A fost descoperită molecula ce ajută la stabilizarea virusului HIV. Cercetătorii au identificat o moleculă cheie exploatată de virusul HIV, iar descoperirea are o importanţă majoră în distrugerea bolii. Prin intermediul unei noi tehnici de microscopie, cercetătorii au izolat o moleculă numită inozitol hexacisfosfat (IP6). Specialiştii consideră că virusul atacă această moleculă pentru a putea infecta celulele. Compoziţia genetică a virusurilor, precum HIV, este acoperită de o preteină numită capsidă, care ajută virusul să treacă de sistemul imunitar şi să transmită infecţia către celule, scrie Descopera.ro.

SanatateFoto: Colaj foto

Alimentele de care puteți abuza! Pline de nutrienți și sărace în calorii. Pepenele roșu este zemos și dulce și are doar 30 de calorii la 100 g. Pe de altă parte, abundă în antioxidanți, aducând astfel o mulțime de beneficii celui care îl consumă și să menționăm că accelerează și metabolismul. Napii sunt bogați în nutrienți, vitamine, minerale, proteine, fibre și fitonutrienți. 100 g au doar 49 de calorii, îi puteți consuma în salate, în sandvișuri sau chiar puteți prepara chipsuri din napi, scrie doctorulzilei.ro.

Efectul cafelei asupra ficatului. Alimente care ajută funcţionarea acestui organ. Cei mai puternici duşmani ai sănătăţii ficatului sunt cartofii prăjiţi, fast-food-ul şi mezelurile. Printre aliaţi se numără fibrele, legumele de tip broccoli, cafeaua, ceaiul verde şi ierburile aromatice. Dacă nu vă puteţi începe ziua fără cafea, atunci veţi fi bucuroşi să aflaţi că această licoare este benefică pentru ficat. Cercetările care s-au făcut până acum arată că o cantitate de trei ceşti pe zi poate proteja acest organ în faţa neajunsurilor cauzate de alcool şi dieta nepotrivită. Alte studii sugerează chiar că ar proteja împotriva riscului de cancer la ficat, scrie Adevarul.

Țările care își ucid cetățenii prin poluare și nepăsare. Potrivit unei estimări a Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), 4,2 milioane de persoane mor anual din cauza poluării. Problema este și mai mare în Asia, unde OMS a estimat că aproximativ 88% din decesele premature pot fi atribuite poluării aerului. Cele mai vizate sunt țările cu venituri mici și mijlocii, însă nu numai. Cifrele sunt de înțeles, mai ales că numărul automobilelor din Beijing a crescut de la 1,5 milioane în 2000, la peste cinci milioane în 2014, potrivit Playtech.ro.

Vinul, un dar de la Dumnezeu, dar numai dacă ştim să îl bem… Chiar în cazul persoanele care suferă de hipertensiune, un pahar de vin de calitate ar avea ca efect scăderea presiunii arteriale. Cel mai adesea, consumul poderat de vin este însă asociat cu reducerea riscului de a dezvolta Alzheimer, datorită resveratrolului din compoziţia sa, un un polifenol cu efecte neuroprotective. În compoziţia vinului se găsesc mai multe minerale şi vitamine, cum ar fi de exemplu potasiul, fluorul, fosforul, colina, scrie doctorulzilei.ro.