Articole scrise de Cristian Rapcencu


1 - 13 din 13 rezultate
1.Noile reguli privind impozitarea pensiilor. Mod de calcul si exemple Pana la 31 decembrie 2016, valoarea punctului de pensie a fost de 871,7 lei. Conform OUG 99/2016 privind unele masuri pentru salarizarea personalului platit din fonduri publice, prorogarea unor termene, precum si unele masuri fiscal-bugetare, publicata in MOf nr. 1.035 din 22 decembrie 2016, incepand cu 1 ianuarie 2017, valoarea punctului de pensie a fost majorata cu 5,25% si a devenit 917,5 lei.
2.​​Facilitati fiscale pentru salariati cercetare dezvoltare. Care sunt elementele esentiale la care trebuie sa fim atenti plus un exemplu concret de calcul Prin OUG 32/2016 pentru completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, publicata in MOf nr 488 din 30 iunie 2016, s-a prevazut ca incepand cu veniturile aferente lunii august 2016, persoanele fizice care obtin venituri din salarii si asimilate salariilor ca urmare a desfasurarii activitatii de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica sunt scutite de la plata impozitului pe venit, urmand ca prin OMFP sa fie aduse lamuriri in acest sens.
3.​Formularul 088 a fost publicat in Monitorul Oficial. Vezi schimbarile aduse unuia dintre cele mai contestate formulare fiscale In Monitorul oficial nr 533 din 15 iulie 2016 a fost publicat Ordinul 2048/2016 privind aprobarea modelului si Formularului 088 care va intra in vigoare la 1 august 2016. Formularul va avea 12 intrebari fata de 20 de intrebari in forma actuala si va trebui sa anexam 4 documente, fata de 11 cate ne erau solicitate pe forma veche. Astfel, putem vorbi intr-adevar de o simplificare a procedurilor in ceea ce priveste completarea Formularului 088.
4.​Noutati fiscale. Ce se schimba de la 1 august cu plafoanele de incasari si plati cash? Conform unui proiect de ordonanta publicat pe site-ul Ministerului de Finante, de la 1 AUGUST 2016 ar urma sa se aduca modificari Legii 70/2015 in sensul ca organizatorii de nunti si botezuri, pentru operatiunile de incasari in numerar pe zi, de la persoane fizice, pot solicita organului fiscal, in cazuri justificate, aprobarea unui alt plafon de incasari, decat cel de 10.000 lei/persoana. Organul fiscal va decide cu privire la cererea depusa de entitate, prin emiterea unei decizii care are valabilitate 1 an de la data comunicarii si poate fi reinnoita la cererea solicitantului. Procedura efectiva de aplicare a acestor prevederi urmeaza sa se aprobe prin OMFP pana la 1 august 2016. Vezi in text ce modificari vor aparea in materie de plafoane la incasarile si platile cash de la 1 august.
5.Bunuri sau servicii luate pe firma dar folosite in interesul personal al asociatilor- ce trebuie neaparat sa stiti Prin aceste cateva randuri dorim sa atragem atentia ca atunci cand o societate achizitioneaza bunuri sau servicii dar de fapt acestea sunt utilizate de asociatii/actionarii firmei in scop personal trebuie sa tineti cont de urmatoarele 3 lucruri: cheltuiala este nedeductibila, TVA nu poate fi dedusa iar suma aferenta este considerata venit din alte surse pentru care sunteti obligat sa retineti la sursa impozit de 16%. Mare atentie: e posibil ca intr-o astfel de situatie, daca asociatul e si salariat, contravaloarea bunurilor/serviciilor sa fie considerata avantaj in natura, adica veti datora si impozit pe venit si contributii sociale.
6.Indemnizatia de crestere a copilului. Cazuri concrete si mod de calcul In urma cu doua zile a fost publicata Legea 66/2016 pentru modificarea si completarea Ordonantei de Urgenta privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor. Sa luam cazul unei doamne, careia ii spunem Roxana, si sa calculam indemnizatia pe care o poate obtine.
7.NU este rentabil ca o microintreprindere sa angajeze pe cineva "doar pe hartie", pentru a beneficia de un impozit pe venit redus In prezent, pot fi microintreprinderi firmele care obtin venituri pana in plafonul de 65.000 de euro, cu anumite restrictii la obiectele de activitate. Ordonanta aprobata in Sedinta de Guvern din 27 octombrie majoreaza acest plafon la 100.000 de euro. De asemenea, se aduc modificari la cota de impozitare utilizata de o microintreprindere, aceasta fiind 1% pentru microintreprinderile care au peste 2 salariati, inclusiv; 2% pentru microintreprinderile care au un salariat si 3 % pentru microintreprinderile care nu au salariati.
8.Reducerea impozitului pe dividende de la 16% la 5%. Am ajuns in situatia de a ne bucura pentru ceva ce era normal sa se intample Conform Legii 227/2015 privind Noul Cod fiscal, publicata in MOf nr 688 din 10 septembrie 2015, impozitul pe dividende ar fi trebuit sa scada de la 16% la 5% incepand cu 1 ianuarie 2017. Tot de la acea data, pentru dividende se va datora si contributia la sanatate (CASS) de 5,5%, chiar daca persoana care le obtine obtine si alte venituri. In prezent, impozitul pe dividende este de 16% si nu se datoreaza CASS daca persoana fizica obtine si alte venituri (salarii, PFA, chirii etc).
9.Microintreprindere sau PFA: ce va fi mai avantajos in 2016 pentru un intreprinzator? In acest articol incercam sa prezentam avantajele si dezavantajele unei microintreprinderi in relatia cu o PFA. Avand in vedere faptul ca incepand cu 1 ianuarie 2016, PFA-urile vor datora obligatoriu si CAS (10,5% sau 26,3%, conform optiunii acestora) calculat la venitul net obtinut, pe langa CASS de 5,5% si impozit pe venit de 16%, se pune problema daca suspendarea sau incetarea activitatii pe PFA si infiintarea unei microintreprinderi reprezinta o solutie de luat in seama. Ramane sa decideti ce sistem este mai avantajos. Functionand ca PFA, puteti utiliza banii obtinuti si in cursul anului, iar contributiile sociale suportate (la pensii si sanatate) va asigura statutul de persoana asigurata. Bineinteles ca decizia trebuie luata in baza mai multor factori care tin de fiecare speta in parte, mai jos fiind prezentate cateva dintre cele mai semnificative criterii de apreciere. Insa, trebuie sa acordati atentie si marjei de profit existenta, modul in care o societate sau un PFA sunt analizate in momentul in care se doreste obtinerea unui credit, modul in care partenerii comerciali (clienti, furnizori) sunt influentati de forma de organizare aleasa etc.
10.Tratamentul cadourilor, tichetelor cadou si al cheltuielilor sociale, potrivit Noului Cod fiscal In continuare vom prezenta tratamentul fiscal in cazul acordarii de cadouri angajatilor, atat din punct de vedere al angajatorului, cat si din punct de vedere al angajatilor facand o paralela intre tratamentul din prezent si cel conform Legii 227/2015 (Noul Cod fiscal). Una din observatii este ca pentru angajator, cadourile in bani sau in natura, inclusiv tichetele cadou pot fi oferite atat salariatilor, cat si copiilor minori ai acestora (nu exista conditia ca salariatii sa aiba copii minori).
11.Sponsorizarile, bursele private raman nedeductibile la calculul impozitului pe profit/ A fost majorata una dintre limite de la 3 la mie din cifra de afaceri la 5 la mie Sponsorizarea este actul juridic prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru sustinerea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de catre una dintre parti, denumita beneficiarul sponsorizarii. Contractul de sponsorizare se incheie in forma scrisa, cu specificarea obiectului, valorii si duratei sponsorizarii, precum si a drepturilor si obligatiilor partilor. NU este obligatoriu incheierea acestuia in forma autentica.
12.Cele mai importante 26 de modificari din noul Cod de procedura fiscala (sinteza) Incepand de la 1 ianuarie 2016, sanctiunile aplicate in cazul majoritatii contraventiilor se reduc pentru persoanele juridice care nu se incadreaza in categoria contribuabililor mijlocii si mari, la nivelul celor aplicabile persoanelor fizice, potrivit Noului Cod de procedura fiscala, publicat in Monitorul Oficial. Vedeti mai jos o sinteza a principalelor modificari pe care noi le-am considerat a fi cele mai semnificative fata de legislatia curenta.
13.Modificarea dobanzii si a penalitatilor in cazul creantelor fiscale de la 1 ianuarie 2016 In MOf nr 547 din 23 iulie 2015 a fost publicata Legea 207/2015 - Noul Cod de procedura fiscala, care va intra in vigoare la 1 ianuarie 2016, moment in care OG 92/2003 va fi abrogata. In ceea ce priveste sanctionarea entitatilor care nu isi achita la timp obligatiile fiscale, exista cele 3 componente: dobanda, penalitatea de intarziere si penalitatea de nedeclarare. De pilda, incepand cu 1 ianuarie 2016, pentru obligatiile fiscale principale nedeclarate sau declarate incorect si stabilite de organul de inspectie fiscala prin decizii de impunere, se va datora o penalitate de nedeclarare de 0,08/zi. Penalitatea de nedeclarare se stabileste incepand cu ziua imediat urmatoare scadentei si pana la data stingerii sumei datorate, inclusiv, din obligatiile fiscale principale nedeclarate sau declarate incorect de contribuabil si stabilite de organul de inspectie fiscala prin decizii de impunere


ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă