Guvernul Romaniei a aprobat in sedinta de miercuri memorandumul inaintat de ministrul transporturilor, Anca Boagiu, privind rezultatele renegocierii contractului de mentenanta incheiat in 2003 intre Metrorex si Alstom Transport. "Ca rezultat al renegocierii contractului, economia totala realizata la nivelul anului 2011 pentru cheltuielile cu mentenanta materialului rulant de metrou este de circa 83,87 milioane lei", informeaza Ministerul Transporturilor. Vezi in text rezultatele negocierilor.

In urma negocierilor, cele doua parti au convenit modificarea structurii pretului contractului prin renuntarea la plata serviciilor conform unei componente fixe si a unei componente variabile (pret/vagon) si adoptarea solutiei pret/tren km pentru fiecare tip de parc de material rulant: Parc vechi (trenuri de tip ASTRA ARAD-IVA) si Parc nou (trenuri de tip Bombardier-BM). Cele doua parti au agreat si eliminarea formulei de ajustare a pretului contractului prin renuntarea la actualizare si revizuire si adoptarea solutiei de actualizare anuala a pretului contractului cu indicele general al inflatiei.

De asemenea, a fost convenita si imbunatatirea planurilor de mentenanta pentru ambele tipuri de Parc de material rulant. Un rezultat important este reducerea pretului mentenantei cu 30% pentru anul 2011 si cu 34% raportat la toata perioada contractuala ramasa. In acelasi timp, a fost acceptata solicitarea autoritatii publice ca noile conditii contractuale sa fie aplicate de la 1 ianuarie 2011, iar anii contractuali sa fie suprapusi peste anii calendaristici incepand cu data de 1 ianuarie 2011.

Tot in urma renegocierii, a fost agreata eliminarea penalitatilor de intarziere la plata acumulate de METROREX pentru perioada 2007-2010, in valoare de 20,6 milioane lei, dar si a mecanismului de actualizare-revizuire a pretului contractului pentru perioada iulie-decembrie 2010, in valoare de 7 milioane lei.

Cele doua parti au mai agreat si includerea in pretul oferit a mentenantei pentru flota auxiliara (locomotive pentru manevra si vagoane pentru transport marfa si interventie), dar si montarea de geamuri rabatabile pe cheltuiala ALSTOM Transport pentru Parcul de tip Bombardier in scopul cresterii confortului calatorilor si a calitatii procesului de transport cu metroul, costurile estimate fiind de 16,9 milioane lei.

HotNews.ro a informat inca din luna august ca Metrorex a reusit sa obtina din partea companiei Alstom reducerea pretului pentru serviciile de mentenanta cu 30% pentru anul 2011 si cu 34% raportat la toata perioada contractuala ramasa.

  • Contractul de mentenanta a fost incheiat in 2003, pe o perioada de 15 ani, timp in care Alstom trebuie sa asigure serviciile de intretinere a trenurilor petru o suma estimata la 239,75 de milioane de euro. Ministrul Transporturilor de la acea vreme era Miron Mitrea.
  • Daca ar fi ramas valabila suma estimata initial la 239,7 milioane de euro, Alstom ar fi avut de incasat circa 16 milioane de euro pe an. Insa, la contract s-au adunat o serie de acte aditionale si, in timp, suma a crescut tot mai mult ajungand in acest moment ca Metrorex sa plateasca peste 45 de milioane de euro pe an pentru intretinerea trenurilor.