Presedintele Camerei de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR), Mihai Daraban a salutat declaratiile ministrului Transporturilor, Ioan Rus, potrivit caruia "statul ar trebui sa pastreze minim 50% plus o actiune la compania care administreaza Portul Constanta, cu importanta strategica pentru Romania".

"Nu pot decat sa salut ultimele declaratii ale domnului ministru Rus conform carora pachetul majoritar al administratiei Portului Constanta trebuie sa ramana la minister. Ceea ce m-a bucurat foarte mult este ca un ministru nou a luat aceasta decizie, zic eu, foarte obiectiv. Portul Constanta ar trebui sa ramana in continuare sub control guvernamental, in lumina faptului ca nu este un simplu port comercial, este un port strategic, nu doar pentru a asigura accesul produselor romanesti pe piata mondiala, ci si pentru ca este situat la frontiera NATO si UE. Iar investitiile de care are nevoie portul in continuare nu si le poate permite administratia locala, nu pot fi facute din banii constantenilor¬, a spus Daraban.

Presedintele CCIR a vorbit si despre neintelegerile din jurul acestei privatizari: "Din pacate, persista neintelegerea asupra a ceea ce se privatizeaza: vorbim de o societate de administrare, asa cum ii spune si numele, Administratia Porturilor Maritime Constanta. Deci nu se privatizeaza Portul Constanta. Este anormal ca o societate de administrare sa inregistreze profiturile pe care le inregistreaza acum. Este ca si cum un administrator de bloc caruia nu-i merge liftul si are geamurile sparte pe casa scarii ar face profit din banii platiti de locatari exact pentru aceste lucrari de intretinere. Pastrand analogia, daca administratia portului face profit, nu pot exista decat doua surse mari si late: fie nu se fac lucrarile de intretinere a infrastructurii deja existente, si nu vorbesc de proiecte noi, cu co-finantari, ci de ceea ce exista, adica intretinerea drumurilor interne din port, cheiajul, dragajul portuar pentru mentinerea danelor la adancimile din proiect. Aici chiar sunt probleme, pe care presa nu le-a acoperit, si anume faptul ca sunt nave care se cam pun pe uscat in portul Constanta, in dane consacrate, in care se stia ca poti sa intri cu sase metri pescaj. Si se pun pe uscat, din cauza ca nu s-au mai facut lucrarile de intretinere.

Al doilea lucru din care o administratie a portului poate sa faca profit este din impunerea de taxe prea mari, care fac ca portul sa fie neatractiv pentru schimbul de marfuri, pentru operatori. Administratia, intr-adevar, trebuie sa nu piarda, sa-si acopere cheltuielile de functionare, dar nu trebuie sa ajunga sa faca profituri, ca o societate comerciala. Dimpotriva, prin politica administratiei trebuie sa fie lasati operatorii portuari sa faca profituri, apoi, desigur, operatorul isi plateste taxele, atat locale, cat si nationale, si am terminat povestea. Dar nu APMC sa faca profit de 10 milioane de euro la o cifra de afaceri de 50 de milioane".