Ce jocuri se fac in PDL, care sunt problemele si cum se pozitioneaza taberele. Vezi cine cere demisia lui Blaga si cine pledeaza pentru strangerea randurilor

de Luminita Pirvu     HotNews.ro
Marţi, 11 decembrie 2012, 17:16 Actualitate | Politic

Esecul inregistrat de ARD in alegerile din 9 decembrie a impartit PDL in mai multe tabere: cei care cer demisia intregii conduceri, cei cer care pledeaza pentru strangerea randurilor si cei care asteapta sa se pozitioneze in functie de cum va decurge sedinta Colegiului Director. Cei care au pierdut conducerea PDL la Conventia din vara sunt primii care vor ca Vasile Blaga si echipa acestuia sa plece. De partea cealalalta, lideri ca Dorin Florea, Gheorghe Flutur si Mircea Hava pledeaza pentru strangerea randurilor, creearea unei strategii de opozitie si unificarea dreptei.

Surse din interiorul PDL au declarat pentru Hotnews.ro ca exista temerea unor lideri din teritoriu ca odata decapitata, actuala conducere vor incepe luptele interne pentru preluare puterii, iar partidul ar risca sa se scindeze si sa intre in opozitie extrem de slabit.

Lideri ca Dorin Florea de la Mures, Gheorghe Flutur - Suceava, Gheorghe Seculici - Arad, Mircea Hava - Alba pledeza pentru strangerea randurilor si creearea unei drepte puternice prin coptarea lui liderilor din Alianta Romania Dreapta, ca Mihai Razvan Ungureanu, Adrian Papahagi, Mihail Neamtu.

O alta problema cu care democrat liberalii se confrunta este lipsa unui lider puternic care sa preia conducerea PDL. In interiorul partidului au fost vehiculate nume ca Gheorghe Flutur sau Anca Boagiu ca variante de lideri care sa preia functia de presedinte, insa sunt slabe sanse ca acestia sa fie propusi.

"Partidul nu este pregatit pentru un lider femeie, iar Gheorghe Flutur este greu de crezut ca ar accepta o astfel de functie, a avut un an extrem de greu si nu cred ca este dispus sa-si asume acum o problema atat de mare", au explicat sursele citate.

De partea cealalta, fosta garda reprezentata de lideri ca Elena Udrea, Gheorghe Falca, Gheorghe Stefan vrea capul lui Blaga. Sursele citate sustin ca Gheorghe Falca (care in vara a dorit sa candideze pentru functia de presedinte PDL si nu a obtinut sustinerea necesara) i-ar fi propus lui Mihai Razvan Ungureanu sa vina in PDL ca lider, iar Forta Civica sa fuzioneze cu PDL. Proiectul este unul mai vechi, discutat inca dupa caderea guvernului din primavara, insa Mihai Razvan Ungureanu a refuzat la vremea respectiva sa se inscrie in PDL.

De altfel, si liderii din teritoriu ca Dorin Florea, Mircea Hava, George Scripcaru care s-a pozitionat pentru strangerea randurilor in PDL doresc la randul lor intarirea dreptei si cooptarea lui MRU si a liderilor ARD in partid, dar dupa stabilirea unei strategii si nu sub forma unui puci impotriva actualei conduceri.

Totodata, sursele citate sustin ca Blaga le-a transmis liderilor din teritoriu ca nu are nicio problema sa demisioneze, iar in sedinta Colegiului Director analiza rezultatelor se va face cu demisia intregii conduceri pe masa. Blaga mizeaza insa pe sustinerea liderilor locali care l-au facut lider de partid: George Scripcaru, Dorin Florea, Mircea Hava, Gheorghe Flutur, Ioan Oltean si Mihai Stanisoara.

Declaratii publice ale liderilor PDL



Vasile Blaga:
"E foarte simplu sa spui lucru asta dar eu cand am pierdut alegerile pentru Bucuresti, eu mi-am dat demisia. In momentul in care am simtit la interne ca trebuie sa fac un pas in spate, mi-am dat demisia, cred ca aceasta situatie este un pic mai complicata. Am discutat cu totii colegii, ar trebui sa reconstruim partidul mai intai (...) Cred ca pana la urma ar fi oportuna in primavara (o conventie extraordinara - n.red.). O conducere a partidului, care va fi ea, va trebui validata de un congres pentru a putea trece la restructurarea PDL, avem nevoie de asta(...) In legatura cu demisia colegii astazi spun cu totul altceva, dar o sa o iau, repet, intr-un for al partidului, nu la televizor, asta e o prostie. Inteleg ca unii care au luat 12% si-au dat demisia, este treaba lor"

Gheorghe Flutur: "Trebuie sa fim foarte atenti ce vom face in continuare. Nu avem nevoie de dezbinare, trebuie sa strangem randurile Romania are nevoie de dreapta unita. Nu sunt de acord cu cei care cer prin presa demisi"(Hotnews.ro)

Dorin Florea, lider PDL Mures: "Sunt pentru o analiza clara, nu sunt pentru a lua capete pentru o satisfactie de moment pentru ca dupa aceea sa o pornesti de la capat. Este nevoie de o analiza serioasa cu toti oamenii de fata si sa vedem ce e mai bine pentru partid. Nu iei o decizie la suparare, la nervi, le recomand colegiilor, pe buna dreptate suparati sa ia distonocalm doua zile apoi sa ne intalnim cu mintea limpede si nervii calmati sa discutam si sa punem la calea strategia de opozitie (Hotnews.ro)

Cristian Preda,prim-vicepresedinte PDL: "Constat ca, dupa anuntarea rezultatelor votului de duminica, mai multi membri PDL discuta public despre ce-i de facut. E firesc sa fie asa, cata vreme ingijorarea e mare. Solutia e una singura: convocarea unei Conventii a partidului. O impune statutul, o impune decenta politica elementara. Data ar trebui stabilita cat mai repede, pentru ca un partid in opozitie nu are de ce sa astepte. Responsabilitatea fata de rezultatele catastrofale din 9 decembrie nu poate fi eludata.

Acum, nu e insa nevoie de gesturi teatrale, ci de comportament rational. Ar fi o eroare, pe de alta parte, ca divizarea partidului, accentuata dupa Conventia din 30 iunie, sa fie sporita acum de dorinta de revansa. Solidaritatea e lucrul cel mai important de care are nevoie PDL in anii de opozitie".( blogul personal)

Sulfina Barbu, vicepresedinte PDL
: "USL a obtinut o victorie de necontestat. Noi vom trebui sa identificam ce anume nu a mers in aceasta campanie. Fiecare organizatie judeteana va trebui sa faca o analiza serioasa pentru a inlatura orice suspiciune de blat. Abia dupa aceste analize ale filialelor trebuie sa vedem ce vom face mai departe. Eu cred ca este nevoie de o coagulare in jurul PDL si ARD a tuturor fortelor care nu sunt acaparate de USL" (Rtv.net)

Gheorghe Seculici, presedinte PDL, Arad: "Dupa cum se stie, pentru vineri a fost convocata sedinta Consiliului Director, ocazie cu care vor fi analizate rezultatele inregistrate de PDL si va fi stabilita directia pe care va merge partidul in perioada urmatoare".

Mircea Toader, lider grup PDL Camera Deputatilor:
"Sunt declaratii si opinii la cald. Cred ca trebuie facuta mai intai o analiza si abia apoi trebuie luate decizii. Vineri vom avea o sedinta a Colegiului Director al PDL si probabil ca vom discuta si astfel de lucruri. Personal, nu sunt de acord cu deciziile luate la cald. Pana la urma, asa este in politica: atunci cand castigi te iubeste toata lumea, iar cand pierzi se gasesc voci care sa te conteste. Prioritatea noastra acum trebuie sa fie pregatirea si organizarea pentru 2016, cand vor fi alegeri europarlamentare. Apoi, fiecare este responsabil in judetul sau si pentru propriile rezultate" (Mediafax)

Gabriel Surdu,lider PDL Iasi : "Eu unul optez sa ramanem in varianta asta. Sa se formeze grupul parlamentar, apoi putem sa analizam. In plus, nu stiu daca am gasi vreun lider mai bun ca Vasile Blaga" (Agerpres)

Gheorghe Falca: "Cred ca la fel cum domnul Blaga cerea ca BPN-ul sa-si depuna mandatul dupa locale, cred ca lucrul acesta se va intampla si in acest moment. A fost un punct de atins, 24% la parlamentare, nu s-a atins acest lucru. Este o chestie de onoare, nu de dusmanie" (B1 TV)

Gheorghe Stefan, lider PDL Neamt: "Daca vorbim foarte sincer, mie Vasile Blaga mi-e drag, dar politica se joaca pe voturi, iar fotbalul pe goluri. Daca au voturi in spate, e bine. Cine a pierdut dezastuos trebuie sa se retraga" (Romania TV)






Citeste pe Stirile ProTV

ANIMATIE GRAFICA. Un tanar a murit intr-un accident teribil, dupa ce rotile unui camion s-au desprins in mers

Un accident infricosator s-a produs miercuri in zori, in judetul Iasi. Doua roti ale unui camion supraincarcat cu busteni s-au desprins in mers. Una dintre ele a spart parbrizul masinii din spate si l-a omorat pe loc pe sofer.








4149 vizualizari
  • +5 (5 voturi)    
    Cred ca... (Marţi, 11 decembrie 2012, 18:02)

    Luk [utilizator]

    ...mai intai trebuie sa pleci.

    Pe urma strangem noi randurile, fara tine.
  • +9 (9 voturi)    
    alt partid...... (Marţi, 11 decembrie 2012, 18:20)

    translativus [utilizator]

    ....aceiasi manea cu demisia sau "strangerea randurilor", caci poate mai pica ceva firmituri de la masa jupanilor.
    Mai spuneam de cei din PSD, PNL sau.....etc.
    Toti sunt o apa si un pamant iar ciolanul puterii sau ciolanelul opozitiei este la fel de apetisant pentru toti deopotriva. De ce ? Pentru ca, aceta este cu adevarat GRATUIT, fiind platit de toti oropsitii care dupa ce au votat "foarte important", se uita ca milogul in traista la pensia sau salariul de toata jena care raman la fel de mici dar care raman cu satisfactia idioata ca "ai nostrii au ajuns in Parlament".
    Bravo popor ! Am vrut 300, avem 588. Hai, scormoniti buzunarele ca acestia, impreuna cu secretarele, soferii, amantele, pilele si cu intreaga lor familie "trebuie sa mananca si gura lor ceva" si de la cine credeti ca vor lua?
    Ati ghicit ! de la noi, fraierii care i-am votat.
    Ce sistem politic de rahat !
  • +11 (11 voturi)    
    Sulfina s-a trezit! (Marţi, 11 decembrie 2012, 18:22)

    cristiroma [utilizator]

    "USL a obtinut o victorie de necontestat. Noi vom trebui sa identificam ce anume nu a mers in aceasta campanie".

    Draga doamnă Sulfina, a dormit în ultimii trei ani și s-a trezit acum două ore cu microfonul în brațe.

    Nu ai ce să analizezi, voi NU AȚI AVUT CAMPANIE. Nu ați fost mai vizibili decăt PRM. Ați căzunt în anonimat dinaintea referendumului - pe care, sincer, l-ați câștigat - nu pe merit, ci prin prisma nepăsării electoratului, plecat la mititei pe munte.

    Doi, PDL în aroganța lor au crezut ca vor veni votanții hipnotizați cu ștampila în mână.

    ARD a făcut o impresie proastă sfidând inteligența astora care mai au un pic de creier. 75% oameni noi? Eu vreau 100% oameni noi. Prefer un anonim decât pe Anca Constantinescu "Ciocu' Mic" și alți reciclați din PDL!

    Analizează asta: Lumea s-a săturat de voi, de USL și de clasa politică actuală. DE CÂTE ORI MAI VREȚI SA AUZIȚI? Vreți să faceți ceva bun pentru țară? Aduceți oameni noi instruiți-i, și apoi plecați. Luați-vă averile ilicite și plecați în Timbuktu.
    • 0 (0 voturi)    
      ...si romani-au adormit (Joi, 13 decembrie 2012, 23:06)

      picapiedra [utilizator] i-a raspuns lui cristiroma

      "Sulfina s-a trezit!" A fost tot timpul treaza, dar romanii dormeau pe Antene unde le canta Voiculescu si slugile, "Aria calomniei".
      PDL-ul n-a avut nevoie de campanie. Avand in vedere criza care-a afectat toata lumea, a luat cele mai bune masuri care se puteau lua. Daca nu ne-am saturat de minciuni, barfa si circ, o sa platim spectacolul Antenelor multi ani de acum incolo.
      De averile ilicite m-as feri sa vorbesc avand in vedere ca , cei care se tem de justitie sunt cei din USL. In orice caz, politicienii nu sunt lafel , asa cum romanii nu sunt lafel.
  • +6 (6 voturi)    
    Blaga cel mai probabil ar trebui sa plece (Marţi, 11 decembrie 2012, 21:19)

    AureliusM [utilizator]

    In mod obiectiv ar trebui sa plece pentru ca:
    - cei din partid i-au acordat incredere, desi nu avea merite deosebinte. Sa ne amintim ca nu a fost in stare sa il bata pe Oprescu in perioada in care acesta debita autostrazi suspendate pe raza.
    - nu are carisma. E la fel de seducator ca un calorifer de fonta. Ca lider, trebuie sa ai carisma. In continuare, cel mai carismatic este Basescu, asa cum il hulesc toti, in doar cateva saptamani castigase procente bune la referendum.
    - nu are viziune - trebuie sa faci planuri de viitor. N-am auzit decat fastamagorii.
    - nu are initiativa. Asa o campanie apatica nu am mai vazut de mult. Suspectez chiar un blat din partea lui si a lui Ungureanu cu opozitia.
    - nu e un lider. Sa ne amintim reactia apatica in momentul in care Ungureanu i-a dat cu flit acum 2 saptamani, ca el are doctoranzi si nu se poate ocupa de campanie. Un lider adevarat, l-ar fi suspendat "metaforic" de cel mai inalt copac si ar fi preluat fraiele.
    - e inclinat spre compromisuri. asta nu e rau in politica daca sunt facute cu cap. deci probabil nu e un bun negociator. asta e si motivul pentru care Basescu nu il prea inghite.
    - evazut prost de electorat. Prin definitie, o mare parte din electorat, asociaza vamesii cu hotii. Partidul sub conducerea lui, pleaca din start cu un handicap.

    Sa mai continui?
    • -1 (1 vot)    
      ...sa ne facem fiecare treaba! (Joi, 13 decembrie 2012, 23:39)

      picapiedra [utilizator] i-a raspuns lui AureliusM

      Dece n-ati analizat cu atata acuratete si pe puncte, activitatea lui Roman, Nastase, sau Vacaroiu, in cei 14 ani de guvernare FSnisto_PSDista? Va spun eu, ca nu v-a intrebat nimeni. Peste noapte , adica in ultimii 8 ani ne-am transformat toti in "analisti politici", fiindca ni s-a permis si pentru ca am fost incurajati cu obraznicie sa injuram sa acuzam si sa mancam.... Pe vremea lui Iliescu toti taceam malc, si nu protestam nici macar cand, constant, in luna Ianuarie a fiecarui an benzina si majoritatea alimentelor se scumpeau, nici o sosea nu era asfaltata, nu mai zic de autostrazi-ioc. A observat vre-un roman "vigilent" ca alimentele nu s-au scumpit aproape deloc in 8 ani? NU!
      Toata turma a sarit in sus cand Videanu a inceput sa asfalteze centru Bucurestiului, ba ca impiedica circulatia, ba ca sapa santuri ....Toata turma a inceput sa behaie cand Liviu N a asfaltat sectorul trei si a pus borduri, a facut spatii verzi si a amenajat un parc ce rivalizeaza cu Herastraul, ca...cumpara pansele si borduri. Cand ceilalti primari au cumparat tuia si copaci din Franta nu a mai contat.
      Nu l-am simpatizat niciodata pe Blaga, in schimb l-am simpatizat si l-am indragit pe Constantinescu, care s-a dovedit in final un tradator si-o persoana dubioasa moral. Sa-i lasam sa-si faca treaba si sa fie trasi la raspundere dinauntru partidului. Avem si noi d dat socoteala pentru cum am votat si va asigur ca ne va fi mai greu decat lor.
  • +2 (2 voturi)    
    blaga (Miercuri, 12 decembrie 2012, 9:05)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    nu stiu daca a fost tradator sau doar nu s-a priceput insa e cert ca a facut jocul celor din USL
    • +4 (4 voturi)    
      un tradator ! (Miercuri, 12 decembrie 2012, 10:25)

      Vuck [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

      E clar ca e inteles cu USL-ul: A facut praf campania electorala a ARD-ului iar acuma USL-ul a consimtit sa-l bage in Parlament pe usa din dos in detrimentul lui Papahagi.
      Oara cand o sa ne dam seama ca toti sunt o apa si-un pamant si fac doar un joc de scena ca sa ne prosteasca pe noi, alegatorii ca daca-i rotim se schimba ceva.
      • 0 (0 voturi)    
        care alegatori? (Joi, 13 decembrie 2012, 23:55)

        picapiedra [utilizator] i-a raspuns lui Vuck

        vuck...Nu mai au ce prosti, ne-am prostit noi singuri ! De acum incolo problema nu mai e nici a lui Blaga nici a lui Papahagi. La scorul din Parlament , opozitia e ca inexistenta. Unde-ati trait in ultimii 3 ani. Undeati fost cand PDL-ul trebuia sa supuna legi la vot si parlamentarii opozitiei PSD_PNL_PC platiti de noi "boicotau" prin neprezentare activitatea, iar PDL--ul trebuia sa-si asume consecintele? Dece nu va intrebati atunci, cine era tradator "?
  • +3 (3 voturi)    
    a sustinut ce a respins comisi de etica (Miercuri, 12 decembrie 2012, 13:24)

    de.ea.dima [utilizator]

    Dl. Blaga si-a asumat responsabilitatea girand candidaturile celor respinsi de comisia de etica a doamnei Macovei. Consider ca este un motiv suficient sa-si reconsidere pozitia acum.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri