Curtea de Apel București: Traian Băsescu a colaborat cu Securitatea / Reacția fostului președinte

de G.S.     HotNews.ro
Vineri, 20 septembrie 2019, 15:02 Actualitate | Esenţial


Traian Basescu
Foto: Facebook / Traian Basescu
Traian Băsescu a colaborat cu Securitatea din perioada comunistă, a decis vineri Curtea de Apel București (CAB), potrivit Mediafax. Decizia nu este definitivă.

UPDATE 15.14 „Verdictul Curții îl iau ca atare. Voi contesta în instanța superioară verdictul”, a declarat Băsescu.

"Admite acţiunea. Constată calitatea de colaborator al Securităţii în privinţa pârâtului Băsescu Traian", se arată în minuta judecătorilor Curții de Apel București. Fostul președinte poate face recurs la decizia magistraților în 15 zile de la comunicare, recursul putând fi depus tot la Curtea de Apel București.

Dosarul judecat de CAB a fost deschis după ce Consiliul Național pentru Studierea Arhivelor Securității (CNSAS) a solicitat instanţei stabilirea calităţii de colaborator al Securităţii în cazul fostului preşedinte.

La ultimul termen din dosar, Băsescu a declarat că nu a fost colaborator al fostei Securități, așa cum a susținut în repetate rânduri. „Nu il comentez (procesul, n.r.), trebuie să mă apăr. Avem puncte de vedere total diferite, eu și CNSAS, ne va împăca un al treilea, judecătorul.

Băsescu a declarat, pe 5 septembrie, în fața instanței de la Curtea de Apel București, că nu a știut niciodată că i s-ar fi alocat un nume conspirativ și a subliniat că rapoartele sale sunt semnate „căpitan Traian Băsescu”.

”Eu nu am știut că contrainformațiile militare reprezintă Securitatea”, a declarat Băsescu. „Niciodată n-am știut că mi s-a dat un nume conspirativ. Abia când mi s-au dat cele două note, colonelul Tudor mi-a zis: Semnează Petrov. Niciodată nu mi s-a dat un nume conspirativ. Eu nu am știut că contrainformațiile militare reprezintă Securitatea. Eu abia dupa Revoluție am aflat de legatura contrainformațiilor militare. Am crezut că este un serviciu subordonat comandamentului forțelor navale, asa scrie și pe frontispiciu. Rapoartele mele au fost depuse la companie nu la Securitate și sunt semnate „Căpitan Traian Băsescu. Daca eram colaborator, trebuiau semnate tot cu Petrov”, a spus Băsescu în fața instanței.

Pe 29 mai, Curtea de Apel Bucureşti a înregistrat la Secţia Contencios Administrativ Fiscal dosarul deschis la sesizarea Consiliului Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii, care cere stabilirea calităţii de colaborator al Securităţii pentru Traian Băsescu.

În acţiunea depusă la CAB de CNSAS pentru stabilirea colaborării cu Securitatea a lui Traian Băsescu, studiată de Mediafax, se afirmă că fostul preşedinte şi-a turnat colegii şi a menţinut legătura cu Securitatea ca persoană de sprijin, până aproape de căderea regimului. În dosar sunt documente de la SRI şi MApN.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















28905 vizualizari

  • +5 (47 voturi)    
    Asadar,nu a reusit...... (Vineri, 20 septembrie 2019, 15:08)

    gigiN [utilizator]

    ...sa ...stearga toate urmele ! L-am supraapreciat.
    • +5 (13 voturi)    
      ipocrizia colaboratorilor si ipocrizia celorlalti (Vineri, 20 septembrie 2019, 18:36)

      Poiana lui Occam [utilizator] i-a raspuns lui gigiN

      pe baza carora ceausismul a domnit.
      Si renaste, acum, cu nostalgicii Tratatului de la Varsovia, pardon, al suveranismului.
    • -10 (30 voturi)    
      Pagubele mari le-a făcut Băsescu după 1989 (Vineri, 20 septembrie 2019, 19:22)

      simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui gigiN

      Nu este nici o problema ca Băsescu a colaborat cu securitatea. Fara securitate Romania se dezintegra.

      Problema mare consta în pagubele aduse tarii de Traian Băsescu prin: facilitarea furtului flotei României de către străini, contractul păgubos Bechtel (renegociat de Băsescu), afacerea cu rable F-16, etc.
      • +3 (19 voturi)    
        vițelus, (Vineri, 20 septembrie 2019, 19:45)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        păi bine măi simpluțule, cum să n-o bagi tu p-aia cu flota, păi se poate așa ceva???
        Apropo, vezi că rablele alea cu F-16 a fost perfectată cap-coadă de psd - se supără ponta și cu dragnea, iar Bechtelul e afacerea lui Năstase. Cum care Năstase? Bombonel, ăl de fu prim ministru, vițeluș la poarta nouă. Vrei să se sinucideze iar? Că nu mai are fularul ăla faimos și s-ar putea să nimerească.
    • -4 (4 voturi)    
      OMG ... (Sâmbătă, 21 septembrie 2019, 8:11)

      Gelu007 [utilizator] i-a raspuns lui gigiN

      Presedinte c Traian Basescu nu o sa avem, uita-te la candidate, viorica? serios, tuta de 2 lei vad ca ea in piata vanzand patrunjel, ala e nivelul ei de inteligenta, barna, smenarul care se da tare acuma, sa ne spuna cum si-a facut averea, face USR de ras sincer, l-am vazut la digiTV si cand Prelipicianu ii punea intrebari incomode se evaza, vorbind de filozofii, eu votez cu USR de ceva timp, cred in ei, dar asta nu va fi presedinte, sper, nu poate, e peste el, Iohanis, e lent el cum e, dar are oameni buni in spate, si pe plan extern, ceea ce trebuie sa faca defat un presedinte, face treaba OK, poate insuficient cateodata conform ce vrem noi, dar nu face rau, pe plan intern degeaba vorbim, nu are voie sa intervina LEGAL, ca i-au luat atributiile... face si el ce poate, mai o amanare, mai un discurs, trburi de genul, ca idee, Imagineazati asa: Iohanis presedinte, Traian Basescu prim ministru, si Laura Codruta ministrul justitiei, desi nici Monica Macovei nu ar fi rau, spaima mafiei rosii. Putin nu ar dormi bine.
  • +21 (45 voturi)    
    huh (Vineri, 20 septembrie 2019, 15:08)

    Mazeta [utilizator]

    Dacă Băsescu a colaborat cu Securitatea și totodată a condamnat Comunismul, înseamnă că Securitatea a condamnat Comunismul?
  • +7 (39 voturi)    
    sa vezi acu dilema la a3 (Vineri, 20 septembrie 2019, 15:09)

    liviu_ [utilizator]

    il fac erou luptator cu sistemul, ca tot a atacat-o pe Kovesi, sau il injura ca ei au avut dreptate si a colaborat cu securitatea...
    o sa fie fun

    serios acu nu-l sufar si nu l-am suferit niciodata pe basescu. DAR daca ieseai din romania inainte de 90 sau detineai o functie de conducere era imposibil sa nu colaborezi cu securitatea. problema nu e daca a colaboirat problema e ce a facut cand a colaborat!
    • -5 (37 voturi)    
      Comment sters de user (Vineri, 20 septembrie 2019, 16:48)

      Reticentul [anonim] i-a raspuns lui liviu_

    • +12 (40 voturi)    
      Ăsta-i prețul condamnării comunismului. (Vineri, 20 septembrie 2019, 17:26)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Și un semn că justiția este controlată de foștii mahări comuniști.Când au acționat prin condamnarea fratelui lui Băsescu au reușit să facă din Băsescu un dușman redutabil pentru Kovesi.Acum vor face din Băsescu un dușman împotriva independenței(și așa șchioapă) a justiției.Acțiunea pare bine coordonată de la Kremlin.Dacă mai stă mult PSD la guvernare se alege praful de instituțiile statului și de România.Deja justiția ne bulversează prin măsurile ce le ia,CCR numai apărător al Constituției nu este,Avocatul Poporului este cu infractorii,ajungem curând la faza care pe care.
    • +3 (7 voturi)    
      LOL (Sâmbătă, 21 septembrie 2019, 8:14)

      Gelu007 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Frate, vb de antena 3, stii cine modereaza acolo? aia chiar se cred "jurnalisti" frate? Hai sa fim seriosi, eu schimb postul can dau de ei...
    • -2 (2 voturi)    
      si tu (Sâmbătă, 21 septembrie 2019, 10:00)

      Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Si tu ca toti prostii ii dai inainte cu securitatea desi doar o directie se ocupa de "afaceri interne". Vezi ca toti care calatoreau in interes de serviciu dadeau niste rapoarte la intoarcere la institutia unde lucrau, care, ce sa vezi, ajungeau la "securitate"...
  • -18 (48 voturi)    
    atunci (Vineri, 20 septembrie 2019, 15:09)

    cucuveauamov [utilizator]

    toti care l-au votat (tot aia care azi exulta pentru Cucuvea) sunt Petrov
    • -3 (15 voturi)    
      măi bu-hu-hu, (Vineri, 20 septembrie 2019, 19:57)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      tu o iubești pe Codruța, că numai de ea buhăi, chiar și aici la un articol despre Băse pleșuvul. O să o faci pe Nuțica să moară de gelozie.
      • +4 (4 voturi)    
        ...prima portzie de ris... (Sâmbătă, 21 septembrie 2019, 8:32)

        Observatore [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        ...pe ziua de azi .
  • -3 (31 voturi)    
    IMPOSIBIL (Vineri, 20 septembrie 2019, 15:10)

    Mobutu Sese Secu' [utilizator]

    Se exagereaza ca de obicei rolul Securitatii. Realitatea este exact invers: Securitatea a colaborat cu Basescu. Aici Basescu il bate chiar si pe Chuck Norris. Cand Chuck Norris merge la Anvers in calitate de reprezentant comercial, de fapt Norris sta pe loc. Pamantul se roteste si ii aduce Anvers-ul mai aproape.
    • -8 (30 voturi)    
      basistul tot basist... (Vineri, 20 septembrie 2019, 16:38)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Mobutu Sese Secu'

      chiar si in fata evidentei
  • +5 (25 voturi)    
    era sa uit (Vineri, 20 septembrie 2019, 15:13)

    cucuveauamov [utilizator]

    d. Basescu (+ 'telectualii fini) a condamnat comunismul in Parlament ...
  • -2 (24 voturi)    
    Falsul in declaratia pe propria raspundere (Vineri, 20 septembrie 2019, 15:13)

    strutul [utilizator]

    vedem acum cat valoreaza.
    • +1 (11 voturi)    
      Comment sters de user (Vineri, 20 septembrie 2019, 16:51)

      Reticentul [anonim] i-a raspuns lui strutul

  • -5 (17 voturi)    
    E zegu ..... a dormit sub stele .... (Vineri, 20 septembrie 2019, 15:14)

    KTerinca [utilizator]

    .... si a dat cu para.
    Sictir !
  • +11 (27 voturi)    
    ce surpriza (Vineri, 20 septembrie 2019, 15:14)

    clam [utilizator]

    parca nu recunoscuse si singur cu ani in urma ca a fost securist... acu s-a prins ca da prost si neaga. oricum, cine putea fi capitan d e nava si sa nu fie turnator la secu, hai sa fim seriosi... numai niste copii ar putea sa creada asa ceva, ca ei nu stiu cum era pe atunci. altfel, nici macar generatia mea, a celor de 40, nu ar crede.
    • +30 (36 voturi)    
      sunt putin mai mare ca tine, (Vineri, 20 septembrie 2019, 16:41)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui clam

      am prins vremurile acelea, si am spus clar: nu aveai cum sa pleci in afara cu serviciul pe acele timpuri daca nu semnai un act de colaborare cu Securitatea.
      Nu semnai, stateai in tara. Ecuatia era simpla.
      Ei bine, mi-am luat la minusuri pe acest post cate nu am luat in viata mea....culmea e ca le dadeau oameni care la revolutie nici nu erau nascuti.
      • +16 (22 voturi)    
        si sa pleci nu asa oricum (Vineri, 20 septembrie 2019, 17:03)

        clam [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        ci capitan de nava, de deasupra...

        unii sunt mici si naivi si probabil ca nici nu concep ce vremuri erau acelea. sa dea minusuri, eu ma bucur pentru ei ca nu stiu, au avut mare noroc ca s-au nascut direct in democratie, asa fragila cum era si este.
        • +3 (3 voturi)    
          eu le spun direct: (Sâmbătă, 21 septembrie 2019, 8:59)

          Fu Thien Zbang [utilizator] i-a raspuns lui clam

          PROSTI!
      • +21 (27 voturi)    
        Da, interesant ar fi sa intelegem (Vineri, 20 septembrie 2019, 17:11)

        clint [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        ce a facut in calitate de colaborator ,mai precis pe cine a dat in gat.

        Sa va dau un exemplu. Taica-miu profesor. La ei in cancelarie, glume si bancuri cu Ceausescu cat cuprinde. Imediat dupa Revolutie, s-a aflat ca unul din ei era de fapt colabortator cu Securitatea. S-a aflat pana la urma si cine a fost. Acel om s-a mutat pana la urma in alt oras, din minim bun-simt.
        Poate unii i-ar fi dat in cap, ca erau spiritele infierbantate, dar repet, nimeni nu a fost dat in gat. Poate fi acel om incriminat ca a semnat o hartie ?

        Si mai am si alte povesti de genul acesta, dar Securitatea a devenit un BauBau numai bun de folosit in scop politic.

        Nota bene, n-as fi avut nimic nici cu Voiculescu ca a fost securist, daca n-ar fi pus mana pe banii pe care ni-i dadeau strainii cand Ceausescu ne vindea painea de la gura. Daca televiziunile lui vor jubila acum, ca i s-a infundat dusmanului de moarte, Basescu, iar pensionarii vor rezona cu Gadea si Badea, asta e, ne meritam soarta.
        • -1 (3 voturi)    
          Ai perfecta dreptate (Sâmbătă, 21 septembrie 2019, 1:19)

          Mobutu Sese Secu' [utilizator] i-a raspuns lui clint

          Insa in timp ce ca profesor nu trebuie sa dai o declaratie pe proprie raspundere si nici nu pierzi dreptul de a preda, in politica e altfel. Acolo esti legal legal de o astfel de declaratie iar in lege nu se spune despre cati oameni e necesar sa duci la Canal sau la Jilava ca sa fii considerat colaborator.
      • +21 (29 voturi)    
        Și în țară secu te juca. (Vineri, 20 septembrie 2019, 17:39)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Am pățit prin anii 80 o chestie,când cu Solidaritatea în Polonia.M-am pomenit cu o grevă și normal că a venit secu să mă întrebe ce-am făcut de fac subalternii grevă.Chestia este că i-am întrebat ce vor,dar mai mult decât că fac grevă nu mi-au spus.Și secu m-au pus să dau declarații câteva zile la rând,cerându-mi tot felul de informații,cine erau inițiatorii,ce vroiau.Habar nu aveam dar a trebuit să-i numesc pe cei care au participat la grevă.Nu am, aflat că ar fi fost careva șef,dar secu mi-a indicat câți-va,aflați de ei,care ar fi fost inițiatorii.Nu credeam,nu-i știam de oameni cu influență printre ceilalți,dar am scris ce-mi spuneau ei.Noroc că după 1989 nu am intrat în politică,că cine știe ce dosar grozav scoteau ca să mă șantajeze.Adevărul este că foștii secu sunt bine merci,probabil cu pensii mari și fac ce au făcut.Trag sforile.Au oamenii lor mai vocali care-i activează prin televiziuni.Constantinescu a tăcut și l-au lăsat în pace.Băsescu sa luat de ei și îl freacă.
    • 0 (28 voturi)    
      Domnilor/tovarăși (Vineri, 20 septembrie 2019, 18:46)

      Observatory [utilizator] i-a raspuns lui clam

      sa lămurim putin lucrurile.
      Am fost” marinar” , nu am colaborat cu nimeni, și plecam peste tot in lume.
      Nu am turnat și nimeni nu m-a abrogat sa colaborez, tocmai in perioada când Comandantul de nava Basescu Traian , avea un mare renume profesional in NAVROM , ca unul din cei mai inteligenți și talentați comandanții de nave.
      A doua greșeală scuzabila a comentariilor ( nu cunoșteau adevarul din NAVROM la vremea respectiva .
      Comandantul unei nave avea mari responsabilități profesionale , nici vorba de întocmit dosare , scrisori și turnătorii !
      Pe fiecare nava , sigur ca exista omul Securității , dar nu era comandantul !
      Secundul poate ? secretarul de partid? Șeful mecanic? Posibil... erau foarte bine camuflati .
      De obicei era un trântor, care se ocupa de cei mai “deochiati ”) era cel ce baga strâmbe ,
      la un pahar de votca sau whisky .

      In concluzie : Basescu nu a fost turnător al Securității .
      Eu cam bănuiam, dintre doi , Unul era precis...in special dacă erai vechi pe aceiași nava.

      Cine spune ca dacă nu turnai la securitate sau erai turnător , Nu se putea sa ai viza de plecare !!
      Este o mare minciuna din lipsa de cunoaștere a adevărului .
      Eu și mulți alti , nu aveam nimic cu Secu și am ieșit și mulți ca mine , au trădat paradisul lui Ceashka ...
      Problema este: Dacă nu cunoaște-ți , va rog nu faceți insinuări și acuzați nefondate .
      Pentru ca Basescu s-a ridicat dintre “marinari” sunt un admirator.
      O minte strălucitoare , inteligent nascut cum foarte rar găsești in politica românească .
      Este normal sa nu fie sau fost perfect, cine este perfect?
      Dar România nu v-a mai avea curând un Președinte ca Basescu !
      De departe :
      Salutari și mult succes României !
      • +1 (15 voturi)    
        te-am mai intrebat si nema raspuns (Vineri, 20 septembrie 2019, 20:40)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

        Ai fost si sef de "statie" la Anvers? eh...
        • -1 (9 voturi)    
          Posibil. (Vineri, 20 septembrie 2019, 22:42)

          prec [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          Că prea mult îl laudă pe Nea Sugativă....
      • 0 (10 voturi)    
        Una peste alta ... (Vineri, 20 septembrie 2019, 22:34)

        blackarrow [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

        ce mari realizari a avut basescu ca presedinte ? Nu prea multe, ca i-a cam placut scandalul si sa se bage singur in seama , asta e, daca nu avea vreun conflict cu ceva/cineva, nu se simtea bine , i se parea ca nu are "activitate" . Uite si un articol interesant , legat de personalitatea lui :
        https://republica.ro/securism-dupa-comunism
      • +1 (11 voturi)    
        După cele scrise de tine, Băselu ar fi (Vineri, 20 septembrie 2019, 22:41)

        prec [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

        inventat chiar navigația modernă. Un alt marinar ca el nu a dat Europa, așa-i?
        De unde apar ăștia ca tine, magraoane?
      • +3 (13 voturi)    
        Dupa cum scrii, erai un "spala puntea" (Vineri, 20 septembrie 2019, 23:35)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

        Dupa cum scrii, erai un "spala puntea":

        - " nu v-a mai avea"
        - "Dacă nu cunoaște-ți"
        - "votca sau whisky"
        - "Este normal sa nu fie sau fost perfect"
        - etc

        --------------------------------

        Ca sa fiu mai clar: nu e clar daca ai fost marinar, dar daca ai fost, erai unul cam certat cu scoala, in niciun caz ofiter. Spalai puntea? Erai bucatar?

        NU-i o rusine, ai avut o munca cinstita. Dar n-ai cum sa cunosti atributiunile ofiterilor si mai ales ale comandantului; de la tine pana la ei/el erau trei punti si doua carute de carti. Nu cred ca Securitatea ar fi fost interesata de unul ca tine, decat daca vroia sa fure adrese de blugi ieftini la Pireu.
      • +2 (4 voturi)    
        Abrogat? (Sâmbătă, 21 septembrie 2019, 1:20)

        Mobutu Sese Secu' [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

        Te-a abrogat cineva? Dar ce esti tu, lege?
      • 0 (2 voturi)    
        ...se pare ca.. (Sâmbătă, 21 septembrie 2019, 8:39)

        Observatore [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

        ..te-au calcat pe batatura ...
    • -1 (3 voturi)    
      alt prost (Sâmbătă, 21 septembrie 2019, 10:05)

      Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui clam

      Alt prost sau care face pe prostul. Oricine mergea in strainatate in interes de serviciu facea un raport ptr. conducere, care, ce sa vezi, ajungea la "securitate", dar la o directie care nu se ocupa de "afaceri interne", asa zisa politie politica...
  • +17 (25 voturi)    
    uau (Vineri, 20 septembrie 2019, 15:14)

    rochiri [utilizator]

    ce surpriza (ironie)..
    Chiar credea cineva ca nu a fost? Pai pleca oricine afara ca reprezentat al Romaniei ? Intai treceai pe la secu..si dupa se pleaca
    • +2 (16 voturi)    
      Cred ca una e sa fi fost securist si alta sa fi (Vineri, 20 septembrie 2019, 17:03)

      deval [utilizator] i-a raspuns lui rochiri

      fost turnator atat de precoce !!
      Si daca a fost , ce dracu a vrut el sa fie , cand in anii aia vorbeam atat de fostii securisti si comunistii de la varf, el declara senin ca nu a colaborat cu securitatea ?
      Si fostii comandanti de nava cu care se dadea el in spectacol, chiar nici unul nu a scos un murmur atatia ani-chiar fiind la pensie, chiar fara sa isi asume nici un risc ?! O adunatura de lasi si de ratati !!
  • -13 (37 voturi)    
    mda! (Vineri, 20 septembrie 2019, 15:17)

    miculescu-rucar [utilizator]

    un borfas ordinar, un gainar de port.
    in schimb era lasat sa faca bisnita!
    grobianul asta a condus Romania doua legislaturi.
    si cati or mai fi!
    in timpulm asta vivandiera da interiuri la biserica!
    hai sictir javrelor!
    • +4 (10 voturi)    
      pai astia sunt (Vineri, 20 septembrie 2019, 17:04)

      clam [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

      politicienii nostri si, mai ales, marii oameni de afaceri. ex-bisnitari prin porturi.
  • -12 (28 voturi)    
    sunt mai multi ca el... (Vineri, 20 septembrie 2019, 15:20)

    Coresponedntu [utilizator]

    Omul asta a nenorocit oameni nevinovati...
    • +8 (18 voturi)    
      Pe cine mai exact ? (Vineri, 20 septembrie 2019, 17:15)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

      Acum sa credem cuvant cu cuvant ce ne-a zis alt securist, Voiculescu, care a devalizat IMPEX-urile si a pus mana pe banii pe care trebuia sa ii incasese tot poporul pentru exporturi ?

      Hai sa vedem ce crime a facut fiecare in calitate de securist. Daca Basescu a facut nasoale, sa fie judecat, nu am nimic impotriva.

      Una e sa pui mana pe milioane de dolari, luati efectiv de la gura unui popor infomentat si sa iti faci o masinarie de propaganda ca sa ii prostesti mai departe pe aceiasi nefericiti, si alta e sa faci bisnita cu blugi si wiskey - ce facea orice marinar, pana la urma.
      • 0 (6 voturi)    
        "Una e sa pui mana pe milioane de dolari" (Sâmbătă, 21 septembrie 2019, 2:33)

        miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui clint

        si alta sa incendiezi 38 de nave in portul Rouen, în 1981 si statul roman sa platesca despagubiri pentru poluare de 12 milioane de dolari luati efectiv de la gura unui popor.
        eu cred ca e acelasi lucru. nu doar cred, ci sigur.
        • -2 (4 voturi)    
          tampit (Sâmbătă, 21 septembrie 2019, 10:11)

          Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

          Bre tampitel pe asta cu 38 de nave incendiate de unde ai scos-o? Incendiul a fost pe nava condusa de el si a reusit s-o scota din port contrar regulilor. si s-o salveze.
      • -1 (3 voturi)    
        pe cine a turnat... (Sâmbătă, 21 septembrie 2019, 8:24)

        Coresponedntu [utilizator] i-a raspuns lui clint

        cei turnati de oameni ca Basescu erau marginalizati in societate, nu mai aveau sanse de promovare in cariera, dar astea era cazurile fericite pentru ca majoritatea infundau puscaria. Cat despre Voiculescu = Basescu, si ala si-a turnat rudele la Securitate... in plus Voicuescu a si furat banii din conturile de comert exterior ale Romaniei... Faptul ca sunt adversari nu ma incalzeste nu nimic, se bat intre ei doi orci din Mordor, amandoi ar trebui inlaturati din viata publica, Voiculescu judecat si pentru coruptie si furt si recuperat prejudiciul...
  • -12 (28 voturi)    
    Dreapta (Vineri, 20 septembrie 2019, 15:21)

    Unforgiven [utilizator]

    Voteaza cu securitatea, asta este o regula sine qua non care s-a aplicat pana acum si va continua sa se aplice si pe viitor!
    De ce? Pentru ca te spala pe creier!
  • +14 (18 voturi)    
    Politicienii nu stiu nimic. Nici cand sunt prinsi! (Vineri, 20 septembrie 2019, 15:24)

    IosifV [utilizator]

    De 30 de ani incoace, daca intrebi pe orice politician care a facut parte din guverne (si care a avut acces la multe informatii foarte importante) cum a fost posibil ca Romania sa piarda miliarde de USD din devalizarea bancilor si din privatizari dubioase, cum de-au cazut industrii, nu stie nimic!

    Nici daca i se aduce dovada clara nu recunoaste nimic,
  • +2 (32 voturi)    
    Gargara lunga (Vineri, 20 septembrie 2019, 15:25)

    Rahan5 [utilizator]

    dar nu vad sa scrie nicaieri in Decizia Tribunalului daca cele doua hartii ale ,,Agentului Petrov" sunt scrise de Basescu.
    Ca asa, aiurea, poate sa zica orice Tribunal ca ai ,,colaborat" cu Securitatea.
    Te intalnesti pe strada cu Generalul Vlad, Seful Securitatii, dai mana cu el, si te trezesti ca zice un Tribunal ca ai ,,Colaborat cu Securitatea".
    Sa nu uitam de Cazul cu totul special al lui Basescu de Capitan de Nava care calatorea cu Serviciul permanet in Strainatate.
    Normal ca avea o gramada de Securisti in jur.
    Tribunalul trebuie sa dea Motivarea: care este faptul / faptele in care se deduce ca Basescu a ,,Colaborat cu Securitatea" in Actiunea Securitatii de Atac asupra Libertatilor altor Cetateni.
    • -9 (21 voturi)    
      Magraoane, Băselu era securitatea. (Vineri, 20 septembrie 2019, 16:47)

      Raoke [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

      Și se mai „alinta” Petrov. Acum alta-i problema: cine a condamnat comunismul? Băselu sau Petrov?
    • -8 (22 voturi)    
      Plotonere, cre' ca esti chiar "pixelu' albastru" (Vineri, 20 septembrie 2019, 16:50)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

      Plotonere, cre' ca esti chiar "pixelu' albastru".

      Adica, existi doar daca iti spune Basescu ca existi. Daca nu, nu!

      Mie, in particular, imi place asta:

      "Te intalnesti pe strada cu Generalul Vlad, Seful Securitatii, dai mana cu el....si te trezesti ca zice un Tribunal ca ai ,,Colaborat cu Securitatea"" (ca oamenii, nu-i asa?)

      Ce oameni rai, e?
  • +18 (22 voturi)    
    Mă, oamenilor, (Vineri, 20 septembrie 2019, 15:28)

    Barosanu_nr1 [utilizator]

    Asta trebuia făcut acum 20 de ani!

    Pe cine mai ajută acum acest verdict, după ce Băsescu a ocupat deja succesiv aproape toate funcțiile politice posibile, fiind inclusiv președinte timp de un deceniu?
    • -3 (13 voturi)    
      Conteaza totusi (Vineri, 20 septembrie 2019, 17:23)

      IosifV [utilizator] i-a raspuns lui Barosanu_nr1

      Ca sa vada romanii cat de mintiti sunt, inca o data.
    • -1 (1 vot)    
      Cum pe cine? (Sâmbătă, 21 septembrie 2019, 8:57)

      d2d [utilizator] i-a raspuns lui Barosanu_nr1

      Pe candidatul manciurian,fireste.
  • -12 (24 voturi)    
    Clar. Acum e bun de al treilea mandat! (Vineri, 20 septembrie 2019, 15:36)

    newlook [utilizator]

    "Traian Băsescu a colaborat cu Securitatea din perioada comunistă"
    ===================

    Clar. Acum e bun de al treilea mandat!
    Sa condamne si feudalismul...ca a ramas necondamnat!
  • 0 (14 voturi)    
    nume conspirativ (Vineri, 20 septembrie 2019, 15:41)

    cugetatorul [utilizator]

    cred ca mult mai important este aspectul ca Basescu de foarte multa vreme nu mai semneaza cu nume rusesc
  • +7 (25 voturi)    
    Basescu a colaborat (Vineri, 20 septembrie 2019, 15:45)

    Kosmos [utilizator]

    cum se colaboreaza si azi ..CNSAS este folosit pt a inaltura politicieni incomozi.. Nu se vorbeste nimnic de anii 50 pana la venirea lui Ceausescu la putere? Atunci n-au fost turnati colegi ci au fost torturi si crime pt care n-a raspuns nimeni
    • -3 (11 voturi)    
      Comment sters de user (Vineri, 20 septembrie 2019, 16:59)

      Reticentul [anonim] i-a raspuns lui Kosmos

  • -2 (24 voturi)    
    Mi-e sila (Vineri, 20 septembrie 2019, 15:57)

    bancher [utilizator]

    Adio Basescule, daca mai aveam vreo umbra de simpatie ptr tine, acum s-a dus de tot.
    Turnatul la securitate este ceva ce eu nu pot sa inghit, ptr ca am trait acele timpuri si stiu ce sacrificii faceau oamenii cu principii ca sa nu isi toarne vecinii si familiile la securitate.
    Oportunistii, lingaii si cei fara principii semnau pact cu securitatea..
    • +2 (12 voturi)    
      Faraoane, tu ești chiar sărac cu duhul. (Vineri, 20 septembrie 2019, 17:01)

      Raoke [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Trebuia să-ți zică mai știu eu ce „tribunal” că Băselu-i securist? Sau ai în dotare „decât” un neuron care-i ocupaț cu funcțiile vegetative?
    • +6 (12 voturi)    
      S-ar putea sa te grabesti cu sila. (Vineri, 20 septembrie 2019, 17:08)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Poate vrei neaparat sa ai sila.
      Este cam hazardat sa generalizezi. Nu ai cum sa stii tu toate circumstantele si motivatiile. Sigur ca erai inconjurat de lichele si asta se vedea inclusiv in "diligenta" lor intru turnare si lingusetorie abjecta. Asta este natura lichelelor si lichelele sunt multe. Dar asta nu inseamna ca toti cei din jur erau lichele.

      Sigur ca nu puteai sa iesi fara sa fii supravegheat. Iar daca erai supravegheat, ti se baga sub nas intr-un fel sau altul o obligatie de raportare la vreo institutie a unor lucruri "daca ai vazut ceva suspect". Inainte de ce anume raportai, voiam sa vada ca zici si tu ceva acolo. Cine se prindea, le spunea tot felul de nimicuri (fara consecinta) ca sa nu se ia aia de el ca nu le spune nimic. De aici si pana la a colabora in politie politica este este o diferenta ca de la cer la pamant.
      • 0 (6 voturi)    
        Corectura: (Vineri, 20 septembrie 2019, 17:55)

        Habermas [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

        voiau (nu voiam) sa vada ca zici si tu ceva acolo.

        Deci nu "voiam", ca nu eram eu securistu (nici n-aveam cum).
  • +7 (27 voturi)    
    Eu inteleg ca ... (Vineri, 20 septembrie 2019, 15:58)

    Habermas [utilizator]

    Basescu nu a colaborat cu Securitatea (caci nu a ales sa colaboreze cu Securitatea) ci Securitatea a colaborat cu el. El si-a facut meseria si atat tot.. A i se pune in carca lui Basescu pacatele Securitatii este un legalism infantil (adica o nedreptate facuta cu ajutorul legii).
    • -15 (19 voturi)    
      Oh, my God! (Vineri, 20 septembrie 2019, 16:36)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      Oh, my God!
      • +9 (17 voturi)    
        Who gives a shit about your god?! (Vineri, 20 septembrie 2019, 16:46)

        Habermas [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        ...
    • -4 (22 voturi)    
      pai daca e sa o luam asa, (Vineri, 20 septembrie 2019, 16:42)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      nici nazistii de la Auschwitz nu au colaborat cu Hitler, ci Hitlet a colaborat cu ei....
      • +3 (15 voturi)    
        Nu-i acelasi lucru! (Vineri, 20 septembrie 2019, 17:09)

        Habermas [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        A gazat Basescu pe Cineva, sau ce vrei sa spui??
        • -3 (9 voturi)    
          Cine ce a „gazat”!? (Vineri, 20 septembrie 2019, 18:42)

          prec [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

          Ce vorbe sunt astea?
    • -5 (17 voturi)    
      Moldovene, Petrov a fost securitatea. (Vineri, 20 septembrie 2019, 16:44)

      Raoke [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      El și alții ca el. Că nu vrea să mai recunoască....irelevant.
      • +4 (14 voturi)    
        Nu-i asa. (Vineri, 20 septembrie 2019, 17:10)

        Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui Raoke

        Turnatorul e una, Securitatea e alta.
        Sunt intradevar situatii in care un Securist era si Turnator in acelasi timp, turnandu-si rudele, prietenii etc., mai ales daca acestea nu stiau ca e Securist.
        Poti sa fi turnator si la Mafie, servicii straine etc.
        Sunt mai multe categorii de Turnatori.
      • +2 (12 voturi)    
        Nu conteaza cine securist a fost. (Vineri, 20 septembrie 2019, 17:14)

        Habermas [utilizator] i-a raspuns lui Raoke

        Conteaza circumstantele concrete ale persoanei Traian Basescu, ce a stiut si ce nu a stiut, ce a decis sa faca in fiecare moment, si ce consecinte au fost sau nu au fost si daca a fost constient sau nu de consecintele (insiruirea de consecinte) deciziilor sale / sau pana unde a avut vizibilitate.

        Si daca voiai sa fii simplu inginer si nimic altceva, daca ziceai ceva "gresit", erai data afar din facultate. Asta inseamna ca inginerii care au facut facultatea inainte de '89 au fost in mod tacit colaboratori cu Securitatea? Eu zic ca exista un criteriu decisiv: a colaborat in mod activ in mod constient si stiind / avand vizibilitate asupra consecintellor alegerilor sale.
  • -2 (30 voturi)    
    oare unde e tismaneanu acum (Vineri, 20 septembrie 2019, 16:17)

    justin [utilizator]

    vajnicul sustinator al lui base?

    nici restul basistilor de serviciu vad ca nu se inghesuie la un comentariu :)
    • -1 (19 voturi)    
      Tismaneanu (Vineri, 20 septembrie 2019, 16:40)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui justin

      o laudă acum pe Ioana Paula a II-a.
    • +9 (23 voturi)    
      .... (Vineri, 20 septembrie 2019, 16:42)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui justin

      Macar a avut curajul sa condamne comunismul in timp ce unii care ne conduc acum huiduiau din sala.
      • -3 (15 voturi)    
        Mare "curaj", este? (Vineri, 20 septembrie 2019, 17:00)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

        Macar a avut curajul sa condamne comunismul.
        Mare "curaj", este?
      • +5 (13 voturi)    
        iti dai seama (Vineri, 20 septembrie 2019, 17:05)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

        ca a fost o deturnare a atentiei de la alte probleme, mai mari.
        Aceasta denuntare a fost ca si cum Ciocilina ar denunta bordelurile pe motiv ca sunt vulgare
      • +3 (11 voturi)    
        Și primește acum replica. (Vineri, 20 septembrie 2019, 17:44)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

        Comunismul nu a fost înfrânt ca sistem opresiv,criminal.Dovadă și reacțiile la condamnarea pactului Ribentrop-Molotov în Parlamentul UE.
    • -2 (8 voturi)    
      Comment sters de user (Vineri, 20 septembrie 2019, 17:04)

      Reticentul [anonim] i-a raspuns lui justin

  • +6 (24 voturi)    
    Decizie cu bataie lunga (Vineri, 20 septembrie 2019, 16:21)

    ww [utilizator]

    "Dle Paleologu, cum este sa fii sustinut de un colaborator la Securitatii? Ne puteti spune ce simtiti acum? Ce mai aveti de zis, he he? Dvs credeti ca Securitatea a facut bine ce-a facut?" Iata genul de intrebari neroade pe care sistemul le pregateste marelui intrus si nedorit in cursa presidentiala.
    In orice caz, sunt admirabile viteza cu care s-au miscat si celeritatea cu care s-au pronuntat dnii magistrati. Caci e uimitor in România sa vezi cum un dosar inregistrat in 29.05.2019 (daca e vorba de 3160/2/2019) are deja solutie in 20.09.2019. Probabil a fost un dosar usor, nu ca alea cu coruptie sau delapidari de sute de milioane de euro, care dureaza cu anii si cu miile de zile.
    • +2 (2 voturi)    
      ...bătaia lungă (Vineri, 20 septembrie 2019, 17:33)

      solar [utilizator] i-a raspuns lui ww

      Da, aici e toată chichița europenismului invaziv si deturnător al României . Lucurile astea sunt până la ora actuală f bine mascate si chiar eficiente ! DAR NU VOR MAI FI !! Si asta cât de curând ! Urmăreste si ”citește” în adâncime tot ce se întâmplă în vecinătatea estică ( R, MOLDOVA si UKRAINA,dar si BALKANII) si sigur te vei pune pe ganduri !! România nu este doar ce vrem să vedem NOI în interior. Geopolitica din jurul ei este de 10 ori mai importantă ! Așa că vom avea parte de multe pățănii, ori ne place ori NU! La momentul actual , după căte s-au acumulat in ”PROBLEMA ROMÂNIA ” putem extrem de ușor să ne ducem naibii ca STAT UNITAR! Si îți spun toate astea fiind un antipesedist 100 la % ! EU AM ALES DEFINITIV în această viață SUA ! Indiferent de ce se va întâmpla acolo sau , mai exact, tocmai pentru că se va întâmpla . Marile lupte se dau în SUBTERAN și sunt ținute bine sub obroc.
  • -4 (12 voturi)    
    Decizie cu bataie lunga (Vineri, 20 septembrie 2019, 16:21)

    ww [utilizator]

    "Dle Paleologu, cum este sa fii sustinut de un colaborator la Securitatii? Ne puteti spune ce simtiti acum? Ce mai aveti de zis, he he? Dvs credeti ca Securitatea a facut bine ce-a facut?" Iata genul de intrebari neroade pe care sistemul le pregateste marelui intrus si nedorit in cursa presidentiala.
    In orice caz, sunt admirabile viteza cu care s-au miscat si celeritatea cu care s-au pronuntat dnii magistrati. Caci e uimitor in România sa vezi cum un dosar inregistrat in 29.05.2019 (daca e vorba de 3160/2/2019) are deja solutie in 20.09.2019. Probabil a fost un dosar usor, nu ca alea cu coruptie sau delapidari de sute de milioane de euro, care dureaza cu anii si cu miile de zile.
    • -5 (17 voturi)    
      Altfel, esti total surprins, este? (Vineri, 20 septembrie 2019, 16:37)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui ww

      Altfel, esti total surprins ca Basescu a fost turnator la securitate, este?
      • +4 (16 voturi)    
        Turnator? (Vineri, 20 septembrie 2019, 17:37)

        ww [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Mi-ar fi rusine de mine sa cred ca a fost un turnator. L-am votat de doua ori considerandu-l un greu al sistemului, si l-as prefera si a treia in locul oricarui idiot util la care ma gandesc cu groaza ca are sa ne conduca daca nu va castiga Paleologu.
        De frica unui turnator nu tremura sistemul in frunte cu Varanul si la cererea unui turnator nu isi dau demisia trei directori de servicii secrete.
        Poate e totusi o diferenta intre turnatorul Basescu care a incercat cat a putut reformarea sistemului intern si orientarea ferma a tarii catre democratie si turnatorii care au vandut România pe bucati strainilor.
        Dar ce mai conteaza ce a fost candva si ce mai conteaza nuantele pentru noii apostoli ai puritatii, dintre care multi probabil considera ca a-si turna colegii prin multinationale sau prin institutii este la fel ca a respira.
        Ce sa zic, sper ca societatea româneasca sa dea dovada de maturitate si de o dreapta judecata in ce il priveste pe Basescu.
        Dar mai ales cei care il apreciaza pe Paleologu sper sa nu plece urechea la noua propaganda si la diversiunile care cu siguranta isi vor face in curand simtita prezenta.
  • +4 (16 voturi)    
    intrebare (Vineri, 20 septembrie 2019, 16:23)

    traiang [utilizator]

    Stau si ma intreb Sigur va urma contestatia o instanta superioara si un verdict definitiv dar cum CNSAS a dat 5 adeverinte de necolaborare si acum hodoronc tronc a colaborat ca doar nu au aparut alte documente ,este aceeasi arhiva Pot sa concluzionez ca s-au facut jocuri politice si ar trebui sa raspunda in egala masura si CNSAS-ul As fi mai interesat sa fie tras la raspundere CINE face aceste jocuri murdare intitulate pompos politice si ca s-au facut de DNA acum cu Sectia de urmarire care se strofoaca sa o infiinteze, s.a altfel vom tot acuza eventual institutii dar niciodata papusarii
  • 0 (18 voturi)    
    basa (Vineri, 20 septembrie 2019, 16:28)

    ------ [utilizator]

    Dintotdeauna te-am suspectat ca ai fost cu securistii base!-poate un pic de rusine nu ar strica si-o retragere din viata publica.
  • +4 (14 voturi)    
    ma intreb si eu? (Vineri, 20 septembrie 2019, 17:21)

    mike_the_hunter [utilizator]

    Base a fost declarat de 4 necolaborator cu Secu de 4 ori. Acum ,si fara o decizie definitiva , da , a colaborat.Un turnator....

    Intrebarea mea este : ce s-ar intampla cu mine, cu tine, daca am avea notorietatea lui Base?

    Noi stim ca n-am colaborat, insa astia vor cauta prin arhive cu 30 -35 de ani in urma si vor gasi de exemplu, o nota data catre director transmisa probabil de el la Secu , ca am fost la RomExpo din piata Scanteii, si am vorbit cu doi reprezentanti de firme straine , x, si y, si care ne-au dat niste cataloage.

    O justitie cumparata cu pensii speciale si salarii uriase ne va declara colaboratori la Secu rapid!

    Mai intreb si eu ,daca mai merita dupa 30 de ani sa mai tinem pe bani publici o institutie ca CNSAS?

    Bun, ai colaborat cu Secu. OK , si ? E mai bine ca Romania sa fie condusa de o analfabeta ca Dancila ?
    Mari firme de insi care si-au falsificat diploma? Politica plina de leaderi plagiatori, o intreaga Academie de Polotie plagiatoare?

    Ai colaborat cu Secu? Ce mai conteaz asta cand tara este pustiita ACUM de nulitati, de hoti , de impostori , de slugi aflate in varf, care ne conduc?
  • -3 (13 voturi)    
    1972 (Vineri, 20 septembrie 2019, 17:24)

    CipCC [utilizator]

    Cei care au mai mult de 47 de ani sa nu mai intre in politica!!!
    Bosorogii astia comunisti ne-au terminat!!!
    Cei care au avut peste 18 ani la revolutie out!!!!
    Ne trebuie oameni tineri la putere, oameni cu viziune, oameni care se descurca si inteleg lumea de astazi....
    • +7 (11 voturi)    
      Copilash obraznic ! (Vineri, 20 septembrie 2019, 19:10)

      Observatory [utilizator] i-a raspuns lui CipCC

      Gașca ta de sub 45 de ani , pe care tu ii dorești conducători , Nu Mai Sunt ...aici !!!
      Caută țin Franța , Germania, SUA peste tot
      Și-au băgat cele doua umblătoare in așa politica susținută de analfabeți și hoți !

      Bucura-te de Duamna Docilă și Duomnul de la Pensiunea Rahova ...

      Aveți ce a-ți votat !!
      Un KK...A-T
      • +4 (6 voturi)    
        Ati avut grija (Vineri, 20 septembrie 2019, 19:46)

        CipCC [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

        Ati avut grija sa-i alungati voi, astia cu mentalitatea de comunisti!
        Si poate vrei sa zici: "Aveti ce ati votat! "Ca tot vorbeai de analfabeti!
    • -1 (5 voturi)    
      Aaaa...ăia/alea ca Ponta sau sau EBA? (Vineri, 20 septembrie 2019, 20:15)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui CipCC

      Tinere speranțe ca Mara sau ca Gorghiu. Ori ca Savonea ori Veverița?
  • +7 (7 voturi)    
    Aha si? Iliescu fu scolit la MosCow (Vineri, 20 septembrie 2019, 17:56)

    Dalinar [utilizator]

    Si a fost Nomenclaturist de Podium si milioane ii inchina ode, si acum!!!
  • -1 (15 voturi)    
    Toți cei care am trăit acele vremuri am colaborat. (Vineri, 20 septembrie 2019, 18:02)

    Nyk1 [utilizator]

    Cu Securitatea - direct sau indirect. Nici Auschwitz-ul nu l-au construit doar Hitler și Heydrich, ci întregul popor german a contribuit.

    Nu poți să condamni un căpitan de navă pe curse externe, inclusiv în Occident, că a colaborat cu Securitatea - acest lucru făcea parte din fișa postului. Iar dacă Băsescu ar fi fost prost să refuze, imediat i s-ar fi găsit înlocuitor și întreaga familie Băsescu ar fi avut de suferit de pe urma necolaborării.
  • -1 (13 voturi)    
    Hai nu va mai kkti pe voi, Basescu nu este tipul (Vineri, 20 septembrie 2019, 18:06)

    Habermas [utilizator]

    de om care sa toarne la Secu / sa faca rau oamenilor. Este suspecta aceasta "fortare" a notei.

    Si nu e vorba nici de alegerile prezidentiale pentru ca PMP nu are miza reala pentru turul 2, doar foloseste (legal si legitim de altfel) acest spatiu electoral pentru promovarea platformei si propunerilor si viziunii PMP. iar Chistocul Paleologu nici nu conteaza in toata dinamica asta, este doar un serviciu oratoric (niciu ala stralucit) pe care il face partidului.

    Priviti contextul: Basescu este implicat in R. Moldova prin promovarea re-unirii cu Romania, iar in Parlamentul European a fost ales in comisia pt Energie si este contrar intereselor rusesti. Se credea se iese din politica si uite ca incepe sa aiba impact mare - si - surpriza - apar chestii de astea. Si voi puneti botul ? De ce?

    Este o batalie subterana care se da intre Occident si Rusia, iar Rusia se foloseste de toate mijloacele si oamenii pe care ii are la indemana. Basescu ca persoana nu conteaza dar Basescu ca agent politic este vazut ca adversar al Rusiei pt simplul motiv ca este un promotor al Occidentului.

    Mai terminati cu laga-laga inutile, ca banuiesc ca nu vreti sa fiti idiotii utili ai Rusiei.
    • 0 (10 voturi)    
      Băsescu chiar ar trebui canonizat, așa-i? (Vineri, 20 septembrie 2019, 20:18)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      Sfântul Băse, cel ce-a condamnat comunismul și s-a luptat cu necurata securitate.
      • 0 (0 voturi)    
        Gandesti ca un prost (Luni, 23 septembrie 2019, 9:38)

        Habermas [utilizator] i-a raspuns lui prec

        .
  • -4 (12 voturi)    
    bravo basescu! (Vineri, 20 septembrie 2019, 18:28)

    meditatorul [utilizator]

    si felicitari celor care l-au votat! in doua randuri :))))
  • +2 (12 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 20 septembrie 2019, 19:07)

    [anonim]

  • +2 (20 voturi)    
    Oameni buni! (Vineri, 20 septembrie 2019, 19:13)

    angels [utilizator]

    Am peste 50 de ani si am simtit pe pielea mea ce insemna sa NU fi lingau/colaborator/turnator comunist. Aveam 22 de ani cand am fost chemat la ,,partid" sa ma anunte ca ar cam fi timpul sa ma faca si pe mine ,,membru"....dar...ca sa merti trebuie sa-ti dovedesti loialitatea fata de partid si tre sa dai niste ,,informatii" despre una, despre alta...despre ce fac unii... Am refuzat! Le-am spus ca fac ceva pe partidul lor! Au luat foc....au facut imediat sedinta si au propus excluderea mea din UTC, etc,etc...Norocul meu a fost ca in adunarea generala colegii mei care ma cunosteau NU au votat asa cum vroiau comunistii....Ce a urmat? Fara functii...Tras pe linia moarta, etc....Deci se putea inainte de 89 sa nu fii lingau....Cei care si-au dorit functii, titluri, ierarhie...au lins, au colaborat, au turnat....Sa nu avem mila de ei ca nu merita!!!
    • +5 (9 voturi)    
      Si (Vineri, 20 septembrie 2019, 23:43)

      Heissnachricht [utilizator] i-a raspuns lui angels

      consideri ca afost noroc ca nu ai fost exclus din UTC? Dupa cat te dai de viteaz ai crede ca mai degraba ar trebui sa-ti para rau. Dar UTC-ist cum ai ajuns, nu prin cerere/adeziune, ca toti ceilalti?
  • 0 (10 voturi)    
    Faptul ca a semnat nu inseamna ca a turnat. (Vineri, 20 septembrie 2019, 19:43)

    vagabond [utilizator]

    Nu-l simpatizez pe base, da' cel mai important e exact ce a spus(sau turnat) la securitate.

    Nu aveai cum sa nu semnezi cu securitatea daca vroiai sa ajungi ceva mai sus dpdv profesional. Sa vedem...
    • +4 (8 voturi)    
      Vagabond ... (Vineri, 20 septembrie 2019, 21:42)

      bubaru [utilizator] i-a raspuns lui vagabond

      ... partial pot fi de acord cu tine. Asta ca sa nu te jignesc. Dar:
      1. turnatoria este turnatorie, orice ar fi continut hartia respectiva;
      2. nu toti care au ajuns sus profesional pe vremea raposatului au turnat, asa cum lasi sa intelegem;
      3. Base ne induce in eroare, ne manipuleaza ca de obicei si spune ca CI-stul (militar) l-a racolat, dar uita sa spuna ca el era la clasa de marinari civili si de ei se ocupau Securitatea (civila).
      Pentru lamuriri, intrebati colegii lui de promotie.
      Hai sictir javra ordinara!
      • +3 (3 voturi)    
        Corect. (Vineri, 20 septembrie 2019, 22:46)

        prec [utilizator] i-a raspuns lui bubaru

        Bine i-ai răspuns.
        • +1 (1 vot)    
          Probabil esti tanar. (Luni, 23 septembrie 2019, 4:32)

          vagabond [utilizator] i-a raspuns lui prec

          E usor sa judeci acum in democratie. Cum am spus, e important exact ce a spus. Nu ca a semant. Esti amuzant cand spui ca se putea ajunge sus in comunism fara "binecuvantarea" partidului. Nu puteai.

          Da in fine, de oameni cu pareri albe sau negre incapabil sa judece "a semnat=a turnat" e plina lumea.

          Hai nororc :)
      • -5 (5 voturi)    
        Wrong! (Sâmbătă, 21 septembrie 2019, 3:08)

        Gabu [utilizator] i-a raspuns lui bubaru

        Secţia civilă era în cadrul Institutului de Marină care era militarizat. CIstul se ocupa în special de "civili" pentru că aceştia urmau să ia contact cu străinii. Ca să navigi în afara apelor teritoriale trebuia să ai aşa numitul AVIZ. De la Securitate. Ţi se purica tot arborele până la Burebista şi dacă găseau vreun grof: adio aviz. Dacă nu, semnai un angajament cum că stai vigilent să aperi cuceririle socialismului...
        Verdictul dat azi e foarte periculos căci vine şi pune egalitate între adevăraţii turnători de pe urmele cărora oameni au avut de suferit sau au murit şi cei ce doar au semnat hârtii în anumite circumstanţe.
  • -3 (5 voturi)    
    no comment base... (Vineri, 20 septembrie 2019, 20:14)

    doar_un_mesaj [utilizator]

    plang :))
  • -3 (9 voturi)    
    executati public (Vineri, 20 septembrie 2019, 20:25)

    matematics89 [utilizator]

    pana cand nu vor fi executati public cei 100.000 de comunisti si penali din Romania, aceasta tara va ramane la fel. singura sansa pt cei tineri: plecati unde vedeti cu ochii...
    • -1 (5 voturi)    
      Pensionarii „speciali”, adică. (Vineri, 20 septembrie 2019, 23:45)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui matematics89

      Și acoperiții. Plus toți cei ce-au făcut politică în acești 30 de ani. Doar așa se deratizează țara!
  • +5 (11 voturi)    
    OH. (Vineri, 20 septembrie 2019, 20:38)

    letsoc [utilizator]

    Ce sa zic ? Iubiti-l in continuare pe Iliescu , curat ca lacrima . Nu mai spun ca 80% din popor l-ar alege si acum pe Ilici presedinte . Adio s-un praz verde , NC .
    • -3 (9 voturi)    
      Ai spus esențialul ? (Vineri, 20 septembrie 2019, 22:00)

      Observatory [utilizator] i-a raspuns lui letsoc

      Nu , nu vreau sa jignesc poporul din care provin, dar sincer, din ‘47 votați numai comuniști/ socialiști , mai încercați Doamne iartA-m-a și alti cu carte, inteligenți, patrioți și Nu hoți !

      Pana la urma dacă continuați sa votați aceiași incompetenți/ analfabeți , nu va maimplang soarta... O sa aveți ce a-ți votat !

      Cei actuali, chiar dacă vor, nu sunt ajutați de cerebel....lipsa de neutroni nu maimpiate fi recuperată , deci , nu mai pierdeți timpul cu idioți / hoți ....șeful lor este deja ascuns, ce doriți MaiMultVerde, sa vina DracNea sa va conducă ?

      Come on Romanilor !
  • +4 (8 voturi)    
    Bǎsescu. Alb şi negru. (Vineri, 20 septembrie 2019, 22:21)

    ofCAER [utilizator]

    Cu Nǎstase preşedinte dupa 2004, am fi avut pînǎ-n ziua de azi o “justiţie de partid”. Care în niciun caz nu s-ar fi atins de “fostul preşedinte Nǎstase”. Cum nu s-a atins, decenii, de criminalul în masǎ Iliescu. Acum se vede cǎ Bǎse a pus bazele unei justiţii cu-adevǎrat nesubordonate.
    Cu Nǎstase preşedinte dupa 2004, astǎzi Mihnea nu ar mai fi fost consilieru’ onorific al lu’ Fifor ci viţǎvercea. Iar Nicu Ceauşescu ne-ar fi pǎrut un palid înaintaş al bǎrbaţilor cu ouǎle nenumǎrate.
    Cu Nǎstase preşedinte dupa 2004, astǎzi am fi simţit pe pielea noastrǎ ceea ce, în Federaţia Rusǎ, simt opozanţii lui Putin (lingǎul Mugur Ciuvicǎ poate confirma).
    Condamnarea comunismului n-a fǎcut-o Bǎse ci a fǎcut-o preşedintele în funcţie al României. Putea fi Constantinescu, dar n-a fost! Putea fi Iliescu, da’ nici gînd! Aşa încît şi-a asumat-o el, Bǎse.
    Sentinţa care ne-a inflamat pe noi aici nu a fost datǎ pentru notele informative ale “cǎpitanului Bǎsescu”, obligatorii în acele vremi pentru orice român ieşea “afarǎ” în interes de serviciu, ci pentru turnǎtoriile lui din vremea studenţiei. Iar Bǎse, pe parcursul vieţii lui de politician, a declarat în mai multe rînduri ca nu a colaborat cu securitatea ceauşistǎ. Sǎ-i acordǎm prezumţia de uitare – deh, anii ’70! – şi sǎ admitem cǎ a fost de bunǎ credinţǎ chiar şi cînd a dat declaraţiile de necolaborare. Dar de ce, acum, ne minte în faţǎ? Cǎ nu cunoştea faptul cǎ ofiţerul de contrainformaţii ţinea de securitate? El, Bǎse, trǎind ani într-o unitate militarǎ? Şi tot el, Bǎse, avînd tatǎ ofiţer de carierǎ?
  • -2 (10 voturi)    
    Sunt zeci de mii de securisti get beget (Sâmbătă, 21 septembrie 2019, 2:25)

    Dalinar [utilizator]

    Care au facut Politie Politica si au nenorocit destine. Lasati-l pe Base cu colaborarile lui. Uitati-va in jur la aia care is mai egali decat altii, cu pensii speciale si conturi babane, ca vile si apartamente luate cu japca de la oameni pe care I-au bagat nevinovati la ocna. Numai eu stiu cateva cazuri de copii de securisti care au Mosteniri prin mai toate orasele mari ale Romaniei. Case, locuri de munca bune, masini tari si nesimtire pe masura. Astia va distrug viitorul, cascati ochii pana nu e prea tarziu, daca nu e deja.
    • +1 (3 voturi)    
      De ce să-l lăsăm? (Sâmbătă, 21 septembrie 2019, 10:39)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

      El este la fel cu cei pomeniți de tine.
      • +1 (1 vot)    
        Nu a fost din aia care te ridicau noaptea (Sâmbătă, 21 septembrie 2019, 16:50)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui prec

        Si nu te mai vedea nimeni ani de zile sau deloc.
  • -3 (5 voturi)    
    informatorii (Sâmbătă, 21 septembrie 2019, 7:05)

    clujanu [utilizator]

    Securitatea a facut informatori din cine a vrut. A ales numai persoane care putea sa le furnizeze informatii.
    • +2 (4 voturi)    
      Nu. Sunt unii care-s oameni, nu viermuși. (Sâmbătă, 21 septembrie 2019, 10:40)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui clujanu

      Nimeni nu te poate face „colaborator”/turnător fără voia ta.
      • 0 (0 voturi)    
        cati ani ai? (Luni, 23 septembrie 2019, 4:37)

        vagabond [utilizator] i-a raspuns lui prec

        Daca ai sub 45, tine-ti judecatile de valoare pt o cauza mai nobila. Comunismul a distrus cateva generatii. Noroc ca ai venit tu, justitiaru' luminii sa explici cum e treaba cu moralitatea.
  • -3 (5 voturi)    
    Majoritatea... (Sâmbătă, 21 septembrie 2019, 8:39)

    sorance2000 [utilizator]

    ...care scriu impotriva lui Basescu sunt niste ipocriti care in realitate sunt nostalgici dupa 'acele vremuri' (si mult iubita securitate).
  • +2 (6 voturi)    
    Ce vremuri sa ti-o traga toti din toate partile (Sâmbătă, 21 septembrie 2019, 9:02)

    Yoi [utilizator]

    hei băsescu începi şi tu să pricepi ce înseamnă să rămâi fără protecţie iar băieţii să deschidă poarta să dea drumul la câini în ogradă.
    ce crezi că se va întâmpla măi băsecu când vor vedea că nimeni nu sare să te apere şi ai rămas singur rănit în urma turmei?
    nu am înţeles nici o secundă prostia care te-a infectat băsecule pentru că după ce ai trădat gaşca vrând să te înscăunezi rege cu ajutorul duşmanilor lor ca apoi din nou să trădezi trădându-i şi pe duşmanii găşti tale doar pentru că credeai că se schimbă polul de putere şi ai fugit acolo unde credeai că e mai bine totuşi nu ţi-a trecut prin minte că la sfârşit una dintre părţi tot va rămâne câştigătoare cu un băsescu de partea nimănui şi doar de partea lui cu o minte îngustă care crede că există ceva să facă ca să fie iertat de gaşcă pentru ce a făcut ca să nu mai spunem că partea ailaltă sunt chiar mai cătrăniţi când sunt trădaţi aşa că ce a fost în capul tău băsescule?
  • +2 (6 voturi)    
    Dar Geoana, Melescanu, Tariceanu ?! (Sâmbătă, 21 septembrie 2019, 9:05)

    Ochiana [utilizator]

    sunt curati ca lacrima ?
    Geoana, caruia acum cativa ani spunea " nu stim cati ofiteri acoperiti suntem" si acum e secretar adjunct NATO ?!
    Melescanu care a avut toata viata tangente cu externele, nu a colaborat cu Securitatea ?!
    Haideti , sa fim seriosi !

    Si CNSAS ul asta a devenit un instrument de santaj politic.
    • +3 (3 voturi)    
      ai uitat de Stolojan! (Sâmbătă, 21 septembrie 2019, 11:39)

      kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator] i-a raspuns lui Ochiana

      stii unde lucra in 89?
  • +4 (6 voturi)    
    Turnatorii securitatii, cele mai abjecte fiinte (Sâmbătă, 21 septembrie 2019, 9:30)

    KTerinca [utilizator]

    Era un tip caruia i se spunea Capitanul, care zicea:
    " Dacă aș avea un singur glonț, iar în fața mea un dușman și un trădător, glonțul l-aș trimite în trădător. "
    Asa ar fi cu securistul de profesie si cu turnatorul.
    • +3 (3 voturi)    
      Corect. (Sâmbătă, 21 septembrie 2019, 10:42)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui KTerinca

      Oricine ar proceda la fel.
  • +5 (5 voturi)    
    Traian Basescu si colaborarile cu regimul comunist (Sâmbătă, 21 septembrie 2019, 9:59)

    Razvan_M [utilizator]

    Este interesant ca aceste informatii apar la vreo 4 ani dupa ce si-a terminat mandatele de presedinte. Aparent, cineva il vrea afara din jocurile politice si discreditat. Acelasi cineva care l-a sustinut in 2004 la Presedintie. Caci informatia asta nu este recenta, ci doar a fost lansata recent pe piata.

    Cred ca pentru Traian Basescu ar fi extraordinar daca ar incepe sa spuna ce stie despre gastile care se lupta pentru conducerea statului roman - gasti romanesti si din afara. Dar cu grija, pentru ca lucrul asta i-ar putea crea grave probleme de sanatate.
  • +3 (5 voturi)    
    Curiozitati, fenomene paranormale, miracole (Sâmbătă, 21 septembrie 2019, 10:26)

    ww [utilizator]

    Pentru cei care sunt interesati de super-viteza cu care a fost judecat dosarul lui Basescu, se pot verifica informatii publice pe just.ro.
    Dosarul lui Basescu (3160/2/2019) a fost inregistrat in 29.05.2019 si a primit deja termen in .... 05.06.2019 ceea ce e cel putin uimitor? Oare cand au fost citate partile, cand s-a facut intampinare si cand s-a raspuns la aceasta?
    Toata lumea poate verifica spre comparatie dosare care au acelasi obiect (constatarea calităţii de lucrător/colaborator al securităţii) si care au fost inregistrate in aceeasi perioada sau chiar anterior:2914/2/2019, 2915/2/2019, 2703/2/2019, 2909/2/2019,
    3002/2/2019. Oare cum de au primit toate termene prin septembrie si octombrie, numai al lui Basescu fix dupa o saptamana?
    Imi mentin afirmatia de ieri: toate tunurile sunt puse pe Traian ... Paleologu.
  • +1 (3 voturi)    
    comentariu (Sâmbătă, 21 septembrie 2019, 10:46)

    rofed [utilizator]

    cate sute de ani trebuiau sa treaca pentru ca in sfarsit justitia sa decida ca cine a fost SEF DE AGENTIE LA ANVERS pe vremea lui ceausescu nu putea fi decat cel putin colaborator al vechii securitati, eu cred ca trebuia sa fie chiar mai mult, securist cu acte in regula.
    asa incat nu este exclus sa ni se serveasca din nou o cacealma, cu basescu doar colaborator, nu securist.
    va lamuri oare presa, in sfarsit, populatia, ca din acesti 30 de ani de la asa zisa revolutie (schimbare de sistem ???) 10 ani am fost condusi de ideologul comunist iliescu si alti 10 ani (deci 20 de ani, doua treimi!!!) de reprezentantul scutului comunismului, securitatea?
    si ne miram ca suntem ultima tara din ue si ne-ntrebam ce fel de stat de drept suntem?
    eu cred ca nu, pentru ca media face parte din sistem, adica vechiul sistem, ea este scutul sau, precum securitatea pentru comunism, iar adevarata schimbare a sistemului, adica revolutia reala, nu trebuie sa se produca!!!
    nu atata timp cat putin si urmasii lui se vor opune!!!!
  • +4 (8 voturi)    
    ha ha ha! (Sâmbătă, 21 septembrie 2019, 10:50)

    Gigi Kent [utilizator]

    Norocul meu ca nu l-am votat niciodata.
    In rest … votati-l pe Iohannis ca dupa vreo cativa ani de la terminarea celui de-al doilea mandat vom afla si cum a obtinut banii pentru case si cat de benevolent ajuta strainii sa adopte copii.

    PS A nu se intelege ca trebuie votata Veorica.
  • +1 (1 vot)    
    CNSAS trebuie reformat din temelii (Sâmbătă, 21 septembrie 2019, 14:01)

    revo [utilizator]

    Conducerea CNSAS trebuie destituta, toti angajatii demisi si toti cei care i-au dat aviz de necolaborare cu Securitatea, timp de aproape 30 de ani, trebuie trasi la raspundere.
  • -2 (4 voturi)    
    Terminaţi, măi, cu prostiile! (Sâmbătă, 21 septembrie 2019, 16:27)

    Gabu [utilizator]

    Băse a fost turnător, dar pe gât. Ce altceva poţi să faci în lungile voiaje de la tancuri...
  • +4 (4 voturi)    
    BĂSESCU (Sâmbătă, 21 septembrie 2019, 23:00)

    solar [utilizator]

    u mă apuc să dau cu pietre în judecători. Voi face contestație! E vorba de contrainformațiile militare despre care eu, la 21 de ani, habar n-aveam că sunt parte a Securității. Până la revoluție n-a știut nimeni că, contrainformațiile militare sunt parte a Securității.


    Mi-e greu să fac o analiză acum. Nu voi face o bătălie publică din acest verdict, voi merge pe calea judecătorească încercând să clarific lucrurile la ICCJ. Mi-e greu să fac speculație atâta timp cât nu am informații clare.

    Bucuroși le-om duce toate, de e pace de-i război. Nu am ce să-mi reproșez. Viața merge înainte. Probabil o să fiu mai clar în declarațiile de la Inalta Curte."

    *Acesta este textul integral al lui BĂSESCU dat în fața presei după proces. Media din ROMANIA, majoritar, l-a trunchiat, dezinformând prin omisiune părți din declarația lui, dar însoțindu-și informațiile cu comentarii proprii. CUM SE CHEAMĂ AȘA CEVA; știe să ne răspundă cineva ?
  • 0 (0 voturi)    
    acum il desconspiram si pe MOnta??? (Luni, 23 septembrie 2019, 13:53)

    ..13 [utilizator]

    Hai incercam???

    Zic ca o sa mearga snur ca doar avem precedentul.
  • 0 (0 voturi)    
    Ce blestem pe norodul românesc! (Vineri, 27 septembrie 2019, 15:32)

    mirce [utilizator]

    Ce blestem pe norodul românesc! Să aflăm mai totdeauna ce lichele devin "aleşii neamului" de ajung că ne cârmuiască/dijmuiască ei şi "familiile" lor.
  • 0 (0 voturi)    
    Micuţul marinel "nevinovat". (Vineri, 27 septembrie 2019, 15:37)

    mirce [utilizator]

    Sărăcuţul a terminat marina comercială pe vremea de început a lui nea nae şi nu ştia cine şi pe unde umblă ochii albaştrii şi urechile lungi? Pe cine mai vrea să tragă pe sfoară? Că oricum s-a ajuns până unde a fost lăsat sărăcuţul să aibă o "pensioară" şi "bătrâneţuri" liniştite, că de aia l-au pitit pe la Bruxelles ca să poată moţăii şi el în fotoliile Mari şi Înaltei Porţi UE. Răspundere morală? Hai siktir. După bok.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by