Autoritatea Electorala Permanenta repune in discutie publica proiectul de cod electoral. Conform propunerii, referendumul pentru demiterea presedintelui ar fi fie validat fara cvorum

de L.P.     HotNews.ro
Miercuri, 5 septembrie 2012, 12:47 Actualitate | Politic

 documente
STIRE ACTUALIZATA: Autoritatea Electorala Permanenta a publicat, marti, pe site-ul institutiei un comunicat prin care anunta relansarea in discutia publica a proiectului care reglementeaza si propune un cadru general pentru toate tipurile de alegeri si referendumuri. Proiectul Codului Electoral elaborat de AEP inca din 2011 presupune modificari la legile care reglementeaza alegerile locale, parlamentare, europarlamentare, prezidentiale, dar si organizarea tuturor tipurilor de referendumuri. Totodata, in acest proiect AEP recomanda ca demiterea presedintelui sa fie decisa fara conditia intrunirii cvorumului la referendum.

UPDATE: AEP precizeaza ca proiectul este in dezbatere publica timp de 30 de zile, iar institutia "urmareste adoptarea acestui proiect intr-un termen care sa permita aplicarea Codului electoral la alegerile pentru Parlamentul European din anul 2014".
Presedintele Autoritatii Electorale Permanente, Ana Maria Patru, a trimis Palamentului  proiectul Codului Electoral inca din 2011. Presedintele AEP transmite intr-o scrisoare ca proiectul privind Codul Electoral ar putea rezolva multe din lacunele legislatiei electorale existente.

Recomandarile cuprinse in Codul Electoral nu aduc modificari esentiale la legea 35/2008 privind  alegerile parlamentare, insa vine cu noutati in ceea ce priveste validarea referendumului pentru suspendarea presedintelui Romaniei.

Astfel in Codul Electoral la Art. 22 (3) recomanda ca "demiterea Presedintelui Romaniei este aprobata daca a intrunit majoritatea voturilor valabil exprimate pe intreaga tara ale alegatorilor romani care au participat la referendum".

De precizat este ca recomandarile prevazute in proiectul Codului Electoral trebuie adaptate la legile in vigoare. De exemplu la legea refrendumului, propunerea facuta de AEP trebuie sa fie transformata intr-o initiativa legislativa care sa modifice si sa completeze legea in vigoare.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

2406 vizualizari

  • +7 (13 voturi)    
    iar ii arunca la gunoi pe romanii din strainatate (Miercuri, 5 septembrie 2012, 13:15)

    Catalin_N [utilizator]

    Cum adica "majoritatea voturilor valabil exprimate pe intreaga tara ale alegatorilor romani " ??? Iar ii aruncati la gunoi pe romanii din afara tarii ? Doar n-or sa vina special in Romania ca sa-si exercite dreptul de a-si alege Presedintele ?!

    La felul cum a fost conceputa propunerea se pare ca USL-isti iar si-au bagat coada!

    Ptiu!
    • -3 (5 voturi)    
      La AEP... (Miercuri, 5 septembrie 2012, 14:06)

      finutza [utilizator] i-a raspuns lui Catalin_N

      ... sefa este d-na Patru, prietena d-nei Udrea. Asa ca... nu vad influenta USL-ului. In schimb, de-abia acum se aliniaza modalitatea de sustinere a unui referendum cu ceea ce se intampla in Europa.
  • +8 (12 voturi)    
    O noua suspendare (Miercuri, 5 septembrie 2012, 13:22)

    LoveRomania [utilizator]

    Astia se pregatesc de o noua suspendare, dar ignora un subiect, cat timp USL este la guvernare Basescu castiga popularitate, si daca viitoare va castiga pe drept.

    Eu daca as fi la PDL as accepta cu o conditie, in cazul in care castiga presedintele sa ii creasca mandarul automat cu inca 3 ani
    • -3 (3 voturi)    
      De ce nu s-ar... (Miercuri, 5 septembrie 2012, 14:08)

      finutza [utilizator] i-a raspuns lui LoveRomania

      ... pregati Basescu pentru ce va urma dupa mandatul sau? Adica, sa rastoarne orice presedinte cand doreste...
    • -4 (4 voturi)    
      eu zic altfel (Miercuri, 5 septembrie 2012, 14:20)

      Colonel [utilizator] i-a raspuns lui LoveRomania

      Ca presedintele as aiba cuvantul final asupra referendumului (de orice tip). El sa decida daca se pune sau nu in practica. Daca rezultatul final al referendumului este in favoarea presedintelui, atunci sa i se dea functia de presedinte pe viata, cu dreptul de a o transfera in baza propriei sale judecati cui va vrea whisky-ul din capul lui.
  • +11 (13 voturi)    
    Nu cred... (Miercuri, 5 septembrie 2012, 13:24)

    SoulHealer [utilizator]

    ....ca e o idee prea buna ca aspecte privind principii fundamentale electorale sa fie stabilite printr-o noua lege. Ele ar trebui sa fie stipulate clar in Constitutie, pentru a nu mai face obiectul unor noi reglementari sau contestatii ulterioare...
    • +2 (4 voturi)    
      greu la deal (Miercuri, 5 septembrie 2012, 14:44)

      kaltz [utilizator] i-a raspuns lui SoulHealer

      E corect si ce propune AEP, dar sa ramana valabil pentru toate tipurile de referendum. Adica, daca se face referendum pt demiterea unui presedinte de CJ si vin la vot 1000 de locuitori ai judetului respectiv, iar 501 voteaza pt demitere, sa fie demis. Unde am ajunge? Sa avem referendumuri o data la doua saptamani! Ar trebui introdus in lege ca daca se suspenda presedintele, primarul sau presedintele CJ, si cei care au initiat suspendarea au pierdut, sa fie demisi. Adica, in cazul presedintelui sa fie dizolvat parlamentul, iar cei care au votat pentru suspendare (votul sa fie electronic, la vedere) sa mai poata candida doar daca achita c/v sumelor cheltuite pe referendum. Adica daca s-au cheltuit 100 milioane de lei si au fost 250 de parlamentari care au votat suspendarea, pt fiecare parlamentar care mai vrea sa candideze sa i se impuna prin lege achitarea a 400000 lei pt a candida iar! Sa vedem atunci cine mai se risca sa suspende toata ziua un presedinte! La ce vor cei de la USL o sa ajungem sa suspendam presedintele de doua ori pe an si sa cheltuim bani numai pe alegeri.
      • +1 (1 vot)    
        Se compara... (Miercuri, 5 septembrie 2012, 20:36)

        SoulHealer [utilizator] i-a raspuns lui kaltz

        ....un referendum pentru demiterea presedintelui cu unul pentru un presedinte de CJ?? Unul e initiat politic, deci pentru a impiedica abuzurile trebuie sa existe un cvorum minim si asta sa fie stipulat in Constitutie. La fel trebuie procedat pentru orice referendum de interes national, cum ar fi unul pentru schimbarea Constitutiei. Cel pentru o schimbare la nivel de CJ poate face obiectul unei legi separate. In rest sunt de acord cu propunerile tale legate de consecintele invalidarii unui referendum de importanta nationala.
  • +5 (7 voturi)    
    razboiul continua (Miercuri, 5 septembrie 2012, 13:31)

    goto [utilizator]

    in loc sa modifice legile in favoarea lor, dupa cum bate vantul electoral, politicienii nostrii ar trebuii s arefac alegile d ela zero, s ale faca corecte si fara loc d einterpretari. astfel ar pierde toate partidele politice (deoarece nu le-ar mai lasa loc de jocurile lor) dar ar castiga romanii si statul ramoan prin stabilitate.
    asa cum s-a demonstrat si pina acum aceste legi facute doar pt a avantaja o anumita parte politica se va intoarce impotriva celor care au facut legea. sa nu uite politicienii ca poporul roman chiar dac atace si inghite nu e stabil in preferinte politice si de obicei la alegeri voteaza impotriva celor care sunt la guvernare.
  • +8 (12 voturi)    
    Imaginati-va un referendum (Miercuri, 5 septembrie 2012, 13:32)

    justin puscasu [utilizator]

    unde se propune validarea unor modificari ale Constitutiei, subtile dar care deschid portile catre dictatura. V-ar conveni ca astfel de modificari sa fie aprobate de 10% din electorat? Mie nu.
    De-aia e nevoie de quorum in orice referendum.
    Astia in furia lor de a scapa de Basescu, sunt in stare "sa faca tandari" statul de drept, asa de bine incat sa nu ne revenim zeci de ani.
    Cineva ar trebui sa-i potoleasca. Poate Parchetul.
    • -2 (4 voturi)    
      Judeci eronat (Miercuri, 5 septembrie 2012, 14:11)

      finutza [utilizator] i-a raspuns lui justin puscasu

      Daca 10% s-ar prezenta la vot si ar dori aprobarea a ceea ce se cere la acel referendum, nimeni nu opreste votantii sa se prezinte la vot macar intrun procent de 11% din restul de 90%, ca sa incline balanta in favoarea lor. In felul asta se responsabilizeaza mult mai mult electoratul.
    • -2 (2 voturi)    
      spune-i asta lui Basescu (Miercuri, 5 septembrie 2012, 14:21)

      Colonel [utilizator] i-a raspuns lui justin puscasu

      care zicea ca introducerea unui prag electoral inseamna sa nu vrei sa ti cont de vocea poporului.
      • +1 (1 vot)    
        Probleme de logica, colonele? (Miercuri, 5 septembrie 2012, 20:51)

        SoulHealer [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

        Ceea ce sustii este o placa deja uzata, de cea mai pura esenta uslista. Chestia asta cu vocea poporului este pentru fraierii care inca mai cred ca intotdeauna poporul poate obtine ce vrea si nu ceea ce de fapt vor politrucii lipsiti de scrupule care ii manipuleaza. Dom' caporal, (scuze pentru retrogradare dar la cate minusuri ai adunat in ultimele luni, se impunea!) de cate ori sa vi se explice ca e nevoie de cvorum pentru a impiedica abuzurile celor aflati temporar la putere si a proteja o institutie a statului de drept??! Daca romanilor nu le mai place ce-au votat candva, sa astepte cumintei pana la urmatoarele alegeri si sa se gandeasca de doua ori inainte de a vota! Pai ce, e vorba de alegerea unui administrator de bloc pe care-l schimbam pentru ca ne-a penalizat ca nu ne-am platit intretinerea la timp? Atat puterea cat si opozitia vor fi permanent in conflict si ideea este ca noi, fraierii care i-am ales, sa suferim cat mai putin de pe seama orgoliilor lor exacerbate. Constitutia poate sa reglementeze asta odata pentru totdeauna!
  • +8 (12 voturi)    
    Corect (Miercuri, 5 septembrie 2012, 13:32)

    cboengiu1284466354445 [utilizator]

    si sa se declanseze de fiecare data cand presedintele scade in sondaje, ca sa avem macar cate doua referendumuri pe an, legate de aceasta tema.
  • +10 (10 voturi)    
    Constitutie NOUA! (Miercuri, 5 septembrie 2012, 13:40)

    Mih. [utilizator]

    Cred ca modificarile pt alegeri si referendumuri ar trebui sa se faca in cadrul unei NOI Constitutii.
    Cu praguri, sau fara praguri, trebuie inlaturate toate ambiguitatile care lasa loc unor interpretari abuzive. Daca am fi avut o constitutie mai buna, care sa reglementeze clar separatia puterilor in stat si sanctiuni pt incalcarea acesteia, partidele la putere si majoritatile parlamentare, de exemplu, nu si-ar fi permis suspendari neconstitutionale referendumuri pseudo-democratice si paguboase si puciuri "albe".
    Referendumul de demitere a presedintelui, initiat fara motivatie constitutionala si invalidat, ar fi trebuit sa fie urmat de dizolvarea parlamentului. Iar parlamentarii care afirma si se comporta in virtutea sintagmei "deasupra parlamentului nu mai este decat Dumnezeu", ar trebui exclusi din parlament si sanctionati penal.
  • +4 (8 voturi)    
    Mda (Miercuri, 5 septembrie 2012, 13:41)

    skanda7 [utilizator]

    Misto, dar e neconstitutionala.
  • +1 (5 voturi)    
    eu sunt de acord (Miercuri, 5 septembrie 2012, 13:43)

    Mowgli [utilizator]

    dar nu la fel de simplu cum e ales, sa fie cel putin o majoritate de 2/3 in favoarea demiterii, caci este o procedura extraordinara.

    ...daca Basescu va fi demis prin aceasta procedura, si sa spunem ca Antonescu va urma la presedentie, si Antonescu va avea exact aceeasi soarta cand poporul se va satura de USL, si ma indoiesc ca va dura 8 ani, precum in cazul lui Basescu.

    Nu e mai bine sa gandim in fata, sau acum daca avem morcovul la nas mergem inainte chiar daca e prapastie?
  • +4 (4 voturi)    
    si care sunt propunerile antifrauda (Miercuri, 5 septembrie 2012, 13:49)

    break_noon [utilizator]

    sunt curios daca se propune ceva concret pentru a reduce sau chiar a elimina frauda.
    cind mi-am facut C.I. am primit o carte de alegator, pe care cred ca am folosit-o o singura data.
    daca s-ar folosi aceasta carte de alegator probabil s-ar elimina un anumit gen de fraude.

    la fiecare alegeri avem, cind de o parte, cind de alta, acuze de fraude masive, insa nimeni nu a propus sau discutat metode concrete de reducere a acestor fraude.
  • +7 (9 voturi)    
    DAR DE CE... (Miercuri, 5 septembrie 2012, 13:54)

    schroedinger [utilizator]

    Nu desfiintati functia de Presedinte si faceti si o economie la buget: nu tu salarii, protocol, SPP, referendumuri, etc!
    • +1 (3 voturi)    
      Si noi... (Miercuri, 5 septembrie 2012, 14:12)

      finutza [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      ... ce mai demitem?
  • +4 (4 voturi)    
    "Mai draga ..." (Miercuri, 5 septembrie 2012, 14:29)

    Dani.El [utilizator]

    Vedeti ca tot voi ati facut legile actuale cand va pregateati sa-l puneti pe Bombonel 10 ani presedinte.

    Ce credeti ca se va intampla daca, Doamne fereste, castiga cumva alegerile prezidentiale tembelul de Crinuletz si majoritatea parlamentara va fi de dreapta? Dupa 6 luni se apuca aia si-l demit si apoi plange tembelul inca patru ani jumate! Nu ca n-ar merita ...
  • +3 (3 voturi)    
    Dar daca iese presedinte un uslas??? (Miercuri, 5 septembrie 2012, 14:30)

    LiviuX [utilizator]

    Si daca iese ca presedinte la urmatoarele alegeri un uslas, schimba iar legea? Ca doar tot ei au dat-o, ca nu cumva sa piarda ilici fonctia!!!
  • +3 (3 voturi)    
    Referendum (Miercuri, 5 septembrie 2012, 14:32)

    Fritz24 [utilizator]

    Un referendum ar trebui validat cu 50% + 1 voturi in favoarea subiectului. Ca atare cvorumul poate fi 50%+1 daca toti voteaza pentru. Si trebuie implicati toti cetatenii cu drept de vot, indiferent unde se afla.
    Altfel putem ajunge sa schimbam constitutia cu 10%.
  • -1 (3 voturi)    
    fara cvorum, dar stipulat in Constitutie nu lege (Miercuri, 5 septembrie 2012, 14:38)

    deceneus [utilizator]

    este corect sa nu existe cvorum la referendum.
    acest lucru este stipulat in conventia de la Venetia.

    Comisia Europeana pentru Democratie prin Drept (Comisia de la Venetia)

    Codul de bune practici in materie de referendum

    7. Cvorum

    Nu se recomandă următoarele:

    a. un cvorum (prag, procentaj minimal) de participare, întrucât îi asimilează pe cei care se abţin cu partizanii votului negativ;

    .... deci cvorumul este nedemocratic si face loc unor magarii ( boicotul lui Basescu ) prin care minoritatea impune decizia in fata majoritatii.


    Insa aceasta conditie trebuie pusa in Constitutie si nu in lege.
  • +2 (2 voturi)    
    Confuzie intre lisa si tabel!!! (Miercuri, 5 septembrie 2012, 15:43)

    LiviuIordache [utilizator]

    Cind ai juristi ca Ponta, cu 6,5 la penal si 7 la civil, dar doctor cu 39,2 la suta copiat cu greseli de cules cu tot din teza, habar nu ai de concepte. Lista electorala permanenta, care este unica, este confundata cel mai adesea cu listele-tabel, listele-borderou, de la sectiile de votare sau din circumscriptiile electorale. Asadar, lista electorala permanenta este cea care cuprinde toti cetatenii unei tari cu drept de vot; cetatenii cu drept de vot ai unei tari sunt posesorii cetateniei acelei tari, din care se scad minorii si persoanele cu interdictii electorale legale. Punct. Dupa aia, fiecare gen de alegeri are sistemul propriu, in special teritorial. La locale, la parlamentare, pe circumscriptii, unde sunt listele-tabel ale circumpscriptiilor sau unitatilor administrative respective, impartite, la rindul lor, pentru sectiile de votare si unde listele (tabelele) suplimentare sunt posibile doar daca se face dovada, cu acte valabile la zi, ca lista-tabel de la sectie nu a consemnat o schimbare de domiciliu sau a omis, din diverse motive, persoana respectiva.
    De fapt, sunt doua lucruri cu totul diferite, care tin de doua ramuri complet diferite ale dreptului, dreptul electoral si dreptul administrativ.
    Cit priveste mentiunea "voturile pe intreaga tara" in cazul referendumului la demiterea presedintelui, formularea voit vaga este o golanie de cel mai prost gust, o stanguta. In dreptul electoral se vorbeste de circumscriptie, or la presedinte este vorba de circumscriptia nationala, care se intinde oriunde exista cetateni romani. Plus ca referendumul national trebuie sa aiba prag, pentru ca este convocat in probleme de cea mai mare importanta. Baietii astia nu se astimpara, au mai modificat si constitutia cu stangute din astea, ajungind sa turbeze ca Basescu sta 10 ani la Cotroceni, in loc de 8. Efectul bumerang...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version