Reforma Educatiei, in varianta lui Cristian Adomnitei, Partea 1

Invatamantul preuniversitar: 15 ani de scoala obligatorie

de Liana Anghelescu     HotNews.ro
Luni, 17 decembrie 2007, 15:08 Actualitate


Incepe un nou an scolar
Foto: Rompres
Daca Parlamentul aproba pachetul de legi, in aceasta ultima varianta propusa de ministrul Educatiei, Cristian Adomnitei, scoala va fi obligatorie de la  3 la 18 ani. Invatarea limbii romane - obligatorie, iar religia se va studia ca disciplina din trunchiul comun (ca limba romana sau geografia). Potrivit proiectului de lege, cultele religioase recunoscute de stat pot  sa organizeze activitatii social-misionare. O alta noutate este ca "elevii supradotatii" pot avea propriile clase.

Ministrul Educatiei, Cristian Adomnitei a aratat, luni, cele mai importante modificari propuse pentru Reforma Educatiei. Ministrul a prezentat cele trei legi, mostenite de la fostul ministru Mihail Hardau, si modificate partial in urma discutiilor cu sindicatele din invatamant: Legea Invatamantului Preuniversitar, Legea Invatamantului Superior si Statutul Personalului Didactic.

Gradinita si limba romana au statut obligatoriu. "Supradotatii" , in clase separate
  • Invatamantul obligatoriu in Romania cuprinde invatamant prescolar, care incepe la varsta de 3 ani, primar si secundar inferior. Frecventarea obligatorie la forma de zi a invatamantului preuniversitar inceteaza la varsta de 18 ani.

  • Gradinitele pot functiona ca unitati independente sau in cadrul unor unitati scolare, cu aprobarea directiei judetene pentru invatamant preuniversitar.

  • Pentru unele activitati se pot percepe taxe, in conditiile stabilite de prezenta lege.

  • Ministerul Educatiei poate aproba organizarea de unitati de invatamant sau de clase constituite din elevi capabili de performanta.

  • Educatia pentru tinerii supradotati, capabili de performanta inalta, este coordonata de Centrul National de Instruire Diferentiata.

Limba romana e obligatorie, minoritatile nationale pot avea "reprezentare" in conducerea scolilor
  • Invatarea limbii romane, ca limba oficiala de stat, este obligatorie. planurile-cadru de invatamant si prin programele scolare se asigura conditiile pentru insusirea limbii oficiale de stat.

  • In conducerea unitatilor si institutiilor de invatamant in care exista grupe, clase sau sectii cu predare in limbile minoritatilor nationale se asigura o reprezentare proportionala a cadrelor didactice din randul minoritatilor, cu respectarea competentei profesionale.

  • Planurile cadru ale invatamantului primar si gimnazial includ religia ca disciplina scolara, parte a trunchiului comun.

  • Elevul, cu varsta de pana  la 16 ani, cu acordul parintelui sau al tutorelui legal instituit, alege confesiunea si religia pentru studiu; elevii, in varsta de peste  ani, aleg singuri confesiunea si religia pentru studiu

  • Cultele religioase recunoscute oficial de catre stat pot solicita autoritatilor locale organizarea unui invatamant teologic specific pregatirii personalului de cult si activitatii social-misionare a cultelor, precum si pentru activitatile institutiilor de cult.

  • Se interzice utilizarea in incinta unitatii/institutiei de invatamant a oricaror mijloace de inregistrare audio-video in timpul programului scolar, cu exceptia aparaturii destinate procesului instructiv – educativ si asigurarii sigurantei in perimetrul unitatii/institutiei de invatamant.

 
Din pachetul de legi lipseşte statutul elevilor si studentilor. Exista doar un statut al profesorilor. Este drept ca votul e al profesorilor, dar recunostinta e a elevilor
 
 
Traian Basescu
Probele de Bac se publica din primul an de liceu

  • Trecerea absolventilor de gimnaziu la liceu se realizeaza prin / examen pe baza unei metodologii elaborata de unitatea de invatamant sau repartitie computerizata conform unei metodologii elaborate de Ministerul Educatiei.

  • Probele specifice examenului de bacalaureat sunt stabilite de Ministerul Educatiei  si sunt facute publice la inceputul primului an de studiu al invatamantului liceal. Continutul programelor de examen si modul de organizare si desfasurare a examenului de bacalaureat se stabilesc, se aproba si se dau publicitatii de Ministerul Educatiei la inceputul ciclului liceal.

 
Vreau sa atrag atentia ministrului Educatiei asupra acestui sistem de meditatii. Daca 50% dintre elevii unei clase au nevoie de meditatie, inseamna ca lucrurile nu functioneaza
 
 
Calin Popescu Tariceanu
Scolile Tehnologice, de trei si patru ani

  • Invatamantul liceal filiera tehnologica se organizeaza pentru calificari profesionale din cadrul Registrului National al Calificarilor stabilite de Ministerul Educatiei si aprobate prin Hotarare de Guvern


  • a) Ruta progresiva de profesionalizare cu o durata de 4 clase, care incepe cu educatie profesionala si care permite dobandirea, la cerere, a doua certificate de calificare profesionala corespunzatoare a doua niveluri succesive de calificare; b) ruta directa de profesionalizare cu o durata de 3 clase, care permite dobandirea, la cerere, a unui certificat de calificare profesionala corespunzator celui mai inalt nivel de calificare ce poate fi dobandit prin ruta progresiva de profesionalizare.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4820 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    Gresit (Luni, 17 decembrie 2007, 15:43)

    stefan v [anonim]

    Inv. obligatoriu art.15(3) cuprinde inv. prescolar (nu cred ca poti obliga parintii care au conditii f. bune acasa, (mama sta acasa), sa-si dea copilul la gradinita. Decizia trebuie sa apartina parintilor.

    Deci, inv. prescolar, primar si secundar inferior. Secundarul inferior (mai simplu gimnazial), se termina dupa clasa a IX-a, la 16 ani. Corect: de la 3 la 16 ani.
    • 0 (0 voturi)    
      invatamant prescolar (Luni, 17 decembrie 2007, 16:50)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui stefan v

      Cred ca invatamantul prescolar este foarte util pentru ca invata copilul sa se obisnuiasca in colectivitate. Multi dintre copii pot invata mai multe la gradinita decat daca stau cu mama acasa.
      Conditii bune nu inseamna numai ca mama sta acasa si supravegheaza copilul. Poate sa nu fie benefic nici pentru copil nici pentru mama.
      • 0 (0 voturi)    
        Corect (Luni, 17 decembrie 2007, 18:01)

        stefan v [anonim] i-a raspuns lui anonim

        Dar copilul e prea mic sa-l ia statul din bratele parintilor, sa-l faca "cetatean" dupa reteta sa, a statului. Iata o problma de primcipiu: daca eu parinte, vreau sa-mi educ copilul la mine acasa, pana la 11 ani de ex., n-am voie? Copilul meu a devenit proprietatea statului?
        • 0 (0 voturi)    
          Nu stiu daca ar fi bine (Luni, 17 decembrie 2007, 18:48)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui stefan v

          Pai nu cred ca ar fi bine nici macar ca principiu sa tii copilul acasa pana la 11 ani? Sau de ce numai pana atunci? De ce nu pana la majorat?
          Copilul trebuie sa se dezvolte printre semeni de varsta lui, sa stie, sa vada, sa vrea sa fie mai bun decat colegul lui. Sa aiba o miza pentru care sa lupte. Crezi ca educat acasa va reusi sa se descurce in jungla care inseamna lumea de dincolo de usa casei?
          E drept, invatamantul din ziua de azi nu e ceea ce ne dorim dar este perfectibil.
          • 0 (0 voturi)    
            Corect (Luni, 17 decembrie 2007, 19:24)

            stefan v [anonim] i-a raspuns lui anonim

            Dar faptul ca il educ eu acasa nu inseamna ca il tin izolat, ca nu-l duc in colectivitati alese de mine, cercuri, jocuri cu copii de varsta lui, etc. Vorbesc ca principiu.
        • 0 (0 voturi)    
          vai de tine (Luni, 17 decembrie 2007, 22:34)

          alfredo [anonim] i-a raspuns lui stefan v

          Ai copii? Pai ce sa-i oferi acasa, cind dezvoltarea copilului presupune jocuri, multe jocuri, socializare etc...pe care acasa nu i le poti oferi?
    • 0 (0 voturi)    
      16 sau 18? (Luni, 17 decembrie 2007, 17:26)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui stefan v

      Art. 6. (1) Învăţământul obligatoriu în România cuprinde învăţământ preşcolar, primar şi secundar inferior. Frecventarea obligatorie la forma de zi a învăţământului preuniversitar încetează la vârsta de 18 ani.
      (2) Accesul şi participarea la învăţământul liceal se generalizează şi sunt gratuite.


      Asa spune un articol de lege, din noul proiect de act normativ. De 16 ani stiam si eu, dar proiectul asta mai nou asa zice.
      • 0 (0 voturi)    
        16 (Luni, 17 decembrie 2007, 18:09)

        stefan v [anonim] i-a raspuns lui hot news

        In cazul in care un elev nu termina la termen, adica ramane repetent, la 18 ani inceteaza obligativitatea inv., chiar daca are 5, 6 ..clase
  • 0 (0 voturi)    
    Religia (Luni, 17 decembrie 2007, 15:47)

    stefan v [anonim]

    Art.10(3) Este obligatorie doar ca oferta. Conform CC un elev sau parintii sai daca are sub 16 ani, poate alege sa nu studieze religia, in acest caz situatia scolara se incheie fara media la religie. Rezolvare corecta.
  • 0 (2 voturi)    
    15 ani, Religia ? (Luni, 17 decembrie 2007, 15:47)

    Florin [anonim]

    Un alt plan de a produce noi generatii de roboti sociali, de data asta obligatoriu indoctrinati cu concepte mistice religioase.

    Angajati supusi si credinciosi - solutia perfecta pentru un stat de consumatori loiali.

    Dupa parerea mea, unicul subiect obligatoriu in cei 3 ani de scoala obligatorie ar trebui sa fie 'cautarea informatiei'.
    Profesorii nu mai sunt unica sursa de informatie, orice copil are acces la toata informatia umanitatii.
    Tehnica de ingurgitare/regurgitare a informatiei predate la ore dezvolta papagalismul, nu si creativitatea si gandirea 'out of the box', esentiala pentru a supravietui in economia informationala de astazi.

    Dar, hey, profesorii si parlamentarii au invatat astfel si a functionat... de ce sa incercam sa evoluam si sa ne uitam la realitatea din jur, mergem cum am mers ca am ajuns departe !
  • +1 (3 voturi)    
    o rusine (Luni, 17 decembrie 2007, 15:49)

    Cosmin [anonim]

    Noua lege a invatamantului e o rusine. Idiotul de Adomnitei inca mai vegeteaza cu mintea prin Evul Mediu, incercand sa impuna criteriile de invatatura de atunci (mai bine zis, criteriul: Biblia) intr-o societate care se vrea moderna, de secol XXI.
    Parca elevii de azi nu sunt destul de indobitociti de o scoala prea impovaratoare pentru o minte necoapta, de televiziunea prea aculturala, de internetul prea vast si haotic, dominat si el de agramati si inculti... mai trebuia religia predata obligatoriu, aceasta iarba otravitoare a mintilor.

    Eu, unul, voi face scandal si-mi voi retrage copilul de la scoala daca nu voi reusi altfel sa evit materia numita religie.

    Mi-e asa o sila de acest Adomnitei... Abia astept niste alegeri. Votul meu va fi in primul rand IMPOTRIVA acestui individ nefast pentru viitorul Romaniei.
    Mi-e asa sila de Romania si de romani...
    • -2 (2 voturi)    
      o rusine cu adevarat (Luni, 17 decembrie 2007, 16:26)

      dani [anonim] i-a raspuns lui Cosmin

      nici eu nu sunt deacord cu modul in care se doreste aceasta reforma. cred ca ar trebui sa ne axam mai mult pe dezvoltarea fiecarui copil si mai putin pe papagalismul care se practica astazi. TOTUSI, nu cred ca asta iti da dreptul sa iti dai cu parerea despre anumite lucruri pe care nu le cunosti(mai exact criteriul:Biblia). Societatea moderna de secol XXI pe care o amintesti se axeaza pe criteriile Bibliei, daca nu ma crezi citeste-o si vei vedea.
    • 0 (0 voturi)    
      sila de Romania si de romani (Luni, 17 decembrie 2007, 18:41)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Cosmin

      Pai atunci e cazul sa nu mai stai in Romania , printre tampitii de romani.
      Hai sa fim seriosi! Nu religia e pericolul mai ales ca nici nu va fi obligatorie.
      Iti retragi copilul de la scoala dar nu-i limitezi accesul la internetul vast si haotic, nu-i limitezi accesul la programele de televiziune de o calitate indoielnica.
      Poate ca in loc sa injuram ar trebui sa facem comentarii constructive, nu de genul :"ala e un prost dar oricum eu n-am nimic de spus referitor la cum as vedea eu invatamantul"
  • +2 (2 voturi)    
    Exista discutie publica? (Luni, 17 decembrie 2007, 15:51)

    Astor [utilizator]

    Exista dezbatere publica in acest sens? Eu in nici un caz nu mi-as inscrie un copil intr-un sistem educational realizat dupa aceste reguli.
    • +1 (1 vot)    
      Subscriu .... (Luni, 17 decembrie 2007, 17:24)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Astor

      Eu cred ca un copil al 3 ani are maimulta nevoie de atentie parinteasca decat de integrarea intr-o colectivitate .... nu sunt de acord cu noua lege si daca se poate voi vota impotriva ei si a ministrului educatiei care mai mult strica decat face.
  • +2 (2 voturi)    
    religia (Luni, 17 decembrie 2007, 15:54)

    anonim [anonim]

    ... desi nu am inca un copil consider ca este decizia mea daca copilul va studia sau nu religia in scoala... si este decizia mea daca il educ sau nu in sensul asta
    • -3 (3 voturi)    
      religia... (Luni, 17 decembrie 2007, 16:22)

      zabestio1211377215 [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      si-ti asumi tu raspunderea daca ajunge in iad?
      • +2 (2 voturi)    
        sigur (Luni, 17 decembrie 2007, 16:46)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui zabestio1211377215

        ... ar fi mult mai destept sa se studieze istoria religiilor

        ... asa cum as fi raspunzatoarea pentru viata copilului meu in aceeasi masura sunt raspunzatoare si pentru educatia lui... si pana la urma la o varsta la care va putea decide ar alege singur pentru el daca studiaza sau nu religia

        ... adica ce... daca face vreo doua ore de religie in care i se baga in cap, cum zicea "agnosticul" ca o sa fie mai bine dupa moarte, va deveni um om mai bun indiferent de ce educatie i-as da eu acasa?
    • -3 (3 voturi)    
      religia (Luni, 17 decembrie 2007, 16:51)

      heraasku [anonim] i-a raspuns lui anonim

      este cumva decizia ta personala sa invete copilul tau teoria evolutiei in scoala - desi nu e stiinta? sau sa invete istoria universala sau a Romaniei din punctul de vedere al unei filosofii istorice modern marxiste?
      ma rog, mai sunt dar principala tragedie aici e ca tu crezi ca ai o decizie in educatia copilului tau.
      • 0 (0 voturi)    
        printre comentarii (Luni, 17 decembrie 2007, 17:11)

        gigi ateu' [anonim] i-a raspuns lui heraasku

        apare si reclama

        "Viata lui Iisus
        Dovezi din viata lui Iisus care arata ca are sens sa crezi"

        trista ironie.
  • 0 (0 voturi)    
    Parere (Luni, 17 decembrie 2007, 16:14)

    raddu [anonim]

    Nu stiu de ce toata lumea vede ca principala problema in noua lege a invatamantului predarea religiei. Sau ca si d-le Adomnitei pierdeti din vedere esentialul.
    • +1 (1 vot)    
      tot religia (Luni, 17 decembrie 2007, 16:32)

      agnosticul [anonim] i-a raspuns lui raddu

      Nu mai generaliza aiurea. Nu a zis nimeni ca principala problema e religia. Daca ai fi citit cu atentie si cu mai putina ura, ai fi vazut ca e doar una din problemele ridicate. Nici mie nu-mi convine sa-mi fie spalat copilul pe creier si nici sa i se bage in cap cu forta idei timpite despre cit de bine o sa fie dupa ce mori.

      "Pentru unele activitati se pot percepe taxe". Care activitati? Ce fel de taxe? De ce se percep taxe daca invatamintul este gratuit?

      Astept cu interes un articol mai detaliat. Pina atunci, asta-i praf in ochi.
      • -3 (3 voturi)    
        religie (Luni, 17 decembrie 2007, 16:52)

        her [anonim] i-a raspuns lui agnosticul

        este cumva decizia ta personala sa invete copilul tau teoria evolutiei in scoala - desi nu e stiinta? sau sa invete istoria universala sau a Romaniei din punctul de vedere al unei filosofii istorice modern marxiste?
        ma rog, mai sunt dar principala tragedie aici e ca tu crezi ca ai o decizie in educatia copilului tau.
      • 0 (0 voturi)    
        exemple (Luni, 17 decembrie 2007, 20:00)

        stefan v [anonim] i-a raspuns lui agnosticul

        se pot percepe taxe pt. repetarea bacului de mai mult de 2 ori, pt. eliberarea actelor de studii, pt. ecusoane, s.a.
      • 0 (0 voturi)    
        Supararea e la tine, agnosticule (Marţi, 18 decembrie 2007, 18:15)

        sorin [anonim] i-a raspuns lui agnosticul

        unde vezi tu ura la Raddu?
        Eu o percep la tine, si-mi pare rau pentru tine.
        Credinta e o chestiune de ... credinta, nu ceva
        ce se abordeaza stiintific, etc. Fiecare crede
        dupa cum simte el - e o chestiune PERSONALA,
        si te asigur ca, oricat ai incerca sa-l speli tu pe creier, copilul tau va alege pana la urma singur.
        Vei fi surprins.
        Iar la nivel social, istoria a aratat ca religia
        e coloana vertebrala a oricarei societati.
        Un crestin cu doctorat in fizica
    • -3 (3 voturi)    
      vai de mama noastra..... (Luni, 17 decembrie 2007, 16:33)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui raddu

      Foarte simplu. Majoritatea confunda religia cu popa de la biserica care le cere bani. Aceste stereotipii ale unora si altora vine in primul rand din faptul ca respectivii sunt prost informati sau inculti.
      Sa ii intrebam pe cei care striga sus si tare că religia in scoli este o mare eroare, cate carti citesc intr-un an si o sa vedeti voi ce surpriza o sa avem.
  • +1 (1 vot)    
    e cam aiurea (Luni, 17 decembrie 2007, 16:24)

    c [anonim]

    oare de ce nu copiem o reteta de succes din Vest, gen Danemarca, Suedia etc. ci tre sa inovam noi ... de ce nu se studiaza materia Istoria Religiilor? ... de ce trebuie neaparat sa intram in bucataria numai a unei anumite religii? ca sa fie indoctrinat copilul si sa ajunga un fanatic religios?!?!?! numai asta ne-am mai lipsi in sec. XXI, fanatismul religios ....
    • 0 (0 voturi)    
      cati fanatici religiosi ai vazut in Romania? (Marţi, 18 decembrie 2007, 18:23)

      sorin [anonim] i-a raspuns lui c

      ..de te sperii asa mult de fanatism.
      Multe pacate avem noi, dar fanatici nu suntem..
      fie si din lene, dar nu suntem.
      (lasa cazul tanacu, asta e o exceptie;
      du-te mai la vest in trecut pentru fanatism veritabil,
      sau mai la sud si est, in prezent)
      Nu-ti plac preotii sau calugarii pentru ca nu abdica
      de la ce cred? Pai nu te obliga nimeni sa crezi ca ei.
      Manualele de religie sunt extrem de "neutre" in ton.
      ca sa nu mai vorbim de cele de "atitudine civica",
      care submineaza in mod indirect dar clar ortodoxia
      de la noi.
      Cat priveste Danemarca, arunca o privire si la
      numarul de sinucideri la suta de mii de locuitori.
  • +2 (2 voturi)    
    reforma lui peste (Luni, 17 decembrie 2007, 16:40)

    goe [anonim]

    Pe linga babilonia inutila de materii predate in scoli, colac peste pupaza, s-a introdus si misticismul. Reforma nu gluma. Si clase de supradotati, viitori sociopati. Problema cea mai mare a invatamantului este a invatamantului universitar. Acolo trebuie strins surubul, nu la gradinita. Sute de mii de analfabeti obtin anual o diploma universitara, chiar nu vede nimeni ce se intimpla???
  • 0 (2 voturi)    
    Ce va inversunati atata (Luni, 17 decembrie 2007, 16:42)

    kinn [anonim]

    Ce va inversunati atata impotriva religiei, mie unuia nu mi-ar fi parut foarte rau daca faceam religie la scoala ( si nu sunt un mosneag, ci am terminat liceul acu' vreo 5 ani). Atunci probabil nu mi-ar fi placut, dar privind retrospectiv, acuma as fi de acord.

    Ce spalare de creiere, ce fanatism religios, sa fim seriosi. Ce, vorbim de scientologie ?? In cel mai bun caz o ora de dstractie si panarama. Dar la o adica daca te pune o singura data pe ganduri in 15 ani, si tot e bine.
  • +1 (1 vot)    
    Supradotatzii (Luni, 17 decembrie 2007, 16:52)

    Normaldotat [anonim]

    Totzi copiii piloshilor vor fi supradotatzi.
  • +1 (1 vot)    
    scoala de papagali (Luni, 17 decembrie 2007, 17:06)

    goe [anonim]

    Daca as incepe eu o reforma, primul punct ar suna asa:
    se interzice dictarea la orice materie care nu are in denumire cuvintul "dictare". Pentru asa ceva exista copiatoare. La toate nivelurile, de la gradinita in sus, se dicteaza, apoi se invata ca papagalul (sau de cele mai multe ori se copiaza) si asta-i tot. Pina acum scoala producea multi papagali, reforma asta va produce tot papagali, dar mai evlaviosi. Halal!
  • 0 (0 voturi)    
    Religia nu este obligatorie (Luni, 17 decembrie 2007, 17:06)

    stefan v [anonim]

    Proiectul de lege prevede ca religia este obligatorie DOAR ca oferta. Cine nu doreste nu urmeaza cursul de religie si nu pateste nimic.
  • +2 (2 voturi)    
    Clase de supradotati (Luni, 17 decembrie 2007, 17:13)

    kinn [anonim]

    Mai degraba chestia cu "clasele de supradotati" e periculoasa. In principiu nu-mi place aceasta segregare pe criterii de invatatura, din urmatoarele motive:

    1. stiu din experienta ca niste elevi mai performanti intr-o clasa, chiar daca probabil dau la copiat la toata clasa, sunt si niste poli care oarecum ii motiveaza / ii trag in sus pe ceilalti, oarecum. Altfel spus, o clasa in care nici unul nu e mai performant oleaca se complace in sub-mediocritate, fara nici un beneficiu pentru nimeni.

    2. o asemenea separare starneste raca / invidie intre elevi. Cei normali ii vor dispretui pe "tocilari" mai mult decat pana acuma, iar "tocilarii" se vor simti probabil si mai izolati. Cum spunea un comentator inainte, sunt viitori "sociopati" (exagerand fireste). O clasa mai eterogena e mai buna din punctul asta de vedere.

    3. profesorii vor fi incurajati sa predea mai bine la clasele "supradotate" decat la clasele de "normali", "normalii" fiind astfel nitel defavorizati. Si pana la urma si unul din clasele de "normali" poate fi bun si sa merite aceeasi atentie ca si cei "supradotati".

    4. parca si vad mismasurile parintilor pe langa diriginti, cum sa bagam si pe copilul nu stiu cui la clasa de "supradotati", ca, nu-i asa, e o mare rusine sa nu intre si el la supradotati ... vor fi magarii peste magarii si mismasuri peste mismasuri. De parca acuma n-ar fi destule.
    • 0 (0 voturi)    
      totusi (Luni, 17 decembrie 2007, 18:28)

      stefan v [anonim] i-a raspuns lui kinn

      Daca ai intr-o scoala copii supradotati, e pacat sa invete in ritmul unor copii obisnuiti pt. ca pierd timpul si se plictisesc
  • 0 (0 voturi)    
    religia (Luni, 17 decembrie 2007, 17:20)

    nicanor [anonim]

    nu este o problema religia, parintele alege ce anume studiaza copilul. eu de exemplu voi alege ortodoxia, cei de alta religie religia lor insa un liber cugetator va trebui sa aleaga si el ceva.
    cred ca pentru acesta cea mai buna ar fi tot o materie in care sa existe o ierarhie de valori, filosofia mai degraba decat istoria religiilor.
    nu inteleg de ce se enerveaza unii, daca ei doresc copilul lor nu va studia religia.
  • -1 (1 vot)    
    Absolut penibilio sunteti? (Luni, 17 decembrie 2007, 17:38)

    kosmin [anonim]

    Ma intreb ce om cu mintea normala ar gandi ca voi. Pai daca religia e problema educatiei eu unul ma impusc. E problema parintelui cum isi educa copilul, daca vrea sa urmeze anumite trasaturi religioase etc. Dar voi nu observati ca inv. romanaesc este jalnic?
    Religia e o chestie foarte interesanta..si sincer nu sunt "fanatic" si nici nu practic relgia. Pur si simplu imi place sa o ascult, sa imi dau cu parerea sa port o discutie. Da cu niste copii ca voi nu se poate discuta..halal cititori hotnews, pacat.
  • +1 (1 vot)    
    O tampenie (Luni, 17 decembrie 2007, 18:07)

    alina [anonim]

    Cum poti sa declari obligatoriu invatamantul de la 3 ani? Tampitul ala pe ce lume traieste?Stie oare cati copii nu se pot adapta de la 3 ani la gradinita si oricum unde naiba sunt gradinitele?Are macar copii?A vrut sa copie metode din occident,fara sa ne gandeasca si la bietii copii daca e bine sau nu.Si iar se vorbeste de religie?Studierea bibliei? Avem nevoie de oameni intregi,nu de alienati mintal,indobitociti cu rugaciuni.Clasele de supradotati cu instruire separata..ce ironie...de cine naiba instruiti,ca nu sunt cadre nici ptr cei normali?
    • 0 (0 voturi)    
      3 ani (Marţi, 18 decembrie 2007, 9:02)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui alina

      in anglia invatamantul obligatoriu incepe tot de la varsta de 3 ani....ma intreb tu pe ce lume traiesti???bine acum o sa imi iau - 3 " ca anglia nu e ca romania"
  • 0 (0 voturi)    
    Legea inv.?!? (Luni, 17 decembrie 2007, 19:28)

    berku [anonim]

    La Tezele cu subiect unic din clasele VII - VIII sa copiat pe rupte . Elevi mediocri la clasa au luat 9 si 10 .
    Singura solutie este ca liceele bine cotate sa organizeze examene de admitere (teste).
    Iata inca un efect al Reformei din Invatamant , reforma gandita de oameni politici (PNL) rupti de REALITATE !!!
    • 0 (0 voturi)    
      Ce e grav (Luni, 17 decembrie 2007, 19:58)

      stefan v [anonim] i-a raspuns lui berku

      Cum explicam elevilor care nu au copiat si care vor pierde locurile la liceele f. bune, ca sistemul educativ e nedrept? Vor intelege oare?
  • 0 (0 voturi)    
    Nu e bine cu obligativitate (Luni, 17 decembrie 2007, 19:29)

    Roman [anonim]

    Poate ca este in bine, poate nu, dar daca obligi pe cineva sa faci ceva deja nu este bine, cum te-ar obliga sa mergi la inchisoare in fiecare zi .... timp de 18 ani, daca eu nu vreau, nu fac!
  • 0 (0 voturi)    
    Incredibil (Luni, 17 decembrie 2007, 21:58)

    Daffy [anonim]

    Citesc comentariile de mai sus si raman tampit
    1. Pe nimeni nu deranjeaza ca un copil de 7 ani are acces la chaturi cu pedofili sau la filme porno, pe nimeni nu mai deranjeaza ca in UK este o campanie intensiva de incurajare pentru tinerii sub 18 ani sa nu-si mai cumpere cutite si sa nu mai comita crime, pe nimeni nu deranjeaza ca in Olanda jumate din tinerii populatiei sunt homosexuali, NU, pe toata lumea ii deranjeaza EVENTUALITATEA studierii religiei in scoala
    2. Daca bec a fost produs sa lumineze, dar ti-l bagi in cur, inseamna ca esti IDIOT si nu folosesti becul asa cum a fost el conceput. In aceiasi maniera, daca un IDIOT este fanatic, de orice tip, NU ESTE VINA BIBLIEI
    3. Mai mult decat atat, pe nici un parinte nu il deranjeaza ca la 16 ani, copilul sau sa fie FANATIC fan Dinamo sau Steaua, sa incendieze stadioane, sa fie adus cu duba politiei acasa, sa fie fanatic internet si alcool, fanatic bani si prostituate, ci pe parinte il ingrijoreaza posibilitatea studierii religiei.
    4. Cu acordul parintelui se poate alege ce tip de religie sa fie studiata, si se stie ca in Romania sunt acceptate FOARTE multe religii
    5. Mai mult decat atat, tot felul de aberatii precum scientologia vor fi aprobate ca religii in viitorul apropiat, dar asta nu deranjeaza pe nimeni. Posibilitatea ca, copilul tau sa devina "scientolog" si sa creada ca este o ruda saraca a unor specii mai evoluate care traiesc pe alte planete, nu mai sperie pe nimeni
    6. Romania e plina de idioti care nu au trecut in viata lor granita tarii, dar isi doresc si ei sa fie in tari "precum Olanda, Anglia". Le doresc acestor distrusi sa traiasca cativa ani buni prin cartierele "decente" ale Londrei, Amsterdamului ... le urez sa-si vada baietii la 16 ani (care nu au studiat religia) tragandu-si-o anal cu barbati de 55 de ani, in timp ce trag pe nas si prafuri si le doresc sa isi primeasca copilul acasa cu un cutit in piept dupa ce un "fanatic Liverpool" s-a suparat pe ei. Sa vad atunci cat de vinovata e religia
    • 0 (0 voturi)    
      INVATAMANT - PIERDERE DE TIMP (Marţi, 18 decembrie 2007, 0:01)

      anomim [anonim] i-a raspuns lui Daffy

      De ce uitati ca Romania nu are nici o facultate in primele 500 de pe glob?

      Deci invatamantul romanesc, bazat doar pe meditatii si cadouri, este lasat sa se dezvolte cat mai prost, pentru ca ei, cei cu profesori adevarati, va vina sa ne conduca. Suntem iar o piata de desfacere a marfii lor. De ce nu va dati seama?
      Stiti ce motto avea una din facultatile din America;
      veniti, faceti aceasta facultate, si TONE de oportunitati de angajare vi se vor oferi.
      La noi, ce faci cu facultatea?
      Cu o facultate tehnica, de exemplu: tot cu planseta si T-ul se deseneza- zero aplicatii de proiectare.
      Proiectezi motoare cu hartie milimetrica. Fara pic de optimizare, de randament crescut. Se studieaza materii din anii 1965 !!!
      Fratilor e timpul sa vedem realitatea.
      Sunt niste ingineri deja "handicapati" in fata concurentei de afara. Dar asa ni s-a dictat sa facem: sa distrugem to, de la economie la intelectualitate, sa poata ei sa isi vanda produsele.
      Tot prosti o ra ramanem.
      De fapt, cu conducatori prosti.
      Din ce in ce mai...
    • 0 (0 voturi)    
      Religia (Marţi, 18 decembrie 2007, 10:22)

      Cris [anonim] i-a raspuns lui Daffy

      Desigur, problemele pe care le mentionezi sunt foarte grave, insa asta nu inseamna ca se intampla din cauza ca acolo nu se studiaza religia. Citeste "The End of Faith" de Sam Harris si orice argument ca religia, predata sau impusa (direct sau indirect, cultural )ca sistem de convingeri si de credinta in loc de o analiza critica, este una din cele mai mari surse de probleme din lume. A crede ca exista un diamant ingropat in gradina ma face sa ma simt bine, dar asta nu inseamna ca diamantul exista. A se limita accesul la educatie a milioane de femei islamice, punandu-le la cheremul altora, este o problema. A omori pe cei care batjocoresc bucatica de paine din impartasanie, cum a facut biserica catolica, este si asta o problema. Faptul ca te-ai nascut intr-o tara nefundamentalista este un noroc pentru tine este o pura coincidenta. De te-ai fi nascut femeie intr-o tara ca Iran, poate altfel ai gandi. Problema nu este ca doar unii sunt fundamentalisti, problema este ca nici un sistem de gandire din lume nu a creat atatia "fundamentalisti" si atatea probleme ca religia. Deci, unde e cauza?
      • 0 (0 voturi)    
        pai nu suntem nici musulmani nici catolici... (Marţi, 18 decembrie 2007, 18:34)

        sorin [anonim] i-a raspuns lui Cris

        asa ca nu mai invoca problema fundamentalismului,
        intr-o tara in care nu exista.
        Din cat stiu eu, crestinismul nostru ortodox
        n-a invatat pe nimeni de rau.
        si chiar atunci cand a fost deformat de grupuri mici,
        nu a rezultat in traume mari, la nivelul societatii.
        vorba unei femei de la tara: "Biserica n-a invatat
        niciodata de rau pe nimeni. Ci sa aiba rusine,
        sa fie cuviinciosi si la locul lor".
  • 0 (0 voturi)    
    adevarata problema (Luni, 17 decembrie 2007, 23:43)

    vlaicu [anonim]

    Oameni buni, hiba nu e la copii, hiba e la dascali. Sa se ingrijeasca Onor Minister (si Onor Ministru) ca invatamantul superior sa pregateasca dascali, nu ce pregateste acum. (evident ca exista ca in orice situatie si exceptiile de rigoare, care mai salveaza din rusinea caderii accentuate a invatamantului de azi)
  • 0 (0 voturi)    
    Ajunge cu atitea schimbari! (Luni, 17 decembrie 2007, 23:55)

    VALY [anonim]

    Domnilor , dar chiar cu fiecare ministru schimbat , se schimba si Legea Invatamintului? Este o timpenie....,nici nu mai sti cum sa iti educi copilul.
    De ce sa nu se inregistreze orele de la scoala? sa nu se vada incompetenta profesorilor? stiti ca exista profesori care numai ore nu fac? Vin tirziu la ore si nici macar programa nu o respecta.Unde este dreptul elevului?cine i le apara? Cind se vor face ore si o programa ca in tarile europene? de ce atitea materi? de ce sunt renumerati profesori in vacanta mare a elevilor, cind de fapt ei nu lucreaza?cine a pomenit concediu de 3 luni+ celalate vacante?In industrie se acorda la fel aceste concedii?
    • 0 (0 voturi)    
      Salarii (Marţi, 18 decembrie 2007, 9:50)

      Cris [anonim] i-a raspuns lui VALY

      In toata lumea profesorii sunt platiti pentru lunile de vacanta--uiti ca, in majoritatea tarilor, profesorii au printre cele mai mici salarii comparativ cu alte profesii. Poate ca de aceea vin tarziu la ore si nu respecta programa--mai multe meditatii asa. Un pic de studiu al economiei ar duce la concluzia ca profesorii trebuie platiti mai mult, ceea ce ar creste concurenta si, desigur, calitatea profesorilor.
  • 0 (0 voturi)    
    Gradinite pentru toti copii (Marţi, 18 decembrie 2007, 10:15)

    Radu [anonim]

    E bine ca Dl Adormitei s-a trezit si s-a gandit si la invatamantul prescolar, dar cred ca de fapt doarme si viseaza cu ochii deschisi. Daca vrea ca toti copii sa merga la gradinita OBLIGATORIU de la 3 ani, atunci legea treebuia sa prevada si obligativitatea infiintarii de gradinite de stat dimensionate corespunzator numarului de copii. Evidenta populatiei poate furniza numarul de nasteri dintr-un an si in cei doi ramasi e destul timp pentru organizarea gradinitelor pentru generatia respectiva.
    Solutia din ultimii ani, cand numarul de copii (cel putin in Bucuresti) depaseste cu mult locurile din gradinitele de stat dar si pe cele particulare, de a inghesui in gradinitele de stat cat mai multi copii contra spaga, si contra tuturor normelor de igiena si de convituire colectiva. Invatamantul particular trebuie sa constitue o alternativa. No poti sa faci invatamant prescolar obligatoriu si sa nu asiguri conditii egale tuturor. Pentru moment gradinitele private sunt mult prea scumpe pentru majoritatea familiilor. Nici cele de stat nu sunt prea ieftine. Multe dintre gradinitele vechi erau organizate in case si vile nationalizate care acum statul e obligat sa le retrocedeze, iar pana acum nu ama auzit de nici o prevedere legala cuprivire la infiintarea de noi gradinite corelate cu numarul de nasteri. Iar daca tot e s a fie obligatorie gradinita, atunci sa se gandeasca Dl Ministru si la acordarea unui buget corespunzator, in asa fel incat gradinitele de stat sa nu mai aiba program de la 8.00 la 16.00 (cu un singur schimb). Menirea principala a gradinitei este acela de lasa copilul in grija cuiva in timp ce parintii sunt la lucru. Ceea ce face copilul acolo, este partea a doua. Si cum lumea lucreza cama de la 7.30-8.00 pana la 16.00-18.00, in general, atunci cum poti sa-ti duci copilul la gradinita si sa mai fi si punctual al locul de munca. Pe vremea mea gradinitele se deschideau la ora 7.00 si se inchideau dupa ora 17.00. Probabil ca va fi nevoie de alte legi pentru asta.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by