Un senator PSD propune eliminarea cvorumului obligatoriu la referendumul national

de L.Pirvu     HotNews.ro
Vineri, 1 februarie 2013, 13:16 Actualitate | Politic


 documente
(01 Feb 2013) PDF, 54KB
(01 Feb 2013) PDF, 128KB
Senatorul PSD Trifon Belacurencu a depus in Parlament o initiativa legislativa care prevede eliminarea conditiei de cvorum la referendumul national. De asemenea, senatorul PSD propune eliminarea cvorumlui de 50% la referendumul pentru revizuirea Constitutiei precizand ca pentru validarea acestuia este necesara participarea a cel putin 30% din alegatorii inca scrisi in listele electorale permanente. Propunerea legislativa apare in contextul in care USL intentioneza sa initieze dezbaterile pentru revizuirea Constitutiei.

"Referendumul pentru revizuirea Constituᅢiei este valabil daca la acesta participa cel putin 30% plus unu din numarul persoanelor inscrise in listele electorale permanente", se arata in proiectul de lege propus de senatorul PSD. 

O alta modificare propusa de senatorul PSD este ca pentru validarea referendumului local participarea sa fie de cel putin jumatate plus unul dintre alegatorii din listele electorale permanente. 

"In Romania nu exista motive intemeiate pentru care cvorumul sa nu fie eliminat in privinta referendumului (...) Romania a avut deja doua referendumuri unde vointa suverana a poporului roman a fost denaturata de existenta cvorumului, asimiland persoanele care se abtin cu partizanii votului negativ si promovand forme de boicot", isi motiveaza Belacurencu initiativa legislativa.

Proiectul de lege a fost depus la Senat la sfarsitul lunii ianuarie si apare in contextul in care USL se pregateste sa initieze dezbaterile pentru revizuirea Constitutiei.

La inceputul lunii ianuarie premierul Victor Ponta a declarat ca exista posibilitatea modificarii legii referendumului inaintea adoptarii noii Constitutii, dar a precizat ca aceasta modificare nu va implica si cvorumul pentru demiterea presedintelui Romaniei.

"Trebuie sa ne gandim foarte bine la referendum si la cvorum, nu ne va fi foarte usor. Este aproape imposibil, atata timp cat trei milioane de cetateni, cei din strainatate, sigur nu voteaza. Este foarte dificil de realizat cvorumul, nu are rost sa facem toata procedura pentru ca in final sa nu avem cvorum. Este o posibilitate constitutionala de a avea alt cvorum, macar pentru aprobarea modificarii Constitutiei. Multe tari au o treime din toti cetatenii cu drept de vot, trebuie sa gasim o solutie agreata", a declarat Victor Ponta, citat de agentia Medifax.

Citeste si 






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4743 vizualizari

  • +14 (18 voturi)    
    Da'... pana la urma (Vineri, 1 februarie 2013, 13:27)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    de ce mai trebuie referendum?
    Doar stiti voi tot!
    Pai, nici alegeri n/ar mai fi cazul!
    Va lasati, fii, nepotii, ... sa ne pastoreasca!
    Ca doar asa este democratic pe latrine!
    • +11 (11 voturi)    
      nenea... (Vineri, 1 februarie 2013, 13:54)

      cartograful [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

      da' 5% nu e bun ca sa modificam constitutia?
      • +7 (7 voturi)    
        Nu! (Vineri, 1 februarie 2013, 14:14)

        , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

        3%!
        Mergem comparativ!
        Daca ete 50 si se vrea 30, de ce 5 si nu3?!
        • +1 (1 vot)    
          VOTUL ELECTRONIC ar fi corect si simplu (Sâmbătă, 2 februarie 2013, 10:01)

          carat [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

          Dar de ce sa nu gaseasca solutia ca votul sa fie si electronic astfel ca si cei X milioane de CETATENI ROMANI din afara tarii sa aibe posibilitatea sa voteze ?
      • -6 (10 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Vineri, 1 februarie 2013, 15:28)

        [anonim] i-a raspuns lui cartograful

        • +6 (6 voturi)    
          Nu va mirati Dl Bula ! (Vineri, 1 februarie 2013, 16:01)

          NicolaeA [utilizator] i-a raspuns lui

          Nu va mirati Dl Bula ! La cati parlamentari avem, cred ca suntem cam 80 de milioane !
        • +5 (5 voturi)    
          Gresiti "adrisantul".. (Vineri, 1 februarie 2013, 19:36)

          Alius [utilizator] i-a raspuns lui

          ..Cel care defila in uniforma nazista era Mazarel al vostru.
        • +2 (2 voturi)    
          Era sa uit.. (Sâmbătă, 2 februarie 2013, 4:39)

          Alius [utilizator] i-a raspuns lui

          Fascistii aia de la PDL s-au mutat deja in USL si da,. sunt la putere. Asa ca-i aveti pe toti fascistii, in frunte cu Mazarel.
  • -8 (12 voturi)    
    % DIN CEI CE SE PREZINTA LA VOT (Vineri, 1 februarie 2013, 13:47)

    dincannes [utilizator]

    Populatia Frantei (vezi INSEE), a fost anuntatà, pentru 2012, de 64,30 milioane, dar si de 65,35 milioane. Amindouà aceste cifre sunt oficial valabile. Precizia este deci de UN MILLION.
    Dacà Romania intocmeste corect listele de vot (màcar, tot atit de corect, ca acest INSEE), nu poate avea o precizie mai bunà.
    Deci, se poate decide un cvorum de 50%, de 80%, etc, dar din cei ce se prezintà la vot, nu din niste liste aproximative.
    Cei ce se prezintà la vot pot fi numàrati cu precizie de +/- zero !
    • +5 (7 voturi)    
      Înainte să scrii... (Vineri, 1 februarie 2013, 14:24)

      RN [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

      ...ar fi bine să afli ce înseamnă cuvintele. Ce ai scris dovedește că nu știi sau nu pricepi ce e cvorumul.
    • +5 (7 voturi)    
      Mai invata!!! (Vineri, 1 februarie 2013, 14:38)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

      Cvorum inseamna cati se prezinta la vot, nu cati voteaza intr-un fel sau altul. Si daca consideri ca e normal ca o Constitutie sa poata fi schimbata de 3 persoane din 4 prezente la vot (deci 75% cvorum, dupa tine), e inutil sa mai spun orice altceva, nu ai intelege oricum....
      • -1 (5 voturi)    
        Si pentru utilizatorul "RN" - WIKIPEDIA: (Vineri, 1 februarie 2013, 17:51)

        dincannes [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        Cvorumul este numărul minim de membri ai unui organism deliberativ, necesar pentru validitatea unei decizii. Acesta este adesea jumătate din membrii, dar multe entități au o conditie MAI MICA SAU MAI MARE.
        (Foarte bizar, nu ne cunoastem si-mi scrieti de parcà ieri ne-am despàrtit. Traduceti "you" sau este ce bànuiesc?)
        • +3 (3 voturi)    
          Recunosc ca nu am fost clar... (Vineri, 1 februarie 2013, 19:41)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

          Poti dar explica ce inseamna dupa tine "cvorum de 50% din cei care s-au prezentat la vot"??
          • -2 (2 voturi)    
            COMISIA DE LA VENETIA (Sâmbătă, 2 februarie 2013, 10:30)

            dincannes [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

            Se prezintà 100 la vot. Dacà baremul este 2/3 din cei ce se prezintà, este suficient ca 67 de alegàtori sà voteze pentru demitere si presedintele nu va mai beneficia de vila somptuasà pe care si-a pregàtit-o, ca fost presedinte.
            • +1 (1 vot)    
              Si asta e adica Cvorum??? (Sâmbătă, 2 februarie 2013, 19:48)

              LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

              Nu vezi ca nu stii ce inseamna cvorum? Mai invata daca esti in stare...
    • +6 (6 voturi)    
      Probabilitati si Aproximare (Vineri, 1 februarie 2013, 15:00)

      xullescu [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

      Domnule din Cannes, tot ce se intampla in lumea asta se bazeaza pe probabilitati si aproximari. Daca ar fi sa mergem pe marja de eroare amintita mai sus, in Romania ar fi o marja de aprox. +-250.000. din populatia totala ceea ce reprezinta aprox. 1,4% din populatia cu drept de vot la noi in tara.
      Deci sa comparam dar aceasta marja de eroare cu cvorumul de 50 %... cred ca se poate remarca diferenta. Referitor la cei ce se prezinta la vot... sunt nenumarate situatii in care au votat si mortii din prea multa dragoste de patrie asa ca nu e relevant si nu e precizie de 100%. Nu mai vrem CVORUM la nimic. Sa se voteze doar politicienii intre ei, noi stam cuminti la TV si privim la Antena 3 cum ni se relateaza cu Patriotism faptele de vitejie ale tovarasilor nostrii sus pusi. Numai bine si Doamne ajuta!
      • 0 (2 voturi)    
        NU ESTE NEGLIJABIL (Vineri, 1 februarie 2013, 17:37)

        dincannes [utilizator] i-a raspuns lui xullescu

        Recunoasteti in calculul dumneavoastrà cà legea ar trebui sà impunà un prag de 50% minus 250.000, eroare, nu (+) un singur individ.
        Sà ne aducem aminte de precizia BEC:
        Total liste, 18.292.514, EROARE ZERO!
        Cine a semnat in locul unui mort, trebuie pedepsit drastic (la fel ca un falsificator de bani, 10 ani inchisoare), dar la noi la referendum, erau pe liste 3 milioane de oameni, care nu prea puteau vota...
        De altfel, Comisia de la Venetia, recomandà raportarea la cei ce se prezintà la vot.
        • +2 (2 voturi)    
          Re: (Vineri, 1 februarie 2013, 23:10)

          xullescu [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

          Eroarea se ia +/- de la kilogramul de zahar la masuratori astronomice. Daca ne raportam doar la acei care se prezinta la vot, atunci nu mai poate fi vorba de cvorum. Deci Nu mi se pare normal ca mai putin de 50 % din cetateni sa decida soarta pentru intreaga populatie. Chestia cu 3 milioane este doar unul din balivernele USL-iste. Nu inteleg de unde aceasta dorinta a unui "PLAGIATOR" sa modifice statutul de baza al acestui stat. Exact el, plagiator in drept, ne imparte noua dreptatea? Si totusi pe banii nostri referendum pt demiterea presedintelui, referendum pentru constitutie.
          • +1 (3 voturi)    
            ASA, VOR VENI POATE, MAI MULTI LA VOT (Sâmbătă, 2 februarie 2013, 10:35)

            dincannes [utilizator] i-a raspuns lui xullescu

            Sunt tàri unde votul este chiar obligatoriu.
  • +12 (12 voturi)    
    da' de CE 30%? (Vineri, 1 februarie 2013, 13:49)

    Codruta N [utilizator]

    De ce nu 25... sau 5... sau 75...???
    Cf. CARUI criteriu e justificat FIX 30%? 30, 74526 nu-i bine?

    Ori E cvorum (adica 50% plus 1), ori NU e cvorum - ce-i bataia asta de joc?
    • +3 (5 voturi)    
      sunt fraieri ...ar putea sa .. (Vineri, 1 februarie 2013, 16:00)

      exilatul [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      ceara ca prezenta la vot sa fie 60-65% din cei cu drept de vot...adica cam cit e procentul de imbecili...
    • +2 (2 voturi)    
      CINE A DECIS 50% + 1 ? (Vineri, 1 februarie 2013, 18:01)

      dincannes [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      Ei bine, acelasi organism, poate spune miine, 2/3.
      Cine? Parlamentul, Senatul, CCR.
      • 0 (2 voturi)    
        50%+1 este Referendum ! (Sâmbătă, 2 februarie 2013, 12:32)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

        tocmai de aceea se si numeste referendum, in oricare democratie de pe glob.
  • +12 (12 voturi)    
    Comment sters de user (Vineri, 1 februarie 2013, 13:54)

    NL [anonim]

  • +15 (15 voturi)    
    se pregateste..... (Vineri, 1 februarie 2013, 13:58)

    translativus [utilizator]

    ....marea inselaciune.
    Vazand (din sondajele lor) ca nu au nicio sansa sa modifice Constitutia asa cum vor ei, recurg la o magarie pe fata si reduc cvorumul la un ridicol 30%.
    Din cei 30% care se prezinta la vot, daca 50% + 1 voteada "DA", magaria poate fi pusa in aplicare.
    30% din 18 000 000 de alegatori inseamna 5 400 000 iar 50% din acestia inseamna 2 700 000.
    Asta da "democratie", adica o minoritate de aproximativ 15% poate lua decizii pentru o tatra intreaga.
    BRAVOS clasa politica !!
    ATENTIE ROMANI !!!
    • +2 (2 voturi)    
      30% din cei de pe listele permanente (Vineri, 1 februarie 2013, 19:18)

      antrax [utilizator] i-a raspuns lui translativus

      Cred ca aia plecati in afara sunt pusi pe liste suplimentare, nu?

      PS: aceeasi aberatie se intampla la votul pt locale si parlamentare. Motivatia pt a scoate cvorumul a fost "lipsa participarii".
  • +10 (12 voturi)    
    Oricum au facut (Vineri, 1 februarie 2013, 13:59)

    Mao2 [utilizator]

    ceva pe vointa poporului in legatura cu reducerea numarului de parlamentari asa ca sa nu mai dea lectii de moralitate sau corectitudine...toti tac malc referitor la reducerea numarului de parlamentari... pana si presa mai aminteste foarte vag despre acesta "vointa legitima a poporului"
  • +9 (9 voturi)    
    Aberant!!! (Vineri, 1 februarie 2013, 14:06)

    LiviuX [utilizator]

    Ca nu pot sa spun altfel. Daca pentru referendum-uri mai putin importante as putea fi de acord cu cvorum-uri mai mici cau chiar cu lipsa cvorum-ului, pentru cele ca revizuirea Costitutiei, Presedinte, parlament nu sunt de acord sub nici o forma. Asa cum spunea cineva mai sus, in cazul prezentat Constitutia poate fi schimbata de 15%. Aberant!!!
  • +2 (6 voturi)    
    Referendum (Vineri, 1 februarie 2013, 14:12)

    gmt. [utilizator]

    Salve,
    1. Legea referendumului trebuie sa fie unitara, adica cvorumul sa aiba aceeasi valoare atat pentru constitutie, demiterea Presedintelui, a unui parlamentar, primar, sau a unui ales local, judetean, regional;
    2. Valoarea normala ar trebui sa fie de minim 33%;
    3. Exprimarea votului sa se poate face direct sau prin corespondenta indiferent de domiciliul sau rezidenta electorului;
    4.Votul prin corespondenta sa poata fi in forma scrisa pe suport de hartie sau in format electronic prin e-mail.
    • +2 (2 voturi)    
      DESCHIDETI USA FURTURILOR (Vineri, 1 februarie 2013, 18:09)

      dincannes [utilizator] i-a raspuns lui gmt.

      Corespondenta devine secret de stat si instantele nu au acces la ea.
      Tiparnitele vor functiona din plin, la fel programele electronice màsluite.
    • +1 (1 vot)    
      pai... (Vineri, 1 februarie 2013, 22:59)

      gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui gmt.

      subscriu doar pentru punctele 1,3 si 4...despre punctul 2, si atunci democratia ce inteles mai are?
  • +8 (10 voturi)    
    Legile lui Belcurencu (Vineri, 1 februarie 2013, 14:13)

    vulpescu [utilizator]

    Unde-i gasiti frate?
    Toti unul si unul - din ce circiumi de gara au fost culesi acesti senatori?
  • +4 (6 voturi)    
    Greselile trecutului ... (Vineri, 1 februarie 2013, 14:18)

    Dani.El [utilizator]

    Astia tot nu si-au invatat lectia!

    Au modificat o data legislatia (cea actuala este tot opera lor - sper ca mai tineti minte!) cand pregateau terenul pentru Bombonel. "Nenorocirea" e ca a beneficiat altcineva de ea. La fel vor pati si cu asta: foarte probabil prostimea il va vota pe tembelul de crin la urmatoarele prezidentiale dar dupa cativa ani sigur se vor satura de tampeniile lui si ... altii vor profita si-l vor da jos foaaaaarte urgent si usor!

    Le-as sugera un amendament la lege: sa se voteze cu carnetul de membru psd, adica numai ei sa aiba drept de vot, restul voturilor sa fi anulate din start, ca fiind "dusmani ai poporului"!
  • +9 (9 voturi)    
    hilara expunerea de motive (Vineri, 1 februarie 2013, 14:20)

    furioasa [utilizator]

    Astia ne cred prosti sau ei insisi sunt atat de limitati incat nici o motivare care sa stea in picioare nu pot scoate din ei. Citez : "De asemenea , consider necesara mentinerea unui referendum de jumatate plus unu din persoanele inscrise in listele electorale permanente pentru referendumurile locale, unde exista multe orgolii personale si anumite probleme trebuie rezolvate la nivel local cu o participare cat mai mare din partea locuitorilor din respectivele localitati."
    Cititi , va rog , intreaga motivare si va minunati ! Sau nu .
  • +4 (4 voturi)    
    eliminarea cvorumului (Vineri, 1 februarie 2013, 14:24)

    marga 2 [utilizator]

    Aceste propuneri de 33 % sînt aberații.Numai pe Dîmbovița se poate propune așa o lege.
    Sper ca ONG-urile și opoziția din parlament să ia poziție.Unde mai există.în Europa astfel de anomalie.
    Pentru idei de acest gen vom fi din nou criticați de Bruxelles.Se pare că modificările ce vor fi aduse Constituției,nu vor avea succes la electorat și își iau măsuri din timp.Nu ar fi exclus o nouă suspendare a lui Băsescu. Chiar Felix conduce țara asta ?
  • +5 (7 voturi)    
    mi se pare legitim (Vineri, 1 februarie 2013, 14:57)

    dandra [utilizator]

    el propune o lege si este suficient ca el si ma-sa sa fie de acord si atunci se aproba!
    ce nu intelegeti?:)
  • +7 (9 voturi)    
    simplu şi ieftin (Vineri, 1 februarie 2013, 15:36)

    corvus coraX [utilizator]

    Referendumul să se desfăşoare doar în judeţul top-model, Teleorman. Se economisesc o groază de bani la buget, bani care ar putea fi donaţi pentru betonarea întregului judeţ
  • +3 (3 voturi)    
    OK. (Vineri, 1 februarie 2013, 17:16)

    letsoc [utilizator]

    Si uite asa din revizuire in revizuire se va ajunge la un grup restrans de tovarasi ce va aproba referendul prin ridicare de mana. Cu stima , NC.
  • +2 (2 voturi)    
    FRUMOS NUME :) iata ce spune net-ul: (Vineri, 1 februarie 2013, 19:05)

    liviusmaximus [utilizator]

    Trifon Belacurencu este un politician român, senator în Parlamentul României în mandatul 2008-2012 din partea PSD Tulcea.

    În noiembrie 2011, inspectorii Agenției Naționale de Integritate (ANI) au afirmat că începând cu data de 19 decembrie 2008 și până în prezent, demnitarul s-a aflat în stare de incompatibilitate, deoarece a deținut atât calitatea de senator în Parlamentul României, cât și funcția de administrator în cadrul S.C. Dobrogea Gaz S.R.L. Tulcea, încălcând legislația în vigoare[1]. Belacurencu a fost acuzat și de fals în declarații după ce, în două rânduri, în declarațiile de interese a trecut faptul că este asociat doar la societatea amintită, nu și administrator[1].
  • +2 (2 voturi)    
    ? (Sâmbătă, 2 februarie 2013, 9:55)

    cotora [utilizator]

    deci constitutia poate fi adoptata de 15% plus din alegatori, de ce nu facem 5% sau 2%, sa fie mai simplu


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by