Articole scrise de Costin Ionescu


1 - 30 din 454 rezultate
1.Omul de afaceri Adrian Thiess: Nu am nicio legatura cu firmele care au castigat licitatia pentru revista Primariei Sectorului 1 ​Omul de afaceri Adrian Thiess a spus, vineri, pentru HotNews.ro ca nu are nicio legatura cu firmele care au castigat licitatia pentru a realiza, pentru milioane de euro, revista Primariei Sectorului 1, despre care HotNews.ro a scris joi. Articolul HotNews.ro arata ca intr-una dintre firmele castigatoare erau prezente persoane apropiate lui Adrian Thiess, fost consilier al lui Sorin Oprescu si fondator al ziarului "Puterea".
2.Cum sunt cheltuiti banii bucurestenilor: Licitatia pentru revista Primariei Sectorului 1, castigata de doua firme cu patru angajati in total. Printre beneficiari - apropiati ai lui Adrian Thiess, fostul consilier al lui Sorin Oprescu Licitatia de milioane de euro pentru revista Primariei Sectorului 1 a fost castigata de asocierea a doua companii care, pe hartie, au in total patru angajati, potrivit informatiilor HotNews.ro. Aceste firme au fost alese in defavoarea altor asocieri ce includeau entitati media puternice si cu experienta, precum Monitorul Oficial si grupurile Ringier Romania si Burda Romania. Participantii au 10 zile pentru a formula contestatii.  Cel putin una dintre cele doua firme din asocierea castigatoare este operata de persoane care au lucrat cu Adrian Thiess,  om de afaceri asociat de-a lungul timpului cu mai multe forte politice, fost consilier al lui Sorin Oprescu la Primaria Capitalei si fondator al ziarului "Puterea".
3.​INTERVIU Ana Gomes, eurodeputat socialist: Daca nu are nimic de ascuns, Liviu Dragnea ar trebui sa fie primul interesat de dezvaluirea beneficiarilor reali ai Tel Drum / Actiunile la purtator - vehicul pentru coruptie Liviu Dragnea "ar trebui sa fie primul care sa ceara interzicerea actiunilor la purtator. Ar trebui sa fie primul interesat de dezvaluirea publica a beneficiarilor reali si a detinatorilor acestei companii, Tel Drum. Cine nu are de ce se teama nu ar trebui sa aiba nimic de ascuns", spune intr-un interviu acordat HotNews.ro Ana Gomes, membra a Parlamentului European din partea socialistilor portughezi. Vicepresedinte al Comisiei Panama Papers din PE, Ana Gomes explica de ce e nevoie, in urma unei directive europene, ca in tarile membre UE sa fie interzise actiunile la purtator, descrise drept "un vehicul pentru coruptie".
4.Un reportaj Trinitas prezinta oprimarea greco-catolicilor sub comunism, la ordinul sovieticilor, drept "tamaduire". Postul BOR a retras "temporar" materialul publicat online, dar spune ca acesta "respecta adevarul istoric" si va fi republicat Televiziunea Bisericii Ortodoxe Romane, Trinitas TV, a starnit critici in mediul online dupa ce, in ajunul vizitei Patriarhului Moscovei si al Intregii Rusii, Kiril, a difuzat si a publicat online un material despre "reintregirea" BOR sub Patriarhul Justinian, in care desfiintarea Bisericii Greco-Catolice la ordinul sovieticilor si crimele care au insotit-o sunt prezentate intr-o lumina pe alocuri favorabila. Trinitas a retras, intre timp, inregistrarile de pe propriul site si de pe Youtube, iar cel putin o persoana care a incarcat separat filmul pe Facebook a fost reclamata, iar continutul - blocat. Reprezentantii BOR/Trinitas nu vad o problema in cazul acestui material, resping ideea de influenta politica si spun ca materialul va fi republicat online.
5.​​ANALYSIS Who's bylining Russian propaganda in Romanian media The Russian propaganda in Romania has been carrying bylines for about an year. Until 2016, one could find the authors contributing to the distribution of Moscow's messages in local media by looking into several communities of online commentators, very few radio and TV channels and eventually, at the end of serious press investigations, behind anonymous conspiracy theory websites. These keep doing their thing, but they've been more recently joined by press people - especially since Russia's Romanian-language Sputnik outlet started to grow.
6.ANALIZA ​Cine semneaza propaganda rusa in presa din Romania Propaganda rusa in Romania a inceput, de aproximativ un an, sa poarte semnatura. Pana in 2016, autorii care puneau umarul la raspandirea mesajelor Moscovei in media locale puteau fi gasiti doar in cateva comunitati de comentatori online, printr-un numar restrans de institutii radio-TV si, eventual, dupa investigatii serioase, in spatele site-urilor conspirationiste cu "autor necunoscut". Acestea lucreaza in continuare, dar lor li s-au adaugat, cu nume si prenume, mai multi oameni de presa vechi si noi, in special in ultimul an, de cand a inceput sa creasca platforma Sputnik in limba romana.UPDATE: Luni, dupa aparitia articolului HotNews.ro, a disparut de pe pagina Secretariatului de Stat pentru Culte numele lui Bogdan Duca. Citeste mai multe in articol
7.Redactia Romania libera se injumatateste: preavizele majoritatii sefilor demisionari se incheie maine / Ziarul nu mai are sectie de investigatii Editia de weekend a cotidianului Romania libera, care va aparea pe piata vineri, va fi ultima realizata in formula de pana acum a redactiei. Maine expira preavizele celor mai multi dintre sefii care si-au anuntat demisia la inceputul acestei luni, exceptie facand directorul editorial Sabin Orcan si redactorul-sef Razvan Chiruta. Din informatiile HotNews.ro, ziarul va trebui facut, incepand cu editia de luni, cu aproximativ jumatate din redactie si nu mai avea resurse umane pentru investigatii.
8.Campania #metoo: Calin Ionescu, stiut drept Rimaru de la trupa R.A.C.L.A., pleaca din agentia de publicitate Centrade Cheil in urma acuzatiilor ca a hartuit mai multe femei Calin Ionescu, mai cunoscut sub numele de scena Rimaru de la trupa R.A.C.L.A., acuzat de mai multe femei ca le-ar fi hartuit sexual si amenintat, nu va mai fi seful creatiei la grupul de publicitate Centrade Cheil, a anuntat joi compania. "Managementul Centrade - Cheil a avut o intalnire cu Calin Ionescu, in urma careia s-a hotarit ca, incepand de astazi, contractul de munca al lui Calin Ionescu sa inceteze", arata grupul intr-un mesaj publicat pe pagina sa de Facebook.
9.UPDATE Campania #metoo in Romania: Rimaru de la trupa de hip-hop RACLA, Group Creative Director al agentiei de publicitate Centrade - Cheil, acuzat de hartuire sexuala / Calin Ionescu: Contest cu tarie orice acuzatie de hartuire sexuala Calin Ionescu, Group Creative Director al grupului de publicitate Centrade - Cheil, mai cunoscut sub numele de scena RIMARU de la trupa de hip-hop RACLA, este acuzat de multe femei ca le-ar fi hartuit sexual si amenintat, in calitatea lui de senior in agentia de publicitate.UPDATE In cursul serii de miercuri, Calin Ionescu a publicat pe pagina lui de Facebook un drept la replica, in care isi cere scuze daca a jignit pe cineva, dar contesta "cu tarie orice acuzatie de hartuire sexuala"
10.Sabin Orcan, Mircea Marian, Catalin Prisacariu si ceilalti sefi de la Romania libera au decis sa paraseasca ziarul: e iminenta o "restructurare masiva", directorul editorial - vizat Sefii echipei editoriale a ziarului Romania libera au anuntat marti redactia ca isi dau demisia, pe fondul intentiei patronatului de a face restructurari masive ce-l vizeaza si pe directorul editorial Sabin Orcan, potrivit informatiilor HotNews.ro. Mai multi reprezentanti au confirmat pentru HotNews.ro aceasta decizie, ce urmeaza sa fie aplicata dupa ce patronul va anunta schimbarile dorite intr-un comunicat oficial si dupa ce vor expira preavizele fiecaruia. Despre valul de plecari a scris si Paginademedia.ro.
11.UPDATE Cofondatorul Apple, Steve Wozniak, vine in octombrie la Bucuresti, pentru Conferinta Globala IAA Cofondatorul Apple, Steve Wozniak, va fi speaker principal la o conferinta internationala a industriei de comunicare, ce va avea loc la Bucuresti, in octombrie.UPDATE IAA a anuntat oficial, printr-un comunicat de presa, participarea lui Wozniak la conferinta de la Bucuresti.
12.CRONOLOGIE Derapajele lui Mirel Palada. De la ziaristi "jegosi" la pumnii aplicati lui Mihai Gotiu Sociologul Mirel Palada, acuzat ca l-a lovit pe senatorul Mihai Gotiu miercuri seara, in pauza unei emisiuni B1 TV, este departe de a fi la prima iesire agresiva impotriva altor persoane. Dar pana acum atacurile sale s-au limitat la insulte, amenintari si alte agresiuni verbale, incepand de pe vremea cand lucra ca purtator de cuvant al guvernului Ponta. Pentru comportamentul sau, a fost de doua ori mentionat in raportul anual al Departamentului de Stat al SUA privind drepturile omului in Romania.
13.Pro TV - tur de forta la inceputul toamnei: rebranding, preturi mai mari de publicitate, experimente in grila si in deal-urile de fotbal Liderul pietei media din Romania, Pro TV, s-a avantat joi, cand si-a prezentat grila de toamna, intr-o demonstratie de forta ce a vizat atat concurenta directa, cat si partenerii din publicitate. Demonstratia a inclus detalii despre iminentul rebranding major al canalelor sale, un program foarte strans pentru ultima parte a anului, anunturi-surpriza precum cel ca va difuza exclusiv Euro 2020, in pofida disputelor de anul trecut. Iar la final, anuntul adresat public agentiilor de publicitate ca spatiul sau publicitar va costa substantial mai mult - masura ce va influenta intreaga piata media.
14.Facebook a inceput si in Romania campania impotriva stirilor false / Victima colaterala, TimesNewRoman Facebook a declansat si in Romania campania anuntata de ceva vreme de combatere a distribuitorilor de stiri false prin intermediul retelei sale sociale. Din informatiile HotNews.ro, mai multe astfel de pagini si comunitati romanesti care trimiteau linkuri catre pagini cu informatii false, dezinformari, teorii ale conspiratiei etc au descoperit astazi ca au reach zero sau aproape zero.
15.​Pro TV: Cat a castigat din publicitate si cat din tarifele aplicate cablistilor in trimestrul al 2-lea. Plus: Compania-mama spune ca nu mai are in plan vanzarea altor active, dupa cele din Croatia si Slovenia Compania-mama a Pro TV, CME, declara ca in trimestrul al doilea cota sa din piata publicitatii TV din Romania s-a ridicat la 58%. Desi a atras venituri din reclama usor mai mici comparativ cu trimestrul al doilea din 2016, CME se declara multumita de operatiunile sale din Romania, potrivit unor prezentari sustinute dupa anuntarea rezultatelor financiare aferente celui de-al doilea trimestru. In acelasi timp, sefii companiei spun ca in prezent nu mai au in plan vanzarea altor active, dupa recentul acord de a vinde televiziunile operate in Croatia si Slovenia.
16.Cine este Lucian Romascanu, propus ministru al Culturii: Om din piata media, cu experienta in zona tabloid, TV si online Portofoliul Culturii in viitorul guvern condus de Mihai Tudose ar urma sa ii revina, conform propunerilor PSD, actualului sef al Comisiei de Cultura din Senat, Lucian Romascanu. Acesta este un om care si-a cladit cariera mai intai ca manager in presa tabloida, apoi in televiziune, continuand in mediul digital, inainte de a intra in politica anul trecut, cand a candidat pe listele PSD in alegerile parlamentare.
17.Ce rezultate financiare au avut in 2016 agentiile care impart banii de publicitate in media din Romania Cele mai multe dintre agentiile care impart banii de publicitate in media din Romania au inregistrat cresteri spectaculoase ale afacerilor si profitului in 2016, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finantelor. Cresterea vine in contextul in care anul trecut a fost marcat de o crestere semnificativa a cheltuielilor de publicitate, dar a fost si primul an in care agentiile nu au mai resimtit deloc o serii de restrictii importante introduse printr-un OUG in 2013.
18.Afacerile principalelor companii media din Romania - 2016: Pro TV si-a intarit pozitia de lider absolut. Multe institutii de presa au revenit pe profit Piata media din Romania a cunoscut un reviriment in 2016, cand multe companii de presa au revenit pe profit, iar altele si-au intarit afacerile, potrivit situatiilor financiare publicate de Ministerul Finantelor. Pro TV ramane lider detasat pe piata, cu afaceri in crestere, mai mari decat toate celelalte principale companii radio-TV luate la un loc, in timp ce Antena TV Group, Romania TV, B1 TV, Europa FM sau Gazeta Sporturilor se numara printre institutiile media care au revenit pe profit.
19.Media Fact Book: Cheltuielile de publicitate vor depasi pragul de 400 de milioane de euro in 2017 Cheltuielile de publicitate in media din Romania vor depasi anul acesta pragul de 400 de milioane de euro, in crestere cu 10% fata de 2016, potrivit ultimului raport anual Media Fact Book, dat miercuri publicitatii de agentia Initiative. Aceasta estimeaza cresteri pentru publicitatea TV, radio, outdoor si Internet.
20.VIRAL. De la o pagina Facebook cu zero like-uri la reach de jumatate de milion in mai putin de o zi: Recorder, proiectul unor jurnalisti ex-Adevarul, cu un reportaj la catedrala din Voluntari Pagina de Facebook "Recorder", incadrata drept "Media/News Company", avea luni dupa-amiaza zero like-uri. Nu avea mai nimic, decat o poza de profil cu un buton mare, rosu. In jurul orei 15, publica un reportaj cu "Pelerinajul la Cinstitul Brau al Maicii Domnului", la Catedrala "Sfanta Parascheva" din Voluntari, cu participarea cuplului de primari Firea-Pandele. In mai putin de 24 de ore, "Recorder" batea recorduri de viralizare pentru o pagina nou-creata. Cine sunt jurnalistii din spatele proiectului?
21.Bingo TV: Castigatori ai emisiunii Uniplay spun ca nu si-au primit nici acum premiile, in conditiile in care emisiunea e suspendata si nu se stie cand si cum revine in grila Antena 1. Ce spune CNA Emisiunea de tip bingo Uniplay, difuzata de Antena 1, nu are o inca o data certa de a reveni in grila postului de televiziune, dupa ce a fost suspendata "temporar", motivul oficial invocat fiind acela ca Monte Calm Play, compania care realizeaza jocul, pregateste "un nou produs". Intre timp, castigatorii Uniplay care spuneau, recent, pentru HotNews.ro ca nu si-au primit premiile spun ca situatia a ramas neschimbata. O alta firma a cerut, la Tribunalul Bistrita, insolventa companiei-mama Monte Calm Group, care sustine insa ca are o strategie financiara si "nu se  pune problema declararii insolventei". CNA spune ca a primit o singura sesizare impotriva emisiunii, referitoare la protectia minorilor, precizand ca in eventualitatea unor acuzatii de inselaciune forul nu are atributii sa actioneze.
22.Opinie. Despre tinere alpiniste si PR de Cannes: o stire tragica din viitor, ratata acum sapte ani Cu vreo 7-8 ani in urma, o agentie importanta de PR a batut la usile institutiilor media, inclusiv la HotNews.ro, sa o promoveze pe o pustoaica alpinista cu recorduri mondiale. O campanie pro-bono: Fata si familia ei cautau sprijin de la corporatii pentru periplurile ei extraordinare prin muntii lumii. Avea sa obtina tot sprijinul necesar, dar fara implicarea directa a Hotnews.ro.
23.PROFIL Cine sunt principalii candidati la prezidentialele din Franta, cruciale pentru viitorul Uniunii Europene O extremista de dreapta si un centrist lipsit de charisma, secondati de doi populisti, conduc in preferintele electoratului francez la alegerile prezidentiale al caror prim tur va avea loc duminica, 23 aprilie. Scrutinul este considerat vital pentru viitorul UE, avand in vedere ca un singur candidat pro-european, intr-o tara-pilon a comunitatii europene, lupta impotriva unei trupe de populisti care militeaza fie pentru iesirea din UE, fie pentru rescrierea tratatelor Uniunii. HotNews.ro va prezinta principalii candidati ai prezidentialelor franceze si promisiunile lor din campanie.
24.Saga problemelor bingo TV - episodul Uniplay. Mai multi castigatori ai jocului difuzat de Antena 1 se declara "tepuiti". Ce spun organizatorii si televiziunea ​Mai multi castigatori ai jocului de tip bingo Uniplay, difuzat de Antena 1 si care se promoveaza in prezent cu promisiunea unor premii majore la editia de Paste, se declara "tepuiti": spun ca, desi au trecut luni de zile, organizatorii nu le-au decontat premiile sau le-au decontat doar partial. Compania care produce jocul - condusa de aceiasi oameni aflati si in spatele vechilor jocuri bingo de la Antena 1, confruntate in mod repetat cu probleme - sustine ca ar fi onorat majoritatea platilor si ca intarzierile la plata, acolo unde exista, au ca motiv "echipa in curs de consolidare". Antena 1 spune ca nu are nicio responsabilitate, in timp ce CNA, for care esueaza de ani de zile sa lamureasca problemele legate de acest tip de emisiuni-joc de noroc, priveste de pe margine pana la un moment dat, dupa Paste.
25.Obsesia Balena Albastra in presa din Romania: cum s-a rostogolit un subiect fara baza factuala pana la aparitia unei avalanse de care incearca sa profite politicienii Pana marti, 4 aprilie, nu a fost confirmat oficial niciun caz in care vreun tanar roman sa se fi sinucis sau mutilat ca urmare a participarii la asa-numitul "joc online" Balena Albastra. Dupa primele relatari in presa despre presupuse cazuri din Rusia, au aparut doar cazuri neverificate sau atribuite eronat "Balenei", plus cateva declaratii ale unor oficiali fara proprietatea cuvintelor. Cu toate acestea, presa acopera de saptamani intregi "fenomenul", insistent si adesea fara discernamant, iar discursul media a inceput sa fie exploatat de politicieni. Dupa cum avertizeaza Mircea Miclea, balena mediatico-politica nu poate duce la nimic bun pentru tinerii vulnerabili bombardati informational. Cum s-a ajuns aici?
26.Mircea Miclea: Campaniile media si cele publice legate de Balena Albastra cresc probabilitatea de a se intampla nenorociri in loc sa o reduca Psihologul Mircea Miclea, director al Centrului de Psihologie Cognitivă Aplicată si fost ministru al Educatiei, critica prestatia presei si a politicienilor pe subiectul "Balena Albastra". Miclea spune intr-un interviu pentru HotNews.ro ca efectul campaniilor de presa si al celor politice este exact invers decat cel intentionat, argumentand ca cei care intra intr-un asemenea "joc" cauta in primul rand atentie.
27.Studiu: Cheltuieli raportate de 17,9 milioane de euro in publicitatea online din Romania, in primul semestru din 2016. Cati din acesti bani s-au dus la Google, Facebook & Co Cheltuielile raportate de publicitate online, in Romania, s-au ridicat in primul semestru din 2016 la 80,7 milioane lei (17,9 milioane euro, calculat la cursul mediu anual), potrivit celui mai nou Romanian Online Advertising Study - ROADS, prezentat luni. Suma este cu mult mai mare decat cea raportata in precedentele semestre. De ce?
28.Scadere dramatica a publicitatii la Antena 3 si Romania TV, dupa exodul clientilor alungati de derapajele comise in timpul protestelor Publicitatea la posturile Antena 3 si Romania TV a ramas la un nivel foarte scazut in martie, dupa ce, la inceputul lunii februarie, clientii de publicitate s-au retras masiv ca urmare a modului in care cele doua posturi au acoperit, cu dezinformari, minciuni si manipulare, initiativele guvernului de modificare a legilor anticoruptie, dar si protestele masive ce au urmat. Potrivit datelor privind consumul de publicitate consultate de HotNews.ro, desi consumul la nivelul intregii piete TV a crescut considerabil, in primele doua saptamani din martie reclama livrata de Antena 3 si Romania TV s-a mentinut la aproximativ o treime din volumul sfarsitului de ianuarie, fiind considerabil mai mica decat la inceputul lui februarie, cand s-au retras multi clienti mari de publicitate.
29.INTERVIU Lider al organizatiei care l-a infrant pe autoritarul Viktor Orban in cazul Olimpiadei 2024: Cum se transforma o miscare civica intr-un partid care vrea sa schimbe scena politica "de jos in sus" Momentum, tanara organizatie care i-a administrat luna trecuta o infrangere usturatoare premierului ungar Viktor Orban in cazul candidaturii Budapestei pentru Olimpiada din 2024, se transforma in partid. Miklos Hajnal, membru in conducerea Momentum, explica intr-o serie de raspunsuri pentru HotNews.ro felul cum aceasta miscare vede schimbarea politica in Ungaria: "de jos in sus", "in afara cladirii Parlamentului" si cu "solutii" in loc de "false batalii ideologice".
30.RAPORT EXTERN Situatia din TVR este in continuare critica / Eliminarea taxei TV - o decizie nefericita / Televiziunea publica are nevoie ca de aer de schimbari legislative si de reforma interna Televiziunea publica, cu datorii foarte mari, cu investitii in programe si o cota de piata in cadere libera, are probleme grave pe toate palierele si are sansa sa isi revina doar daca decidentii politici accepta masuri de reforma in plan financiar, legislativ si organizatoric, reiese dintr-un raport international privind situatia din TVR, prezentat marti. Eliminarea taxei TV nu e vazuta deloc bine in documentul prezentat de sefa institutiei, Irina Radu, si reprezentanti ai European Broadcasting Union (EBU), for ce reuneste televiziunile si radiourile publice din Europa.

1 2 3 4 5 6 7 8  ... 16 

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi