Articole scrise de Catalin Drula


1 - 7 din 7 rezultate
1.Autostrada pe Valea Prahovei: între supă reîncălzită și Bechtel 2 Am citit așa-zisul studiu de fundamentare adoptat ieri de Guvern pentru autostrada Ploiești-Brașov. Pe scurt – acest nou studiu este o supă reîncălzită prost de PSD, un copy-paste după ultima încercare de PPP a proiectului eșuată în 2015, cu revenirea la traseul din 2006 care distruge Valea Prahovei în zona turistică. Se propune un proiect ieftin calitativ, dar foarte scump ca impact bugetar.
2.Centura Bucureștiului: un dezastru. Ce e de făcut? Centura Bucureștiului este într-o stare deplorabilă. Cozile de mașini sunt kilometrice, intersecțiile blocate, carosabilul plin de gropi. Este un drum degradat și sufocat de trafic. Iar proiectele de modernizare se derulează cu încetinitorul, de aproape 15 ani de zile. Ce e de făcut? Trei au fost marile probleme care ne-au adus în situația dezastruoasă de azi: Planificarea proastă (sau lipsa ei), Finanțarea insuficientă și sporadică, Managementul de proiect incompetent
3.Autostrada Lugoj-Deva: un proiect blocat și sabotat chiar de compania de drumuri CNAIR Proiectul autostrăzii Lugoj-Deva, veriga lipsă din coridorul european între Sibiu și Nădlac (granița cu Ungaria), este în continuare blocat și fără vreun plan concret de finalizare. Drumul național care merge în paralel, DN68A, arată ca după război. Traficul de marfă care merge înspre și dinspre Europa se târăște din groapă în groapă și nu se întrevede nicio șansă ca autostrada să mai fie făcută prea curând.
4.De Ziua Nationala, despre autostrada dintre Moldova si Transilvania Despre autostrada Targu Mures-Iasi citim periodic stiri in presa. In general, sunt declaratii de la diversi politicieni care se bat cu caramida in piept. In textul care urmeaza, voi incerca sa prezint factual unde stau lucrurile cu acest proiect si de ce pasi concreti este nevoie ca sa progreseze.1) In mod concret, nimic nu s-a miscat in 2017 pentru acest proiect. Un an intreg care a insemnat zero progres pentru aceasta autostrada...
5.PSD se pregateste sa puna cruce autostrazii Sibiu-Pitesti sub aparenta "lansarii proiectului" Este vorba de acelasi tip de alba-neagra, precum cel privind privind legile justitiei sau cel al revolutiei fiscale. Nu o spun (doar) eu, ci o spune un raport minutios facut de consultantii Comisiei Europene de la JASPERS (atasat in limba engleza). Raportul detaliaza punct cu punct lipsurile majore ale documentatiei elaborate in 2008 pentru Sibiu-Pitesti. Concluzia: nu se poate lansa o licitatie pe baza acelei documentatii. Este nevoie de studii geotehnice si de o proiectare a traseului si a structurilor mult mai serioasa.
6.Fiasco-ul autostrazii Sibiu-Pitesti. Ce trebuie sa facem pentru a construi autostrazi care sa traverseze muntii Autostrada Sibiu-Pitesti este un proiect care da masura incapacitatii CNAIR de a gestiona investitii de o asemenea dimensiune. Asistam de 10 de ani de zile la o comedie de erori si stangacii in timp ce Romania ramane rupta in doua de Muntii Carpati. O scurta istorie a acestui contract care se reziliaza: conform caietului de sarcini, pe sectiunile din capete studiul trebuia sa fie gata in 5 luni adica in decembrie 2015. Apoi la 12 luni de la incepere, in iulie 2016, trebuia sa fie gata tot studiul pe cei aprox. 120km...
7.Cum ne furam singuri caciula si ajungem sa avem santiere interminabile - proiecte spre fala politicienilor Vedem cu totii in ce ritm frustrant se dezvolta infrastructura din Romania. Cu atat mai frustrant, cu cat bani avem pentru aceasta dezvoltare, in special din fonduri europene nerambursabile. Ne intrebam, firesc, de ce? Pe primul loc as pune incapacitatea si incompetenta institutiilor care se ocupa de proiectele de investitii: Ministerul Transporturilor, CNAIR, CFR si celelalte. O a doua cauza (in mare parte derivata din prima) este proasta pregatire a proiectelor.


ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version