asa cum scriu unii politologi rusi, unindu-se cu Romania. Cetatenii analizeaza si, daca intr-o zi va exista un partid care sa vina cu un program care sa sustina unirea si cetatenii vor vota, atunci gata. In acest moment nu avem aceasta prioritate, prioritatea noastra a fost sa debarcam comunistii.



  • Romania poate fi cel mai bun avocat al Moldovei la Bruxelles pentru ca vorbim aceasi limba, asta ne ajuta sa cunoastem mai repede mecanismele, procedura de aderare. In orice situatie cetateanul trebuie sa gaseasca cea mai usoara si cea mai scurta cale, iar pentru noi, spre UE, Romania e calea cea mai scurta.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

6728 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Dle Ghimpu, (Joi, 18 martie 2010, 17:06)

    ina eyre [utilizator]

    Din cîte ştiu eu, comisia de la Veneţia face doar recomandări. Ce atâta agitaţie şi spaimă, că nu dau ultimatumuri, iar cu sula în coastă doar Papaşa a rămas, întru negloria sa.
    Nu vă mai speriaţi şi vedeţi-vă de treabă, că prin comisia aceea pare a avea ceva influenţă şi pupilul sovieto-european al ultimului bolşevic în viaţă, Adrian Severin.
  • +6 (6 voturi)    
    Domnule Ghimpu va sustinem (Joi, 18 martie 2010, 17:41)

    im [anonim]

    De cite ori citeam declaratiile lui Voronin eram indignat: cum e posibil ca poporul roman sa nasca un astfel de mosntru, o productie a genei autodistrugatore.

    Iata ca in Basarabia se dovedeste ca exista si antigene care vor anihila aceste aberatii genetice. Domnul Ghimpu este unul dintre romanii adevaratii.
  • +5 (5 voturi)    
    Ceva mai rar la politicieni (Joi, 18 martie 2010, 17:42)

    Caligula [anonim]

    Presedintele interimar are sinceritatea si curajul de a spune lucrurilor pe nume.
  • +2 (4 voturi)    
    problema este Transnistria!! (Joi, 18 martie 2010, 18:00)

    escu [anonim]

    Cred ca nu are nici un rost sa mai vorbim de unirea cu Romania atat timp cat Basarabia este prizoniera Transnistriei din p.d.v. geopolitic .
    Atat rusii cat si acest Voronin au bagat in capul basarabenilor ideea ca cel mai important lucru pentru ei este recuperarea Transnistriei !! Complet fals !
    Transnistria este piatra de moara, povara,lestul, lantzul de la picioare prin care Basarabia este legata de URSS.
    Ca sa intre in Europa trebuie sa se debaraseze de aceasta Transnistrie, trebuie obisnuita populatia cu ideea, sa accepte ideea ca Transnistria nu le apartine si este un lest !
    Pt. ei acum Transnistria este mult mai importanta decat Romania. Au fost indoctrinatzi asa zeci de ani Cineva in Rep. Moldova trebuie sa-si asume riscul politic de a cauta sa explice populatiei ca Transnistria reprezinta lantzurile de la picioare!
    Poate dupa ce moare Voronin !!!
    • +2 (2 voturi)    
      de acord (Joi, 18 martie 2010, 18:24)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui escu

      De acord cu tine.
      Transnistria ii tine legati de est/Rusia.
      Insa daca o rupere 'mentala' de Transnistria ar fi mai usor de realizat, o rupere juridica ar fi mai dificila.

      Ruperea juridica de Transnistria ar insemna ca aceasta sa devina ori parte a Ucrainei, ori o exclava a Rusiei (pe model Kaliningrad).
      Nu cred ca vineva ar fi de acord cu recunoasterea independentei fasiei respective de pamant.

      Moldova ar avea motive sa fie de acord cu asta doar in cazul unei uniri cu Romania dar din pacate momentan nu exista in Moldova o majoritate de cetateni care sa doreasca asta.
  • +5 (5 voturi)    
    D-l Ghimpu (Joi, 18 martie 2010, 18:16)

    un roman [anonim]

    Va iubim stimate domn Ghimpu.Dumnezeu sa va ajute.
  • -1 (1 vot)    
    Ghimpu (Joi, 18 martie 2010, 18:20)

    RM [anonim]

    Locuiesc in Chisinau si citind comentariile voastre domnilor, inteleg una : sunteti foarte departe de subiect sa intelegeti ceva...
    • 0 (0 voturi)    
      Lamureste-ne tu! (Joi, 18 martie 2010, 19:36)

      ii [anonim] i-a raspuns lui RM

      Probabil esti din tabara lui Voronin. Intr-adevar sintem departe de aceasta grupare anti-romanesca (comunistii moldoveni).
    • 0 (0 voturi)    
      fii mai clar (Joi, 18 martie 2010, 19:45)

      flo [anonim] i-a raspuns lui RM

      Vorbesti la modul general. Poti sa fii mai clar: la ce anume te referi? Eu cred ca am inteles foarte bine ceea ce spune presedintele interimar Ghimpu - si nu numai in acest interviu.
    • +2 (2 voturi)    
      Ghimpu (Joi, 18 martie 2010, 21:54)

      stelian [anonim] i-a raspuns lui RM

      Eu tot sunt din Chisinau. Cred numai in politicieni de genul lui Ghimpu care vorbesc direct si nu ca Lupu - mult, dar fara sens sau ocolind un raspuns direct si precis la intrebari.
      Si fii de acord ca concentratia maximala a anti-unionistilor este intre batranii zombati, numarul carora scade. Iar intre tineri numarul unionistilor creste odata cu micsorarea varstei.
  • +1 (1 vot)    
    Respect d-le Ghimpu (Joi, 18 martie 2010, 19:24)

    un alt roman [anonim]

    Un roman adevarat!
  • +2 (2 voturi)    
    D-l Mihai Ghimpu (Joi, 18 martie 2010, 20:40)

    flo [anonim]

    Imi place foarte mult felul in care presedintele interimar al RM vorbeste/ se exprima: deschis si la obiect, la persoana intai - asumandu-si direct cele spuse, chiar cand vorbeste despre subiecte considerate "sensibile". Nici vorba de vestita limba de lemn, anosta si ambigua(gata sa se dezica de cele spuse/declarate anterior daca situatia o cere) - marca specifica a "scolii" politice comuniste /de partid, din pacate des intalnita la politicienii nostrii in Romania!
    Sa mai zica unii ca romanii basarabeni sunt "rusi si comunisti"!
  • 0 (0 voturi)    
    Sănatate, dle Preşedinte! (Joi, 18 martie 2010, 22:48)

    chiea [utilizator]

    În şfârşit are şi Basarabia politicieni care spun lucrurilor pe nume.Adevărul doare dar şi vindică.
    Izbândă, răbdare şi putere dle Preşedinte. Să ne trăiţi.
  • 0 (0 voturi)    
    Tot respectul dle Ghimpu! (Vineri, 19 martie 2010, 8:23)

    Nikka [anonim]

    Jos palaria in fata acestui OM!!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    DAR (Vineri, 19 martie 2010, 8:45)

    sabo [utilizator]

    ...hai ca si la cuza!
    sa candideze si la noi!?
    .....poate ne unim printr-un om!
  • 0 (0 voturi)    
    Un mare roman! (Vineri, 19 martie 2010, 16:50)

    Stelu [anonim]

    Stimate domnule Ghimpu,
    Dupa ce nu veti mai fi, istoria va va aseza la loc de cinste intre marii barbatii ai neamului romanesc - macar pentru inima dumnevoastra mare de roman.

    Dupa cum merg lucrurile in UE (Grecia, criza mondiala, alte probleme politice) eu ma indoiesc ca Europa isi doreste asa de tare, Moldova ca parte a UE. Saracia (asa cum spunea si Grigore Vieru) ii va indemna pe "moldoveni" sa vina alaturi de tara mama! Este cea mai usoara cale de integrare!

    Transnistria? Nu e nicio problema! Odata cu unirea "bagam mortul in casa UE" si-i vom lasa pe ei (UE) sa rezolve problema, pentru ca acum ....doar stau si asista la discutii (5+2).

    Va iubim mult domnule Ghimpu.
  • 0 (0 voturi)    
    Politician de care avem nevoie (Sâmbătă, 20 martie 2010, 8:41)

    adrian [anonim]

    Genul de Politician de care ar avea mare nevoie si Romania.
  • 0 (0 voturi)    
    unire ! (Sâmbătă, 20 martie 2010, 21:25)

    nina gonta [anonim]

    calea cea mai scurta sui mai rapida de intrare a moldovei in UE , este UNIREA! Tinerii trebuie sa forteze usa Europei , cu sau fara Transnistria.Lucrurile se vor rezolva apoi de la sine.Moldova n-are nicio sansa sa progreseze fara REVENIREA LA MATCA, acolo, unde ii este locul.
  • 0 (0 voturi)    
    NATO+RM (Marţi, 23 martie 2010, 22:08)

    ivanivan [utilizator]

    Cea mai scurta cale in UE , pentru RM , este aderarea la NATO. armata RO tre sa daschida la Chisinau un oficiu pentru a informa populatia RM cu doctrina democrata a NATO. RO tre sa fie advocatul RM nu numai in UE ci si in NATO. si IN PRUMUL RAND - -N NATO !! toti ofiteri Armate Nationale a RM tre sa faca stajiune de 6 luni in fortele NATO. NATO tre sa acordie 50-100 de burse anual pentru studenti ai RM in institutiile militare de invatamint ale NATO. Chisinaul este linia intii a confruntarii NATO vs russia. Numai NATO poate elibera RM de ocupatia ruseasca. NATO si SUA SINT CELE DOUA PUTRI CE POT ELIBERE RM DE SUB OKUPATIA RUSEASCA. RM fiind membru NATO va fi primita si in UE.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri