Revista Nature: Cercetarea romaneasca este in cadere libera

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 21 august 2013, 13:52 Actualitate

Ecaterina Andronescu, vazuta de Nature drept autoarea contra-reformei in cercetare
Foto: Agerpres
"Cercetarea romaneasca este in deriva", scrie revista stiintifica Nature intr-un amplu articol dedicat situatiei din Romania. In 2011, guvernul a aprobat o lege menita sa ridice standardele in educatie si cercetare. Ministrul Educatiei si Cercetarii Daniel Funeriu a introdus norme si reglementari care sa rupa retelele locale de putere si sa asigure ca pozitiile de finantare si cele universitare vor merge la cei mai buni oameni, noteaza Nature, care continua astfel: acel guvern a cazut anul trecut. A urmat inversarea reformelor; multi oameni de stiinta dau vina pe succesorul lui Funeriu, Ecaterina Andronescu. 

Sub titlul "Romanian science in free fall", revista stiintifica Nature scrie pe larg despre situatia cercetarii in Romania si schimbarile prin care a trecut acest domeniu in ultimii ani.

"Multi dintre cei mai buni cercetatori din Romania au plecat in timpul haosului politic care a urmat dupa caderea comunismului in 1989. Dar in 2011, guvernul a adoptat o lege conceputa sa ridice standardele in educatie si cercetare. Ministrul educatiei si cercetarii Daniel Funeriu a 'dotat' legea cu norme si reglementari menite sa rupa retelele locale de putere si sa asigure ca pozitiile de finantare si cele universitare vor merge la cei mai buni oameni - de exemplu prin solicitarea ca aplicatiile pentru granturi (bani de la stat dati pentru cercetare prin concurs de proiecte - n.red.) sa fie examinate de experti straini, precum si prin instituirea unui sistem de calificari minime pe care candidatii sa le indeplineasca pentru ocuparea unui loc de munca. In acelasi timp, bugetul cercetarii a fost majorat cu aproape jumatate", noteaza Nature.

"Dar acel guvern a cazut anul trecut. Au urmat inversari ale reformelor; multi oameni de stiinta dau vina pe succesorul lui Funeriu, Ecaterina Andronescu. Andronescu, care a preluat postul in iulie anul trecut, este un personaj puternic in politica universitara romana", se arata in articolul citat.

Nature noteaza ca Andronescu si-a pierdut scaunul de ministru in decembrie anul trecut, insa in ultimele zile de mandat "a revizuit" normele lui Funeriu, folosind trei instrumente legale - inclusiv "ordonanta de urgenta" cu scopul declarat de a face ca standardele pe care profesorii universitari trebuia sa le indeplineasca pentru a creste in grad sa fie accesibile mai multor persoane.

"Actiunile lui Andronescu au anulat garantiile stabilite impotriva conflictelor de interese si a nepotismului", scrie revista stiintifica, ce precizeaza ca fostul ministru al Educatiei nu a raspuns intrebarilor adresate de Nature, pe aceasta tema, pana la publicarea materialului.

Nature face o scurta trecere in revista a masurilor luate pe final de mandat de catre Ecaterina Andronescu, enumerand anularea incompatibilitatii rector-parlamentar, reintroducerea permisiunii ca pensionarii sa fie rectori si directori, introducerea posibilitatii ca profesorii universitari sa indrume la Doctorat cati studenti-doctoranzi aproba senatul universitar (anterior, Funeriu limitase prin Legea Educatiei Nationale aceasta activitate la maximum 8 studenti-doctoranzi la un profesor), precum si anularea obligatiei ca aplicatiile pentru granturi sa fie examinate de catre cercetatori din afara Romaniei (Citeste aici detalii: Ultimele lovituri date de Ecaterina Andronescu reformei in educatie: Dispar incompatibilitatile rector-parlamentar, pensionarii pot fi rectori si directori, institutele de cercetare pot sa treaca in subordinea universitatilor).

"In plus, Andronescu a eliminat cerinta ca profesorii sa treaca un examen special si a slabit criteriile minimale stabilite de Funeriu pentru a ocupa un post universitar (detalii aici si aici)". Criticii citati de Nature sustin ca noile criterii sunt prea slabe si deformate pe anumite domenii - in biologie, de exemplu, accentul fiind pus pe publicatii sau carti. Aceste criterii scazute au fost aplicate anul acesta la primul concurs pe posturi universitare din 2009 si pana in prezent, precizeaza revista.

"Andronescu, ce ramane membru al parlamentului, este acum presedintele comisiei pentru invatamant din Senat si conduce senatul universitatii sale. Ea a declarat pentru Nature ca responsabilitatea in elaborarea criteriilor minimale pentru pozitiile universitare ii revine Consiliului National de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare. Criteriile devin apoi oficiale prin ordin ministerial".

Nature aminteste de scandalul de plagiat in care Ecaterina Andronescu a fost implicata la sfarsitul anului trecut, fiind acuzata ca a copiat si ca a incalcat politica drepturilor de autor in lucrari ale sale de cercetare (Detalii aici).

Mihnea Costoiu, ministrul delegat pentru Cercetare, a declarat pentru Nature ca afirmatiile potrivit carora standardele pentru a deveni profesor au fost scazute sunt "fie o interpretare gresita, fie o presupunere neinformata a 'initiatorilor' acestei teorii". 

"In luna aprilie, Costoiu a facut reduceri retroactive drastice la bugetul de baza al cercetarii, aproape injumatatind valoarea granturilor acordate in 2011 care erau deja in curs de desfasurare si blocand celelalte granturi care erau deja evaluate. A lansat de asemenea o noua competitie pe granturi, pentru colaborari intre cercetare si industrie, cu reguli mai relaxate".

Articolul din revista stiintifica Nature incepe cu povestea cercetatorului roman Ioan Ovidiu Sirbu, care dupa o cariera de 11 ani in afara Romaniei a fost convins de reformele din 2011 sa revina in tara. Granturile guvernamentale erau pentru prima data alocate doar pe baza de performanta si "cu un sistem atat de echitabil am fost sigur ca mi-as putea face cercetarile la fel de bine in Romania ca in Germania. Dar ce s-a intamplat a fost cu adevarat dezamagitor", a declarat acesta.

La cateva luni dupa ce Ovidiu Sirbu a venit la Universitatea de Medicina si Farmacie din Timisoara, in 2012, noul guvern a redus finantarea cercetarii si a eliminat regulile menite sa stabileasca o meritocratie, potrivit Nature. Publicatia noteaza ca "dezamagirea lui Ovidiu Sirbu este larg raspandita" si aminteste de protestele cercetatorilor din luna aprilie, de o petitie adresata premierului Victor Ponta, semnata de peste 900 de persoane care ii cereau ca bugetul cercetarii si controlul calitatii sa revina la formele intiale, precum si de demisia in bloc a membrilor Consiliului National al Cercetarii Stiintifice - CSM-ul cercetarii, din cauza lipsei finantarii proiectelor de cercetare.  

Fara niciun compromis din partea guvernului si cu un consiliu inca fara membri, "cercetarea romaneasca este deriva", scrie Nature.

"Un lucru bun este ca eu pot pregati oamenii asa cum ar trebui pregatiti. Asta este tot ce pot face acum in aceasta tara", incheie Ovidiu Sirbu.

Citeste si:


Citeste mai multe despre   






















12134 vizualizari

  • +38 (42 voturi)    
    asta este sistemul psd-pnl (Miercuri, 21 august 2013, 13:59)

    jackalphonse [utilizator]

    baroni si centre de putere care ignora orice criteriu de competenta. adica jungla
    • -14 (16 voturi)    
      Alison Abbott este autor comun a doua articole (Joi, 22 august 2013, 1:46)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Ciudat, Alison Abbott este autor comun a doua articole, la un an distanta, din Nature. Unul despre Mang si Ponta (plagiat) altul despre Andronescu (distrugere cercetare).

      Articolul "Romanian science in free fall" (Stiinta romaneasca in cadere libera) publicat in Nature pe 21 August 2013 are acelasi autor, Alison Abbott, ca si "Romanian scientists fight plagiarism" (Cercetatori romani lupta impotriva acuzatiilor de plagiat) aparut in aceeasi revista pe 15 August 2012.

      De asemenea, Google Translator traduce cele doua articole, aproape fara eroare, intr-o Romana curata, ceea ce inseamna ca initial textele au fost scrise de un roman care in mod inconstient a ordonat cuvintele in engleza in acord cu regulile Limbii Romane. Incercati sa traduceti automat din engleza in romana un text dintr-un ziar englez referitor la Anglia si veti vedea ca traducerea este proasta.

      Alison Abbott in mod sigur nu este adevaratul autor.
      • +4 (6 voturi)    
        "free fall" (Joi, 22 august 2013, 3:00)

        zeita anticoruptiei [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        "free fall" e o expresie pur englezeasca, o auzi mereu :))
        • -6 (6 voturi)    
          "science in free fall" este improprie (Joi, 22 august 2013, 8:02)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui zeita anticoruptiei

          Free fall este expresie englezeasca dar este folosita si in romana. Totusi "science in free fall" este improprie limbii engleze. Cauta cu Google si zi-mi cite "science in free fall" gasesti.
          • -6 (6 voturi)    
            Search Google - Alison Abbott + Funeriu (Joi, 22 august 2013, 8:39)

            dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            In urma unei cautari pe Google folosind cuvintele cheie - Alison Abbott Funeriu - apar o serie de articole care demonstreaza o legatura intre cele doua nume.
            • +10 (10 voturi)    
              Si care ar fi aia? (Joi, 22 august 2013, 9:27)

              gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              Ca amandoi fac parte din lumea academica iar abramburica nu? Articolul e pertinent, nu e nimic gresit dar pt ca nu ne place ca usl este dovedit inca o data ca fiind sursa lichelelor ai a lipitorilorcare audiatrus romania incepi sa faci atacuri la persoana.
              • +8 (8 voturi)    
                interesant este (Joi, 22 august 2013, 10:55)

                nahir [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

                faptul ca @dumitrica nu comenteaza continutul (fondul) ci autorul (forma).
                tipic comunist dar, asta nu inseamna ca ceea ce este scris de acel autor nu ar fi adevarat.
            • +8 (8 voturi)    
              Pai apare ba dumitrica (Joi, 22 august 2013, 11:11)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              Pen'ca Funeriu e un personaj de macar acelasi calibru ca si tantea aia. Olimpic international la chimie, studii facute pe bune, doctorat cu conducator detinator de Nobel, cercetator pe la diverse universitati din EU, SUA, Japonia, deci de profilul autorilor si audientei Nature. N-are facultate la spiru Haret, nu si-a plagiat mirlaneste teza de doctorat si diverse alte publicatii precum stapinii tai, nu sustine fabricile de diplome, a incercat sa dinamiteze prostitutia din invatamant prin camerele video la bac, prin consiliu profesoral necontrolabil politic, prin mutarea deciziei la nivelul scolii, etc.

              In concluzie e normal ca autorii Nature sa-l simpatizeze pe Funeriu sa s-o faulteze pe Abramburica.
          • +5 (5 voturi)    
            da, gugălul este filologul suprem (Joi, 22 august 2013, 10:33)

            Doboritorul de Bizoni [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            chiar si pemtru Marean
          • -1 (1 vot)    
            eram sarcastic (Joi, 22 august 2013, 19:23)

            zeita anticoruptiei [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            faceam caterinca_ca sa inteleaga si fanii lu base
            evident ca e improprie acea expresie, dar daca fanii lui basescu nu stiu engleza...
            oare improprie or fi stiind ce inseamna sau cred ca-i injuram?
      • +12 (12 voturi)    
        Ei, na! (Joi, 22 august 2013, 7:49)

        BEDE [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Se pot gasi autori ca sa scrie ceea ce li se plateste sa scrie. Deci nu exclud sa se gaseasca si autori americani care sa fie platiti chiar si de niste romani bogati.
        Totusi, ceea ce spune acel articol este in general adevarat. Abramburica a bramburit totul.
        Nu ca l-as simpatiza pe Base, nici ca m-ar entuziasma PL-L, dar PSD-ul a facut intotdeauna numai jaf organizat. Si inca bine organizat (spre deosebire de ceea ce a fost coalitia cu PNT-CD)...
        E un fel de Cosa Nostra.
        • -9 (9 voturi)    
          Jaf organizat da (Joi, 22 august 2013, 9:07)

          DanBruma [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

          dar impotriva celor din PDL. Iar mie imi convine acest jaf. Pai nu e normal sa faci jaf impotriva Udrei?? Ba da. Pai nu e normal sa iei aerul afacerilor lui Videanu? Ba da. Si asa mai departe. De asta urla PDL-istii si aia din Nature si anume pentru ca USL face jaf organizat impotriva celor care in frunte cu Basescu facusera Romania proprietatea lor personala.
          • +7 (7 voturi)    
            Care praf bre? (Joi, 22 august 2013, 11:16)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui DanBruma

            Ce-a patit Udrea, ce-a patit Videanu. Care afaceri ale vrunuia dintre cei doi a avut de suferit? Unde-s banii recuperati din furaciunile pedelistilor pe care bravii tai stapini nu-i mai risipesc?

            Cind erau in opozitie stapinii tai urlau sus si tare ca nu-s bani ca fura Udrea. Ete ca acu nu mai poate fura. Unde-s banii? Cine-i fura acum? Te-ai intrebat de ce investitiile au ajuns spre zero si bani de altceva tot nu-s? Nu te-ai intrebat, ca tu n-ai dileme. Tu doar asculti ce-ti spune Gidea si Badea.
      • +9 (9 voturi)    
        De sigur....... (Joi, 22 august 2013, 8:07)

        banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        de vina Presedintia mai exact Basescu !
      • +8 (8 voturi)    
        of, of iar ne lauda "Natura"[1] (Joi, 22 august 2013, 9:48)

        zambara [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Iar ne lauda "Natura"[1].
        Sau dupa tine iarasi conspira Base? :)

        Am pus mai jos si referinta, sa nu fiu acuzat de plagiat :)))

        [1] Co-chilot Tonta, Vorbe de duh, (2012), vol 1, pg. 1-2
      • +7 (7 voturi)    
        Dumitrica fara frica... (Joi, 22 august 2013, 11:05)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Gogule, daca tu crezi ca la ei revistele gen Nature publica articole advertorial precum o face antena3 sau jurnalul national, inseamna ca habar n-ai pe ce lume traiesti. In revista "Natura" cum ii zicea nen-tu Badea, alt erudit, cei care publica sunt selectionalti dupa suficiente criterii incit zoaieile de partid sa nu aiba acces. Da' slugile varaniste n-au de unde sti din astea....
    • 0 (0 voturi)    
      s-avem pardon... (Miercuri, 11 septembrie 2013, 12:45)

      lucyan [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      cercetarea romaneasca este in cadere libera si datorita revistei nature, ce s-a apucat ea sa- controleze tezele doctorilor nostri? pai cine mai are curaj acum sa faca o lucrare de doctorat?
      sa spuna drept cine-i plateste pe acesti ziaristi, sa doarma linistita si dumitrica (cumva doctor docent pe la spiru haret?)
  • +43 (47 voturi)    
    Nu-i nevoie... (Miercuri, 21 august 2013, 14:01)

    chess [utilizator]

    de actualizarea stirii.
    E suficient sa spui Ecaterina Andronescu si ai spus totul despre cercetarea romaneasca!
    • +10 (10 voturi)    
      Ce conteaza cum o vede revista Nature? (Miercuri, 21 august 2013, 20:30)

      Herodot [utilizator] i-a raspuns lui chess

      Important este cum o vede Iliescu si carlanul... ;)
  • +31 (37 voturi)    
    Vina (Miercuri, 21 august 2013, 14:07)

    Pita [anonim]

    Pai saracutza cu ce ii ea vinovata daca nu poate mai mult. Fiecare om inainteaza in functie pana isi atinge limitele. Ea si le-a atins demult. Vinovati sunt cei care au pus-o ministru pe Abramburica si cei care i-au ales pe cei care au pus-o in functie.
  • +18 (18 voturi)    
    Pentru cei nerabdatori (Miercuri, 21 august 2013, 14:09)

    _florin_ [utilizator]

    http://www.nature.com/news/romanian-science-in-free-fall-1.13579
    • -17 (23 voturi)    
      daca nu aparea articolul in Nature (Miercuri, 21 august 2013, 15:09)

      nellino [utilizator] i-a raspuns lui _florin_

      aparea in Deutsche Welle.
      • +31 (31 voturi)    
        Nature, a busit-o pe individa asta maxim! (Miercuri, 21 august 2013, 15:37)

        pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui nellino

        Cand ajunge in Nature sa scrie asa ceva de rau, s-a terminat cariera stiintifica!

        Dar politic, pe aceasta individa, o doare fix in cure!

        Actiunile de la institutiile universitare private, pe care le-a umplut de semianalfabti, crescuti cu grija anterior, or sa compenseze ejectul pe care il da Nature!
      • +13 (15 voturi)    
        Nature este biblia revistelor de stiinta (Miercuri, 21 august 2013, 18:09)

        Vasile [anonim] i-a raspuns lui nellino

        Nici nu conteaza daca ai aceeasi parere cu articolul, dar macar tine cont de el si reflecteaza de ce au scris aia! Oare sunt ei nebuni?
        • +10 (16 voturi)    
          Nu sunt nebuni... (Miercuri, 21 august 2013, 20:32)

          Herodot [utilizator] i-a raspuns lui Vasile

          ... sunt basisti! ;)
      • +7 (13 voturi)    
        Bineinteles ca e mana lui Basescu (Joi, 22 august 2013, 2:19)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui nellino

        din cauza lui s-a umplut tara de prosti.
      • +6 (6 voturi)    
        important (Joi, 22 august 2013, 8:09)

        banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui nellino

        este ca apare !
  • +43 (43 voturi)    
    Hai, mai fratilor! (Miercuri, 21 august 2013, 14:12)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    Iar astia cu revista lor despre natura?!
    Pai, ei nu au vazut ca plagiatul nu a fost recunoscut, tocmai de madama din poza?!
    Nu vedeti ce zambet cinic si complice are?!
    Pai, daca iese oameni destepti care stie sa scrie, sa citeste si mai ales sa gandeste, cine ii mai voteaza pe astia?!
    Atata timp cat "cercetatorii" stateau la coada pentru 50 lei, ce mai vreti?!
  • +35 (35 voturi)    
    ecanterinca andronescu o plagiatoare ordinara (Miercuri, 21 august 2013, 14:41)

    prima aparatoare a prim-plagiatorului [anonim]

    trebuie sa vina strainii sa ne spuna ce jigodie incompetenta si plagiatoare e androneasca; ca poporul asta e orb si chior.
  • +22 (24 voturi)    
    Atentie la traducere! (Miercuri, 21 august 2013, 14:43)

    Evander [utilizator]

    Research and education minister Daniel Funeriu ...
    Research and education minister Ecaterina Andronescu ....

    Deci traducerea corecta este - "Ministrul Educației si Cercetării, Daniel Funeriu" si nu "Cercetătorul si ministrul Educației Daniel Funeriu", nu de alta dar, dacă lăsăm așa, ar însemna s-o ridicam la rangul de cercetător și pe doamna Andronescu, și am insulta astfel adevărații cercetători din România.
    Vă mulțumesc.
  • +23 (25 voturi)    
    E de fapt o lauda (Miercuri, 21 august 2013, 14:45)

    sile [anonim]

    Ca sa fii in "cadere", ar trebui ca in prealabil sa te fi aflat la un nivel ridicat.
  • +31 (33 voturi)    
    Pff (Miercuri, 21 august 2013, 14:49)

    aiureantramvai [utilizator]

    Articol scris de dl. Funeriu, sub pseudonim, la ordinul personal al dlui. Basescu. Curat murdar! Facatura politica, clar!
  • +10 (14 voturi)    
    Interesant articol... (Miercuri, 21 august 2013, 15:23)

    Canadian13 [utilizator]

    N-am stiut ca in Romania se facea si cercetare...
  • +19 (19 voturi)    
    Tot o tara de bolsevici am ramas... (Miercuri, 21 august 2013, 15:27)

    C.D.L. [anonim]

    Da, exact cum spune titlul acestui comentariu asta-i adevarul, caci nimic nu-i mai diferit fata de tipul respectiv de atitudine, comportament sau numiti-o cum vreti. Si in mediul academic, profesional, masonic sau ce vreti voi exista aceeasi problema, nu te ridica deasupra profesorului/tutorelui sau deasupra asteptarilor, fiind ca s-ar putea sa furi painea cuiva. In rest, ai burta plina esti fericit, si dupa mai intrebati de ce merg lucrurile asa(de prost) in tara si de ce suntem rai...ca asa trebuie si asta va trebuie. Excremente sociale la putere, fain, fain....
  • +21 (21 voturi)    
    Oranduirea feudala uslista (Miercuri, 21 august 2013, 15:37)

    Wanheda [utilizator]

    Pe langa taxarea boiereasca, cercetarea....las' c-o fac altii, ei cu Xerox-uri sa se doteze.
  • +20 (20 voturi)    
    Cioacla (Miercuri, 21 august 2013, 15:46)

    Alexandru [anonim]

    Katiusa a fost groparul invatamintului romanesc. Ciocla chimista e si complice la furturile intelectuale si doctiratele spaguite, plus o politruca de cel mai scârbavnic nivel. Bramburika, cioacla si rusinea tarii.
  • +17 (17 voturi)    
    invatamant penal (Miercuri, 21 august 2013, 16:02)

    DHondt [utilizator]

    Domnilor de la "NATURE" verbul guvernarii USL este de a fura cu doua maini,nu a cerceta,plagiatul si hotia au devenit probe obligatorii in a desemna un inalt functionar al statului!!1
  • -16 (18 voturi)    
    Traiasca tv cu lampa PL 11 (Miercuri, 21 august 2013, 16:12)

    Savantul [anonim]

    Care cercetare romaneasca nea Funeriule? Pai au cercetat pana au facut televizorul Venus cu lampi, Dacia 1300 luata de la francezi, etc? Pai voi cercetatorii ati scos ceva vandabil totusi sau va tinem pe bani multi pana la pensie cu un proiect incept in 1974 si finalizat in 2014 cand iesiti la pensie. Dar in 2014 nu se mai fabrica tv la lampa PL 11
    • +10 (10 voturi)    
      pl11 (Miercuri, 21 august 2013, 16:28)

      DHondt [utilizator] i-a raspuns lui Savantul

      Din cate stiu eu in televizoarele Venus era tubul PL500 si in cele romanesti, rusesti si dederiste PL-36!!!
  • +14 (14 voturi)    
    cercetarea stiintifica (Miercuri, 21 august 2013, 16:19)

    Dr.Man [utilizator]

    Cercetarea stiintzifica este o intreprindere complexa, foarte costisitoare, atit sub aspectul mijloacelor cit si al personalului, ca si al institutionalizarii .Exista cercetare stiintifica acolo unde exista interes economic pentru cercetare - cineva care sa comande si finantzeze cercetarea, sau mari investitii public-private pentru cercetarea fundamentala ( un reactor atomic spre exemplu). Nimic din toate acestea nu sunt in momentuil de fata intrunite. Nu stim ce gestioneaza Ministerul Cercetarii. Stim doar ca incurca prin birocratizarea cercetarii, si distribuie preferentzial putzinii bani existentzi, unor abonati, care produc cercetare - pe hartie.
  • -18 (22 voturi)    
    ... (Miercuri, 21 august 2013, 16:28)

    vitan.sandu [utilizator]

    Ca dpdv al cercetarii stam rau, eset un adevar. Cu bani putini, nu poti face mare lucru. Numai ca fiind vorba despre Nature am mari retineri. La inceputul anului 2011 cand dl Funeriu era inca ministru, pe primele pagini ale acestei Nature, se lafaiau laude la adresa dumnealui. Erau unii, profesori universitari, care umblau cu revista dupa ei si o distribiuiau si altora. Ba mai mult il comparau pe acesta cu Spiru Haret. Nu, nu cu Universitatea Spiru Haret (ar mai fi mers), ci cu marea personalitate care a reformat inatamantul romanesc. Curois sa vad si eu cine este Funeriu am cautat lucrarile dansului> Surpriza mare: cateva articole scrise de echipe din care facea parte si Funeriu. Nici o lucrare ca unic autor.
    M-am gandit ca o fi un mare si bun manager. Am luat legea educatiei (cu care se lauda) sa vad ce si cum. Am descoperit din prima citire 8 (opt) contraziceri grave. Am intrebat in stanga, in dreapta cum e cu acele contraziceri, banuind ca poate nu inteleg eu. Toti cei intrebati spuneau (inclusiv secretarii de stat din MEN) acelasi lucru: nu s-a consultat cu nimeni, ceea ce se stabilea azi, modifica de unul singur pana a doua zi. Am intrebat si pe unul din ei care lucrasera la lege. Raspunsul a fost uluitor: pai cum, a ramas acea prevedere in lege?, intreba siderat cel care lucrase la lege. Este in legea publicata in MO, ii raspund eu. Pai am stabilit clar a acea precedere nu trebuie sa ramana in lege. Si asa m-am lamurit cat de bun manager a fost. De altfel, in timpul ministeriatului sau bugetul educatiei a scazut cu o treime.
    Ca urmare, am mari rezerve privind Nature.
    • +19 (21 voturi)    
      Japoneza (Miercuri, 21 august 2013, 17:13)

      berger [anonim] i-a raspuns lui vitan.sandu

      Stimate domn,
      In ce calitate ati analizat dvs. carierea si activitatea domnului Funeriu? Nu de alta, dar si eu daca m-as apuca sa studiez poetii japonezi as putea ajunge la concluzia ca sunt niste impostori, eu nestiind decat sa numar pana la 10 in japoneza.
      In ce calitate aveti rezerve privind Nature?
      • -9 (15 voturi)    
        ... (Miercuri, 21 august 2013, 18:30)

        vitan.sandu [utilizator] i-a raspuns lui berger

        De simplu cetatean care are mai mult de un neuron. Care plateste impozite din are ste platit inclusiv Funeriu, si nu numai ci toata educatia, toata cercetarea. Nu esti obisnuit cu a gandi?
        • +6 (8 voturi)    
          Stimate domn, ... (Miercuri, 21 august 2013, 20:38)

          Herodot [utilizator] i-a raspuns lui vitan.sandu

          ... simplu cetatean care are mai mult de un neuron ... ati dat cu banul si asa a iesit?
          A propos: 2>1 ;)
        • +7 (7 voturi)    
          Oare? (Joi, 22 august 2013, 8:44)

          Sani [utilizator] i-a raspuns lui vitan.sandu

          Domnule, vanzatori de gogosi sunt peste tot in Romania.
          Hai, zi mata ce contraziceri grave si teribile ai gasit.

          Sa fie mai grave decat furturile la Bac, sau penibilitatea de examen la matematica la Evaluarea Nationala de anul acesta (sub USL carevasazica?).

          Sau faptul ca Dl Funeriu a introdus camerele la examen de a mai redus din furturi?
          Sau ca a micsorat ponderea mediilor multianuale si a facut niste examene mai corecte?
          Sau ca a introdus "saptamana altfel" la scoli.
          Matale ai copii la scoala de vorbesti, sau esti si tu un parerolog, poet frustrat, etc.....?
    • +8 (12 voturi)    
      du-te mai de aci sandu-le (Miercuri, 21 august 2013, 19:36)

      zarzare [utilizator] i-a raspuns lui vitan.sandu

      In primul rand, cui ii pasa ca tu ai rezerve in privinta revistei Nature. Este citita de mii de oameni de stiinta din toata lumea care nu au rezerve.

      In al doilea rand, Funeriu nu are "lucrare ca unic autor"??? Hai ca m-am spart de ras. Tu habar n-ai cu ce se mananca cercetarea, si iti permiti sa comentezi. Daca publici ca unic autor ... inseamna ca esti pe nicaieri. Stii cine a publicat ca unic autor? Elena Ceausescu, mare savant international. Sau mai bine ... un alt ministru minunat despre care s-a scris in Nature, un necunoscut in lumea stiintei, unu pe nume Mang, sManglitorul de lucrari!!!

      Fii serios Sandu-le ...
      • -9 (11 voturi)    
        ... (Miercuri, 21 august 2013, 21:19)

        vitan.sandu [utilizator] i-a raspuns lui zarzare

        Da, nu-i pasa nimanui ca am eu rezerve, de la tine nici nu ma asteptam sa iti pese. Da, e adevarat ca nu stiu cu ce se mananca cercetarea, dar intreb pe cei care stiu. Tu nu intrebi, pari a le sti pe toate, dar nu stii mare lucru.
      • -9 (11 voturi)    
        Alt băsist... (Joi, 22 august 2013, 1:39)

        Krokodilul Chichiricios [utilizator] i-a raspuns lui zarzare

        Tată, un om de știință are totdeauna rezerve, tu îi confunzi cu oile băsiste care se lasă mutate-n mur și mai și mulțumesc după aceea. Altfel ești trist de tot- și hai să-ți spun o chestie- am fi interesați să vedem ce lucrări ale dl.Funeriu ca principal autor și nu ca al n-lea om din echipă care e pomenit și el că a măturat bine laboratorul.
        • +6 (8 voturi)    
          Esti sigur ca ati fi interesati??? (Joi, 22 august 2013, 2:32)

          Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

          Nu e cam mare pasul de la citit fituicile fitiliste trimise de la Grivco...la lucrari stiintifice?
        • +6 (6 voturi)    
          Hei Krok? (Joi, 22 august 2013, 8:46)

          Sani [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

          Ai aparut din nou?

          Esti tare si in educatie?
          Sau iti ajunge ca ai meseria de "ANTIBASISM"?

          Copchile, vezi ca ca antibasismul nu este o religie.
    • -6 (6 voturi)    
      Of Dumnezeule..... (Joi, 22 august 2013, 8:09)

      Emigratul [anonim] i-a raspuns lui vitan.sandu

      ....inca un naiv, care intra pe HN si incearca cu argumente de bun simt la spalatii pe creier! Amice....te respect pt curaj, dar eu m-am lasat de mult de sportul asta! Aici sunt doar cei in faza terminala! pur si simplu nu se merita! aici ori esti cu ei si ai zeci de plusuri, ori ai o parere a ta, argumentata si elaborata, cum ai scris tu mai sus, si ti-o iei virtual in freza! :p
      • +6 (6 voturi)    
        Amice (Joi, 22 august 2013, 9:38)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Emigratul

        Cand spui ca ai rezerve fata de Nature e gata, suficient ca sa iei un minus, ai dovedit ca nu gandesti sau ca faci atac la persoana, restul sunt doar cuvinte de ump,utura. Ce argumente a adus? Mai nimic, a spus ca stie el niste chestii proaste dinlegea lui funeriu. Hellouuu, care sunt alea? Pai n le zice, doar enunta smechereste ca stie el ca funeriu e prost si ca aia de la nature trebuie priviti cu rezerve. Hai, valea si tu de aici, ca nu stiti ce sunt alea argumente, confundati acuzatiile gratuite cu argumentele.
    • +5 (5 voturi)    
      Domnu (Joi, 22 august 2013, 9:40)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui vitan.sandu

      Dar ceva concret si verificabil ne zici? Ai gasit opt contraziceri grave? Zi ne si noua vreo doua macar. Ce still manipulator aveti, acuzatii fara argumente concrete, stil bolsevic.
  • +15 (17 voturi)    
    E.Andronescu (Miercuri, 21 august 2013, 16:29)

    lzrd [utilizator]

    E.Andronescu un produs tipic PSD;
    Nature nu a putut spune si ca este promotorul si aparatoarea ferventa a plagiatorilor !
  • +19 (19 voturi)    
    societatea romaneasca in cadere libere... (Miercuri, 21 august 2013, 17:08)

    yellowdog [utilizator]

    mitocania, nepotismul, mistocareala, dispretul fata de munca, hotia parlamentara propulsate de grupul de delicvenit sub umbrela cinicului guvern poanta...
  • +15 (15 voturi)    
    USL prefera analfabetii. (Miercuri, 21 august 2013, 18:57)

    mircea [anonim]

    Katy Andronescu a incercat sa introduca o lege prin care sa poata fi admisi la facultate elevii care nu aveau BAC-ul.Lege semnata si de actualul prim ministru V.Ponta care cu circa doua luni in urma se exprima ca "nimeni nu are voie sa fie mai destept decat guvernul,ca-l da afara".Luat guvernul in ansamblul sau si fiecare ministru in parte si se vede ca sunt o gasca de ticalosi care numai se plang ca nu-i lasa Basescu(probabil sa fure),sau PDL.USL se comporta ca si cum ar fi in opozitie si noroc ca justitia inca mai rezista asaltului lor.Ce fac Ponta si Antonescu,parca ar fi dusmanii Romaniei.Distrug tot si nu pun nimic in loc.
  • +12 (12 voturi)    
    Garantat Vanghelie ! (Miercuri, 21 august 2013, 20:57)

    hotnewsfil [utilizator]

    Madame Abramburica (in calitatea de "dascal" pe care si-o recendica permanent), aceasta licheluta prefacuta, tovarasa de nadejde in PSD, aiuritoare a linei de dezvoltare a invatamantului, "garantata Vanghelie), promotoare a declinului carcetarii aflate ,practic, in coma, a luat masura salvatoare de redresare a acestui domeniu muribund : a separat cercetarea de invatamant.. A creat astfel noi postori grase pentru sustinatorii uselisti, pentru lipitorii de afise.
  • -10 (12 voturi)    
    Ia să vedem dacă apare acest comentariu... (Joi, 22 august 2013, 1:41)

    Krokodilul Chichiricios [utilizator]

    Dl.Eugen Aldea spune în comentariile din revista Nature că dl.Funeriu era un pic europarlamentar când a primit și omu o bursă de la prietenii PPE din Bruxelles- Marie Curie. Marie Curie e numele bursei, nu al prietenilor, asta pentru băsiștii de pe-aici. O fi adevărat ? N-o fi adevărat ?
    • +7 (9 voturi)    
      iti spun eu ce e adevarat (Joi, 22 august 2013, 2:36)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

      In afara daca termini un bachelor/master/PhD...e pe bune, haretistii sunt rari si lumea se tine departe de ei. Relatii mai sunt si pe afara, dar repet, odata intrat daca termini e pe bune.
      In patria lui dottore is la mare pret haretistii, o galeata de barabule e valoarea voastra, panimayu diferentele?
    • +3 (3 voturi)    
      degeaba a aparut (Joi, 22 august 2013, 10:30)

      zarzare [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

      Degeaba ti-a aparut comentariul ...

      Bursa Marie Curie nu ti-o dau prietenii din PPE, exista o evaluare bine pusa la punct cu evaluatori straini cu criterii bine stabilite.

      Exact ce vroia sa faca Funeriu si cu cercetarea in Ro., evaluatori straini, criterii, etc. In Romania insa merge mai bine pe relatii ... aici poti sa ajungi ministru al invatamantului si prim-ministru dupa ce esti dovedit ca hot si plagiator. Aici nu se mai pune intrebarea daca o fi sau nu adevarat ... e de-a dreptul un fapt bine stiut de toata lumea.
      • 0 (2 voturi)    
        Hai nu mă înnebuni,... (Joi, 22 august 2013, 15:01)

        Krokodilul Chichiricios [utilizator] i-a raspuns lui zarzare

        Zi zău cu limba scoasă că nu există aranjamente...prietene, tu mergi pe ce se numește ”wishfull thinking” .Iar faza cu evaluatorii e cam ca la concursul ăla cu vedete de sar în apă și Anda Adam jurizează...
    • +3 (3 voturi)    
      Domnul E.Aldea (Joi, 22 august 2013, 11:15)

      calator [anonim] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

      Mananca nitelus rahat. Funeriu nu a fost niciodata europarlamentar. A incercat in 2007 si nu i-a iesit. Bursa aia a primit-o in 2006, adica cu un an inainte. Dar asa esti tu, crezi tot ce ti spune fara sa gandesti-tipic ascultator-privitor de latrine. Si pentru ca stiu ca iti e lene iti ofer cel mai la indemana articol: http://ro.wikipedia.org/wiki/Daniel_Funeriu

      Si mai schimba canalul din cand in cand!
      • -1 (1 vot)    
        Să recapitulăm.... (Joi, 22 august 2013, 15:09)

        Krokodilul Chichiricios [utilizator] i-a raspuns lui calator

        N-am absolut nimic personal cu dl.Funeriu ba chiar aș putea spune că m-a promovat. Am reprodus exact comentariul din Nature- și cunoscând un pic și bucătăria internă a UE aș spune că e plauzibil. Naivii care-și închipuie că ei sunt cinstiți la modul ideal- sunt naivi.
        • 0 (0 voturi)    
          Nu imi inchipui nimic (Joi, 22 august 2013, 16:19)

          calator [anonim] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

          Ai verificat sa vezi daca e adevarat, mai inainte? Raspunsul este evident nu. Te-ai repezit sa dai cu laturi intr-un om fara cea mai mica remuscare. Or fi treburile asa cum zici prin UE (ce dovezi ai!?) dar respectivul Funeriu a primit bursa in 2006 cu un an inainte sa CANDIDEZE la europarlamentare. Iar ca si candidat in 2007 a pierdut alegerile deci nu a mai ajuns la Parlamentul european. Tu cu buna stiinta si din adversitate fata de Funeriu sau cei care l-au sustinut raspandesti neadevaruri citind un comentariu care este neadevarat. Deci, fara suparare dumneata nu esti credibil ca persoana si intr-o tara civilizata ar trebui sa fii tras la raspundere pentru denigrarea altei persoane.
    • +2 (2 voturi)    
      uite bre (Joi, 22 august 2013, 11:35)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

      ca a aparut, ca sa vezi ce chestie.
  • +7 (9 voturi)    
    plagiatoare care apara plagiatul (Joi, 22 august 2013, 5:25)

    paolalaan [utilizator]

    asta l-a salvat cica pe ponta ea insasi fiind o hoata de doctorate ,in realitate o mincinoasa nesimtita ,tare bine seamna cu elena ceauseasca tare bineeeeeeeeeeee
  • +8 (10 voturi)    
    Androneasca sau Ceauseasca? (Joi, 22 august 2013, 8:42)

    mileanu [anonim]

    Androneasca asta e de o inversunare prosteasca, asemanatoarei celei dintai fiice a Patriei - Elena Ceausescu. Sunt destul de sigur ca si-a castigat titlurile cam in aceleasi imprejurari. Am intalnit-o pe madam in vremea cand eram politehnist, e varianta cu diploma a unei pitipoance de bambu.
  • +6 (8 voturi)    
    Garantat Vanghelie (Joi, 22 august 2013, 8:51)

    veto [utilizator]

    O dezamagire totala aceasta persoana ca nici nu se poate numi Doamna , o mare catastrofa a invatamantului , pai daca aseara la emisiunea Butonul de panica spunea: ca pune pariu ca acest guvern are cele mai multe persoane performante , pai si ce facem cu penalii!!!! ? Daca acest personaj formeaza tineri in scoli atunci sa nu ne miram ca saracii tineri sunt manipulati, dar asa ne trebuie ca nu stiu cum se face dar tara aceasta este condusa mereu de dorinta minoritatilor , atunci cand vom invata sa triem si sa-i alegem pe cei mai buni , sa nu stam pasivi si sa comentam in fata TV-ului doar atunci se va schimba ceva si asta ar trebui sa fie cat mai repede de dragul tinerilor nostrii sa nu mai pribegeasca prin lume .
    Ce mai bine subliniat " GARANTAT VANGHELIE "
  • -11 (11 voturi)    
    Funeriu, omul fara bacalaureat (Joi, 22 august 2013, 9:01)

    DanBruma [utilizator]

    a facut reforma invatamantului in Romania???? Pai atunci se explica toate problemele cu care se confrunta educatia romaneasca.
    • +3 (3 voturi)    
      Dottore (Joi, 22 august 2013, 10:21)

      zarzare [utilizator] i-a raspuns lui DanBruma

      Ei las ca Dottore, Abramburica si sh-Mang-litorul au rezolvat totul, au furat si plagiat pana s-a rezolvat problema invatamantului romanesc.
    • +3 (3 voturi)    
      iti dai seama (Joi, 22 august 2013, 11:37)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui DanBruma

      ce dobitoci sunt aia de la sorbona care i-au permis sa-si ia doctoratul fara bacul din Romania? wow!!!
  • +4 (6 voturi)    
    Dar de poli de excelenta ai cercetarii din Romania (Joi, 22 august 2013, 9:12)

    Stefan [anonim]

    Dar de poli de excelenta ai cercetarii din Romania in biologie moleculara, in fizica laserilor si plasmei la Magurele a auzit cineva? Sau se activeaza prostul obicei romanesc boala criticismului nu conteaza pe cine, cum si de ce, punand in fatza ca embleme ale cercetarii stiintifice din Romania niste politicieni mai mult sau mai putin onesti vorba lui Nenea Iancu.
    • +1 (1 vot)    
      da, s-a auzit (Joi, 22 august 2013, 10:36)

      zarzare [utilizator] i-a raspuns lui Stefan

      Dar polii respectivi s-au dezvoltat in ciuda problemelor sistemului. E bine sa si laudam ce merge, dar in acelasi timp trebuie criticate politici care pun in pericol cercetarea din Romania.

      S-a vorbit de laserul de la Magurele, chiar de acelasi autor care a scris articolul de acum din Nature:
      http://www.nature.com/news/laser-centre-lights-up-eastern-europe-1.11438


      Si pe hot-news s-a tot vorbit:
      http://www.hotnews.ro/stiri-esential-15169553-contractul-privind-furnizarea-sistemului-laser-mare-putere-pentru-magurele-semnat-guvern.htm

      http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14638080-ultima-ora-laserul-magurele-asociere-condusa-strabag-castigat-licitatia-pentru-construirea-cladirii-care-montat-laserul.htm
  • +2 (2 voturi)    
    Tara lui Papura Voda (Joi, 22 august 2013, 11:59)

    DrLazin [utilizator]

    Din pacate asta este situatia si in Ungaria, si alte tari Est Europene. Nu au bani. Este chiar atat de simplu. Si le convine ca Romanii sa plece in alte tari, sa se afirme, si sa faca cercetare unde sunt platiti bine si pot ca sa isi publice lucrarile; piata romaneasca este deja saturata cu lucrari de trei lei!

    Dr Olga Lazin
    http://www.olgalazin.com
  • +1 (1 vot)    
    Proiecte (Joi, 22 august 2013, 14:46)

    Cetatean [anonim]

    Da, da, exact asa s-a intamplat in 2011, proiectele au fost evaluate de catre evaluatori straini, in cazul meu evaluat excelent. Iar evaluarea finala, facuta de catre cei de la CNCSIS prin sistemul copy-paste fara expertiza in domeniu, nici nu s-a respectat grila de evaluare. Nici macar contestatiile depuse nu au fost luate in considerare, illegal dar suntem in Romania asa ca orice este posibil.
  • 0 (0 voturi)    
    Și cum spuneam... (Joi, 22 august 2013, 23:06)

    Krokodilul Chichiricios [utilizator]

    Există un link- chiar pe Hotnews, lasă-mă, cu biografia dlui. Funeriu scrisă de el însuși unde, ce să vezi, între 2008-2009 dl. Funeriu chiar a fost în Parlamentul European. http://media.hotnews.ro/media_server1/document-2009-10-27-6365089-0-daniel-funeriu.pdf
    Cum făcea francezul ăla, dl. Funeriu ? Ăla care întindea mâna...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi